دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

به بهانه درگذشت وین دایر

وین دایر، دیروز در سن هفتاد و پنج سالگی درگذشت. بعید است کسی اهل کتاب و کتابخوانی باشد و نام او را نشنیده باشد. حتی در عبور گذری از کنار ویترین کتابفروشی‌ها و قفسه کتاب‌های آنها، نام او را خواسته یا ناخواسته، بارها و بارها می‌بینیم.

وین دایر جزو روان درمان‌گرهایی بود که شیوه سنتی آموزش و درمان را ترک کرد و کوشید به انسانها کمک کند که خود،  پاسخ دشواری‌های زندگی خود را بیابند. مکتبی که بعد از تلاشهای او و چند تن دیگر (از جمله دیل کارنگی)، به نام Self-Help یا «خودیاری» به صورت گسترده رواج پیدا کرد.

شاید دوست داشتنی‌ترین جمله‌ی وین دایر برای من، موضع بسیار عمیق و زیبایش در برابر بیماری بود. وقتی او در سال ۲۰۱۲ از بیماری سرطان خون خود مطلع شد، در وبلاگش پیامی با این مضمون نوشت:

شاید این بیماری، به نوعی پاسخ بدن من به زخم‌های روح و روانم باشد. روابط شکست خورده گذشته یا هر چیزی شبیه این. هر چه هست، بدن همیشه می‌داند که چه می‌کند و آن را در حد کمال انجام می‌دهد.

برای کسانی که حوزه خودیاری را می‌شناسند، منظومه‌ی فکری وین دایر مشخص و قابل حدس است. فضایی که در آن، نقش انسان در حال امروز و سرنوشت فردایش جدی گرفته می‌شود. فضایی که مسئولیت گریزی و توجیه سختی‌ها و شکست‌ها با اتکا به شرایط محیطی، قابل پذیرش نیست. فضایی که هر کس مسئول است به سهم خود، دنیا را به جای بهتری برای زیستن دیگران و خود تبدیل کند.

فکر می‌کنم عمده‌ی حرف‌های وین دایر و دیگر افراد فعال در حوزه خودیاری را می‌توان با توجه به این چارچوب فکری، بهتر و ساده‌تر درک کرد. مثلا وقتی که در کتاب قدرت نیت یا Power of Intention می‌گوید:

Wayne_Dyer

در مورد خودیاری، قبلاً هم به بهانه‌ی استیون کاوی در متمم صحبت شده. فکر می‌کنم اقبال گسترده مردم سراسر جهان به این حوزه و پرفروش بودن همیشگی کتابها و حرف‌هایی که زیر چتر خودیاری یا Self-Help قرار می‌گیرند، نشان می‌دهد که انسان امروز، جایی در میانه‌ی حرفها و آموزش های سنتی کهن (که عموماً بسیار کلی یا بسیار جزیی هستند و به روز نشده‌اند و غبار زمان بر آنها نشسته) و آموزش های نوین (که بیشتر می‌کوشند از ما کارمند‌ها و مدیرها و کارگران بهتری بسازند) در جستجوی «حس و حال بهتر» و «تجربه‌ی عمیق‌تر زندگی» است و در حالی که گروه اول و دوم، هر یک با تشویق و تنبیه‌های خاص خود، او را به سوی خود می‌خوانند، وقت و پول خود را برای راه سومی هزینه می کند که جایی در این میانه قرار گرفته است.

نمی‌دانیم که در آینده، کدامیک از این سه گروه، حاکمیت زندگی انسانها را بر عهده می‌گیرند. شاید هر سه دیدگاه، مانند اکنون به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی کنند. اما اگر قرار باشد یکی از آنها به صورت غالب در بیاید، قطعاً گروهی خواهد بود که «نیازها و خواسته های انسان امروز» را به رسمیت بشناسد و بکوشد خدمتگزار بهتری برای تامین آنها باشد.

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


65 نظر بر روی پست “به بهانه درگذشت وین دایر

  • نسرین گفت:

    وین دایر عزیز روحت شاد و در آرامش بسیار غمگین شدم اشک ریختم چند سال پیش که درمانده بودم با کتابهایت آشنا شدم عظمت درون خود را دریابید ، باور کنید تا ببینید و اندیشه های ماندگار و سررشته زندگی خود را به دست بگیرید سالهای پیش از اینکه وضعیت بدی داشتم در شغلی که دوست نداشتم کار می کردم فهمیدم نمی توانم تغییر دهم پس سعی کنم تا زمانی که می توانم راههایی را پیدا کنم تا راحت تر بتوانم با آن موقعیت کنار بیایم به من خیلی کمک کردی
    فکر نمی کردم انسانی از آن سوی کره خاکی هستی با زبانی دیگر تو به انسانهای این کره خاکی تعلق داشتی همیشه زنده و جاودانی چرا که اندیشه ات همیشه جاری است

  • مجيد موسوي گفت:

    ۲۹ اگوست آخرين روز دكتر وين داير بود نمي دونم چرا دوستش داشتم حتي ديدن عكسشو…

  • اکبر گفت:

    یه سوال
    اگر معنی عشق اینه وظیفه یه پدر عاشق در برابر انتخاب های غلطه فرزند چیه؟

  • محمدصادق معتندی گفت:

    خوش به حال وین دایر
    اگرچه جسمش در دنیا نیست
    ولی نامش وافکارش هست

  • Amir Farahbod گفت:

    سلام خدا رحمتش کند
    به یاد حدود ۲۴ سال پیس افتادم دوتا کتاب سررشته زندگیخود را بدست بگیرید و نقاط ضعف شما
    نمی دونم چرا بعد از اون به کتاباش حساسیت پیدا کردم دیگه کتاباشو درست و حسابی نخوندم

  • یاسین اسفندیار گفت:

    سلام به دوستان عزیز

    بعد از خواندن این مقاله ، سری به قفسه کتابخانه زدم و کتاب “سرنوشت خود را با دستان خود رقم بزنید” را برداشتم. این کتاب را سال ۸۷ خریده بودم.
    این اولین کتاب از وین دایر بود که خوانده بودم
    در جایی از کتاب می گوید؛
    هر چه در دنیا وجود دارد ، تنها به برداشت شما از آن بستگی دارد.
    هرگز تعهد به موسسات و دیگران موارد را بالاتر از تعهد به خودتان قرار ندهید.
    برای رسیدن به خوش بختی راهی وجود ندارد. و احساس خوش بختی یعنی بودن در مسیر خوش بختی.
    و….

    روحش شاد

  • محسن رضایی گفت:

    یادش بخیر…
    تنها “یک حرف” ازش برام باقی مونده.و همواره باهامه.

    ” اینقدرآگاه نیستیم که بدبین باشیم” چقدر این جمله کمک کننده است.

    روحت در آرامش

  • عطیه احمدخانی گفت:

    هر کسی که یک کتاب از وین دایر رو خونده باشه می دونه که با مرگ جسمش حرف ها و ایده ها و نگاهش به زندگی نمی میره. ای کاش تلاش ما برای زندگی بهتر با الهام گرفتن از افرادی همچون او باشه.
    اولین کتابی که من از وین دایر خوندم کتاب عرفان بود که من رو به دنیای متفاوتی برد و یادم انداخت که من باید برای زندگی خودم نقشم رو بازی کنم و مسئولیت همه چیز رو بپذیرم.

    روحش شاد.

  • Negaah گفت:

    اگر بخواهم تاثیر گذارترین معلم را در زندگیم نام ببرم بی شک وین دایر با کتاب های آموزنده اش بوده است. و شاید برای دلداری خودم در برابر خبری که هم اکنون از آن مطلع شدم و دیگرانی که او را دوست دارند بگویم: “همیشه یادت باشد که دنیای دیگری هم برای آواز خواندن هست.”ا

  • سید محمد اعظمی نژاد گفت:

    محمدرضای عزیز، سلام.
    باید اعتراف کنم برای فقدان او غمگین شدم.
    در زندگی بسیاری از ما افرادی مانند وین دایر، استفان کاوی، دیل کارنگی، آنتونی رابینز و برایان تریسی و … بسیار تاثیرگذار بوده اند.
    در باره او چند سطری در سايت شخصی ام نگاشته ام: http://hrjournalist.com/post/126

    به اميد اينکه همه ما تاثیرگذاری بر دیگران را بخشی از کارهای روزمره خود قرار دهيم.
    شاد باشید
    سیدمحمد اعظمی نژاد

  • محمد (بچه محل) گفت:

    سلام و عرض ادب و احترام؛

    برگی از یک نوشته (مرتبط با بحث)
    “مرزداري هر کسي به عهده خود اوست! به ما گفتند اين مرزها را حفظ کنيد! هر کدام از ماها بايد مرزهايمان را حفظ کنيم! اين مرزداري را وجود مبارک امام رضا(سلام الله عليه) به ما آموخت که شما هر شب که مي‌خواهيد بخوابيد چند لحظه بررسي کنيد و ببينيد چه کار کرديد، چون ماييم و ابديّت ما! بنابراين اينکه فرمود: «صَدِيقُ کُلِّ امْرِئٍ عَقْلُهُ وَ عَدُوُّهُ جَهْلُهُ»، به ما نشان داد که دوستي و دشمني چيست و روح قوي است که مي‌تواند اينها را کنترل کند. بعضي‌ها به آساني کار خوب را انجام مي‌دهند و خيلي برايشان سهل است؛ به آساني راست مي‌گويند, به آساني چشم و گوش خود را مواظب‌ هستند, به آساني غذايشان را مواظب‌ میباشند، خيلي برايشان آسان است! به آساني راه حلال و تقوا را طي مي‌کنند، چون ديگران اگر گرفتار ﴿إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ﴾ بودند، اينها «انّ العقل لامّارٌ بالحسن» هستند که يک اميری دارند و اين امير دستور کارهاي خوب مي‌دهد و اينها هم به آساني انجام مي‌دهند.
    کم نيست که کسي ۲۵ سال کمتر و بيشتر با قطع نخاع در تخت بخوابد و بگويد «الحمدلله»! اين کار آساني نيست! چه کسي اين کار را مي‌کند؟ بدون هيچ شکايت و گِله‌اي! اين عقل است که فرمانرواست. اينها ديگر قصه تاريخ بيهقي و امثال بيهقي نيست که کسي بگويد سند دارد يا ندارد، همين عزيزاني هستند که ما اينها را مي‌بينيم، بيست سال, ۲۵ سال کمتر و بيشتر قطع نخاعي است و به زحمت حرکت مي‌کند، میگويد: «الحمد لله»! آن‌جا ﴿إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ﴾، اين‌جا «انّ العقل لامّارٌ بِالحُسن»؛ انسان به اين‌جا مي‌رسد، اين فرشته شدن است!
    اگر بار خار است خود کِشته‌اي ٭٭٭ وگر پرنيان است خود رِشته‌اي
    اين بيان نوراني امام رضا(سلام الله عليه) است که فرمود حواستان جمع باشد! بيرون کسي کاري با شما ندارد، بيرون سايهٴ اين درون است.
    گر شود دشمن دروني نيست ٭٭٭ باکي از دشمنِ بروني نيست
    ما اگر بيراهه نرويم، و راه کسي را هم نبنديم، عاقلانه بخواهيم زندگي کنيم، با عقل و عدل زندگي کنيم هيچکسي مزاحم ما نيست، چون يک کسي دارد عالم را اداره مي‌کند و آن‌که دارد عالم را اداره مي‌کند حافظ ماست.”

  • رضا بی نفس گفت:

    آری اینچنین است …. فرهنگ مرده پرستی و مرده ها زنده باد در همه حوزه ها دیده می شود … این بیماری فرهنگ کشور عزیز مان است که مرده ها زنده های در حال زندگی کردند و زنده ها مرد های بی خبر …. تفکر و سیر تکامل آن با گذر زمان در حال تغییر و تبین است آنچه که تراوشات امروز یک ذهن است داروی این نسل زخم خورده و … است نه تقدیسی ستایش است و نه ندیدینی …. براستی ما در کجای این فرهنگ ایستاده ایم چرا بیماری های کوچک و بزرگ خود را نمی بینیم و و برای همه نسخه پیچیم ….شبیه زانبی های همه چیز دان شده ایم …. اگر سوگی باشد باید به حال روز روح روان خود سوگ وار باشیم اما گریزانیم …. به هر حال تا بشر است مشکلات و … بوده است فقط دوره به دوره رنگ و بوی به خود می گیرد … امروز افسردگی و تشویش …. فردا را نمی دانیم …

  • سیمین ابراهیمی گفت:

    سلام دوستان عزیزم
    به نظر نمی یاد چنین انسانی ژرف و تاثیر گذار در زندگی میلیونها نفر، رخت بربسته باشه. نه، نه، وجود او در تمام نوشته هایش جاری است و جریان دارد.
    کتابهای نابی چون؛
    رهسپاری
    ندای درون
    برای هر مشکلی راه حلی معنوی وجود دارد
    و …
    به تمامی ریشه در عمق نگاه و دیدگاههای اصیل و ماندگار و درک او از جهان پیرامونش دارد و خواهد داشت.
    روحش شاد.
    چند خطی از جمله های دوست داشتنی اش رو برای تسکین خودم می نویسم.

    ” با پذیرش تمرین فروتنی، این عادت را در وجودمان پرورش دهیم که به دیگران خدمت کنیم و توقع نداشته باشیم که برای
    این کارمان پاداش بگیریم…
    با بخشیدن است که دریافت می کنیم.
    تغییر دادن مسیر زندگی مان را در این زمینه شروع کنیم که به جای بیش از حد تلاش کردن و بیهوده دست و پا زدن، کمتر، اما در حالتی سرشار از آرامش، تلاشی سازنده داشته باشیم.
    در دل همۀ ناکامی ها و مصیبت ها، فرصتی خوب و خوشایند نهفته است.”

  • علي گفت:

    از شنيدن خبر فوت وين داير بسيار متاسف شدم. دو كتاب از او در كتابخانه‌ام دارم. “براي هر مشكلي ره حلي معنوي وجود دارد” و “هدايايي از آيكيس”. كتابهاي ارزشمندي هستند و دوستان را به خواندن آنها توصيه مي كنم. توصيه‌هايي كه افرادي چون وين داير و ديگر روانشناسان حوزه خود ياري مي‌كنند (همانطور كه محمدرضا هم در متن به آن اشاره كرد) اين است كه براي حل مشكلات و بدست آوردن شادي به دنبال عوامل بيروني نگرديد و آنها را در درون خود جستجو كنيد. اين موضوع با تغيير نگرش و ديدگاه نسبت به دنياي اطراف قابل حصول است و همان چيزي است كه مولانا هم در مثنوي بارها به آن اشاره كرده است.
    روحش شاد و قرين رحمت پروردگار

  • الهام گفت:

    دوست خوب ما مراقب خودت باش.. خیلی..

  • فهیمه گفت:

    نام وین دایر برای من تداعی کننده نجات از یک دوره افسردگی و خودخوری شدید است که در بهترین زمان ممکن کتاب ” قدرت اراده” و ” برای هر مشکلی یک راه حل معنوی وجود دارد” را مطالعه کردم و بسیاری از داشته های امروزم و حس و حال خوبم را تا حدی مدیون او هستم.

  • ایمان میرزایی گفت:

    یادم میاد اون اوایل که با محمدرضا آشنا شده بودم به یکی از مطالب روزنوشته هابرخوردم که محمدرضا گفته بود که شما حال و روز من را نمی دانید مگر نزدیکان من که برای درمان افسردگی گرفتار حجم سنگینی از داروها شده ام و من بسیار متاثر شده بودم و تجربه خودم را از وین دایر که برای خودم جواب داده بود را به محمدرضا پیشنهاد دادم که: کتاب باور کنید تا ببینید را بخوان، حتما حالت خوب میشه!

  • (میلاد کا) milaaaaaad گفت:

    سلام

    من همیشه وقتی به کتاب فروشی میرم دور قفسه ی کتاب های خودیاری و موفقیت زیاد می گردم. طبیعتا به همین علت با نام وین دایر از قبل آشنایی داشتم اما خب با اینکه از ایشون کتاب دارم اما درست و حسابی نخوندمش (والبته از این بابت حس بدی دارم) ، از شنیدن خبر درگذشت ایشون ناراحت شدم. اما فکر کنم از محمدرضا شنیده بودم که افراد با مرگشون پایان نمی پذیرن و در نوشته هاشون جاری هستن (البته در نقل این مضمون احتمالا هم دچار خطای نگارشی شدم و هم خطای مفهومی، ببخشید استاد)

    امیدوارم روحشون در آرامش باشه و از استاد عزیزم ممنونم که با وجود مشغله های زیاد نسبت به این مسائل و افراد ارزش آفرین بی تفاوت نیستند

  • تشنه گفت:

    دوستان سلام
    سالهای سال است که وین دایر ها می آیند و می روند. حرفها و سخن های پخته ای که حکایت از مطالعه و تجربیات سالهای عمرشان است را برای ما بجا می گذارند و میروند. همه این سحن ها و تجربیات می تواند چراغی در مسیر زندگی ما آدما باشند روحشان شاد … من میخواهم در کنار همه حرفها و نظرهایی که دوستان دادند به یک نکته توجه بدهم … و آن، سیر تاریخی دین در غرب است جریانی که در قرون وسطی به اوج رسید و در دوره رنسانس به پستو خانه رانده شد. آنطور که در تاریخ به ثبت رسیده است آموزه های مسیح پس از ۲۰۰ سال پس از نبوتش در جامعه غربی رواج یافت که مبتنی بر نقل بود نه عقل … در نتیجه عقلای غرب آموزه های مسیح را نه تائید کردند و نه رد کردند و بیان گردید که همه این آموزه های را می توان با عقل بررسی و دریافت و نیازی به نقل بدون عقل نیست … در طول تاریخ، کار بجایی رسید که روح خداجوی انسان غربی امروز (هان که دل به یاد خدا آرام می گیرد … قرآن کریم) به عصیان رسید و در نتیجه بزرگان و عقلای غرب، بجاي آنكه رویکرد خدامحوری را جایگزین روشهای قبلی کنند به علوم روانشناسی روی آورند و آن را چاره کار دیدند و در نتيجه نسخه های متفاوتی از علم روانشناسی بوجود آمد چرا که هر عالمی روش خود را راه نجات می دانست كه این علوم رفته رفته به مکاتب عرفانی منجر گردید به گونه ای که امروزه با هزاران مکتب عرفانی مواجه هستیم که درستی یا نادرستی آن با هیچ شاخصی قابل سنجش نیست. در واقع باید گفت که این مکاتب عرفانی نیامدند که به داد فطرت حقیقت خواه و خداطلب انسان برسند و کام تشنه آدمیان بریده از معنویت را سیراب کنند بلکه آمده اند تا بشر خسته از زندگی ماشینی را آرام کنند و روان ناآرام او را موقتا تسکین دهند بنابراین یافتن حقیقت در این مکاتب اهمیتی ندارد بلکه تحصیل آرامش مهم است و همه برنامه های به ظاهر معنوی و آداب و آیین ها، برای حل مشکلات موجود طراحی شده اند نه برای رشد و به کمال رساندن انسان …. به همه عزیزان توصیه می کنم سیر تاریخی دین در غرب را حتما مطالعه کنند تا بهتر بدانند که وقتی خدا نه بصورت کلیشه ای بلکه در واقع از زندگی ما انسانها کنار گذاشته می شود روح تشنه با هیج ابزاری به آرامش نمیرسد فقط به آسایش می رسد … خدا حافظ همه ما باشد.

    • سپهر گفت:

      باسلام،قرار نيست كه براي رسيدن به خدا،با نسخه واحدي پيش برويم،سبك روانشناسان خود مي تواتد يكي از راه هاي رسيدن به حقيقت باشد

  • zoorba.booda گفت:

    سلام
    خدا رحمتش كنه
    اولين كتابي كه ازش خوندم كتاب “سر رشته زندگي خود را در دست بگيريد” بود كه براي اون موقع من كتاب مفيدي بود.
    پي نوشت خاطره اي !: هر وقت اسم وين داير مياد ياد يكي از فاميل هاي نزديكمون ميفتم كه وقتي كه من سنم پايين بود و اون كتاب وين داير رو خوندم به ايشون هم پيشنهاد دادم كه بخونه.بعد ايشون رفتن و هرچي كتاب از وين داير ترجمه شده بود گرفتن و خوندن.
    اون موقع ها رفت وآمد ها خيلي بيشتر از الان بود و هر وقت ايشون رو تو هر جمعي ميديدم داشتن از وين داير نقل قول ميكردن! در حدي كه بعد از مدتي بيشتر اطرافيان ما وين داير رو كامل ميشناختن ولي بيشترشون به اسم وين داير حساسيت پيدا كرده بودن!
    بگذريم.همينطوري گفتم…

  • میلاد گفت:

    اگه میشه در مورد کتاب های معروف اقای وین دایر نیز مطلبی بزارین.با تشکر

    • سمانه عبدلی گفت:

      سلام میلاد
      با دیدن کامنت شما ، داشتم با خودم فکر میکردم که خیلی جاها شاید مثل شما انتظار دارم که کسی در مورد یک نفر دیگه برای من بگه یا بنویسه .اما چرا خودم دست به عمل نمیزنم .
      اتفاقا میخواستم خودم چنین درخواستی داشته باشم ، اما گفتم بهتره خودم دست به کار بشم.
      این لینک ویکی پدیا دکتر وین دایر
      https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%88%DB%8C%D9%86_%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%B1
      که اتفاقا آثارش هم در این لینک معرفی شده .

      اما باید بگم:
      وین دایر عزیز،
      متاسفم که تا امروز هیچ یک از کتاب های شما رو نخوندم ، اما همیشه لابه لای کتاب های مسعود لعلی جمله ها و پاراگراف هایی از نوشته های شما رو خوندم .
      هنوز هم قول نمیدم که که فرصت خوندن کتاب هایی که نوشتی رو داشته باشم . اما اگر به همین یک جمله ای که نوشتی عمل کنم و خودخواهانه در پی حفظ و نگهداشتن آنچه برای من مهم هستن نباشم ، هم حالم بهتر خواهد بود و هم رضایتمند تر ”
      “عشق، یعنی اینکه بتوانیم و بخواهیم که آنهایی که برایمان مهم هستند، آنچه را که می‌خواهند انتخاب کنند، بدون اصرار بر اینکه انتخاب آنها، رضایت ما را تامین کند.”

  • رامین گفت:

    این بار که خواستم برم کتاب بخرم حتما نسبت به اسم وین دایر حساسیت خواهم داشت! من مثل شما اهل مطالعه نیستم که با وین دایر اشنا بوده باشم!

  • محمد گنجی گفت:

    انشاالله که روحش در آرامش باشه …

  • نیلوفر گفت:

    یادمه زمانی که برای اولین بار بطور جدی با وین دایر آشنا شدم با کتابی تحت عنوان ” سررشته زندگی خود را به دست گیرید” بود. توی اون سن کم خواندنش بمن حسی توامان مخلوطی از حماقت و پیروزی داد، حماقت بخاطر مفهومی که از ” قربانی بودن” معرفی کرد و پیروزی از اینجهت که من دیگه نمی خواستم اون ” قربانی” ه باشم و بعد از اون هم نبودم! قسمتی از من هست که به ایشون مدیونه و درسته که بقول شما، محمدرضا ، با یک کتاب نمیشه با ” منظومه فکری” اون فرد آشنا شد ولی همون کتاب من وجودم رو به آدم دلخواه من نزدیک کرد و من حس میکنم که وین دایر برای من انسان آشنایی ست.
    حیف شد که از دستش دادیم و چه خوب که اهل نوشتن بوده!

  • سیدنورالدین حسینی گفت:

    «حس و حال بهتر» و «تجربه‌ی عمیق‌تر زندگی» عبارات طلایی که قبلا هم گفتید و مطلب نوشتید بنظر می رسد این عبارات هم تا حدود زیادی کلی است ممنون میشم بیشتر در اینباره مطلب بنویسید
    متن بسیار زیبایی بود ممنون ازت محمدرضای عزیز

  • زهرا گفت:

    سلام

    محمدرضای عزیز بسیارممنون وسپاسگزارم ازمتن زیباوبسیارآگاهانه شما.
    من در اینکه این سه گروه زندگی مسالمت آمیزی باهم اکنون دارند شک دارم.ومی دانم شماهم خیلی خوب ازآن آگاهی..جنگ های خاورمیانه ومشکلات راخوب میدانی ..جنگی که هرکس خود رابهترین وآگاهترین می داند.و به خودجرات کارهای خطرناکی می دهد.جنگهای کلمات وذهن ها هم که جای خود دارد.فقط ابزارش برای برخی ازمانیست..وین دایر..لوئیزهی..دیپاک چوپراوامثال ایشان سعی در نشر معنویت وبهتربودن درتمام دنیارادارندوداشته اند.چیزی که انسان امروز به آن نیازداشته..
    Wayne has left his body, passing away through the night. He always said he couldn’t wait for this next adventure to begin and had no fear of dying. Our hearts are broken, but we smile to think of how much our scurvy elephant will enjoy the other side.

    We Love You Forever Dad/Wayne

    The Dyer Family

    معلم ودوست وهمراه عزیز ،اقای شعبانعلی من به عنوان یکی از دوستان وشاگردان مجازی ولی حقیقی شمااندیشه شمارالمس کرده وبه آن احترام می گذارم.امیدوارم که هرگزدرراهی که انتخاب کرده اید خسته..دلسردنشوید..awarenessوقتی ایجادشد هرگز خاموشی نمیگیرد.
    بااحترام

  • سید جواد گفت:

    سلام
    اولین کتابی که از وین دایر دیدم”نقاط ضعف شما” بود که حدود ۱۵سال پیش خوندم. اول اسم کتاب برام جذاب بود و من رو مجاب کرد بخرمش. بعد از مطالعه اون، اسم “وین دایر” به عنوان نویسنده یا متخصصی که میتونه تو زمینه روانشناسی به شیوه ای متفاوت از دیگر کتابهای روانشناسی بهم کمک کنه تو ذهنم نقش بست.

  • علیرضا گفت:

    سلام
    استاد ارجمند لطفا در مورد ناپلؤن هیل هم مطلبی بگذارید

  • شهلا صفائي گفت:

    اميدوارم من هم به نوبه ي خود بتونم باشناسايي نيازهاي انسان امروز ، قدمي هرچند كوچك در اين مسير بردارم .
    —————-
    وين داير در فصل پاياني كتاب انديشه هاي ماندگار
    جملاتي ميگه كه خيلي دوسش دارم .

    :
    بريس برين جايي كه خدا بر من و تو آشكار مي شود
    تنها ما دو نفر جادو و حيرت آن حضور را مي شناسيم.
    در برابر رويدادهاي غير ممكن
    پيوند ما با ابديت از گذشته محكم تر است.
    با وجود اين ، تضاد و تقابل پيوسته پابرجاست.
    گاه تحت كنترل هستيم و گاه نه
    محكوم هستيم كه انتخاب كنيم .
    اما به طور حتم عشق ما براي هميشه پايدار است .

  • jalal گفت:

    الان را دریاب ، آینده به کسی وعده داه نشده . “وین دایر”

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser