دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

نظرسنجی و همفکری برای پیک متمم

سلام. معمولاً اینجا حرف و نظرهای خودم رو می‌نویسم اما این بار می‌خواستم خواهش کنم وقت بگذارید  وکمک فکری ازتون بگیرم.

ما این هفته یک مجله سی و پنج صفحه‌ای دیجیتال از مطالب پرخواننده متمم، منتشر کردیم.

اگر عضو خبرنامه سایت باشید (اون کنار سمت چپ) ایمیلش براتون اومده. اگر عضو نیستید یا ایمیل برای شما نیومده، از این لینک قابل دانلوده:

پیک متمم

peik-motamem

ما همیشه دوست داشتیم که یک نشریه یا گاهنامه یا هر چیزی شبیه این، وزین و زیبا در حد نشریات خوب دنیا منتشر کنیم. برای این نشریه تصویرسازی کردیم. ترجیح دادیم از کارهای گرافیکی موجود در وب کپی نکنیم. صفحه‌بندی کردیم. مطالب رو متناسب با نیاز مجله ویرایش کردیم تا وابستگیشون به سایر نوشته‌های متمم کم بشه و حاصل حدود دو هفته تلاش تیمی،‌ شد چنین مجله‌ای که می‌بینید.

من فرضم اینکه که این کار،‌ هم باعث می‌شه مطالب پرخواننده‌ی متمم، به صورت آفلاین، قابل آرشیو و مطالعه باشه. هم فکر میکنم شاید تبلیغ برای متمم باشه. براش هزینه نگرفتیم و فکر میکنم با وجود هزینه‌ی میلیونی که براش انجام شده باید به عنوان هزینه تبلیغاتی متمم بهش نگاه بشه.

سوال مشخص من اینه که:

۱- اصلاً انتشار چنین شکلی از نشریه به صورت پی دی اف،‌ وقتی مطالب روی سایت قابل دسترسی هست جذاب یا مفید هست؟

۲- به نظر شما اثر تبلیغی داره؟ اگر کسی بخواد متمم رو به دوستانش معرفی بکنه، ممکنه داشتن این فایل بیشتر از معرفی لینک سایت کمک کنه؟

۳- کار گرافیکی و صفحه‌بندی و … (که قسمت پرهزینه‌ی این کاره) چقدر مهم و تاثیرگذاره؟ خواننده ترجیح می‌ده کار اوریجینال ایرانی ببینه یا میشد مثلاً عکس‌های نشریات هاروارد و استنفورد و … رو کپی کرد و گذاشت؟

ممنونم که برام وقت می‌گذارید و جواب این سوالها رو بهم می‌دید.

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


120 نظر بر روی پست “نظرسنجی و همفکری برای پیک متمم

  • داوود گفت:

    استاد عزیز، سلام! ممنون برای تهیه و انتشار پیک متمم!

    ۱- اصلاً انتشار چنین شکلی از نشریه به صورت پی دی اف،‌ وقتی مطالب روی سایت قابل دسترسی هست جذاب یا مفید هست؟

    من فکر میکنم بله. چون اساساً 🙂 کارکرد نسخه pdf و وبسایت متفاوته. به نظر من هم جذابه و هم مفید. جذاب از این لحاظ که از زیبایی گرافیکی خیلی بیشتر و با کیفیت تر از نسخه آنلاین استفاده شده. حال و هوای مطالعه مجله، برای خیلی ها حال و هوای دلپذیریه. هنوز که هنوزه برای خیلی از کاربرهای اینترنت عمل «دانلود کردن» لذت بخشه! خیلی از کاربرها و فراگیرها از «مواجه شدن مستقل با محتوای آموزش همراه آزادی عمل» دچار دلشوره 🙂 میشن و علاقه دارن که براشون انتخاب بشه. وبسایت متمم بزرگه و پر از مطلب از همه نوع، ولی این مجله مختصره و فرد محتوای آموزنده پرمخاطب رو در مدت کمی (۳۵ صفحه مطلب، خیلی نیست) مطالعه میکنه و بعد جذب میشه که مطالب بیشتر رو تو نسخه آنلاین ببینه. مفید از این لحاظ که مطالب پرخواننده شانس بیشتری دارن که مورد نیاز طیف مخاطبان دیگه هم باشن. یه جورایی به جای این که محاطب بین انبوه مطالب وبسایت برای انتخاب تصمیم بگیره، براش تصمیم گرفته شده و مطالب برگزیده ارائه میشن (این بیشتر از این که بد باشه، مزیته چون حاضر و آماده است، بلافاصله مطالعه آغاز میشه و وقت کمتری نیازه). معنیِ بعضی از دسته بندی‌های وبسایت متمم برای بسیاری از افراد روشن نیست و یا اگر هست هیج نظر یا برداشتی ندارن که حالا مورد نیازشون هست یا نه…

    ۲- به نظر شما اثر تبلیغی داره؟ اگر کسی بخواد متمم رو به دوستانش معرفی بکنه، ممکنه داشتن این فایل بیشتر از معرفی لینک سایت کمک کنه؟

    به نظر من، خیلی بیشتر از لینک کمک کننده است! فوق العاده بیشتر. این یه کار حرفه ای بود همراه با تصاویر بسیار با کیفیت و اصلاً حال و هوا و تم کار، بسیار جذاب بود. وقتی دوستی میخواد به دوستش متمم رو معرفی کنه، ممکنه الزاماً اون معرفی خیلی با معرفی مد نظر شما نخونه. ولی این مجله، به خواننده میفهمونه که با چه طرحی مواجهه. این کار یک نوع هدیه تبلیغاتی ارزشمند هم هست و از طرف دیگه میتونه تو فضای آفلاین توسط دوستان دست به دست بشه و کسی که در حال حاضر آنلاین نیست، به محض آنلاین شدن، به متمم سر بزنه.

    ۳- کار گرافیکی و صفحه‌بندی و … (که قسمت پرهزینه‌ی این کاره) چقدر مهم و تاثیرگذاره؟ خواننده ترجیح می‌ده کار اوریجینال ایرانی ببینه یا میشد مثلاً عکس‌های نشریات هاروارد و استنفورد و … رو کپی کرد و گذاشت؟

    تا اونجا که ما می‌دونیم خیلی تأثیرگذاره. از نظر زیبایی و شکیل بودن و تشویق به ادامه مطالعه خیلی مفیده. خود تصویر مفاهیمی رو خواه ناخواه انتقال میده. در هر شرایطی کار با کیفیت تأثیرگذارتره… کارهای دیگران ممکنه برای اون دسته از مخاطب که قبلاً اونها رو در منبع اصلی دیده یا در آینده میبینه، دافعه بسیار داشته باشه که این دافعه به دیگران هم منتقل بشه….ضمن این که تصاویر هاروارد و استنفورد، از نظر من، شاید هماهنگی کامل نداشته باشه با طرح متمم.

    مثل همیشه موفق و سربلند باشید و سلامت!

  • آزاده م گفت:

    سلام و ممنون که نظر ما رو هم خواستید بدونید.
    ۱- من هم چون عضو متمم هستم سایت برام جذابیت بیشتری داره و ترجیح میدم پیگیر سایت باشم. در واقع بعد از حدود دو سه هفته تونستم باهاش دوست بشم و الان مرتب همراهش هستم هر چند دیر به دیر تمرین ها رو انجام میدم که میدونم خوب نیست.
    ۲- برای کسیکه متمم رو اصلا نمیشناسه بعید میدونم براحتی با خوندن مجلهpdf علاقمند به پیگیری بشه. من بشخصه کلی فایل pdf دانلود شده دارم که قراره یه روزی مثلا خونده بشه. ولی ۹۵ درصد فایلهای صوتی ای رو که دانلود کردم همیشه گوش دادم حتی اگه مابینش حوصله م سر بره تا آخرش گوش میدم. میخواستم پیشنهاد کنم برای تبلیغ در کنار مجله pdf اگه براتون امکان داره فایلهای صوتی داشته باشید که از متمم حرف بزنه. متمم الان کلی مطلب داره که کسی که تازه باهاش آشنا بشه نمیدونه باید باهاش چیکار کنه. کاش مجله یا فایلی داشته باشید که فقط از متمم و اهدافش حرف بزنه و در کنارش لینک هایی که خواننده بیشتر داره معرفی کنید تا بیشتر علاقمند بشن. فکر کنم فایل صوتی هزینه کمتری هم داشته باشه.
    ۳- خب خیلی بهتره که از طرحهای ایرانی استفاده بشه ولی ترجیح میدم از لحاظ هزینه براتون سخت نشه.
    من هم برای دوستان ایمیل میکنم. و نتیجه رو اعلام میکنم.
    سلامت باشید و عیدتون هم مبارک دوستان.

  • كيان گفت:

    خوبي اين مجله ميتونه اين باشه كه گزيده اي از مطالب به انتخاب شماست ،
    نميدونم فلسفه پشت اين گزينش چيه، فقط ميدونم تا حد زيادي با مطالبي كه
    من براي دوستانم انتخاب كردم و خوندم ، فرق ميكنه .
    و البته زمان لازمه تا از كساني كه براشون اين ايميل رو فرستادم فيدبك بگيرم.
    و شايد هنوز هم بهترين روش ،تبليغ براي عطسه كنندگان باشه !
    براي خودم خوندن مطالب از خود سايت متمم راحت تر و كاربردي تر هست .
    و البته ترجيح ميدم همه مطالب در دسترسم باشه چون مطالب متمم سريالي نوشته ميشه .
    در رابطه با تصاوير هم چون براي من محتوا مهم تر از ويژگي هاي ظاهري
    هست و البته از طراحي سايت متمم بسيار راضي هستم ، صرف هزينه براي
    بومي سازي طراحي رو نميفهمم .

  • محمد فرازی گفت:

    سلام
    ۱-چی از این بهتر!خیلی خوشحال شدم از دیدن این مجله.حتما مفید و جذاب هست ،چون اطلاعات متمم رو تحت اختیارمون داریم.
    ۲-بله خیلی تاثیر دارد.میتونیم برای تمام دوستانمون بفرستیم.برای هرکسی میخواستم از ویژگی های سایت متمم بگم نمیتونستم شرحش بدم و آخرسر میگفتم برو ی سری به سایت بزن و مطالب رو بخون تا ببینی چقدر گروه خوبی!ولی حالا با ی فایل میتونیم متمم رو معرفی کنم.
    با داشتن مجله هر یک از ما تبلیغات موثرتری میتونیم انجام بدیم.
    ۳-تصاویر و کار گرافیکی تاثیر وصف نشدنی برای مخاطب ،بخصوص کسی که اولین بار مطالب متمم رو میخونه داره
    صددرصد ایرانی بودن طراح ها خیلی خوبه اما از مجلات خارجی هم باشه خیلی بهتره.
    چون خیلی ها هرگز طرح و ایده های مجلات خارجی رو نمی بینند.
    به نظرم کار مشارکتی باشه و دوستان عزیز که در این خونه هستند هم دستی در کار داشت باشند خیلی لذت بخش تر میشود.
    نمونه اش رو در دلنوشته ها برای محمدرضای عزیز نشون دادند.
    تشکیل صفحه ای مثل چرک نویس برای این کار خیلی مفیده و احساس خوبی به همه ی ما خواهد داد.
    ممنونم از تمام زحماتتون

  • وحید مهدوی گفت:

    ۱٫ به نظرم داشتن این مطالب در آرشیو حس خوبی به آدم میده
    ۲٫ خود من این فایل رو برای حدود ۱۰ نفر از دوستانم فرستادم ، چون خودم با سایت شما از طریق یک فایل صوتی آشنا شدم به نظرم این دست کارها میتونه برای اطلاع رسانی بسیار مفید باشه
    ۳٫ به نظر من مطالب جذاب نقش پر اهمیت تری نسبت به تصاویر جدید میتونه داشته باشه

  • فرهاد گفت:

    سلام
    ۱- بله جذاب و مفیده. کلا خوندن پی دی اف جذاب تر از خوندن وبه واسه من.
    ۲- بله اثر تبلیغی مثبت داره. وقتی به دوستم میگم برو سایت متمم رو بخون در انبوه مطالب گم میشه و بدون اینکه مطلب خاصی دستگیرش بشه سایتو میبنده. اما اینطوری میگم این ۳۵ صفحه رو بخون، اگه خوشت اومد بیشتر باهم حرف میزنیم و بیشتر بهت اطلاعات میدم.
    ۳- کار اورجینال ایرانی رو ترجیح میدم. صفحه بندی باشه بهتره چون کارو جذاب و زیبا تر میکنه. من به شخصه دوست دارم مطلب با محتوای خوب در قالب و ظاهر خوب بخونم.
    با تشکر از محمدرضا و سایر دوستان و اعضای تیم متمم. همه تونو دوست دارم.

  • مسعود نصیری گفت:

    سلام جناب شعبانعلی عزیز و گروه زحمتکش متمم…
    عجیب است که همزمان با شروع فعالیت پروژه متمم در سال ۹۲ ، آغاز کار موسسه اجتماعی “سرای سعادت مسعود” نیز در سبزوار رقم خورد.و در طول این مدت، در کنار مطالعه مطالب فوق العاده متمم ، موسسه خود را نیز هدایت میکردم.
    اما در یک ماه گذشته، تصمیم های جدیدی برای ارائه خدمات در زمینه آموزش مهارتهای زندگی، در این موسسه اتخاذ شد که در نهایت تعجب، گروه متمم نیز آن را اجرا می کند.
    و آن، انتشار نشریه مجازی بصورت هفته نامه(با عنوان جمعه نامه) و ماهنامه( با عنوان “سعادت نامه”) می باشد.(که در پایان این هفته اولین شماره آن را در معرض دانلود قرار خواهیم داد و یک نمونه از ان را خدمت استاد گرامی و دوست داشتنی خودم ارسال خواهم کرد.)
    و اما در مورد ایده پیک متمم:
    * فکر میکنم در کنار مطالب سایت و فایل های صوتی و فایل های تصویری و برگزاری همایش ها و رادیو مذاکره و … که در سایت متمم وجود دارد،این ایده می تواند به تنوع و تعدد محصولات آموزشی و خدمات متمم،کمک بسزایی کند و ویترین محصولات متمم را تنوع بخشد.
    *اما به نظر بنده، بهتر است از یک گرافیک حرفه ای و درجه یک استفاده کرد تا جذابیت موضوع بر خواننده اثر گذار باشد و همچنین طولانی بودن مطالب را به وسیله گرافیک زیبا، پوشش دهد.
    * یکی از علل موفقیت مجله موفقیت، به نظر بنده، استفاده از گرافیک فوق العاده و همچنین تنوع مطالب برای سلیقه های مختلف می باشد که میتواند برای متمم نیز مفید باشد.
    *درباره تبلیغات نیز نظر مثبتی دارم و پیشنهادم این است که در هرشماره از پیک متمم، مخاطب را به چالش کشیده و با استفاده از نظرات انان ، ارتباطی متقابل با مخاطب برقرار کنید.(برگزاری مسابقه، ارسال دلنوشته برای چاپ در نشریه و …)
    *جناب شعبانعلی دوست داشتنی ، پیشنهاد مهم تری که می تونم خدمتتون عرض کنم اینه که برای توسعه فعالیت های متمم ، اخذ مجوز انتشار نشریه و مجوز انتشارات کتاب، می تونه ایده خیلی خوبی باشه و با شروع این کار و تجارب و اطلاعات غنی ای که در زمینه مدیریت از شما دیده ایم، مطمئنا قدم بسیار مهمی در آموزش کشور برداشته میشه و ما هم می تونیم در این حوزه خیلی مهم و حیاتی، در کنار شما فعالیت کنیم.
    *و در آخر از شما و گروه بسیار بسیار پرتلاش متمم نهایت تشکر و سپاسگذاری رو دارم و از همین جا خدمتتون عرض می کنم که بنده نه تنها آمادگی هرگونه همکاری رو با شما و گروه متمم دارم و بلکه باعث افتخار بنده نیز هست.

  • elham گفت:

    Nemishe kolan ye majale dashte bashe motamem, be surate mahname ya gahname ya faslname
    Injuri hata kasani k ahle internet o webgardi nistan ham mitunan in majalaro tahaye konan va be teyfe gostardetari az mokhatab dastrasi darin

  • آیدا2 گفت:

    ۱- به نظر من این فایل برای کسانی که عضو متمم هستند جذابیت زیادی ندارد، خودم ترجیح میدم از سایت مطالب رو دنبال کنم چون سایت برام حکم یک برنامه تلویزیون زنده هست. البته شاید هم به این خاطر باشه که با سایت انس بیشتری دارم.
    ۲- اگر دوستانم اهل مطالعه باشند فایل pdfو اگر اهل گشت زدن در نت باشند فایل html رو براشون میفرستم.
    ۳- برای من دیدن کار ایرانی مهیج و برای تنوع جالب هست ولی در عین حال دیدن دایم تصاویر کپی شده غم انگیز و مثل تو سری خوردن هست(البته خیلی کم!) ولی با این وصف این فایل برای نسل آینده که سرانجام موفق میشوند با جست و جو در تاریخ ۱۰،۱۵ سالی که اینترنت در میان والدینشان رواج یافته مجله ای با طراحی بومی بیابند بسیار غنیمت است.

  • zahra گفت:

    Salam mohamadreza ie Aziz. ,kare Kheili jalebi anjam dadin man ozve motamam Hastam Vali vaghiatesh hoseltab khondan mataleb onjori o nadaram Vali in Chon majmoe pdf kamele

  • کویری گفت:

    سلام
    به نظر من خوبیه فایل پی دی اف همون طور که خودتون گفتید اینه که برای امثال من که با متمم آشنا هستم و همیشه به اینترنت دسترسی ندارم مناسبه چون میتونم افلاین مطالب رو بخونم
    به نظر من معرفی سایت متمم بهتره چون توی سایت حس میکنم مراجعه کننده بهتر میتونه با افق دید متمم و هدفی که داره بهتر آشنا بشه
    برای سوال سوم هم مهم حسیه مه طرح منتقل میکنه به نظر من طرح هایی مثل طرح هایی که توی این پیک هست حس خیلی خوبی به آدم میده .

  • بهارنارنج گفت:

    با تشکر از تیم متمم :
    ۱- به نظرم این کار خیلی مفیده به خاطر اینکه مثلا شخصی مثل من که معمولا از مطالب سایت عقب می مونه می تونه سریع تر گزینه های مورد نیاز و یا علاقه ش رو پیدا کنه و برای ادامه به سایت سر بزنه.
    ۲- به نظر من اثر تبلیغی داره چون هم از نظر ظاهر هم از نظر محتوا با کیفیت هست حتی برای خود من هم که عضو متمم هستم جذابه و ایجاد کشش می کنه که مطالب رو تا آخر بخونم . چون معمولا این سایت رو به دوستانم معرفی می کردم ، الان مطمئن هستم که راحت تر و اثر بخش تر می تونم این کار رو انجام بدم.
    ۳- وقتی شروع به خوندن پیک کردم چون از ایمیلم گرفته بودم نمی دونستم که این تفکر پشت طراحیش هست و اتفاقا خیلی خوشم اومد و به نظرم طراحی ها متناسب با مطالب بودند که مسلما به تاثیرگذاری این پیک کمک می کنه و الان که متوجه تفکر پشت این طراحی ها شدم ، واقعا خوشحالم که به ایده ها و خلاقیت های خودمون اینقدر بها داده شده.
    پایدار باشید.

  • مهنوش گفت:

    سلام و تشکر بابت این ایده های خلاقانه.منکه وقتی می بینم گروه متمم داره اینطور با قدرت به کارش ادامه میده ،واقعا به وجد میام.چنین مجله ای با این اصالت مطالب ، اگر به چاپ برسه، برای من که همیشه در کتابخونه ام باقی میمونه و هربار که بهش مراجعه میکنم ، مطالب جدید میتونم یاد بگیرم.
    به نظر من نگهداری و دسترسی به مطالب حوانده شده با رایانه ، در اینچنین فرمتی راحت تر خواهد بود.اما من به شخصه برای مطالعه از روی مانیتور ، فرم و قالب بندی مطالب در سایت متمم، نظم بیشتری در ذهنم ایجاد میکنه.(شاید تنها برای من به این صورت هستش) ولی برای کسی که قراره با دیدن این فایل با سایت متمم آشنا بشه ،قطعا اثر تبلیغیش رو میگذاره به ویژه سوال آخرش.
    درباره تصویرسازی مطالب هم که من انتظار کمتر از اوریحینال بودن از متمم نداشتم و جدا دست مریزاد. من یکی که عاشق دیدن تصاویر مفهومی هستم چون آدم رو به تفکر وامیداره.
    باز هم مرسی بابت تلاش هاتون.

  • احسان گفت:

    خواندن این تعداد مطلب (که ممکن است مطابق نیاز و علاقه کاربر نباشد) کنار هم آن هم در یک فایل pdf که نمیشه نکات جالبش را گردآوری کرد برای من مفید نبود!
    من فرمت html را ترجیح میدهم

    پیشنهاد : لینک pdf هر مطلب را در زیر آن مطلب قرار دهید (به صفحه ‌بندی خاصی هم نیاز نداره و هر چه ساده تر و کم حجم‌تر بهتر) با این کار من نوعی اگر آن مطلب برایم جالب بود و خواستم روی گوشیم بخوانم آن مطلب را دانلود میکنم و روی گوشی میریزم!

    اگر هم وقت ندارید که کلیه مطالب سایت را به صورت مجزا بصورت pdf درآورید میتوانید برای مطالب جدید این کار را کنید و منتخبی از مطالب قبلی را هم بصورت مجزا بصورت pdf درآورید

    یک پیشنهاد دیگه میتونه این باشه که منتخبی از مطالب سایت را بصورت مجزا! بصورت صوتی درآورید و روی سایت تراست زون قرار دهید تا با تهیه آن فایلها، در وقتهای مرده روزانه! (مثل ترافیک! مطب دکتر و صف بانک و …) این فایلها را گوش کنیم و از آن وقتها برای توانمند شدن استفاده کنیم!

    سئوال : رادیومذاکره تعطیل شده یا ماموریت‌اش تغییر کرده؟! چون مدتی است که مصاحبه‌ایی با کارآفرینها و صاحبان کسب و کار در رادیو مذاکره نیست!

  • محسن ملک پور گفت:

    سلام محمد رضای عزیز و خدا قوت به همه عزیزان متمم
    ابتدا بگم من سعی کردم با دید یک مصرف کننده که تازه با یک مجله برخورد میکنه یکبار مطالب رو تیتر وار دنبال کنم باید بگم جذابیتهای هنری بسیار تو این مجله کمک به جذب می کرد خصوصا که خیلی تازه و بکر بودن در مقایسه با نمونه های دیگه که در دنیا وجود دارند.شاید بشه trend هنری این روزهای ایران رو واردش کرد حتی از طرحهای قدیمی تر نیز استفاده کرد در مجموع طراحی تو این مجله با معنا همراه شده و باعث شد من یکبار کل مجله رو بخونم.
    اینکار من رو یاد سمپلینگ میندازه که همیشه اعتقاد داشتم هدفدار باشه باید در بسته بندی و طراحی زیبا ارائه باشه چون اولین برخورد یک مشتری با سمپل هستش و سپس با محصول اصلی و توی این مجله که زحمت زیادی کشیده شده دیده میشه اما پیشنهادی داشتم که اگر روی سایت قرار میگیره نسخه روی سایت حس ورق زدن کتاب رو داشته باشه و به صورت interactive تمرینات نیز اضافه شوند و به لینکی ارجاع داده بشن و قابلیت ارزیابی نیز بتونه بهش اضافه بشه.
    نسخه دیگری هم ایمیل بشه که می تونه همین حس ورق زدن مجله رو داشته باشه اما اگر پی دی اف فعلی هم باشه اینقدر زیبا هست که جذب کنه.
    اما جواب سئوالات مشخص شما :

    ۱- این نسخه پی دی اف بسیار برای ارائه مطالب متمم و حتی شناختن اینکه متمم چه روندی رو دنبال میکنه مفیده و با توجه به مطالب ارائه شده فراگیره البته میتونه همیشه یک حوزه خاص رو هم بیشتر تمرکز داشته باشه اما شاید طیف کمتری رو پوشش بده ولی بهر حال داشتن و تحلیل آمارهای بازدید مطالب نیز کمک زیادی میکنه که شما طیف بیشتری از خواننده ها رو پوشش بدید.

    ۲- به جرات میتونم بگم سمپلنگ بسیار خوبیه خصوصا اینکه ضریب نفوذ بالایی داره و اثر تبلیغی اون بی شک با توجه به وزن بالاش کاملا مشهوده البته میشه هنوز روی Packaging کار کرد , ingredients are full. من حتما این پی دی اف رو با دوستانم به اشتراک میذارم و در موردش صحبت میکنم.

    ۳-نظرم اینه که روی Packaging و design همیشه هم زمان هم هزینه زیادی بایدصرف بشه البته حد مطلوب داره . اولین چیزی که ارتباط برقرار میکنه همین طراحیه خصوصا اگه به عنوان نمونه داره ارائه میشه در مورد ایرانی بودن یا استفاده از طراحی های مجلات دیگه من کار تلفیقی رو بیشتر می پسندم حتی بخشی از مجله برگرفته از منبع اصلی باشه و به زبان انگلیسی برای افزایش دامنه فهم مطالب به صورت بین المللی و آشنایی با واژگان رایج.

    یک سئوالی برام پیش اومد که چرا تا الان روی محتوا ما نتایج تحقیقاتی نداریم و بیشتر محتوا تابع گرایش جامعه به سمت خاصیه که اغلب کنترل کمتری روی اونها وجود داره البته من از زمانی که با متمم و استانداردهای اون آشنا شدم این سئوال به ذهنم رسید ؟

    و خدا قوت میگم خدمت همه دوستان عزیزم
    سربلند باشید.

  • آزاده اَم گفت:

    برادرِ من تمام فایلهای رادیو مذاکره را بارها گوش داده و همینطور چند تا از برنامه های تراست زون را.
    اما چون پای اینترنت نمی نشیند، اصلا نتونست با متمم رابطه برقرار کند. من چند بار سعی کردم روی گوشی اش صفحات را باز کنم و او بخواند، اما سر و کله زدن با لینکها برای او جالب نیست.
    این مجله کمک بزرگی خواهد بود که او را با مطالب مکتوب متمم آشنا کند. آنرا برای او پرینت خواهم گرفت. خیلی ممنونم که این فایل را تهیه کردید.
    بنظر من چاپ و انتشار آن روی کاغذ، توسط متمم، می تونه تبلیغ خوبی باشه.
    درسته که الان عصر دیجیتال است. اما اگر هدف ارتقاع جامعه است، باید در نظر داشت که تعدادی از افراد هستند که خیلی به این مطالب نیاز دارند و از اینترنت هم استفاده نمی کنند.
    اثر تبلیغی اش بصورت فایل هم خوبه.
    هزینه روی تصاویر ارزششو داره. خیلی وقتا یک تصویر میتونه باعث بشه یک مطلب خیلی بهتر توی ذهن لینک بشه.
    هرچی ارتباط تصویر با مطلب بیشتر باشه، اثر گذاریش بیشتره، چه کار اوریجینال ایرانی و چه کار نشریات خارجی.
    کارهای گرافیکی نشریات ایرانی از چند تا تم (یا کلمه مناسبی که پیدایش نمی کنم) تشکیل می شه، که همیشه هم از همون ها استفاده می شه و معمولا هم نقش ها در آنها ساده اند و اون چشمگیری ای که باید داشته باشند را ندارند (در مقایسه با نشریات خارجی). و چطور تغییر لازم در این سالها صورت نگرفت مایه تعجب است.
    با این وجود من ترجیح می دهم برای یک گرافیست ایرانی کار ایجاد شود تا از تصاویر درخشان خارجی استفاده شود.

  • سمانه عبدلی گفت:

    مشکل حل شد 🙂
    نمیدونم اصلا مشکلی وجود داشته یا اینکه فقط من نمیتونستم فایل رو ببینم و مشکل از سیستم من بوده .به هر حال ،چند ساعت پیش موفق شدم فایل رو دانلود کنم .
    ۱) به نظر من مفیده . * کسانی که به سایت متمم وارد میشن ، در نگاه اول ،یک سری عناوین رو میبینن که اطلاع دقیقی از مباحث مطرح شده در اون پست رو ندارن و به دلیل اینکه برخی از مطالب به صورت سریالی نوشته شده ، برای مخاطبان تازه وارد ، کمی باعث گیجی میشه .حداقل ۴-۵ بار از دوستان نزدیکم که متمم رو به اونها معرفی کردم ، به من گفتن که نمیدونن از کجا شروع کنن و چه مطالبی رو بخونن.( به همین دلیل ، چند فایل پی دی اف از نوشته های سایت روزنوشته ها و متمم ، همراه لینک نوشته ها آماده دارم تا برای معرفی سایت یا بهتره بگم تبلیغ ! از اونها استفاده میکنم.)این پیک میتونه برای شروع خوب باشه و به نوعی مخاطب رو با تصویر ذهنی و تفکر گروه متمم آشنا کنه .
    فک کنم جواب سوال یک و دو رو یک جا دادم !
    اما سوال سوم ،کار گرافیکی و صفحه بندی به دلیل جذابیت بصری ، قطعا تاثیر خودش رو داره چون زمانی که از تصویر استفاده میشه ، حداقل چند درصد از پیام متن رو میشه از طریق تصاویر به مخاطب انتقال داد و به نظرم ماندگاری یک تصویر در ذهن ، خیلی بیشتر از متن و نوشته ست .

  • عطیه رضایی گفت:

    سلام
    ۱٫به نظر من انتشار این خبرنامه با وجود بودن مطالب در سایت مفید هست..چون برای خوانندگان متمم مروری است بر مطالب گفته شد و برای خوانندگان جدید معرفی آنچه در متمم میگذره.مخصوصا این که با قالب جدیدی ارائه میشود.
    ۲-برای تبلیغ متمم مفید هست…چون به نظر من از نظر قالب و طرح های گرافیکی بسیار جذابتر هست و وقتی این اتفاق در کنار مطالب پرخواننده متمم باشه از نظر معرفی بازخورد بهتری داره
    ۳-به نظر من در مورد این سوال نظرات میتونه متفاوت باشه…چون عده ای مثل من با یک متن بدون تصویر هم ارتباط برقرار می کنند و برای جمع کثیری صفحه بندی و گرافیک کار اهمیت داره…ولی چیزی که الان مهم هست و در اولین شماره نظر من رو جلب کرد تفاوت فاحش صفحه بندی پیک باخود متمم هست که مشخصه براش زحمت زیادی کشیده شده ولی در بسیاری از صفحه ها فضای زیادی را اشغال کرده یا اگر میشد در کنار طرح های مفهومی از شکل های ساده تری هم استفاده کرد بیشتر مطلوب بود.

  • مریم گفت:

    سلام
    من برای همه ی دوستانم این pdf رو ایمیل کردم….
    به نظرم خیلی ایده ی خوبیه که مطالب اینطوری یکجا ارائه بشه.
    از نظر تبلیغی به نظر من خیلی خوبه اما از نظر یادگیری بدون تصویر سازی یا با تصاویر کپی فرقی نداره.

  • روشنک عاطفی منش گفت:

    درود بر بزرگ انسانی که اندیشه اش را با عملش معنا بخشیده و حضور را با تغییر. نخستین بار است که حس کردم نوشتن ممکن است بیش از خواندن مؤثر واقع شود. به ضمانت تحصیل در رشته ارتباطات و کار در حوزه تبلیغات و عشق به نوشتن از کودکی تا به امروز و به گواه نشریاتی که هر روز در دفترم از تولید محتوا تا چاپ را میگذرانند، اجازه میخواهم چند خطی بنویسم. نشریه ارزشمند شما یک رسانه است، متمم و سایت شما هم یک رسانه، بهتر از من میدانید که تولید پیام برای هر رسانه به نوعی توسعه و قوام می یابد. مخاطبان پیام شما در اغلب موارد( هر دورسانه) یکی است و قصد داریم به جمع آنها بیفزاییم. قطعا برای تبلیغ و گسترش مخاطبان به یک رسانه قدرتمند، مؤثر و متناسب نیازمندیم. رسالت رسانه ها ؛ آگاهی بخشی، آموزش، تبلیغ و سرگرمی تعریف شده است. در حال حاضر آموزش از طریق سرگرمی روش بسیار قدرتمندی است و گاه بهترین تبلیغ هستند اما فقط یادمان باشد یکی اینکه رسالت این دو رسانه ارزشمند یکدیگر را تحت تاثیر قرار ندهند و نکته مهمتر اینکه به روایتی کار متن و حاشیه است. این طراحی هم نوعی هویت سازی برای یک تفکر نوآورانه است اما ثقل ماجرا نیست. ااگر هزینه بر بودن این مرحله مورد جدی نباشد که از نگاه من هست ؛ باز هم جا دارد روی آن تامل کرد. پیشنهاد میکنم از عکس هایی که دوستان به مدد هنر ، علاقه و امکانات امروزی می توانند تولید کنند و یا شما موضوع آن را در همین سایت درخشان قرار میدهید. استفاده کنید.(( مثال/ موضوع: سکوت در مذاکره)) نوع عکس و مختصات فنی عکس قابل ذکر است. شاید هم یک آموزش عکاسی با موبایل و دوربین تو درسهای متمم بگنجانید. جذابیت یک ایده به میزان اشتیاقی است که برای وسعت ان ایده به خرج میدهیم. ایده این نشریه هم سرشار از شور و نشاط نوآوری است. پس تولد این جشن نامه مبارک. قول میدهم باز هم فقط بخوانم… پایدار باشید

  • علیرضاخاکساران گفت:

    با سلام
    امروز که ایمیل حاوی پیک متمم رو دیدم و دانلودش کردم برام خیلی جذاب بود که خلاصه مفاهیم و مطالب مهم در قالب چند ده صفحه با صفحه آرایی جالب ارائه شده. به نوعی سورپرایز شدم که شاید نشات گرفته از علاقه ای باشه که به خواندن و مرور مطالب مهم مجلات دارم.
    در مورد سوال اول با توجه به مقدمه کوتاهی که گفتم این کار احتمالا برای بسیاری از افراد دیگه جذاب خواهد بود و علتش اینه که میشه به سرفصل ها و مطالب مهم در همه جا (بر روی موبایل، تبلت و . . .) دسترسی داشت و در صورت نیاز به سرعت اونها رو مرور کرد یا حتی موضوع خاصی رو در زمینه مثلا برندسازی به دوستی معرفی کرد. همچنین به نظرم حجم مطالب در هر شماره نشریه در همین حدود (زیر ۵۰ صفحه) باقی بمونه مفید خواهد بود.
    در مورد اثر تبلیغی به نظرم امری بدیهی هست و اگر کسی بخواد موضوعی مثل تفکر سیستمی رو به کسی معرفی کنه به جای فرستادن لینک یا معرفی آدرس سایت که دردسرهای خودش (از جمله عدم دسترسی به نت و . . .) رو داره، این مجله میتونه شروع خوبی باشه . همچنین فکر می کنم اگر در صفحه ی آخر مطلبی تحت عنوان «آنچه در نشریه آینده خواهید خواند» باشه شاید کمک بیشتری بکنه که فرد مشتاقانه منتظر شماره بعدی باشه. در مورد محتوا هم حتی برخی روزنوشته ها که جنبه آموزشی داره میتونه در این نشریه گنجونده بشه.
    با توجه به بحث sustainability که داخل نشریه هم بود به شخصه ترجیح میدم اگر هزینه و زمان صرف شده برای صفحه آرایی منجر به توقف کار میشه از عکس های کپی شده یا عکس هایی با کمی تغییر مناسب سلیقه کاربر ایرانی استفاده بشه و در واقع اولویت شخصی من مطالعه مجله هست نه صفحه آرایی. شاید هم کسی سلیقه ای بر خلاف نظر من داشته باشه که با مطالعه نظرات بقیه دوستان درصد تقریبی مشخص میشه. شاید هم بشه یه نظر سنجی گذاشت در این زمینه. توی تمام تصویرها این مجله، تصویر مک دونالد و ساختمان های درونش (به جای سیب زمینی) و تصویر جلد برام جالب تر بودند و به بقیه تصاویر توجه زیادی نداشتم.
    پاینده باشید

  • شهاب گفت:

    سلام محمد رضا جان؛
    به نظر من که کار خیلی خوبیه،مخصوصا برا جاهایی که به اینترنت دسترسی ندارم میتونه خیلی مفید باشه…
    راجع به طرحهای گرافیکی و صفحه بندیش هم میتونم بگم واقعا از سایت خیلی جذاب تره و من به شخصه اینکه این طرح ها اختصاصی برای متمم زده شده رو بیشتر از این می پسندم که از جایی کپی بشه ( ولو اینکه طرح های کپی شده قوی تر هم باشند)…
    اما راجع به وجه تبلیغی : راستش من دیگه نمیدونم چه جوری باید شما رو به دوستام معرفی کنم که پیگیر بشن!
    من دانشجو مهندسی تو مقطع کارشناسی هستم و تو دوستام به هر کسی که تونستم (البته اونایی که فکر می کردم دغدغه های این چنینی دارند) سایت شما رو با کلی آب و تاب و توضیحات اضافه! معرفی کردم و حتی بعضی از فایل های صوتی تون رو دادم تا گوش کنن . و در نهایت یه همچین جمله هایی میشنوم:
    باحال صحبت میکنه/ اسمشو چند بار گفتی هی یادم میره/ یادم رفت برم سایتش/ کی حال داره این همه متنو بخونه/تو هم گیر دادی به این شعبانعلیا !/
    راستش یه خورده دلسرد میشم وقتی میبنم دوستام حتی به اندازه یه سرچ اینترنتی “شعبانعلی” وقت نمیذارن اما از اون طرف کلی توی فیس بوک میچرخن، از طرفی هم دلم نمیاد که یه همچین محل خوبی برای یادگیری رو بهشون معرفی نکنم چون تو همین سایت دیدم کسایی رو که با حسرت از اینکه دیر با اینجا آشنا شدن صحبت میکنن…

    این آخریش بیشتر شبیه درد و دل بود؛ چون دوست داشتم به سهم خودم شما رو تا حدودی از جوی که توی یکی از دانشگاه های صنعتی والبته دولتی تهران! موجوده مطلع کنم…

  • هیچ صیادی در جوی حقیری كه به گودالی می ریزد مرواریدی صید نخواهد كرد گفت:

    خودم هم نفهمیدم چی گفتم انقدر در هم …

  • هیچ صیادی در جوی حقیری كه به گودالی می ریزد مرواریدی صید نخواهد كرد گفت:

    ولی در کل استاد فوق العاده ست و جذاب…من به تمام دوستام هدیه میدم …چون به نظرم ارزش تبلیغ رو ما با روش گسترش میتونیم بالا ببریم ….حتی اگه مثل تراکتهای خیابونی هزینه گزافی نشده باشه فقط با درست معرفی کردنش بازدهی خودشو نشون میده…و به قول یکی از بچه ها وجود تصویر زیبا فقط جذب چشمی رو بالا میبره حالا ارجینال ایرانی یا کپی انقدر فرقی نداره اصلا مطلبه که مخاطب رو خسته نکنه وگرنه آلبوم عکس خونوادگی از این پیک با این مضمون کسی توقع نداره و کاملا نظر شخصی هر انسانیه ..یکی تصاویر نشریات هاروارد براش جاذبه داره ویکی تصاویر ارجینال ایرانی ولی تعیین کننده نوع انتخاب مطالب موجوده نه تصاویر…شاید نصف هزینه ای که قراره برای تصاویر ارجینال گرافیکی بشه اگه صرف مطالب بشه فوق العاده باز خورد بیشتری داشته باشه یا صرف هر کار ضروری تر برای متمم…

  • هیچ صیادی در جوی حقیری كه به گودالی می ریزد مرواریدی صید نخواهد كرد گفت:

    سلام استاد….من نظر شخصی میدم و شاید برای آدمهایی مثل من و سواد من ….بودن این پیک برای من باید سودمند باشه چون با پرینت گرفتن از مطالب هر ساعتی از روز امکان دسترسی دارم و میتونم کم و بیش از تمام مطالب باخبر بشم حتی جزیی و اگه مطلبی برام گیرا بود به سایت مراجعه کنم…ولی اینکه از جنبه تبلیغی مهم هست یا نه من به شخصه اگه قرار باشه استاد شعبانعلی رو معرفی کنم سهل ترین روش معرفی سایت ایشونه …چون افراد به نظر من خیلی کم سعی میکنن اول سی و اندی صفحه رو زیر و رو کنن و بعد تصمیم به ادامه دادن بگیرن . البته اگه حجم کمتر بشه ارزش تبلیغی بیشتری پیدا میکنه …در مورد تصاویر گرافیکی باز اگه من باشم چون آدم فضولی هستم و دوست دارم از همه چیز و همه جا حتی در حد تصویر کپی شده از هاروارد و…سر در بیارم و اونا هم برام جذابیت داره هر دو مورد رو لازم میبینم …ببخشید استاد خیلی حرف زدم….در حد سواد خودم بود

  • احمد گفت:

    من خیلی سعی میکنم دوستان و کسانی که دسترسی به اینترنت دارن سایت شمارو معرفی کنم ولی اقبال چندانی نداشتم شاید با این روش بتونم کاری از پیش ببرم

  • معصومه فيض آبادی گفت:

    تشکر می کنم از صاحبان این خونه که باعث می شن بهترین ساعاتم رو تو این خونه بگذرونم.

    ۱. برای من که اکثر پستهای سایت رو خوندم، این نشریه حکم مرور و تثبیت مطالب رو داره با این مزیت که در صورت نبودن اینترنت هم قابل دسترسی است ﴿یا هست؟ فرقش رو تو یه پست گفته بودین﴾.
    ۲. از اونجایی که تعداد صفحات نشریه برای کسی که فایل رو به صورت ایمیل دریافت می کنه زیاده و ممکنه حوصله ی خوندن نداشته باشە، یه فهرست می تونه بهش کمک کنه و مطالبی که براش جذاب تره رو انتخاب کنه.
    ۳. کار گرافیکی زیبایی انجام شده و مشخصه زحمت زیادی براش کشیده شده، به نظر من برای خواننده های مطالب شما محتوا اهمیت بیشتری داره تا گرافیک زیبا و مخاطبین جدید هم مستثنی نیستن و بیشتر جذب محتوا می شن تا گرافیک، این نشریه می تونه کار گرافیکی اورجینال ایرانی، اما ساده و سبکتر داشته باشە.

  • علی گفت:

    سلام
    معلم محمد رضای عزیز
    هر روز محمد رضا و تیمش برگی نو برای رو کردن دارند درست وقتی که فکر می کردم متمم هم داره به سرانام روزمرگی ها دچار میشه با این جرکت خوب شما این فکر از من دور شد. همین جا داره یه خسته نباشید سفت به محمدرضا و تیمش بگم و براشون توی این شب عزیز به روزی و موفقیت آرزو کنم.
    محمد رضا عزیز:
    ۱- به نظرم مفیده و برای خوندن و یادآوری مطالب متمم حتی افرادی که قبلا هم اون رو خوندن خیلی کمک می کنه
    ۲- به نظرم جنبه تبلیعاتی این محصول جدید متمم خیلی نیست هر جند به طور کلی برای معرفی متمم بی اثر نیست اما شاید اگر هزینه میلیونی اون رو در نظر بگیریم خیلی به عنوان کار تبلیغی به صرفه نباشد البته برای اینکه به پاسخ روشنتری در مورد به صرفه بودن و یا نبودن برسیم باید سایر راه کار های تبلیغاتی، پیش بینی اثر بخشی اونها و هزینه اون ها رو با هم مقایسه کنیم تا بتونیم در مورد به صرفه بودن اون بهتر جمع بندی کنیم. اما در مجموع می گم که به نظرم من امتحان کردن این راه در این بازه زمانی بتونه مفید باشه و اینکه رصد بشه که در این مدت که این کار رو انجام دادید چند تا به مخاطبین ویزه و چند تا به مخاطبین معمولی متمم اضافه میشه.
    ۳- به نظرم می شد از عکس های مربوط به مجلات مشابه خارجی استفاده کرد و دلیلی نمیبینم که حتما طراحی منحصر به فردی انجام بشه و در صورت اثر بخش بودن این راه حل تبلیغاتی و اضافه شدن افراد زیاد به مخاطبان متمم می توان بعدا به طرح خای منحصر به فرد فکر کرد.
    باز هم تشکر که نظرات افارد دیگه هم برات مهمه
    خیلی ارادت دارم محمد رضای عزیز
    در پناه حق

  • بهرام سعدیان گفت:

    سلام
    مجله جذاب شده کار گرافیکی بسیار زیبا و تاثیر گذار است.
    درخصوص مورد دو باید بگم که بله نقش تبلیغی خوبی داره و میتونه قسمتی از یک کمپین باشه.

    گرچه کار گرافیکی بسیار عالی است ولی با توجه به اینکه گفتید هزینه زیادی دارد به نظرم بهتر است از عکس ها و طرح های رایگانی که در اینترنت است استفاده کنید، من به عنوان یک خواننده ترجیح میدهم مطالب ارجینال باشند تا تصاویر.

    و یک پیشنهاد :
    به نظرم در صفحه اول جای فهرست مطالب خالی است.

    موفق باشید.

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser