دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

گزارش سه سالگی متمم

دوم بهمن ماه امسال، متمم سومین سال فعالیت خود را پشت سر گذاشت.

مثل سال‌های گذشته، چیزی که کمک کرد تا متمم همچنان ادامه پیدا کند، کمک‌ها و حمایت‌های دوستان عزیز متممی بود.

برای تیم متمم هم امسال، سال ساده‌ای نبود و چالش‌های بسیار زیاد و پیچیده‌ای را پشت سر گذاشتیم که شاید در آینده در فرصتی مناسب، گزارش آنها را هم خدمت شما ارائه کنیم.

اما به سنت همیشه، در این گزارش سالانه، قصد داریم صرفاً اتفاق‌های مثبت گذشته و خبرهای خوب آینده را با شما مرور کنیم.

رشد متمم را می‌توان مثال خوبی از تکامل و خودسازماندهی دانست. قابلیت‌ها و امکانات متعددی به متمم اضافه شدند که برخی از آنها، رضایت شما را افزایش دادند و امروز هم باقی مانده‌اند. برخی دیگر یا مناسب نبودند یا در زمان مناسبی عرضه نشده بودند که متوقف یا حذف یا اصلاح شدند.

این روند هنوز هم ادامه دارد و معتقدیم زمانی که همه چیز یکنواخت شود و تغییر و بهبود جدیدی روی ندهد، عمر متمم به پایان رسیده است.

ما تا نیمه‌های سال گذشته، فهرست بلندبالایی از نظرات و پیشنهادات و انتقادات دوستان عزیز را گردآوری کردیم و آن زمان قول دادیم که به تدریج، با توجه به محدودیت منابع و اولویت پیشنهادات و نیز با رعایت چارچوب خط مشی و استراتژی متمم، آنها را در متمم لحاظ کنیم.

ما همواره کوشیده‌ایم به صورت هفتگی، شاخص‌های رضایت دوستان متممی را بررسی کنیم و بر این اساس در مورد تغییرات قبلی و بهبودهای بعدی تصمیم بگیریم.

نرخ تمدید حساب‌های کاربری دوستان، تعداد کسانی که از همراهی ما صرف‌نظر می‌کنند، همراه شدن مجدد دوستانی که قبلاً از ما جدا شده‌اند، متوسط مدت زمانی که متممی‌ها در روز به متمم اختصاص می‌دهند، میزان مشارکت دوستان در بحث‌ها، وقتی که برای مطالعه‌ی نظرات و حرف‌های دوستان دیگرشان می‌گذارند و میزان منظم یا پراکنده خواندن درس‌ها، از جمله شاخص‌هایی هستند که در کنار هم به ما کمک می‌کنند برآوردی از رضایت دوستان و نیز پیش‌بینی بهتری از مسیر آتی متمم داشته باشیم.

چون اگر قرار باشد متمم با رشد یا افول مواجه شود، معمولاً ماه‌ها قبل می‌توان نشانه‌هایش را در شاخص‌های فوق که ترکیبی از رفتار هزاران از نفر دوستان ماست مشاهده کرد. ما همیشه این نظر جمعی را به نظرهای انفرادی دوستان متممی و حتی خودمان ترجیح داده‌ایم. چون معتقدیم که کمترین خطا و سوگیری را دارد.

جدا از تغییرات و بهبودهای جزئی که پیوسته وجود داشته‌ است، برخی از مهم‌ترین تغییراتی که سال گذشته در متمم به وجود آمد به شرح زیر است:

  • راه اندازی و ارتقاء تدریجی سیستم تشخیص و تحلیل محتوای کامنت‌ها که هنوز هم ادامه دارد
  • در نظر گرفتن مکانیزم‌های مختلف برای دیده شدن نظرات و تمرین‌های دوستان جدید برای اینکه از حلقه‌ی متممی‌های قدیمی عقب نمانند.
  • اضافه شدن تدریجی بخش اهداف آموزشی به درس‌ها که حتماً توجه داشته‌اید موجب تغییر ساختار و محتوای درس‌ها هم شده است. البته برآورد ما این است که برای تطبیق حدود دو هزار درس باقیمانده با سیستم جدید، حدود یکسال زمان مورد نیاز باشد.
  • اضافه شدن پروژه پایانی درس‌ها و جدی شدن این الگو در کل فضای متمم
  • مطرح شدن نقش ارزیاب‌ها و پررنگ‌ شدن نقش آنها در درس‌ها
  • ویرایش مجدد محتوای بسیاری از درس‌ها و به روز کردن آنها بر اساس آخرین استاندارد محتوای متمم که البته هنوز هم ادامه دارد.
  • تدوین و انتشار تدریجی نقشه راه یادگیری برای درس‌های مختلف برای دوستانی که به تازگی به جمع ما ملحق می‌شوند.
  • تطبیق بیشتر محتوای تولید شده با نظر دوستان متممی که بازخورد آن را به طور مشهودی در رضایت دوستان هم دریافت کرده‌ایم.
  • استفاده از سیستم تم هفته یا موضوع غالب هفتگی در تقویم آموزشی متمم در کنار درس‌های پراکنده به شکلی که هر هفته یک یا دو موضوع در متمم بسیار پررنگ‌تر باشند و فضای ذهنی دوستان متممی برای آنها آماده‌تر باشد.
  • آشنایی تک به تک و متمرکز با برخی از چهره‌های روز مدیریت جهان از جمله دن اریلی و نسیم طالب و ست گادین.
  • معرفی تمرین‌های برتر عمومی و تمرین‌های برتر اختصاصی و متممی‌های برتر در درس‌های عمومی و متممی‌های برتر در درس‌های اختصاصی
  • راه اندازی سایت بهترین پاسخ به عنوان پشتیبان متمم برای اینکه توضیحات کوتاهی که در حد جملات چند کلمه‌ای در متمم بود یا به سایت‌های انگلیسی می‌رفت و مطالعه‌ی آن برای دوستان‌مان سخت یا زمان‌بر بود به توضیحاتی چند صدکلمه‌ای، خلاصه، دقیق و معتبر تبدیل شود و از سوی دیگر، استاندارد کیفی و یک‌پارچگی محتوای متمم هم از بین نرود.
  • ده‌ها تغییرات مختلف فنی در ظاهر متمم و زیرساخت‌های فنی آن

هنوز بخش قابل توجهی از فهرست‌ پیشنهادات دوستان برای بهبود متمم، باقی مانده که طی سال آتی به آن‌ها خواهیم پرداخت و همچنان تقاضا داریم پیشنهادهای جدید را فعلاً ارسال نکنید تا بتوانیم تغییرات درخواست شده را اعمال کنیم. خصوصاً اینکه خود تیم متمم هم فهرست طویلی از زمینه‌های بهبود فنی و محتوایی را در نظر دارد که امیدواریم تا در چهارمین سال زندگی متمم – اگر عمر و فرصت در اختیارمان بود – اجرایی شوند.

برخی از کارهایی که در چهارمین سال متمم مشاهده خواهید کرد به شرح زیر است:

  • اضافه شدن شناسنامه برای درس‌های متمم (فعلاً برای کار تیمی، زندگی شاد و افزایش عزت نفس این کار را انجام داده‌ایم).
  • پرسش‌نامه‌ی آنلاین برای درس‌های مختلف تا بتوانید یادگیری خود را بیازمایید (بر خلاف نظام آموزشی سنتی ما نتیجه‌ی خودارزیابی‌های آنلاین شما را ثبت نمی‌کنیم تا شما تنشی در ارزیابی خودتان نداشته باشید و دائماً وضعیت خود را بسنجید)
  • مرور و بازخوانی تدریجی برخی کتابهای روز دنیا که مدیریت در شرایط ابهام، یکی از نمونه‌های موفق آن بوده است.
  • افزودن امکاناتی برای افزایش نظم مطالعه و یادگیری شما شامل اینکه چه درس‌هایی را خوانده‌اید و چه درسی‌هایی را می‌خواهید بعداً بخوانید و چه تمرین‌هایی را حل کرده یا نکرده‌اید و سایر فرایندهای مشابه.
  • اضافه شدن گام‌های یادگیری آتی در بخش اهداف درس‌ها تا هر کس بدانند پس از مطالعه‌ی هر درس چه مسیر‌هایی را می‌تواند در مطالعه‌ی متمم ادامه دهد.
  • دقیق‌تر شدن سیستم ارزیابی محتوای کامنت‌ها و ارزیابی شیوه‌ی ارزیابی دوستان هم همچنان ادامه خواهد داشت.
  • ارائه‌ی خدمات آموزشی ویژه برای امتیازهای بالا
  • درس‌های آموزشی برای ارزیابان متمم که به صورت آزمایشی انجام دادیم و چون نتیجه بخش بود امسال در برنامه‌ی ما جدی خواهد شد.

البته تغییرات و بهبودها بسیار فراتر از فهرست فوق است که به سنت گذشته، مورد به مورد در پیام اختصاصی خدمت شما گزارش خواهم داد.

در ادامه، به شیوه‌ی هر سال اجازه می‌خواهم چند مورد قدردانی داشته باشم.

از جناب آقای عبداله ایپکچی که با حمایت‌های بی‌دریغ و بی‌صدای مالی خویش، انگیزه‌ی ما را در تلاش و خدمت دوچندان کردند.

از علی کریمی عزیز، سعید هاشمی و خانم سکینه شفیعی نژاد عزیز که ایشان هم حمایت‌هایی فراتر از انتظار ما داشتند.

از سامان عزیزی و شهرزاد و خانم یاسمن احمدیان و نیز آقای مهدی خانی عزیز و حمید طهماسبی و ناصر ابراهیم زاده هم به خاطر حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم.

ما گاهی به شوخی به تقلید از سبک دوستان محک، می‌گوییم: متمم، غیر از درس، هزینه هم دارد. 😉

در کنار تشکرهای فوق، اجازه می‌خواهم تا از هفتاد و پنج نفر از دوستان متممی که در سال گذشته (از ۲ بهمن پارسال تا ۲ بهمن امسال) فعال‌تر از سایر دوستان بوده‌اند نیز تشکر کنم.

معیار ما برای فعالیت، ترکیبی از مدت زمان صرف شده در متمم، مشارکت در درس‌ها، مطالعه و  ارزیابی دور از احساس تمرین‌های دوستان و کیفیت محتوای تولید شده، بوده است. قبلاً هم برای یکسالگی و دو‌سالگی متمم، تشکر‌ها و تقدیرهای مستقلی داشته‌ایم که شاید بد نباشد همراهان جدیدمان، اگر فرصت کردند نگاهی به آنجا هم بیندازند.

۱- محسن سعیدی پور

۲-معصومه فردوس مقدم

۳-حسن کشاورز

۴-علی کریمی

۵-طاهره خباری

۶- مریم رئیسی

۷- ایمان نظری

۸-شهرزاد

۹- بهروز ایمانی مهر

۱۰- معصومه خزاعی

۱۱-عزیزه تیموری

۱۲-حمید طهماسبی

۱۳-فواد انصاری

۱۴-علیرضا داداشی

۱۵-سینا آقا احمدی

۱۶-بهروز مطیع

۱۷-علی رسولی

۱۸-هیوا

۱۹-مهدی کیانی

۲۰-هنگامه

۲۱- سامان عزیزی

۲۲-احمد بیگدلی

۲۳-شاهین کلانتری

۲۴-داود شاکری

۲۵-پیمان اکبرنیا

۲۶-جعفر فقیهی

۲۷-یاور مشیرفر

۲۸-محمد مقیمی

۲۹-ابراهیم صیادی

۳۰-محمد رمضانی

۳۱-سارا حق بین

۳۲-نیلوفر شیری پور

۳۳-امین کاکاوند

۳۴-سعید میربرون

۳۵-جوادزاهدی

۳۶-پوپک جهانشاهی

۳۷-علیرضا محمدی

۳۸-باران

۳۹-یوسف خوشنام

۴۰-مجتبی بابائی

۴۱-رحیمه سودمند

۴۲-ماجد قاضی

۴۳-مصطفی سپهریان

۴۴-مهشید محمدی

۴۵-آیدین کردی داریان

۴۶-مریم آزاد

۴۷-معصومه شیخ مرادی

۴۸-مرتضی خیری

۴۹-هما صمدی

۵۰-حمید

۵۱- علیرضا امیری

۵۲-جواد عزیزان

۵۳-زهرا غلام نژاد

۵۴-مریم م

۵۵-مجتبی زینال

۵۶-محمد هادی غفارپور

۵۷-حمیدرضا زارع

۵۸-وحید قاسمی

۵۹-مجتبی بابایی

۶۰-سکینه شفیعی نژاد

۶۱-شراره شیری جیان

۶۲-زهره

۶۳-مینا سالاری

۶۴-جلیل شجاع زاده

۶۵-محمدرنجبر

۶۶-زینب دست آویز

۶۷-علی اکبر جنیدی

۶۸-امیر عباس کاشانی

۶۹-علی طاعتی مرفه

۷۰-مژگان پیوندی

۷۱-ایمان میرزائی

۷۲-مهتاب کردی

۷۳- کاظم علی یاری

۷۴-سمیرا کرمی راد

۷۵-ساجده ممتازیان

در پایان، از همکاران خودم در تیم متمم هم تشکر می‌کنم که آرام و بی‌صدا و به دور از جنجال نام و نان، کار می‌کنند و ترجیح می‌دهند به جای دیده شدن در مراسم‌ها و سمینارها و تقدیرهای رسمی، با کمترین حضور بیرونی، اصطکاک‌های بی‌نتیجه‌ی ارتباطی را کاهش دهند و تمام توان خود را صرف رشد متمم کنند.

مثل همیشه از اینکه ضعف‌های متمم را با دیده‌ی خطاپوش می‌نگرید تشکر می‌کنم. مطمئن باشید که ما هم ضعف‌ها را می‌بینیم و می‌دانیم و آنها را انکار نمی‌کنیم.

فقط مثل شما، به خاطر داریم که متمم، از یک فایل فروشی آنلاین به نام تراست زون ریشه گرفت و امروز به تعبیر دکتر شفیعی، مسیر تبدیل شدن به یک دانش‌زار آنلاین برای آموزش مدیریت و مهارت در بستر دیجیتال را طی می‌کند و هنوز هم راهی طولانی در پیش دارد که طی شدن آن،‌ جز با حمایت و بزرگواری و صبر و تحمل شما امکان‌پذیر نیست.

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


45 نظر بر روی پست “گزارش سه سالگی متمم

  • […] نوشت ۱ :بنا به گزارش محمد رضا شعبانعلی متمم در ۲ بهمن ماه سه ساله شد ، متتم در حوزه تولید محتوای اصیل فارسی […]

  • […] نوشت ۱ :بنا به گزارش محمد رضا شعبانعلی متمم در ۲ بهمن ماه سه ساله شد ، متتم در حوزه تولید محتوای اصیل فارسی […]

  • […] بدم. من یک عضو کوچکی از این خانواده بزرگ هستم و یقینا امروز متمم یک سیستم خود سازمان دهنده از نوع حرفه ای هست،چون سکان […]

  • نگار گفت:

    متمم عزیز تولدت کلی مبارک
    از آشنایی باهات بسی خرسندم. آرزو میکنم روز به روز بیشتر متممی بگردم.
    گروه تولید کننده ی محتوای متمم، بسیار زحمت میکشید، بسیار دانا هستید و محبوب همه ی ما متممی ها هستید. ازتون خیلی خیلی ممنونم. در متمم فضایی برای تشکر از شما به (صورت مستقیم ) نیست. من عمیقا باور دارم که باید از کار های خوبی قدردانی کرد و سعی کردم که همیشه حداقل به شیوه ی خودم قدردان باشم. تا جایی که دانشم و درد دستم اجازه میداد کامنت گذاشتم، حقوق معنوی متمم را رعایت کردم، وقتی خواستم که مطلبی از متمم نقل کنم لینکش را برای دوستانم فرستادم ( و نه اسکرین شات) و از آنجایی که استفاده از مطالب متمم حتی با ذکر منبع هم مجاز نیست از استفاده از مطالب متمم برای انجام تکالیف دانشگاه هم پرهیز کردم.( بگذریم از اینکه بدون اغراق سطح بسیاری از درس های متمم از سطح بعضی از درس های ارایه شده در دانشکده ی مدیریت بالاتر است.) میدونم توجه به این نکات، توجه به حداقل اخلاقیت هست ولی سالگرد تولد متمم را بهانه ای دیدم برای تشکر از شما و امیدوارم این رعایت حداقلی، مراتب حداکثری قدردانی من را به شما برساند.
    دوستان متممی خوبم همیشه شاد باشید. برای من همیشه جالب بوده که یک دوست متممی را از نزدیک ببینم. فکر میکنم حس عجیبی خواهد بود، مخصوصا دیدن کسانی که مرتب کامنت میذارن. یک بار پای یکی از کامپوترهای سایت دانشکده نشسته بودم و داشتم دنبال مطلب برای یکی از پروژه های درسیم میگشتم. در گوگل سرچ کردم و به لینک متمم رسیدم و شروع کردم به مطالعه کردن وقتی به پایان مطلب رسیدم (در بخش کامنت گذاری) دیدم جای نگار نوشته فايزه. یادم افتاد که من اصلا به حساب کاربری متمم خودم وارد نشده بودم و فهمیدم دوست متممی و هم دانشکده ای به نام فایزه هست که قبل از من پای این سیتم بوده و بعد از اتمام مطالعه اش در اقدامی خیرخواهانه، در متمم log out نکرده است. فایزه جان، همراه ۹۰۰ روزه ی متممی امیدوارم یک روز ببینمت.
    البته ناگفته نماند که من دوستان متممی که از نزدیک بشناسم هم دارم از جمله صمیمی ترین دوستم که از وقتی متممی شده است، بحث در مورد مطالب متمم و روز نوشته ها بخشی پربار از گفت و گوهای ثابت ماست.
    یک بار هم برای تولد یکی از عزیزترین اعضای خانواده ام، یک اکانت متمم خریدم که خیلی خوششون اومد. چون ایمیلشون را نداشتم یک ایمیل فیک ساختم و براشون اکانت ساختم. اطلاعات اکانت را روی کارت نوشتم و بهشون دادم. پروسه یکم پیچیده شد ولی هدیه ی خوبی بود.
    و در آخر تولد متمم را به شما تبریک میگویم آقای شبانعلی عزیز
    امشب در یک گروه تلگرام یکی از بچه ها متنی از شما فرستاد. اسم شما در انتهای متن نیمده بود. یک نفر در مورد اسم نویسنده ی متن سوال کرد و من گفتم محمدرضا شبانعلی. گفت که نمیشناسم میشه توضیح بدید کی هستن؟
    من موندم که چه جوابی بدم؟ رزومه ی شما را چند بار خونده بودم، صحبت های شما در tv را دیده بودم، دورادور از دوستانی که قبلا شاگرد آموزش حضوری شما بودند در مورد شما شنیده بودم و خودم هم یک سال هست که روزنوشته های شما را دنبال میکنم. و باز هم مونده بودم که چه جوابی بدم که کامل و جامع باشد؟
    من گفتم ایشون یک معلم هستند در فضای نت. بقیه ی رزومه در سایتشون هست.
    (توضیح کوتاه یک خطی هم در مورد متمم و سایت روزنوشته ها دادم و لینک سایت را در گروه فرستادم.)
    نت گوشیم را قطع کردم و با اینکه با خودم قرار گذاشته بودم تا وقتی که درد دستم از بین نرفته چیزی تایپ نکنم، نتونستم به وسوسه ی تبریک گفتن تولد متمم نه بگم.
    باز هم مبارک باشد. همیشه پایدار باشید.

  • نگاه احمدی گفت:

    سلام.
    در یکی از نوشته های اولیه ات اشاره کرده بودی که اگر بار دیگر به دنیا میامدی، دوره لیسانس و فوق را نمی گذراندی و دلایلی داشتی. راستش من هم وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل شدم، نظرم همین بود. و من هم دلایلی شاید شبیه به تو داشتم. (بهترین دوران من در دانشگاه وقتی بود که تصمیم گرفتم به جای هدر دادن وقت، از کتاب های بی نظیر کتابخانه مرکزی و دانشکده های مختلف آن استفاده نمایم تا مجددا فکر ترک تحصیلات دانشگاهی به سرم نزند. چون در ترم های اولیه به این نتیجه رسیده بودم.)
    دانشگاهی که تو و همراهانت به شکل متمم تأسیس کردی و بی دریغ در آن تلاش نمودید، و هر انسانی، به دور از سطح فکری و اجتماعی و مادی و معنوی با آن آشنا شد و انس گرفت، موجب افتخار ذهنم برای شروع مجدد تحصیل به شکلی تازه گشت.
    امیدوارم با تلاش های تو و همه دوستان متممی، این دانشگاه نه تنها سال های دیگر، بلکه در نسل های آتی نیز، موجب دانش اندوزی پر افتخار انسان ها و زندگی بهترشان در زمین، شود.
    تبریک و سپاسگزاری مرا نیز به عنوان عضو کوچک دانشجویانتان بپذیرید.

  • سپیده گفت:

    متمم عزیزم تولدت مبارک. چند روز پیش داشتم به تولد ۵۰ سالگی تو فکر می کردم. راستی اون موقع چه شکلی هستی؟ چطوری حرف میزنی و چه حرفهایی میزنی؟ رقیب جدی داری یا هنوز ناراحت اختلاف زیادت با بقیه هستی؟ دغدغه هات چقدر تغییر کرده؟ تونستی هنوز هم در اوج انعطاف بر اصولت پافشاری کنی؟ تونستی هنوز هم بهترین باشی؟ آیا هنوز معلمی دلسوزتر از تو خلق نشده؟ تونستی هنوز هم مثل گذشته ها قلب هارو تسخیر کنی و معجزه زندگی خیلی ها باشی؟ آیا هنوز هم واحه ای هستی برای خسته های از زمین و زمان بریده تا زندگی رو با دیدن روی ماه تو و سلامتی و بودن تو، دوست داشته باشن؟
    متمم عزیزم من نمی دونم ۵۰ سال بعد چطوری زندگی می کنی و نمی دونم اون موقع چه تعداد متممی در جهان هست ولی باور دارم اون روزها دیگران به راحتی از متمم و فرزندانش قابل تشخیصند.

  • جواد گفت:

    سلام به معلم دوست داشتنی محمد رضای عزیز.
    جا دارد من هم به سهم کوچک خودم از تلاش های ارزشمند تو و تیم متخصص ات تشکر کنم. دست مریزاد.
    راست اش وقتی گزارش سالانه ی تو را خواندم با خودم گفتم شاید بد نباشه من هم به معلم ام گزارش سالانه ایی از خودم ارائه کنم تا او هم بداند که تلاش هایش اثر گذار بوده است (و البته می دانم که او خیلی بهتر از ما به این امر آگاه است چراکه راه تحلیل داده های کاربران و تعریف شاخص های عملکردی و رفتاری ایشان را نیک می داند)
    تو و متمم بودید که مرا با دن اریلی و ست گادین و نسیم طالب آشنا کردید.
    تو و متمم بودید که باعث شدید سبک زندگی ام تغییر کند و لحظه لحظه زندگی ام را حساب شده تر از قبل در نظر بگیرم و بدانم که فرصت اندک است و زمان محدود.
    تو و متمم بودید که مرا در کتاب و کتاب خوانی مصمم تر از قبل کردید و باعث شدید تا بیشتر بخوانم و بیشتر بنویسم.
    تو و متمم بودید که نقش موثرتری را در انتخاب های زندگی ام ایفا کردید.
    تو و متمم بودید که …
    به شما مدیونم و ازتون ممنون.

  • […] نوشت ۱ :بنا به گزارش محمد رضا شعبانعلی متمم در ۲ بهمن ماه سه ساله شد ، متتم در حوزه تولید محتوای اصیل فارسی […]

  • محمد تقی امینی گفت:

    اجازه می خواهم خیلی کوتاه سو استفاده کرده و من هم به نوبه خود به تمام تلاشگران گروه متمم و محمد رضای عز یز که خستگی ناپذیر این اندیشه را با تمام وجود پی گیری و امروز شاهد خلق این نهال بالنده و پویا می باشیم را تبریک و تهنیت بگویم .
    اما و یادمان باشد که گرچه ” فروغ ” باور داشت که گنجشکان طلای در لای انگشتان جوهریش تخم خواهند گذاشت و بدین باور دستانش را در باغچه میگاشت .
    اما مقطع تاریخی حرکت متمم ، کوته بینی نیروی مقاوم در برابرحرکت به دلیل منافع کوتاه مدت خود ،و نیاز جامعه به نیروهای آگاه، شاید کاشتن دستان نه در باغچه که در کویر بود و این براستی دشوار بود . تنها ایمان و باور به رسالت خویش می توانست راه را بر پیشتازان این عرصه هموار کند .

    * پی نوشت : ایا می داند که تنها جایی که شما هرگز بعد از ورودتان پیر نمی شوید ، متمم است ؟
    دقت کنید بعد از سه سال از ورود شما به متمم هنوز سن شما همان سن ورودتان می باشد .
    ( البته این مفهوم از پیری با مفهوم پیری در کتاب “در ماگادن کسی پیر نمی شود ” کاملا” متفاوت است )

    • محمد تقی.
      آره. ما باید توی پروفایل تاریخ تولد بذاریم. اما انقدر اولویت‌های دیگه داشتیم و داریم که این مدام در داخل لیست پایین میره
      ما هر روز مجموعه‌ی تغییراتی که باید انجام بشه (محتوا / ساختار / کد) معمولاً مرور می‌کنیم و مواردی که در روز قبل گزارش یا مشاهده شده رو اضافه می‌کنیم و اولویت‌بندی‌ها رو اصلاح می‌کنیم و جالبه که این مسئله و خیلی چیزهای کوچیک مشابه، مدام به سمت پایین لیست رانده می‌شن.
      اما به هر حال این Task هم باید یه روز انجام شه. یه روزی که از زیر «آوار کارهای اولویت بالاتر» سالم بیرون بیاد.
      به قول یه بنده‌خدایی، «قصه، قصه‌ی تلخ اولویت‌هاست».

      پی نوشت (شوخی / واقعی): پارکی در نزدیکی خونه‌ی من وجود داره که برای رسیدن بهش باید با ماشین حدود ۱۰ دقیقه راه برم و این کار مستلزم سه چهار بار پیچیدن به چپ و راسته.
      یکی از دوستان من به پیاده روی در اونجا علاقه داره و وقتی تهران باشم بهم میگه جلسات‌مون رو در قالب پیاده روی اونجا برگزار کنیم.
      چند روز پیش اومد و قرار شد با ماشین من بریم.
      پرسیدم: خوب چجوری بریم؟
      گفت: یعنی مسیر رو نمی‌دونی؟
      گفتم: نه.
      گفت جان من نمی‌دونی؟ گفتم نه. به خودم باشه انقدر می‌چرخم تا ببینم پارک کنارمه بالاخره.
      بعد پرسیدم: تو مسیر پارک های نزدیک خونه‌ات رو می‌دونی؟
      گفت: معلومه.
      منم به شوخی گفتم: حالا می‌فهمم چرا خیلی چیزها رو نمی‌فهمی. مغزت رو با چیزهایی که می‌تونستی ندونی، پر کردی. 😉

      پی نوشت دو: از اونجا که بعضی دوستان الان می‌گن اگر برنامه پیاده روی هست چرا با ماشین به پارک می‌روید باید توضیح بدهم که مسیر پارک، «آدم» داره و برای روبرو نشدن با این موجود خطرناک که دیدنش هم گاهی حال آدم رو خراب می‌کنه، از ماشین استفاده می‌کنیم.

      • محمد تقی امینی گفت:

        محمد رضای عزیز
        متشکرم ، البته من این پی نوشت را بر اساس مدل ذهنی خودم ، نه از جنبه نقد و نقطه ضعف ( باور کن که کلا” تا اطلاع ثانوی هر گونه نقد و حتی پیشنهاد تعطیل ) بلکه از منظر اینکه گذشت زمان در متمم جز زمانهای به هدر رفته در زندگی محاسبه نمی شود و همانطور که در ضرب المثلهای زیادی می گویند این چند سال جز عمر حساب نیامد ، گذاشتم.
        و البته کار بسیار خوبی میکنید که بعلت وجود ” آدم ” طی طریق در مسیر پارک ، با ماشین می کنید . البته امیدوارم که هرگز تجربه گذشته تکرار نشود که ” آدمها ” ماشین را در جلو چشم شما ببرند . البته من هم تلاش میکنم که حافظه را با چیزهای غیر مفید پر نکنم .
        باز هم اجازه میخواهم به همت و استواری حرکت شما در این مسیر ناهموار آفرین بگویم و آرزوی بهروزی برای شما و تمامی دوستان خستگی ناپذیر متممی داشته باشم .

        • از لطفت ممنونم.
          ایرادی که اشاره کردی، مورد مهمی است. منظور من هم توجیهش نبود و باید حل بشه.
          ما کلاً در زمانی که پروفایل کاربران رو طراحی می‌کردیم، هنوز تصویر دقیقی از اینکه در آینده معنا و مفهوم پروفایل در متمم چه خواهد بود نداشتیم.
          به همین علت تغییرات زیادی در پروفایل ایجاد شده که در تمام این مدت، به تدریج اونها رو دیده‌ای.
          اما هنوز رد پاهای نگرش قدیمی رو میشه دید.
          من گاهی به شوخی می‌گم، در تمام طبیعت، هنوز بعضی از رد پاهای طراحی‌های ضعیف اولیه دیده می‌شه. 😉
          امیدوارم ما به تدریج در این زمینه بهتر بشیم.

      • سعید رمضانی گفت:

        سریال شرلوک بی‌بی‌سی، سریالی نیست که ارزش سه بار دیدن داشته باشه.
        تو یکی از قسمتاش هم یه شوخی می‌کنه با شخصیت شرلوک که نمی‌دونه خورشید به دور زمین می‌چرخه یا زمین به دور خورشید. چون به نظر شرلوک داده‌ی بی‌اهمیتیه و به کار نمیاد.
        یاد اون افتادم(:

  • Shiripoor گفت:

    سلام استاد ارجمند ،اميدوارم همواره شما و گروهتان سلامت باشيد
    من مدتي است كه با متمم و درس هايش آشنا شده ام و باورم نميشود آنقدر دلبسته شوم و مانند يك كودك كه نيازمند مراقبت است به اين اطلاعات نيازمند باشم، من مشكلي دارم كه اميدوارم به مرور حل شود و آن اين است كه هنوز قادر نيستم از اين اطلاعات همه جا استفاده كنم حتي گاهي با مرور كردن هم از يادم مي رود، ميگويند اطلاعات و دانش مانند يك چشمه است كه در جهان هستي جاري ميشود بر پيكر انسان هاي مختلف ميريزد و آن هايي كه مست شوند و عمق دانش را بيابند سرريز ميشوند و در كوير زمين غنچه هايي همچون من را پديد مي آورند و دوباره دانش به سرچشمه خود بر مي گردد ، شايد اين يك داستان باشد ولي در نگاه من ،شما و تيمتان همان منابعي هستيد كه دانش أزتان سر ريز ميشود.آدم ها ضعف هايي دارند ، راستش را بخواهيد گاهي آنقدر به شما و تيمتان حسادت كردم و از هر آنچه خواندم و شنيدم حض كردم كه گاهي فكر ميكردم آنقدر ها هم مفيد نيستم ،به شما و تيمتان خسته نباشيد مي گويم ، اميدوارم روزي من هم بتوانم مفيد واقع شوم .در يكي از فايل هاي صوتي گفته بوديد بعضي وقتها انسان را شور حسين بر مي دارد و گاهي تملق بيش از حد مي كند، اميدوارم براي دوستان اين تشكر بلند من اين گونه تلقي نگردد . من بارها از كلاس هاي آموزشي مختلفي استفاده كردم ، هر چند گاهي بودجه ام نمي رسيد،اما بلاخره چيزي كه مي خواستم را در متمم يافتم و بارها در كارم نكات درسها را به كار بردم ، من ميدانم برخي معلم ها و مشاوران چطور آموزش مي دهند و من بسيار به مشكل پرداخت پول بيشتر براي آموزش بيشتر روبه رو بوده ام،امروز با اينكه پول دارم اما ديگر نيازي نيست به هيچ يك از مشاوران و استادان قديميم براي گرفتن اطلاعات مراجعه كنم.ممنون از شما
    تولد متمم مبارك

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser