خانه رادیو مذاکرهبرند شخصی در گفتگو با بهنود الله وردی نیک

برند شخصی در گفتگو با بهنود الله وردی نیک

توسط محمدرضا شعبانعلی
برند شخصی - گفتگوی بهنود الله وردی نیک و محمدرضا شعبانعلی در خصوص برندینگ و مدل بانیک (حوزه مشاوره مدیریت)

در حوزه مشاوره مدیریت، یکی از موضوعات پرطرفدار که تا حدی نیز با حوزه ارتباطات و مذاکره مرتبط است، برندینگ است. همه‌ی کسب و کارها دوست دارند یک برند قوی داشته باشند و این روزها، در کنار برند محصولات و خدمات، «برند شخصی» نیز، یکی از حوزه‌هایی است که مدیران به آن توجه می‌کنند.
بهنود الله وردی نیک، که مدلی را در برندینگ به نام «بانیک» ارائه کرده است، از جمله کسانی است که بیش از یک دهه در این حوزه فعالیت مستمر کرده و نام و افکار و نظریه‌ها و مدل او، پشت بسیاری از برندهای معروفی که امروز در کشور با آنها زندگی می‌کنیم، وجود دارد.

برند شخصی - گفتگوی بهنود الله وردی نیک و محمدرضا شعبانعلی در خصوص برندینگ و مدل بانیک (حوزه مشاوره مدیریت)
فرصتی دست داد تا پس از یک صبحانه‌ی مشترک در کنار دوستان خوبمان، گفتگویی در حوزه‌ی پرسنال برندینگ یا برند شخصی داشته باشیم. امیدوارم فرصت شود در این حوزه، بیشتر از دانش دوست خوبم بهنود استفاده کنیم.
پیشاپیش از اینکه کلمات انگلیسی زیادی در این گفتگو وجود دارد عذرخواهی می‌کنم. اگر چه بر این باورم که کسی که زبان انگلیسی نداند، دغدغه‌اش نباید برند شخصی باشد و بهتر است وقتش را برای بهبود مهارت زبان بگذراند.

لینک مربوط به گفتگو با بهنود الله وردی نیک در خصوص برند شخصی و مدل بانیک

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

68 نظرات

پسرک خامه فروش دسامبر 29, 2013 - 8:17 ب.ظ

به توصیه ات گوش میدم و “وقت”م را برای بهبود « مهارت » زبان میگذارم.
این فابل رو دانلود میکنم، اما گوش نمیدم! گوش دادنش بمونه برا وقتی که واسم ثمربخش باشه…

پاسخ
آزاده م دسامبر 29, 2013 - 9:43 ب.ظ

من هم همینطور..

پاسخ
افشین دسامبر 30, 2013 - 2:36 ق.ظ

چه دوستان حرف گوش کنی…

پاسخ
مريم .ر دسامبر 30, 2013 - 10:34 ق.ظ

من هم همينطور 🙂

پاسخ
فائزه دسامبر 29, 2013 - 9:25 ب.ظ

آقا! شما هم تو مثال زدن و هدایت بحث برندی هستید برای خودتون بس شگفت انگیز!!! : )

پاسخ
پسرک خامه فروش دسامبر 29, 2013 - 9:58 ب.ظ

جااان؟! 🙂

پاسخ
فائزه دسامبر 29, 2013 - 11:19 ب.ظ

همان که پیشتر ذکر گردید! : ))

پاسخ
مريم .ر دسامبر 30, 2013 - 10:12 ق.ظ

من هم همينطور .:)

پاسخ
zahra دسامبر 30, 2013 - 10:46 ق.ظ

سلام و عرض ادب و احترام دوستان عزیز و جنابعالی اگر مایل به مطالعه ی بیشتر در این زمینه می باشید رجوع نمایید به جايگاه تجارت شخصيت ها (Character Merchandising) در حقوق مالكيت فكري پايان نامه کارشناسی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی دانشجو : اعظم صمدی

پاسخ
محمدرضا شعبانعلی دسامبر 30, 2013 - 11:33 ق.ظ

زهرا جان. ممنونم که رفرنس گذاشتی. کاش بقیه‌ی دوستان هم که فکر می‌کنند می‌شه منابع مرتبط معرفی کرد شبیه همین کار ارزشمند تو رو انجام بدهند در این نوشته و سایر پست‌ها.

پاسخ
سارا نعمتی دسامبر 30, 2013 - 10:55 ق.ظ

سلام. من یه سوال برام پیش اومده ،در گفتگو شما با اقای الله وردی، گفته شد که: در personal branding ، توسعه پایدار زیاد مطرح نیست ،وهر چند در چند زمینه خوب باشیم ،باید نهایتا یک position رو تعیین کنیم. اما سوالم اینه که میشه در pre-branding ،یعنی قبل از اینکه personal branding ما ساخته بشه ،ما بیام زمینه هایی رو که توش خوب هستیم رو ترکیب کنیم و یه برند شخصی خودمون رو بسازیم که میتونه در چند position قرار بگیره ، به نظر شما این خوب میتونه باشه و یا میتونه باعث بشه که تصویر مشخص وثابتی از من و برند من توی ذهن بقیه شکل نگیره و باعث یه جورایی تخریب ،personal brading بشه و از طرفی اگه مثبت فکر کنیم میتونه طرفدارهای این چند حوزه ترکیبی رو به برند من جذب کنه؟ و سوال دیگه ام اینه بعد از اینکه من هویت استراتژیک و هویت مفهمومیم مشخص شد وبه عبارتی برندم ساخته شد، برای هویت کلامی وpresent بهتر خودم و برندم ، چه راهکار هایی شما دارین؟ اخه یادمه یه جایی شما گفتین که: ولتر میخونین که شوخ طبعیتون تقویت بشه .

پاسخ
مجتیی دسامبر 30, 2013 - 12:28 ب.ظ

سلام محمدرضا جان.
بابت این فایل خیلی ممنون.
برای فکر کردن به برند و هویت برند حتما باید محصول بوجود اومده باشه و تو بازار مدتی حضور داشته باشه و تجربه پس داده باشه؟منظورم برای بازار محصولیه که خیلی خیلی ساده و ابتدایی میخواد شکل بگیره.(پیرو مطالبی که پیرامون فعالیت من در صنعت چرم داشتیم)،

پاسخ
شهرزاد دسامبر 30, 2013 - 1:43 ب.ظ

لطفا از طرف ما از آقای بهنود ، خیلی تشکر کنید. ممنون که وقت گذاشتن و ما رو با این اطلاعات آموزنده و جذاب آشنا کردن.
: )

پاسخ
مهران فرجزاده دسامبر 30, 2013 - 4:27 ب.ظ

سپاس محمدرضای عزیز.عالی بود مثل همیشه:)

پاسخ
عليرضا داداشي دسامبر 30, 2013 - 5:07 ب.ظ

سلام استاد
فايل آموزنده و خوبي بود.
در سامانه آموزش مجازي اي كه گفتيد در حال راه اندازي هستيد، درباره برند هم آموزش خواهيد داد؟
من اين حوزه را دوست دارم ولي فكر نمي كردم اينقدر فني و متنوع باشد.
ممنون از فايل آموزشي تون و ممنون از جناب الله وردي نيك.
زنده باشيد.

پاسخ
محمدرضا شعبانعلی دسامبر 30, 2013 - 6:13 ب.ظ

در حوزه‌های مختلف قراره آموزش داشته باشیم. من تلاشم اینه که آدمهایی که فرصت کم دارند یا هزینه‌ی حضور آنها به عنوان مشاور و سخنران و معلم زیاد است را در آنجا گرد هم جمع کنم تا با کمترین هزینه دیگران بتوانند از آموزش‌های آنها استفاده کنند…

پاسخ
Nima دسامبر 30, 2013 - 6:59 ب.ظ

من که کلا رفتم به سمت اموزش زبان

یه چیری بگم تو فایل صوتی گفته میشه که :(اگه درست بگم) می فرمایید که میفهمیم “برند شخصی” چه چیزهایی نیست ولی یه چیز دیگه هم واسه من که تا پیش ازاین کمتر با این حوزه آشنایی داشتم مشخص کرد مثل اینکه بخوام جایی برم ولی ندونم برای رسیدن به مقصد از کدوم مسیر یا با چه وسیله ایی باید برسم به مقصد یا چه تجهیزاتی لازم هست (صرفا برای شناخت این حوزه بدون اینکه شخصا بخوام برند شخصی داشته باشم ). نمی دونم درست حدس زدم یا نه ولی وقتی با شاکله و نحوه شکل گیری یه برند آشنا باشیم بهتر امکان پیش بینی شون واسمون وجود داره ، ربطی داره جناب ؟؟

پاسخ
محمدرضا شعبانعلی ژانویه 11, 2014 - 8:57 ق.ظ

نیما جان.
البته در بخش‌هایی از فایل در خصوص اینکه مفهوم برند شخصی چه چیزهایی نیست صحبت شده. اما در مورد ساختارش هم صحبت شده.

این که ماموریت، چشم انداز، هویت حسی، هویت فیزیکی و … باید تعریف بشوند هم حرف زده شده…

اساساً این مطلب برای کسانی تهیه شده که قبلاً برندینگ رو می‌شناختن و حالا می خوان برند شخصی رو بشناسند. شاید به دلیل این پیش فرض بوده که بعضی جاها بحث برای بعضی از بچه‌ها مفهوم نبوده

پاسخ
مهران دسامبر 30, 2013 - 9:53 ب.ظ

محمدرضا
سلام

میتونی در رابطه با مفهوم کایزن ( بهبود مستمر و تدریجی ) مطلب بنویسی؟

پاسخ
سارا نعمتی دسامبر 30, 2013 - 10:14 ب.ظ

سلام. این سامانه اموزش مجازی که گفتین قراره تو سال 93 به امید خدا راه اندازی کنین ،برای چه کسایی مفیده ؟ میتونه برای یکی مثل من که از مدیریت یا مذاکره نمیدونه مفید باشه؟ ایا برای گروه خاصیه؟ اخه من دوست دارم مذاکره یاد بگیرم و اول قصدم این بود که MBA بخونم ، ولی بعدا نظرم عوض شد وفکر میکنم اگه محتوای کلاسهاتون جوری باشه که منم بتونم استفاده کنم ،خیلی خوب میشه.

پاسخ
آرزو دسامبر 30, 2013 - 11:20 ب.ظ

عالی..ممنون

پاسخ
سعیده (آذر) دسامبر 31, 2013 - 1:15 ق.ظ

من واقعا استفاده کردم از این فایل و خیلی تشکر میکنم هم از شما و هم از آقای الله وردی نیک، پمجره های جدیدی را به رومون باز کردید…
محمدرضا چقدر خوب سئوال می پرسی آدم لذت مبره، عاااااااالی

پاسخ
حمزه عوض زاده دسامبر 31, 2013 - 2:02 ق.ظ

سلام محمدرضا جان.خوبی رفیق خوبم؟ کامنت های فوژان و جوابهای قشنگ تو رو کامل خوندم،واسه آرامش تو(دوست خوبم) و در پاسخ به این آقا یا خانم! فوژان فقط میتونم یک نظر ساده ازت بپرسم که ” آیا موافقی که برای هر آدمی قد شخصیت وفهمش باید انرژی گذاشت آخه بیشتر که بشه خود آدم میره زیر سوال و… “؟ این نظر یا سوالی که گفتم یکی از بزرگترین تجارب زندگیمه در ارتباط با آدمها!. پس بیا و یه چشمک به همدیگه بزنیم و به هم بگیم “بیخیالش رفیق و این هم بگذرد.”
بخند رفیق خوبم.همین.

پاسخ
سعیده (آذر) دسامبر 31, 2013 - 9:55 ق.ظ

منم با تجربه ی شما موافقم.

پاسخ
مرتضی© دسامبر 31, 2013 - 2:03 ق.ظ

یعنی تولیدات 6 ماه اول «شعبان شکلات» یه جا تو حلقم 😀

پاسخ
iman دسامبر 31, 2013 - 9:48 ق.ظ

سلام آقای شعبانعلی
من هیچ دانشی راجع به موضوع طرح شده ندارم فقط به عنوان کسی که داره این بحث رو میشنوه میخواستم 2 تا نظر بدم

نمیدونم چرا با اینکه صدای شما صدای غالب هستش من صدای مخاطب شما رو واضح تر میشنوم (یا میکروفن به مخاطب نزدیکه یا صدای ایشون زیر هست ) به هر حال چون یه مقدار ریتم صحبت کردنتون هم تند هست زیاد صدای شما خوب شنیده نمیشه
و اینکه یه نفر که مشتاق یاد گرفتن هست (شما) به عنوان مجری قرار میگیره باعث میشه بحث مسیر درستی رو بگیره و به بیراهه نره ولی ببخشید ها اگه خودتون آقای بهنود رو معرفی نمیکردین گمان این میرفت که شما میهمان آقای بهنود هستین
اگر نظرم اشتباه هم هست به عنوان یکی از هزاران نفری که مطالب سایت شما رو همیشه دنبال میکنه بیشتر بش فکر کنید

پاسخ
محمدرضا شعبانعلی دسامبر 31, 2013 - 2:08 ب.ظ

راجع به محل میکروفون درست می‌گی ایمان جان. باید دقت بیشتری بکنم.

راجع به مورد آخر نمی‌دونم راستش. به هر حال صبحانه رو من داده بودم به خدا!

پاسخ
عظیمه دسامبر 31, 2013 - 11:20 ق.ظ

بسیار عالی بود… از شما استاد عزیز و جناب آقای الله وردی نیک بسیار ممنونیم.
میبخشید، آیا این امکان هست که سوالاتی در این حوزه را اینجا مطرح کنیم و راهنمایی فرمایید؟ و یا بهتر است منتظر توضیحات و آموزش های کاملترتان باشیم…؟
از اینکه قبول زحمت دارید بسیار ممنون…

پاسخ
محمدرضا شعبانعلی دسامبر 31, 2013 - 12:07 ب.ظ

طبیعتاً خیلی خوب میشه اگر سوالات خودتون رو در حوزه‌ برند و برندینگ و برند شخصی همینجا بگذارید…

پاسخ
عظیمه دسامبر 31, 2013 - 11:04 ب.ظ

سلام
ممنونم که پاسخگوی سوالات نیز می باشید.
برای موفقیت در برندینگ، چگونه هویت استراتژیک (خصوصاً در بازاریابی، تبلیغات) را با هویت مفهومی (چشم انداز و مأموریت) سازمان همراستا نماییم تا اساسی ترین هدف برندینگ، که ساختن شخصیت مثبت و قوی است، کسب شود؟.
این سوال به این دلیل است که معمولا در استراتژی های بازاریابی و تبلیغات، غیر از اینکه در برندینگ ممکن است موفق نشویم؛ حتی ممکن است شخصیتی منفی نیز ایجاد کنیم و این چشم انداز سازمان را نیز به چالش می کشاند…
آیا بهتر است که فرد را با برند سازمانش بشناسند یا اینکه فرد، برند شخصی داشته باشد و او را در هر سازمانی با برند شخصی اش بشناسند؟
و برای هماهنگ و همراستا بودن برند شخصی با برندسازمانی فرد، چه پیشنهاداتی دارید؟
با تشکر

پاسخ
رویا دسامبر 31, 2013 - 11:26 ق.ظ

سلام … دیروز سرسری یه نظری خوندم که شما به شدت با ایشان مخالفت کرده بودی…. در حرفای اون( به نظرم خانم) یه هوشمندی و در عین حال کنترلگری وجود داشت و جواب شما هم بسیار هوشمندانه ولی پرخاشگرانه ! بود اومدم امروز دوباره یه تسویه حساب با تصویر دهنی که از شما داشتم بکنم و یه بار دیگه ببینم چرا این تصویر ذهنی شکیبا و صبوری که از شما داشتم دیروز خدشه دید ولی اون کامنت رو برداشتی.. بهرحال از دیروز به نظریه سایه ها و دبی فورد هم فکر می کنم ! چرا محمد رضا در این بحث اینقدر شدت عمل به خرج داد؟؟؟

پاسخ
محمدرضا شعبانعلی دسامبر 31, 2013 - 12:10 ب.ظ

رویای عزیز.
من هم دبی فورد رو دوست دارم. فکر کنم حدود ۱۰ سال پیش که باهاش آشنا شدم ساده‌ترین رفتارها رو هم سعی می‌کردم با سایه توضیح بدم.

اما بعداً فهمیدم که هر سیخی که دستمه رو نباید در هر سوراخی که می‌بینم فرو کنم.

امروز که سیخ‌های بیشتری در دست دارم (مثل Self Conceptو Self Imageو Shadow و Touch point و …) معمولاً اونقدر شک می‌کنم که نهایتاً هیچ سیخی رو در هیچ سوراخی فرو نمی‌کنم!!

پاسخ
رویا ژانویه 1, 2014 - 12:43 ب.ظ

lol مثالاتم سیخ و میخ داره که !…. آخه اینجا مردم میان یه معلم رو ببینن و بشنون .. برای همین نحوه ی جواب دادنت به اون بنده خدا برام قابل هضم نبود .. ولی خوب اوتو می ذارم به حساب اینکه بعداً می فهممش.. شایدم این یه شگرد معلمیه که باید کشفش کنم و یاد بگیرم

پاسخ
محمدرضا شعبانعلی ژانویه 1, 2014 - 12:47 ب.ظ

مثالهای مولوی رو دیدی؟ تمام آناتومی آدم رو تشریح می‌کنه تا طرف مقابل بقهمه.
البته مشکل مولوی نیست. احتمالاً به مخاطب نگاه کرده دیده این روش قابل فهمه براش…

البته متنی هم که من نوشتم به عنوان زندگی تک بعدی
http://www.shabanali.com/ms/?p=3402
که همون مفهوم سیخ و میخ رو شفاف‌تر توضیح می‌ده. اما فکر نمی‌کنم برای «چکش‌ به دستان» خیلی واضح و قابل درک باشه.

من اگر به خودم باشه ادبیات مفهوم‌سازی علمی (کانسپت و کانتسراکت و پروجکشن و …) رو دوست دارم. اما گاهی از متن کامنت‌ها احساس می‌کنم مخاطب، بر اساس متودولوژی علمی و مقاله‌محور مطلب رو یاد نگرفته و در ده بیست تا کتاب و سخنرانی عمومی با مطلبی آشنا شده. طبیعیه که دلیلی نداره اظهار فضل کنم. در دوران جوانی از این کارها زیاد کردم. دیگه الان پیر شدم…

پاسخ
رویا ژانویه 1, 2014 - 1:59 ب.ظ

خوشحالم که پیر شدنت یعنی این ! رند و زنده دل … …و ممنون از همه ی سخاوتت در یاد دادن… جوون بیشتر پیر شی!

مجتبي دسامبر 31, 2013 - 1:16 ب.ظ

سلام محمدرضاي غزيز اسم و نام تجاري برند،چقدر رو ماهيت برند جهت تأثير گذاري و ايجاد حس خوب موثره؟اصلأ تأثيري داره؟حساسيت رو نام تجاري چقدر مهمه؟

پاسخ
rezaA دسامبر 31, 2013 - 2:00 ب.ظ

سلام..اقا حس رادیو مذاکره بعد این فایل دوباره زنده شد..انگاری از جنس همون رادیو مذاکره ها بود که ب دل نشست..من تاحالا هیج فایلی از شما نبوده ک گوش نکرده باشم و لذت نبرم ولی فایل هایی که از رادیو اقتصاد گذاشتین ب دل نمیشینه من ی دونشو گوش دادم بقیشو نه..من فکر کنم اینکه دیر ب دیر منتظر باشیم می ارزه که فایل ها برامده از ذهنتون ک خیلی قشنگتره رو گوش بدیم..این فقط حس منه شاید بقیه رادیو اقتصاد و هم دوس داشته باشن

پاسخ
rezaA دسامبر 31, 2013 - 2:08 ب.ظ

سلام..اقا حس رادیو مذاکره بعد این فایل دوباره زنده شد..انگاری از جنس همون رادیو مذاکره ها بود که ب دل می نشست..من تاحالا هیج فایلی از شما نبوده ک گوش نکرده باشم و لذت نبرم ولی فایل هایی که از رادیو اقتصاد گذاشتین ب دل نمیشینه من ی دونشو گوش دادم بقیشو نه..من فکر کنم اینکه دیر ب دیر منتظر باشیم می ارزه که فایل ها برامده از ذهنتون ک خیلی قشنگتره رو گوش بدیم..این فقط حس منه شاید بقیه رادیو اقتصاد و هم دوس داشته باشن..من فکر میکنم فایل های رادیو اقتصاد جاش ی جایی مثل خود طرح متممه..رادیو مذاکره همون داستان از دل براید و بر دل نشینده…شاید شما این کار و میکنید که بدقولی نکنید ب خواننده هاتون ولی من فکنم هممون دوس داریم دیر ب دیر باشه ولی همونی باشه که هم دل شما میخواد هم ماها…

پاسخ
bagloo ژانویه 1, 2014 - 7:38 ب.ظ

?

پاسخ
ثمانه ژانویه 2, 2014 - 1:39 ق.ظ پاسخ
محمدرضا شعبانعلی ژانویه 2, 2014 - 9:28 ب.ظ

متاسفانه اون موقع کلاس دارم. اما چه خوب که لینکش رو گذاشتی. امیدوارم بچه‌ها بتونن بیان ثمانه جان.

پاسخ
آوا ژانویه 3, 2014 - 5:17 ب.ظ

سلام آقای شعبانعلی.در صفحه اول سایت،فایل پرسنال برندینگ،فایل سی و ششم رادیو مذاکره نامگذاری شده .در حالیکه قبلا برنامه هفتم رادیو اقتصاد (متمم) در سایت متمم،فایل سی و ششم رادیو مذاکره نامگذاری شده.خیلی ممنون از پیگری شما راجع به این اختلاف.

پاسخ
سارا نعمتی ژانویه 3, 2014 - 9:40 ب.ظ

سلام . اقای شعبان علی عزیز.امکانش هست که همچین گفتگویی با دکتر اخلاصی هم داشته باشین ؟ به نظرم میتونه خیلی اموزنده وجذاب باشه. کتاب هایی که ایشون نوشتن خیلی خوب هستن.

پاسخ
محمدرضا شعبانعلی ژانویه 3, 2014 - 10:08 ب.ظ

حتماً. اگر فرصتی دست بده و دکتر اخلاصی رو ببینم حتماً. این روزها ظاهراً به دلیل اینکه وقت مشترک ما کم شده، حتی مکالمات تلفنی من و ایشون هم کوتاه‌تر و کمتر شده. البته می‌دونم که محصولات ایشون به صورت صوتی و مالتی‌مدیا هم فروخته می‌شه. به هر حال حتماً در اولین فرصت این کار رو انجام میدم.

پاسخ
mot ژانویه 6, 2014 - 3:33 ب.ظ

جناب آقای شعبانعلی
حیف شما که عکس خودتان را در کنار آقای بهنود ا… وردی قرار دادید منش ایشان هیچ ربطی به رفتار و شخصیت شما ندارد ایشان فردی است که زیاد تبلیغ میکند برای آموزش ولی پس از گرفتن پول شما هیچ استفادهای از ایشان و کلاس شان نخواهید برد یک دوره imcمن با ایشان گذراندم 8 جلسه 4 ساعتی فقط اینطور بگویم که در جلسه آخر بما نحوه پر کردن بریف شرکت بانیک را ارائه نمودند دوستانیکه قبول نمی کنند به سایت ایشان سر بزنند تمام مقالات نصفه پاره ، هیچ چیزی بصورت کامل قرار داده نشده . به نظر بنده یا ایشان بسیار کم سواد است که حاضر نیست حتی در مقابل پول محفوظات خود را ارائه دهد یا خسیس هستند که اجازه نمیدهند کسی از ایشان چیزی یاد بگیرد .

پاسخ
محمدرضا شعبانعلی ژانویه 8, 2014 - 12:53 ق.ظ

من اول یک تشکر به تو بدهکارم.
چون جزو معدود کسانی هستی که انتقاد کردند اما آدرس ایمیل گذاشتی و این یعنی علاوه بر «انتقاد»، «اعتماد» هم داری.

راستش من نگاهم با نگاه تو کمی متفاوته. در حوزه‌ی آموزش و یادگیری و قضاوت‌ کردن راجع به آدمها.

راجع بهش یک پست جداگانه می‌نویسم… (به بهانه‌ی نوشته‌ی تو)

پاسخ
کوثری ژانویه 7, 2014 - 2:56 ب.ظ

استاد سلام نمیدونم چرا این فایل خیلی چیزی بهم یاد نداد/ خیلی پراکنده صحبت کردند / ممنون

پاسخ
محمدرضا شعبانعلی ژانویه 8, 2014 - 1:03 ق.ظ

نمی‌دونم چرا من در این فایل چند جمله شنیدم که برنامه‌ی زندگیم رو تغییر داد و شماها اون جمله ها رو نشنیدید. شاید هم اون جمله‌ها برای کسی در شرایط من، مهم و ضروری بوده. نمی‌دونم…

پاسخ
حمید رضا ژانویه 8, 2014 - 12:18 ق.ظ

سلام استاد عزیز

چرا با دوستان مجموعه های دیگر مصاحبه نمیکنید تا حرف های جدیدتری نیز بشنویم! مثلا” دکترقوامی (شرکت ایران تازه) با کوله باری از تجربیات بازاریابی و فروش
مهندس تهرانی (اتاق مدیریت ارتباط با مشتری) با تجربیات جالبی در خصوص crm و باشگاه مشتریان
مهندس محمدی پور – ایشان نیز همانند شما تدریس اصول و فنون مذاکره دارند و زبان بدن نیز تدریس می کنند

البته امیدوارم که اساتید معرفی شده را بشناسید ، من در کلاسهای آموزشی اساتید فوق شرکت کرده ام و به پیشرفت های واقعی دست یافته ام زیرا این افراد همانند شما کاملا” بابازار ایران آشنا بوده و مانند برخی اساتید دائما” مثال کوکاکولا و… را نمیزنند!!!

شادباشید

پاسخ
محمدرضا شعبانعلی ژانویه 8, 2014 - 12:46 ق.ظ

حمیدرضا جان.

دوستانی رو که گفتی میشناسم و خدمت بعضیهاشون بودم. اینه که حرفهام با خیلی از اونها یکسانه.

نکته‌ی دیگه اینکه من با اساتید مدیریت رابطه‌ی نزدیکی ندارم. راستش فرصتش نیست اصلاً (مگر بزرگانی مثل دکتر حیدری و فرهنگی و مشایخی و فیض‌بخش و …) که برای اینکه «حال» خوب داشته باشم می‌رم پیششون و نمی خوام «حال» رو با «قال» خراب کنم و فرصت نشستن و حرف زدن رو با مصاحبه بسوزانم.

یک مشکل و ضعف خیلی بد هم در من هست و اون اینکه متاسفانه اساساً فرصتی برای رفتن و مصاحبه کردن با دیگران ندارم و دلیلش هم اینه که دقیقه‌ به دقیقه‌ی شبانه روزم (غیر از دو ساعتی که خواب هستم) تا چند ماه آینده پر شده. مصاحبه‌هایی که می‌بینی بعد از جلسات کاری یا لابه‌لای آنها بیشتر به عنوان استراحت فکری! ضبط می‌شوند. طبیعی است که جز در مواردی که با کسی کار مشترک نداشته باشم نمی‌تونم مراجعه‌کنندگان حضوری رو ببینم (ضمن اینکه بعضی دوستان اساساً صرفاً به تدریس مشغول هستند و فعالیت اقتصادی صنعتی یا مدیریتی ندارند که بشه کار مشترکی تعریف کرد.

ضمنا در بازار ایران مفهوم برند هنوز وجود نداره و تقریباً معادل تبلیغات به کار می ره. کسی رو میشناسی که از بازار ایران بخواد Case Study برند بگه؟

پاسخ
سپیده فوریه 16, 2014 - 11:58 ب.ظ

البته استحضار داری که در این فایل صوتی امکان استفاده از برند های داخلی به لحاظ اخلاقی مقدور نبوده و به ناچار اسم برند های خارجی آورده شده

پاسخ
مجتبی ژانویه 22, 2014 - 10:28 ق.ظ

با سلام، ممنون از صحبتهای شما با آقای اله وردی استفاده کردم، و چندبار گوش دادم/
یک سوال : نظر شما و دیگر دوستان در مورد نحوه آموزش آقای شهریار شفیعی که با عنوان پدر برندینگ ایران تعریف میشود (برگزاری دوره مدیریت استراتژیک برند) چیست، متاسفانه فردی پیدا نکردم که با ایشان دوره ای گذرانده باشد و راهنمایی دوستانه و بدون غرضی دهد، فقط رزومه ایشان موجود است.
مناسبه که محلی وجود داشته باشد که افرادی که این دوره ها را می گذرونند به نقد و بررسی اساتید نیز بپردازند تا هم آنها بهتر از پیش ارائه خوبی داشته باشند و هم افرادی که میخواهند هزینه کنند با دقدقه کمتری انتخاب نمایند، چراکه علاوه بر هزینه مادی، هزینه زمان و وقت (اگر دوره مفید باشه سرمایه گذاری) هم وجود دارد..

پاسخ
هیلدا ژانویه 26, 2014 - 11:12 ق.ظ

سلام استاد
ممنونم از این مصاحبه
راستش من به واسطه شغل فعلی م و اینکه تحصیلاتم در خارج از کشور بوده تقریبا با حوزه برند آشنا هستم
دوستان در کامنت ها اسم افرادی رو آوردند به عنوان استاد که نتونستند تا به حال در ایران یک کار کاربردی برندینگ انجام بدهند.
عده ای فقط بلدند به صورت تئوری محض تدریس کنند مثل دکتر اخلاصی!
عده ای در عالم رویا و فلسفه (برن تو در و دیوار) باشند مثل دکتر شفیعی!
عده ای کمپین فروش انجام بدهند و کمپین را ضمانت کنند و بگویند کمپین برندینگ قابل ضمانت است مثل دکتر دهقان!
عده ای خود را صاحب نام بدانند و استاد تمام باشن و در همه همایش ها و کنفرانس ها بروند و شعار بدهند مثل خیلی دیگر
نمی دونم چرا بعضی ها اینجا برای له کردن و کوبیدن آمدند… شاید آدم های کسانی باشند و طبق معمول باند بازی و مافیا !
اما اگر از سر انصاف و عقل بخوایم درباره آقای دکتر الله وردی نیک نظر بدیم، این است که ایشان نه تنها یک استاد واقعی که تمامی مباحثی رو که تدریس می کنند کاملا کاربردی است، بلکه یک مدیر اجرایی خوب هستند، مدیری که به صورت یه کووچ یک کمپین رو اجرا می کنند.
کاش چندتا مدیر و مدرس با اخلاق و حرفه ای مثل شما و ایشان بیشتر داشتیم

پاسخ
امید ژانویه 26, 2014 - 11:46 ب.ظ

دوست عزیز!!!
شما تازه رسیدید! بگذارید عرقتان خشک بشود… بعد شروع به نقد دیگران کنید!!!
شما که در دفاع بی دلیل( چون نیازی به دفاع نداره) از استاد ، چند نفر دیگر را مورد تفقد خود قرار دادید!!!!!!!!
بهتر است در مقابل اظهار نظر دیگران کمی صبورتر باشید…

پاسخ
محمدرضا فوریه 1, 2014 - 7:32 ب.ظ

استاد ممنونم از این مصاحبه و استمرارتان در تولید محتوای شنیداری که این روزها برای ما کارمندانی که فرصت خواندن کتاب نداریم موهبت بزرگی است ….. و ممنونم از جناب آقای الله وردی نیک عزیز

پاسخ
بهنود الله وردی نیک فوریه 6, 2014 - 10:01 ب.ظ

سلام.
بابت همه نظرات لطف، پیشنهادات و انتقادات دوستان سپاسگزارم.
از دوست و استاد عزیزم محمدرضا شعبانعلی هم به خاطر این فرصتی که به من دادند مجددا صمیمانه تشکر می کنم.
بخاطر حضور کمرنگ و ضعیفم در شبکه های اجتماعی هم واقعا عذرخواهی می کنم. خیلی از کامنت ها در واقع سئوالاتی بود که من باید پاسخ اونها رو می دادم. امیدوارم به زودی بتونم یک مطلب کلی در این خصوص منتشر کنم که به نوعی یک پاسخ عمومی به سئوالات رو در خودش داشته باشه.
بسیاری از اساتید و بزرگوارانی هم که نامشان توسط دوستان برده شده بود از دوستان من هستند و ارادت کامل به همشون دارم. اعتقاد هم دارم که برای تعریف کردن از یک نفر نباید افراد دیگر در اون حوزه (یا حوزه های دیگر) رو زیر سئوال برد به ویژه که شخصا اعتقاد دارم هریک از اون افراد و البته شخص من نقاط قوت و ضعفی داریم که به مذاق عده ای خوش و برای عده ای ناخوش میاد.
باز هم از همه دوستان بایت همه کامنتها سپاسگزارم و از محمدرضا هم تشکر می کنم که این فضا رو در اختیار ما قرار داده. امیدوارم همونطور که در فایل صوتی هم قول دادم بتونم بحث های تکمیلی در حوزه برند شخصی رو در رادیو مذاکره داشته باشیم.

پاسخ
علی فوریه 9, 2014 - 3:40 ب.ظ

سلام ممنون از شما
در نوشته های شما خواندم دو ساعت میخوابید
میشود در مورد خواب و درست خوابیدن و زمان آن و چگونگی کمتر کردن زمان خواب توضیح دهید
ممنون

پاسخ

پاسخ دادن به مرتضی© لغو پاسخ