دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

شهر موشها: روشنایی فاضلاب و نرخ برابری پنیر و گردو

همه جا در شهر موشها، صحبت از وضعیت جدید گردو بود. چون در شهر موشها، زندگی بر اساس دو چیز میگردد: گردو و پنیر.

پنیر را موشها، در انتهای حفره ها و سوراخ ها، تولید و انبار میکنند اما گردو را گربه ها هر از چندگاهی، از سوراخ فاضلاب به داخل پرتاب میکنند و به جای آن پنیر میگیرند.

حدود سی سال است که موشها در حال اختراع روشی برای روشنایی فاضلاب هستند اما گربه ها معتقد هستند که این شیوه روشنایی آنقدر قوی است که برقش دم آنها را هم میگیرد. روشنایی فاضلاب سالهاست که یکی از دعواهای اصلی بین موشها و گربه هاست. اخیراً گربه ها، در اعتراض به تلاشهای موشها، گردوهای کمتری را به داخل سوراخ فاضلاب پرتاب میکردند و این تعداد هر روز کمتر و کمتر میشد.

در زمانهایی  نه چندان دور، گربه ها به جای هر هزار قالب پنیر، یک عدد گردو به داخل سوراخ فاضلاب پرتاب میکردد. موشهای پیر، بسیار دلگیر بودند. آنها میگفتند زمانهای دوری را به یاد می آوردند که به جای هر هفت قالب پنیر، یک گردو میگرفتند. موش سیاه، که در آن سالها رئیس فاضلاب بود گفته بود تلاش میکند ارزش گردو و پنیر را برابر کند.

جوانترها اما از اوضاع راضی بودند. آنها هر چه به حافظه خود فشار می آوردند، میدیدند هر عدد گردو، همیشه با ۱۰۰۰ قالب پنیر معاوضه شده است.

اما این روزها، وضعیت هر روز تغییر میکرد. یک روز صبح که موشها از خواب بیدار شدند، دیدند که موشهای جارچی فریاد میزنند: هر کس میخواهد پنیرش را با گردو معاوضه کند بیاید. یک گردو در مقابل هر سه هزار قالب پنیر!!!

موشها باور نکردند. اما وقتی به گلوییهای دیگر فاضلاب سر زدند مطمئن شدند که خبر درست است. موشهای قهوه ای، در نخستین روزها هیچ عکس العملی نشان ندادند. اما پس از مدتی بالاخره، صدای آنها در آمد.

موش قهوه ای ریئس فاضلاب، رفت بالای گلویی و فریاد زد: ای موشهای جوان. ای موشهای پیر. نگران نباشید. گردو هیچ نقشی در زندگی یک موش ندارد. اصلاً گردو برای خود گربه ها هم هزار مشکل ایجاد کرده. اصلاً گردو به درد خوردن نمیخورد. شما گردوآباد را ندیده اید. در گردو آباد، آنچنان بوی بدی می آید که هر رهگذری را خفه میکند. زندگی یعنی پنیر و خوشبختانه ما، تا دلتان بخواهد در هر سوراخی، پنیری پنهان کرده ایم. گردو اثرات سوء زیادی دارد که به زودی به موشهای عزیز، خبر خواهیم داد.

پنیر هر روز بی ارزش تر و گردو هر روز نایاب تر میشد. اقتصاد فاضلاب به حدی آشفته شده بود که حتی نان نیز که در ظاهر به پنیر و گردو ربطی نداشت، در این میان کمیاب شده بود!

تا اینجا همه چیز سخت اما قابل تحمل بود. تا اینکه خبر رسید قرار است طی همان روزها، جلسه سالیانه موشها و گربه ها، در گردو آباد برگزار شود. چیزی که موشها را شگفت زده کرد این بود که موش قهوه ای، دویست موش قهوه ای دیگر را نیز با خود به گردو آباد برد. همانجایی که میگفتند بوی بد آن، هر رهگذری را خفه میکند…

پی نوشت: دوستانی که قبلاً شهر موشهای من را نمیخواندند میتوانند مجموعه «برای فراموش کردن» را دانلود کنند و این داستان و صدها نوشته دیگر را که زمانی در وبلاگ شخصی ام مینوشتم بخوانند.

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


45 نظر بر روی پست “شهر موشها: روشنایی فاضلاب و نرخ برابری پنیر و گردو

  • mersad گفت:

    استادعزیز من اصلا قصدجسارت به شماراندارم اگرکه حرفهام طوری بوده که ناراحتتون کردم واقعا جلوی همه دوستان از شمامعذرت میخوام ولی واقعا دلم گرفته ازانتقادکردنها…..همه رامیبینم فقط درحال انتقاد هستندولی جالب اینجاست که خیلیاشون وقتی به جایی هم رسیدند کاری نکردن متاسفانه…..بازهم معذرت میخوام وبرای موفقیتتون دعا میکنم.

    • سلینجر گفت:

      نمیدونم راه رفته دیگرانو طی کردن با همون شیوه چه نتیجه ای داره ؟بالا خره ما که همه جور تست شدیم ….سال ۹۷و۹۸ کشورهایی مثل اندونزی وبرزیل وتایوان …که دچار بحران اقتصادی شدن خواستن با پایین اوردن نرخ ارز کشورشون جلوی رکودو فرار سرمایه و ورشکستگی بگیرن البته با این کار میشد تا حدودی به دلیل پایین اومدن نرخ ارز باعث افزایش صادرات هم شد .البته ناگفته نمونه از بین اونا فقط برزیل موفق بود امیدوارم ما هم سرنوشت اونار پیدا کنیم .کلا امید چیز خوبیه میدونم میفهمید میدونم البته باز هم امیدوارم …

  • Neda.sh گفت:

    سلااااااااااااااااااام
    افسوس استاد که من به خاطر فاصله زیادی که از نظر مسافت با شما دارم نمیتونم تو این برنامه های شما شرکت کنم از این موضوع خیلی ناراحتم:(
    راستی نوشته های استاد تو لفافه نیست به قول معروف صاف گذاشت تو بقچه مون: ) 🙂

  • مرجان گفت:

    آقای مرصاد!

    شما که خودت حتی حاضر نیستی اسم شخصی که ازش صحبت کردی رو بیاری دیگه نیا اینجا اعتراض کن که چرا استاد تو لفافه حرف زدن.
    تازه متن این نوشته کجاش تو لفافه هست؟ دیگه از این واضح تر؟
    حتما باید بیان به فلان شخص فحش بدن که مثلا نشون بدن معترضن؟
    یاد صحبت استاد افتادم که گفتن ” خدایا به تو پناه می برم از شوری که در پی آن شعور نباشد”.

  • $$$ گفت:

    با سلام استاد

    خیلی علاقه مندم در همایش شرکت کنم ولی من همه پنیره ها را با گردو عوض کردم.ولی اگه شما گردو قبول کنید حاضرم ۳ تا ازگردوهام را بدم و در همایش شرکت کنم.آیا شما گردو قبول میکنید؟؟؟

    • shabanali گفت:

      ما فقط با پنیر کار میکنیم. دوره گردو بازی ما مال جوونیها بود. دیگه الان پیر شدیم برای گردو بازی. ضمناً مطمئن نیستم دیگه جا داشته باشیم.

  • mersad گفت:

    ماموشها عادت کردیم همیشه تولفافه حرف بزنیم حتی اسم همو مختصربگیم مثل کپکی که سرشو توبرف میکنه فکرمیکنه کسی اونو نمیبینه دریغ ازاینکه …….اتفاقا سالها پیش یکی ازین موشها که یه سروگردن بالاترازبقیه موشها بود وحداقل حرفشومیتونست به گوش همه موشهای ضعیف وعادی جامعه موشها برسونه روزی اومدتو ملا عام ازهرچی موش کله گنده توریاست بودانتقادکردوگفت اگه من بودم فلان وبهمان میکردم ودل کلی موش ضعیفو بیچاره مثل منو امثال منو امیدوارکردازقضاهمون سال نتونست رییس شهرموشهابشه ولی چندسال بعدتوسمتی نه ریاست ولی زیادکم هم نبودپستی پیداکردولی حیف که یادش رفت همه اون حرفهایی راکه بخاطراونا گلوشوپاره میکردکه به گوش بقیه موشها برسونه………..اگرمردعمل هستیم فقط انتقادنکنیم خیلی وقته که دیگه هممون خسته شدیم ازانتقادکردن.انتقادی که هیچ ثمری نداره دیگه حتی دلخوشی هم نداره.

    • shabanali گفت:

      این سایت جای حرف زدن در لفافه نیست. نویسنده اش شناخته شده است. تو همین جامعه زندگی میکنه و خارج نشین هم نیست. به خاطر حرفهاش بازخواست هم شده و میشه و میره جواب هم میده. نویسنده این نوشته ها در همون هوایی نفس میکشه که شما نفس میکشی.
      ضمناً فکر کنم نویسنده سایت و شغل و فعالیتش رو نمیشناسی. و گرنه میدونستی که چه حجم فعالیت رو الان داره انجام میده برای بهتر شدن اوضاع…

  • mersad گفت:

    چرااینقدرتوپرده ولفافه حرف میزنیم؟؟؟؟؟؟؟؟هممون هم میدونیم چی میگیم وچی میخوایم……….بالاخره کم مونده دوره ریاست رییس شهرموشها.اگرراست میگیم اگرمردعمل هستیم اگرفقط کارمون حرف زدن وانتقادنیست خودمون کاری کنیم…..واقعاجای تاسف داره که بتونیم کاری کنیم ودرعمل کناربشینیم وانتقادکنیم…..مخصوما مایی که ……..

  • ocean گفت:

    سلام
    یادمه تو یکی از برنامه های رادیو مذاکره در مورد رشوه معنوی گفتید خیلی دوست دارم این بحث و زودتر مطرح کنید لطفا اگه میشه

  • نسرین.ش گفت:

    سلام:
    امروز که اظهارنامه مالیات ارزش افزوده رو رد کردم یادم افتاد ۱۱مهره و تولد ۲نفر از دوستانم و مهم تر شما گذشته!
    خوشبختانه یا متاسفانه من تاریخ تولدها،سالگردهاو… بشدت تو ذهنم میمونه و قابل پاک شدنم نیست اما بدلیل شرایط کاریم از تاریخ جاری همیشه جا میمونم
    به هر حال اومدم تولدتون تبریک بگم البته با ۵روز تاخیر
    امیدوارم امسال بیش از گذشته موفق و محبوب باشید

    راستی در مورد پست تولدتون:من ۸سال دیرتر از شما بدنیا اومدم،بنظرتون الان آینده خیلی روشن تری نسبت به شما میتونم برای خودم متصور باشم؟؟!!

    راستی۲! خیلی خوشحالم که بالاخره تونستم برنامه هام ردیف کنم و تو یکی از پرمشغله ترین ماه های کاریم ۲۱مهرم خالی کنم و بیام به همایشی که بشدت بهش نیاز دارم،خودم فکر میکنم مهم ترین مشکلم همین کمبود قدرت انتخاب باشه.
    و خوشحال تر که میتونم بعد از مدت های مدید ببینمتون 🙂

  • صنم گفت:

    سلام شبتون بخیر آقای شعبانعلی.
    ببخشید در مورد فنون مذاکره میشه لطفا کتاب معرفی کنین؟ و فن بیان.
    به این مباحث خیلی علاقه دارم.
    ممنونم.

  • ed گفت:

    نعره ی هیچ شیری خانه چوبی را خراب نمیکند
    من از سکوت موریانه ها میترسم

  • Neda.sh گفت:

    سلام سارا جان هر معلمي از پيشرفت و تغيير مثبت شاگرداش خوشحال ميشه شايد تنها ايده اي كه به ذهنم ميرسه اين باشه اميدوارم بتونيم شاگرداي خوبي براش باشيم و يه زماني به اون جايي كه استاد انتظار داره برسيم

  • hamed گفت:

    موش های قهوای دیگه که ساکنان فاضلاب هستن چقدر در کاهش ارزش قالب های پنیر در مقابل گردو سهم دارن.
    وقتی که میبینن قیمت گردو این همه بالا میره وقتی گردو نیاز ندارن چرا میرن حتی لونه هاشون رو در فاضلاب میفروشن که گردو بخرن. اگی ریس موشها دلش به حال بقیه موشها نمیسوزه چرا حد اقل خودشون به فکر هم نیستن . به نظر من خود موشها تو بدبختیشون سهم دارن

    • سارا.ر گفت:

      آقا حامد مطمین باش تنها درصد کمی از موشای معمولی ریسک میکنن و بیشتر نواسانات گردو و خرید و فروش به موشهایی مربوط میشه که از آینده این نوسان تا حدودی خبر دارن، سکوت موش های قهوه ای میتونه دلیلی براین ادعا باشه، خدا عاقبت سرزمین موشا رو به خیر کنه.

  • سارا.ر گفت:

    سلام اصلا ربطی به موضوع نداره اما دلم خواست بگم نمیدونم نظر بقیه دوستان چیه ولی من به این سایت، به شما و به مطالب خوبتون عادت کردم اصلا تعریف نیست واسه من واقعیته، ممنونم که هستید.
    همیشه باشید( این آخریه خواهشه )

    • Neda.sh گفت:

      ساراجان من هم سوای عادت این خونه و صابخونشو دوست دارم چون چون هر روز یک درس از هزاران درس زندگی رو به ما یاد میده و هیچ کدوم از روزهاش شبیه هم نیست درسهاشم متفاوت و مفیده 🙂 میزبانیش هم حرف نداره
      حالا من موندم چطور جبران کنیم؟؟؟؟؟؟؟

      • سارا.ر گفت:

        سلام ندا جان منم منظورم فقط عادت نبود، منم مثل تو و بقیه این خونه و صاحبخونشو دوست دارم، بودنش در کنار مخاطبا، راهنمایی کردنای تو ایمیلاش همه و همه خوبیش و ثابت میکنه، مثل تو دلم میخواد جبران کنم، تو ایده خاصی به ذهنت میرسه بگو

  • محسن گفت:

    هر کدوم از موشها در خلوت پیش خودشون حساب میکردن که اگه سالیانی پیش کل پنیرهایی که در طول این سالها اندوخته بودند رو به گردو تبدیل می کردند الان کلی گردو داشتند. اما حالا با افزایش نرخ برابری گردو در مقابل پنیر، اونها به گردوهای بسیار کمتری خواهند رسید و مثل اینه که اندوخته های سالهاشون بر باد رفته باشه.
    موشهای کارگر و کارمند با خود حساب می کردند قبلا اگر مثلا تمام یک میلیون پنیر حق الزحمه یک ماهشون رو می دادند می شد ۱۰۰۰ تا گردو بگیرن. اما این رقم به تدریج به ۷۰۰، ۵۰۰، ۳۰۰ و کمتر از آن کاهش پیدا کرد. در این میان گربه ها با خوشحالی نظاره گر ماجرا بودند.
    یکی از کارمندان موش سیاه می گفت این موضوع به نفع صادراته و ما رو به خودکفایی پنیرانه می رسونه. اما همه اینها در شرایطیه که خود موش سیاه حدود یک سال پیش اعلام کرده بود گردو ارزش ذخیره کردن ندارد و ارزش آن باید به نرخ ۶۰۰ قالب پنیر برگرده. روی همین حساب دستور داد هر چه پنیر در شهر موشها هست را به طور کاملا محرمانه تبدیل به کشمش بکنند. اما در یکی از ماموریت های به کلی سری یک کامیون حامل کشمش ها لو رفت و اندک روزنامه های مجیزگویی که هنوز توقیف نشده بودند ماجرا را با بوق و کرنا تیتر زدند و گربه ها متوجه ماجرا شدند. این بود که رئیس گربه ها به کلیه حیوانات جنگل دستور داد هر نوع مبادله کشمش با شهر موشها ممنوع میباشد. در نتیجه موشها دچار مشکل تبدیل ذخایر کشمشی به پنیر شدند و همین باعث بالا رفتن نرخ برابری پنیر و گردو شد. در این میان موش سیاه هم با یکی از آن ژست های میمونی معروف که دل هر بیننده ای را میبرد خودش را کاملا به اون راه میزد و از دستاوردهای هشتمین سفر ۱۶۰ نفره به شهر گربه ها در زمینه صدور فرهنگ و تمدن تاریخی موشها و سوسمارها صحبت میکرد. او در حال سخنرانی در حالیکه پوزخندی کاملا میمون وار میزد با خود اندیشید که می تواند پنیر لازم برای انتصابات بعدی را از محل فروش کشمش های ذخیره شده به موشهای از همه جا بی خبر تامین نمود تا به همه ثابت شود که موش سیاه از نون برنجی هم قویتره و دوره قدرت اون به ۸ سال محدود نمیشه.
    در این میان موشهای جوان با خود حساب میکردند که با این نرخ پنیر و گردو و کشمش توانایی اجاره حتی یک لانه موش و پرداخت کشمش موشبهای موشدخت مورد نظر خود را ندارند و اگر موشبابا به داد اونها نرسه ناچار باید به اتول زنی روی بیاورند.
    همچنین موشهای تحصیلکرده هم به دنبال این بودند که هر چه سریعتر یک امتحان زبان گربه ای میوآیلتس یا میوتافل بدهند و با ارائه تحقیقات چند ساله خود در زمینه روشهای بهبود شهر گربه ها خوش خدمتی خود را به آنان ثابت کرده و با اندکی تغییر چهره و لباس از شهر گربه ها پذیرش گرفته و خود را راحت نمایند.
    اما بشنوید از دو گروه موشهای نور دیده موش سیاه فعلی یا موشسیاههای قبلی و موشهای لانه ساز. گروه اول با داشتن اطلاع دقیق از تصمیمات شبانه هیات موشها، در طول روز به راحتی طوری عمل میکردند که پنیرهای زیادی اندوخته بودند. این موشها که اضافه وزنشان هرگز باعث کندی کارشان نمیشد و علاقه شدیدی هم به جمع آوری خون موشهای دیگر در شیشه و تبدیل آن به پنیر داشتند.
    موشهای گروه دوم هم بدون هیچگونه دانشی و مدرکی از لانه سازی و با استفاده از ضعف قوانین شهر موشها پنیرهای زیادی اندوخته بودند. ایندو گروه مشکل خاصی برای تبدیل پنیرهای خود به گردو نداشتند و در حال دریافت هر چه سریعتر ویزای گردوگذاری برای شهر گربه ها بودند و کاری هم با میلیونها موش گرسنه که حتی توانایی تامین پنیر شبانه شان را نداشتند نبودند.

  • ندا گفت:

    سلام
    همیشه به نویسنده هایی که یه تعریف و تعبیر جدید از دنیای اطرافشون دارن علاقمند بودم و هستم چون هم یه زاویه دید جدید به ادم میدن هم فکرمو مشغول میکنن که این خودش یه هنره مثلا جورج اورول و وررژن ایرانی معاصرشم احسان رضایی(نویسنده مجله همشهری جوان).
    این نوشته شما دقیقا هم یه تعبیر جالبو جدید و خلاقانه هست و هم جای تامل داره البته این مورد دوم که تخصص همه معلمای عزیزه
    ممنون و بی صبرانه منتظر ادامش هستیم.

  • Neda.sh گفت:

    راستی الان مزنه گردو چنده؟؟ چند تن پنیر باید بدیم تا یه دونه گردو بهمون بدن ؟؟
    من که یه قالب دارم اونم برای صبونمه بخورم زنده بمونم برم سر کار 🙁

  • Neda.sh گفت:

    سلام و شب خوش 🙂
    به گزارش سایت خبرگذاری موشی پیدیا 😀 دکتر کپل خان فوق تخصص گردو درمانی از دانشگاه موشبن فرانسه اعلام نمودند خوردن پنیر آن هم به عنوان غذای اصلی بهره هوشی موشها را کم کرده و در درازمدت سبب آلزایمر می شود
    کپل خان در تحقیقات خود موشها و گربه ها را چندین سال مورد آزمایش قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که گربه هایی که گردو مصرف میکردند در شرایط خیلی بهتری قرار داشتند نسبت به موشهایی که پنیر مصرف میکردند در پایان دکتر کپل از این روند تغذیه موشها ابراز نگرانی کردند و سلامت موشها را در خطر دیدند؟؟!؟!؟
    گفتم چرا گربه ها باهوشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ocean گفت:

    شهر موشها ، شهر موشها هر وقت مطلبی از شهر موشها میخونم یاد کتاب قلعه حیوانات میفتم…..

    طولانی مدتی است که ما خیلی از فضایل را از دست داده ایم شجاعت ، راستی یکرنگی و فقط آه از نهاد میکشیم چون یارای عمل در ما نیست و از خود گذشتگی
    ما فقط میفهمیم و هر روز در عمل ضعیفتر میشویم چون اعتمادمان حتی به همفکرانمان نیز کمرنگ شده است چون خود نیز به نوعی دچار آفت شده ایم

  • آرمین گفت:

    فقط وفقط خود اون بالایی به دادمون برسه دیگه ناله موشها خبر گذاری های فاضلاب وخبر گذاری گردو آباد و وضع زندگی مانند یه کابوس ناتموم که هر لحظه میخوای یکی با یه سیلی محکم از این کابوس بیدار شی ولی………..

  • جواد گفت:

    یعنی موش قهوه ای منافع خودشو تو این کار نمیدونه ؟؟؟
    بعید میاد از این موش این فاضلاب که …..

  • حامد گفت:

    وقتی که نالایق ترین موش قهوه ای میشه رئیس موشها و عادت داره بلند بلند فکر کنه!! و خیلی قشنگ. با تمساحا برنامه ریزی میکنه که چه طوری بقیه موشها توسط گربه ها خورده بشن !

  • سارا.ر گفت:

    سلام،
    شایعه هایی هست که تا عید نوروز موشها ،ارزش هر گردو به ۳۴۰۰ قالب پنیر هم برسه، اوضاع شهر موشها قابل تعریف نیست مخصوصا الان که خبر حمله گربه ها هم بین موشها شنیده میشه اون وقت موش قهوه ای عدالت خواه ما با ۱۰۰ تا از موشای دور و برش بار سفر به همانجایی که میگفتند بوی بد آن، هر رهگذری را خفه میکند…بستند، قرار بود این تعداد به ۱۶۰ موش برسه که شکر خدا ویزا نگرفتن، به هر حال یکی غیر از موشای معمولی باید باشه که پنیرهای این شهر و به تاراج ببره، اگر تاریخ شهر موشها حقیقت داشته باشه شهر موشها این روزها اسف بار ترین زمان های تاریخ کهن خودشو سپری میکنه. دلم برای همه موشهای سرزمین موشها میسوزه.
    آینده شهر موشها رو چطور پیش بینی میکنید؟

  • فرزاد محمودی گفت:

    من همین الان از شهر موشها دارم میام , هر عدد گردو در مقابل ۳۵۰۰ پنیر لیقوان , ۴۵۰۰ پنیر فتا و ۵۵۰۰ پنیر گدار در حال معاوضه شدن است

  • مهدی رجبی گفت:

    اه پسرتو خیلی کله نترسی داری
    ودست به قلمت که عالیه

  • حبیب گفت:

    استاد عالی بود

  • امير گفت:

    تا كي اين داستان موش و گربه ادامه داره خدا مي دونه…!!

  • پگاه گفت:

    دست مریزاد…..و اینگونه بود که ما بعد از خواندن این متن جامه ها دریدیم و با صدای نداشته مان فغانها سر دادیم و دست مریزاد دست مریزاد بر نویسنده این متن ..افتخار کردیم بر وجود چنین موشهندسانی در این فاضلاب

  • علي گفت:

    خدا عاقبت فاضلاب رو به خير كنه …………….

  • مرجان گفت:

    استاد عالی بود مثل همیشه.
    خیلی ظریف و کامل همه ی مسائل و حرف دل ما رو زدید.

    استاد فقط ازتون خواهش میکنم نگید این مسائل رو تو این فضای عمومی. استاد به دستور موش سیاه و قهوه ای و با همت موشهای جان برکف و همیشه در صحنه ی دیگه میان میبرنتون خدایی نکرده….

    روزی که آزادی بیشتری بود البته اگر به عمر ما قد داد در موردشون صحبت میکنیم.

  • عليرضا گفت:

    محمدرضا، از بدو آشنايي بهت اعتقاد داشتم و با هر متن زيبايي كه مي‌نويسي بيشتر بهت اعتقاد پيدا ميكنم.
    يادم مياد دكتر ب. كه شما لطف كردي و باعث شدي از كلاس ايشون استفاده كنيم، بسيار زيبا از تعصب و عقيده سخن گفتند. امروز بازي‌‌گردانان گردو و پنير و نان مرزي كه قبلا بين كسب و كار، منافع شخصي، منافع ملي و حقوق اجتماعي بود را درنورديده و فراتر از مرزهاي تعصب و عقيده فعاليت ميكنند و حقيقتا فكر ميكنم هم از نظر شرعي و هم از نظر عرفي تكليف ماست كه سر و ساماني به اين نظرات و عملكردها بدهيم. بقول امام رحمه‌ا… عليه امروز نياز به وحدت كلمه داريم. آن چيزي كه در كم‌سويي آن تاريكي پررنگ ميشود.

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser