دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

استراتژی آموزشی ما (تیم محمدرضا شعبانعلی)

مدتی قبل، درباره ی قیمت گذاری در صنعت آموزش مطلبی نوشتم و از دوستان و دانشجویان و خواننده های سایت خواستم که در مورد استراتژی ما اظهار نظر کنند. تعداد بسیار زیادی نظر دریافت کردیم و تمام تیم ما، هفته های گذشته مشغول خواندن و بررسی و سنجش امکان اجرای آنها بود. «معادله» ای که در پی حل آن بودیم چهار «قید» جدی داشت که در نوشته ی قبلی به آن اشاره کردم:

۱) امکان آموزش تا حد امکان به صورت «ارزان» یا «رایگان» فراهم باشد و همچنانکه همیشه گفته‌ایم، کسی به خاطر محدودیت مالی از آموزش و امکان توسعه مهارتهای خود، محروم نشود.

۲) همچنان از بهترین نیروی انسانی موجود در کشور برای تولید محتوا و ساختاربخشیدن به آن استفاده شود و همکاری‌ با اعضای تیم تمام وقت و بلندمدت باشد. چرا که در کار آموزش، تنها پس از چند سال تلاش نیروی انسانی ارزشمند و مولد شکل می‌گیرد و بر خلاف کارهای کارگری که پس از چند روز، یک کارگر مسلط تربیت می‌شود، در کار آموزش با یک یا دوسال تجربه‌ی پاره‌وقت، هیچ کس به یک نیروی انسانی استراتژیک تبدیل نخواهد شد.

۲) ساختاری «اقتصادی» و «خودگردان» شکل بگیرد که ما از کسب و کارهای دیگر به صنعت آموزش تزریق مالی نداشته باشیم. چرا که این روش «پایدار» نبوده و چنین فعالیت‌هایی وابسته به فرد خواهند ماند و در میان مدت و بلندمدت متوقف خواهند شد.

۴) تا حد امکان تبعیض و اختلاف شدید سطح خدمات آموزشی جدی که بین دوستان ما در تهران و سایر شهرهای کشور وجود دارد، کاهش یابد.

با توجه به موارد فوق، برای ماه‌های آینده استراتژی آموزشی ما به شکل زیر خواهد بود:

۱) با توجه به اینکه هزینه‌ی اجرای کلاس های حضوری ما بیشتر از درآمد آنهاست، از این به بعد تا مدتی این کلاسها ادامه نخواهند داشت. دوره‌های مذاکره با شیطان، مذاکره حرفه‌ای، مذاکره تجاری، اصول و فنون مذاکره، توسعه مهارتهای فردی، گفتگوهای دشوار و …، طی ماههای آتی برگزار نخواهد شد. ممکن است این دوره‌ها به صورت بسیار محدود به صورت فشرده در برخی شرکتها و سازمانها برگزار شود.

۲) حضور تیم من در فضای مجازی بسیار بیشتر و جدی‌تر خواهد بود. این روش تضمین می‌کند که فاصله‌ی طبقاتی شکل گرفته بین سطح آموزش در تهران و شهرستانها حداقل در حوزه‌ی تخصصی ما کاهش یابد.

۳) آموزش‌های رایگان شامل: روزنوشته‌ها، رادیو مذاکره، فایل‌های صوتی متمم و … با کیفیت و جدیت بیشتر و نیز منظم‌تر انجام خواهند شد. دیگر به خاطر محدودیت‌های مالی، از نظم و کیفیت و حجم آموزش‌های رایگان نخواهیم کاست. به عبارت دیگر، معادله‌ی قیمت گذاری خدمات آموزشی ما، از آخر به اول حل می‌شود. بالاترین سطح خدمات آموزشی رایگان را با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت تیم موجود ارائه خواهیم کرد و بر اساس آن، سایر خدمات را به شکلی قیمت گذاری و ارائه می‌کنیم که «هرگز» مانع یا وقفه‌ای برای ادامه‌ی فعالیت‌های آموزشی رایگان ایجاد نگردد.

در همین راستا، فعلاً یک استودیوی تولید برای فایل‌های صوتی و تصویری خریداری نموده ایم و همینطور یک سرور با ترافیک بسیار بالا برای سایت تهیه نموده ایم. بنابراین تولید محتوای آموزشی به ساعات محدود سکوت شبانه مقید نبوده و نیز مشکلی برای دانلود فایلها وجود نخواهد داشت. برخلاف گذشته که از دوستان خواسته بودم تا حد امکان فایلها را دانلود کرده و به صورت فیزیکی به دیگران تحویل دهند تا فشار از روی هاست ما برداشته شود، هم اکنون هر چقدر و هر چند بار که بخواهید می‌توانید فایلهای مورد نظر خود را دانلود نموده و یا لینک فایلها را برای دوستان خود ارسال نمایید.

۴) با توجه به خرید استودیو و تشکیل تیم تخصصی تولید محتوای الکترونیک، فروشگاه الکترونیکی مبتنی بر اعتماد ما (تراست زون)، با جدیت بیشتری فعال خواهد شد. محصولات به روز‌تر و بیشتر خواهند بود. به این روش، همچنان کسانی که محدودیت مالی دارند می‌توانند از محصولات به شکل رایگان استفاده نموده و کسانی که مشکل مالی ندارند با خرید محصولات به تامین هزینه ی پروژه‌ی آموزشی الکترونیک ما کمک خواهند کرد.

۵) یک تیم تخصصی برای تولید یک نرم‌افزار LMS (مدیریت آموزش الکترونیک) تشکیل داده ایم که یک آموزشگاه الکترونیک آنلاین را شکل خواهد داد. در سال ۹۳ دوره‌های مذاکره تجاری و حرفه ای و … به صورت الکترونیک ‌و آنلاین اجرا خواهند شد. دوستان از سراسر کشور می‌توانند در این دوره‌های آنلاین ثبت نام و شرکت کرده و نیز با تیم ما در ارتباط کامل باشند. با این روش، رویای من در زمینه تولید محتوای دوره‌ی آموزشی ۴۰۰ ساعتی مذاکره تخصصی و حرفه‌ای به زبان فارسی نیز عملی خواهد شد.

۶) نگارش یک کتاب تخصصی در حوزه‌ی مذاکره (مکمل کتاب فنون مذاکره من) آغاز شده که در سال آینده این کتاب به بازار عرضه خواهد شد تا کسانی که امکان شرکت در کلاسهای حضوری را ندارند، فرصت یادگیری را از دست ندهند.

۷) برای سایت متمم، یک هیات تحریریه متشکل از بزرگان حوزه توسعه مهارتهای فردی در ایران و نیز دوستان خوب مان در کشورهای دیگر، تشکیل شده و هر یک از آنها به صورت مستقل برای سایت مطلب خواهند نوشت. متمم زندگی همیشه رایگان خواهد ماند اما از آنجا که متمم کسب و کار برای مدیران اقتصادی نوشته شده و این مدیران محدودیت مالی ندارند، هزینه‌ی اشتراک ماهیانه برای متمم کسب و کار در نظر گرفته خواهد شد. از اول بهمن ماه، مدیرانی که از مقالات بخش متمم کسب و کار استفاده می‌کنند ماهیانه ۱۲۰۰۰ تومان هزینه اشتراک پرداخت خواهند کرد. درآمد متمم برای تولید محتوای متمم و نیز تامین مالی پروژه‌ی آموزش الکترونیک استفاده خواهد شد.

۸) مجموعه‌ای از دوره‌های لوکس اختصاصی برای مدیران در محل های خاص (داخل و خارج ایران) با قیمت بالا و تعداد بسیار محدود برگزار خواهد شد و درآمد آن نیز صرف پروژه‌های آموزش رایگان خواهد گردید.

امیدواریم این تغییرات بتواند رضایت مخاطبان عزیز ما را فراهم کند…

استراتژی آموزشی ما - محمدرضا شعبانعلی

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


119 نظر بر روی پست “استراتژی آموزشی ما (تیم محمدرضا شعبانعلی)

  • آماتور گفت:

    استاد گرامی سلام .
    در این بازار مکاره که حتی وقتی محصولی را خریداری میکنی و بابت آن پول میپردازی اما متوجه میشوی محتوی با چیزی که تبلیغ شده و یا با متن روی جلدش زمین تا آسمان فرق میکند و حس بد فریب خوردگی را به تو میدهد این حجم از سخاوت شما ستودنی است. از شما آموختم که منتظر نباشم تا اول ملیاردر شوم و بعد دست و دلباز ، از همین امروز آغاز میکنم سخاوت را….

  • مهتاب.ص گفت:

    سلام
    باب تمام زحمات شما وتیمتون ازشماتشکرمیکنم.ازاینکه هرروزوهرلحظه میتونم مطالب جدیدی یادبگیرم خیلی خوشحالم ودوست دارم ازهمین جادست شماوهمکارانتونو ببوسم.
    سپاسسسسسسسسسسسس

  • بهاره گفت:

    سلام

    خب خدارو شکر که ما در بهار همچنان شما رو میبینیم!
    امیدوارم شما و تیمتون موفق باشید استاد عزیز 🙂

  • آرزو گفت:

    سلام محمدرضای عزیز
    ممنون از همه زحمات بی دریغت. من همه فایلاتو تا حالا گوش دادم و مطالبت رو مطالعه کردم.واقعا عالی و تاثیر گذار.
    بعنوان شاگرد کوچیکتون و یک انسان میخواستم ازتون خواهش کنم هر گونه کمکی که میتونم بهم بگین انجام بدم تا سهمی در این جامعه کوچیک موثر داشته باشم. خوشحال میشم بهم اعتماد کنین. حضوریم میتونم بیام خدمتتون.

  • حمیده گفت:

    سلام محمدرضا
    خیلی خوشحالم که دیروز دوباره از نزدیک دیدمت
    به تو تریک میگم بابت طراحی این استراتژی و توجه به قشری که امکان استفاده از بعضی امکانات ندارند
    اما باتوجه به همایش دیروز خواستم بهت بگم که از دنیای مذاکره و ارتباط انچه که من این مدت از طریق همین روزنوشته ها از تو یادگرفتم خیلی بیشتر از اوون چیزی بودکه مثلا باید در همایش بین المللی نصیبم میشد.
    متاسفم که لوکس گرایی معیار ارزش دهی به دانش آدمها شده.
    راستی منتظرت هستیم که مهمون ما باشی

  • سمانه گفت:

    خیلی خوشحالم .هم برای شما و هم تمام کسانی که از این فرصت میتونن استفاده کنن.
    این روزها حرف برای گفتن ندارم .ترجیح میدم بیشتر نگاه کنم ، عمیق تر گوش بسپارم، سنجیده تر بخوانم ،اگر هم شد ، کمی بیندیشم!
    سلامت باشید و برقرار …
    راستی. دوباره چای آورده ام،گوشه ای از خلوتتان اگر اندک زمانی هست ،بنوشید به قیمت لبخند 🙂

  • حسین گفت:

    محمد رضای عزیز خیلی دوست دارم
    خدا عوضت بده

  • مريم .ر گفت:

    محمدرضاي عزيزم واقعا ازت ممنونم، هرچند با كلمات نميشه از شما قدرداني كرد ولي وظيفه ي خودم دونستم ازت تشكر كنم. كار بزرگ شما براي من و دوستان ديگه كه تو شهرهاي كوچيك زندگي ميكنيم و حتي براي خريد كتاب هم مشكل داريم، چه برسه به آموزشها و كلاسهاي مختلف، بسيار بسيار ارزشمنده.

  • مینا گفت:

    محمدرضای عزیز ،
    خوشحالم از اینکه با این تغییر می توانی زمان بیشتری داشته باشی تا آنگونه که خودت می خواهی بر کیفیت و البته کمیت دوره های آموزشی اضافه کنی . بیشتر بنویسی، بخوانی و بیاموزی.
    امیدوارم شاگردان خلفی برای تو باشیم…

  • فوژان گفت:

    سلام، متاسفانه من تا الان امکان حضور در کلاس های شما را نداشتم و فقط توانستم در سمینار هوش مذاکره شرکت کنم. با وجود اینکه هیچ تجربه ای از کلاس های شما ندارم ، ولی با تغییر رویکرد آموزشی خود و حرکت به سوی آموزش الکترونیک، احساس خلا و کمبود شدید یک جریان سیال و پوینده، در آنچه می آموزید و آنچه من نوعی باید دریافت کنم ، را حس می کنم!!

  • امید گفت:

    سلام، این نظر است ….
    ….
    هیچوقت از آموزش آنلاین خوشم نمی آمده، چون حس کلاس، نفس معلم، سوالهای بچه ها و ….وجود ندارد.
    مخصوصاً وقتی استاد محمدرضای عزیز باشد.
    به هرحال تصمیمی است که گرفته شده و امیدوارم در ادامه راه فقط تعدادآدمهایی که مهارتهای مدیریتی را یاد گرفتند بیشتر نشده باشد ،بلکه این مهارتها در گوشت و پوستشان رسوخ کنه و فردا وقتی سکان اداره یک واحد، یک شرکت یا….به آنها داده شد، در مواجهه با مشکلات مجبور نباشند اول فایل مذاکره حرفه ای …. را مرور کنند. یک روز به خودمان نیایم و ببینیم کلی گواهینامه دوره آموزشی ۴۰۰ ساعته مذاکره تخصصی و حرفه‌ای صادر شده ولی در اجرا مدیران لایق و توانمندی نداشته باشیم. به قول دکترشریعتی، این مدرک ، کوپن نان آن دوستان نشود.

    • امید جان.
      به خاطر همینه که من هیچوقت حتی در دوره های حضوری هم موافق مدرک دادن نبوده‌ام.
      مدرک دوره‌ی آنلاین ما هم «رفتار» خواهد بود و نه «کاغذ!».
      تا ترسی که تو داری و در من دو چندان است محقق نشود.

      البته نگاه من به آنلاین شدن، آزاد شدن بیشتر وقت است تا اگر در فضای آفلاین دوستان را دیدم (که باید چنین باشد) فرصت برای بررسی مشکلات و مطالعات موردی و … باشد و نه تکرار یک روضه‌ی تکراری

  • آرام گفت:

    سلام خسته نباشید
    چقدر احساس باکلاس بودن به آدم دست میده که قراره مخاطب یک چنین سیستم آموزشی فوق العاده ای باشه اونم از نوع بهینه سازی شده برای شرایط خودمون…
    عالی عالی عالی …
    تبریک میگم به خودتون و به همه دوستانی که در کنارتون زحمت میکشن…
    موفق و پاینده باشید

  • سارا نعمتی گفت:

    واقعا نتونستم فقط به یه لایک برای تشکر از شما بسنده کنم. از شما اقای شعبان علی عزیز و همکاران عزیز شما ،بسیار بسیار متشکرم.

    • خواهش می‌کنم سارا جان. امیدوارم فضای آموزشی ما و کشور ما، بهتر بشه…

      • سارا نعمتی گفت:

        با وجود شخصیت هایی مثل شما و تیم شما ، خود من به شخصه به بهبود این فضا خوشبین هستم. و قلبا از وجود شما واشنایی با شما در این زمان و این شرایطی که دارم ،بسیار مفتخرم و خوشحالم. وبا کامنتی که اقای امید دادن و جواب شما به ایشون بسیار موافق هستم.

  • saeed گفت:

    سلام .وقت بخیر
    آقای شعبانعلی امکان این نیست که ۴ دوره اصلی مذاکره تون به صورت حضوری همچنان ادامه داشته باشه؟(البته در کنار این برنامه هایی که فرمودید)چون تصمیم داشتم بعد کنکور ارشدم تو کلاس هاتون شرکت کنم،قطعا حضور در کلاس و تعامل فیزیکی مزایای خاص خودش رو داره.
    چون به نظر من با این شرایط شما امکان حضور و تعامل فیزیکی (شرکت در کلاس)که همه جای دنیا هم ثابت شده هیچ کلاس الکترونیکی و کتاب نمی تونه جلوش رو بگیره دارید کنار می زارید.
    اگر امکانش هست و با توجه به سیاست ها تون مقدور هستش .همچنان این ۴ دوره به صورت کلاس فیزیکی نیز حضور داشته باشه.

    تشکرو سپاس

    • سعید جان. این چهار دوره در مجموع به طور مستقیم ۲۰ ساعت در هفته و به طور غیرمستقیم بیشتر از ۴۰ ساعت من رو در هفته می‌گیره. راستش برای من که این روزها از وقت شام و ناهار خودم برای پاسخ دادن به ایمیل‌ها و … می‌گذارم خودش یک زندگی کامل محسوب می‌شه.
      برای حل‌این مشکل شاید گاهی که فرصت بود ۳ یا ۴ روز متوالی در یکی از شهرهای کشور دوره بگذارم که همه بتونن با مرخصی و … حضور پیدا کنند و مطالب رو طی چند شبانه روز زندگی مشترک کنار دوستانمون، بهتر و عمیق‌تر یاد بگیریم.
      امیدوارم این اتفاق بیفته…

      • علی گفت:

        محمد رضای عزیز، دوستان دغدغه های مرا گفتند، آنچه فکر می کردم تو را از ما دور می کند…
        بیا اینجا قولی به ما بده،
        ما که به دیدنت عادت نکرده ایم بلکه به آن نیازمندیم…
        قول بده که دیدارمان محدود به همایشهای سالانه تو نباشد،
        هر ماه، هر فصل……….
        هر زمان که خودت بهتر از ما میدانی ، زمان دیدار است

      • آيدا گفت:

        من هم از اين بابت خيلي ناراحتم ، خواهش ميكنم براي حل اين مشكل راه ديگه اي بجز تعطيلي اين كلاسها پيدا كنيد . واقعاً حيفه

  • سارا گفت:

    انگیزه های شما و تیمتون ستودنیــــــــــه …

  • مریم گفت:

    سلام محمد رضای عزیزم
    بسیار سپاسگذاریم استاد شما معرکه اید بینهایت دوستتون داریم.
    استاد من هم تو این چند روزه به این فکر کردم که من از شما و سایت های مختلف خیلی چیزهای خوب یاد گرفتم ولی فقط یک مصرف کننده صرف بودم برای همین دارم رو خودم کارمیکنم که یک سری مهارت ها رو تو خودم تقویت کنم و به شکل کاربردی وحرفه ای بتونم اون ها رو به صورت ویدیویی تو یه وبلاگ بذارم وحتی اگر برای چند نفر هم که به طور اتفاقی با وبلاگ من اشنا میشن مفید واقع بشه برای من بسته.به نظرم ما که افتخار شاگردی شما رو داریم باید هر کدوممون در حوزه خودمون هدف شما رو در حد توان دنبال کنیم گرچه هیچ وقت به پای شما نمیرسم.

  • zeynab گفت:

    عالی میشه مرسی.موفق باشید

  • فائزه گفت:

    هیچی نمیشه گفت واقعا جز تشکر.
    من هنوزم از اولین کامنتم تو این سایت و قضاوت اشتباهم ناراحتم. بذارید به حساب درک و نگاه ناقصم نسبت به آدمها.
    موفق و سلامت باشید.

  • فامیل دور گفت:

    خیلی ممنون که به فکر ما هم بودین !

  • الیاس میرزائیان گفت:

    روحم پرواز کرد با خوندن این نوشته – به وجد اومدم
    از خوبی ، سخاوت و بخشندگی شما و متعاقبا تیم شما
    امیدوارم بتونم کمی از زحمات شما رو جبران کنم

  • هومن رهبری گفت:

    محمدرضای عزیز
    مدتهاست که در صدد هستن با تو صحبتی در خصوص کاری که از دستم بر می آد تا دغدغه هات کمی کم شود صحبت کنم در همایش کارآفرینی دانشگاه علامه در توانیر آمدم که ببینمت که نشد فقط سلامی و علیکی چند بار هم ایمیل فرستادم در فیس بوک پیغام گذاشتم و از همکارانت در خواست کردم نشد امیدوارم فرصت دیدار و صحبت در این باره به وجود بیاد

    • هومن عزیز. یک مقدار شلوغ هستم و به شدت مترصد فرصتی که بشینیم و با هم گپ بزنیم.

      اما یک نکته مهم اینکه نوشته‌ی سرشار از لطف تو رو خوندم و شرمنده‌ی محبتت هستم و به توصیه‌ی شما برای مادر و پدرم هم خوندم.

      شاد باشی و به امید دیدار…

      • هومن رهبری گفت:

        همین که پیامم به شما و بزرگوارانی که برای دیدن آنها”حتی بیشتر از دیدار با شما” مشتاقم رسیده برای من کافیست
        می دانم سرت خیلی شلوغه برای دیدنت راهی پیدا می کنم

  • الهام گفت:

    سلام
    واقعا نمیدونم چه جوری تشکر کنم، از شما و تیمتون بسیار سپاسگزارم که به فکر غیرپایتخت نشین ها هم هستین. الان واقعا در پوست خودم نمیگنجم. من که توان قدردانی از زحمات شما رو در خودم نمیبینم اما امیوارم بتونم شاگرد خوبی برای شما باشم.

  • محمد رضا مکارمی گفت:

    باریکلا آقای شعبانعلی عزیز. مطمئنم به دقت می دانید که مدل کسب وکاری که در در دست طراحی دارید بدون گردش مالی قابل قبول امکان بقا و توسعه در دراز مدت را نخواهد داشت. به عنوان کسی که پیگیر مطالب و محتوای تولید شده توسط شما هستم , حتما مایل هستم هزینه سرویس دریافتی را حتی به صورت ماهیانه (آبونمان) پرداخت کنم. پیشنهاد می کنم حتما این نوع اشتراک سرویس را به عنوان بخشی از بسته خدمات آموزشی برای عام و نه فقط مدیران (آن جور که نوشته اید) برقرار کنید. حداقل در اطراف من ۳-۴ نفر هستند که مطمئنم با دل خوش و از سر میل و خواسته, هزینه دریافت ماهیانه این سرویس را خواهند پرداخت. خلاصه حال که سرویس خوبی ارائه می دهید و حتما بایستی در آینده منظم تر و آکادمیک تر ارائه اش دهید (این یک خواسته رسمی است !!!!) , لذا با دل خوش هزینه اش را می دهیم.

  • سارا.ش گفت:

    خیلی هم خووووب.

  • آوا گفت:

    سلام آقای شعبانعلی. خیلی خیلی ممنون از اینهمه وقتی که برای ما می گذارید و تلاش بسیاری که برای ما می کنید.دوست دارم روزی برسه که تک تک ماها از سراسر کشور به حضورتون برسیم و براتون از افتخارات و دستاوردهایی در زندگی مون بگیم که نتیجه تلاشهای شما و تیم فداکارتون بوده.بازم ممنون.

  • محمد جهانیان گفت:

    آقا واقعاً دمتون گرم
    موندم چی بگم

  • mina90 گفت:

    عالی عالی.
    من تو یه شهر دور دور دورم (نسبت به تهران). زندگی تو تهران رو دوست ندارم (در حال حاضر). بینهایت خوشحالم که در راه کم کردن تفاوت امکانات آموزشیتون تو کشور قدمهای جدیتری میخواهید بردارید.

  • هیوا گفت:

    واو… باورنکردنیه

  • فاطمه خان پور گفت:

    با سپاس فراوان به دلیل تغییر نگاه( استراتژی آموزش عمومی ) به امر آموزش عمومی به دلایل زیر:
    – شرایط مالی ما و اینکه امکان شرکت در جلسات آموزشی شما را امکانپذیر نمی کرد
    – از نظر زمان که عملا امکان هماهنگی وجود نداشت
    – امر آموزش به جامعه ای که تشنه آنست
    – و بالاخره به دلیل نزدیک کردن مردم این سرزمین و از بین بردن گپ سنگین اطلاعاتی/ فرهنگی که در بخشهای مختلف کشورمان وجود دارد.( این انتظار البته به سرعت امکانپذیر نخواهد شد و نیازمند صرف زمان و انرژی آموزشی بالا از شما و سایر گروههای آموزش دهنده را طلب می کند.)

    به هر حال در ادامه ، جامعه ما شما را به عنوان یکی از پیشقراولان توسعه دانش و فرهنگ شناسایی خواهد کرد. و صد البته این یکی از نیازهای جامعه انسانی ماست که در صورتی به انحراف نرود نتایج حاصل از تلاش های شما کمتر از عملکرد نلسون ماندلا و…. نخواهد بود.

  • آزاده گفت:

    سپاس از این همه زحمت

    من بخاطر مشکل زمانی امکان استفاده از مطالب و کلاسها رو نداشتم . گاهی اوقات فکر می کردم حاضرم هزینه ی بیشتری رو پرداخت کنم اما بتونم زمان رو تنظیم کنم . حالا با اتفاقات جدید خیلی خوشحالم که می تونم از مطالب استفاده کنم .

    موفق باشید

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser