خانه » آیا بیرحمی پیشنیاز تربیت است؟

آیا بیرحمی پیشنیاز تربیت است؟

توسط محمدرضا شعبانعلی

زندگی در تنهایی، آنقدر خسته کننده شد که تصمیم گرفتم حیوانی بخرم و در خانه نگهداری کنم. تحقیقات زیاد، قانعم کرد که خوکچه های هندی گزینه خوبی هستند. برای کسانی که این حیوان را نمیشناسند بگویم که اینها نه به خوک شبیه هستند و نه هندی! از گینه می آیند و از خانواده موش و سنجاب هستند.

تصمیم گرفتم نام آنها را «لاکی» و «لوک» بگذارم و حالا مسئله مهم، تربیت آنهاست…

مردی که حیوانها را به من فروخت، یک خوراکی خاص به من داد به نام «هویج تشویقی». هویج نیست اما شکل هویج است. خوکچه ها عاشق آن هستند. مرد به من گفت هر وقت کار خوبی کردند، برای شرطی کردن و آموزش آنها میتوانی این هویج را به آنها بدهی. مثلاً صدا کن «لاکی» و هر وقت لاکی به سمت تو آمد هویج را به عنوان جایزه به او بده. اینطوری حتی اسم خود را هم یاد میگیرند.

با خیال راحت به خانه آمدم و فعالیت های تربیتی را آغاز کردم!

صدا کردم: «لاکی». لوک به سمت من آمد. دلم نیامد که هویج را به او ندهم.

صدا کردم: «لوک» و لاکی به سمت من آمد. دلم نیامد و هویج را به او دادم.

صدا کردم: لاکی و لوک! هر دو فرار کردند. دلم نیامد و هویج را به سمتشان پرت کردم تا بخورند.

ظاهراً تربیت، پیشنیازی دارد و آن بی رحم بودن است.

من نمیتوانم یک مربی خوب باشم…

 

 

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

95 دیدگاه

ص.ش آذر ۲۴, ۱۳۹۱ - ۸:۱۰

چقدر پشمالو هستن.
منم حیوانات رو خیلی دوست دارم.

پاسخ
کیا آذر ۲۴, ۱۳۹۱ - ۷:۳۵

بیا با هم بریم خودکشی اینقدر حال میده – از بالای کوه

پاسخ
ترسا آذر ۲۹, ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸

کی میری منم بیام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ
فاطمه آذر ۲۴, ۱۳۹۱ - ۶:۱۵

باسلام در مورد سؤالتان ايا بي رحمي پيشنياز تربيت است؟ خدمتتان عرض كنم با توجه به تجربه سالهاي خود : بله اگر اگاهانه باشد ددرست است اگر نباشي اشتباه است و خيلي غمگين تر و ناراحت تر از زماني كه واكنش به موقع انجام نددادي را خواهي شد خيلي و قتا مهربان نبايد بود بايد انچه لازم است را انجام داد البته شما خود استاديد اگر ياد ندهيم و يادد نگيريم فاجعه خواهد بود قسمت اخر مربوط به انسانهاست البته كه با حيوانها راحت تر و بهتر ميشود كنار امد وشما بهتر از هر كسي اين را مي دانيد

پاسخ
(N.B)علیرضا آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۴

سلام استاد
بیرحم نیستی فقط بعضی وقتا ترسناک میشی خصوصا وقتایی که پستای قرمز میزنی من که به شخصه واقعا مو به تنم راست میشه یادمه دفعه اول که وارد سایتتون شدم مرداد ماه بود یه پست زده بودید این مطلب رو هم قرمز نوشته بودید که این پستو نخونین اصلا از این سایت برین بیرون …یادمه با سرعت هر چه تمام تر رفتم بیرون که هیچ کامپیوترم خاموش کردم رفتم بیرون خونه نشستم
حالا این که شوخی بود امیدوارم به دل نگیری ولی شما حیطه کاریتون تربیت انسانهاست نه حیوانات
خوش باشی

پاسخ
سوره آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۶

چقدرم نازن

پاسخ
صفورا آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۲

سلام حال لاکی و لوک خوبه؟
خوشحال شدم این مطلبو خوندم چون منم دنبال این بودم حیوان خونگی داشته باشم البته نه سگ و گربه چون چندشم میشه میخواستم مرغ و جوجه بگیرم توی حیاط احساس میکنم حتما به اونا نیاز دارم روزا با امید اونکه به اونا دونه بدم از خواب بیدار بشمو بعد هر جا هستم حتما عصر برگر دم خونه
یه جور هدفمند میشه زندگی

پاسخ
saly آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹

سلام، خیلی خوشگلن. اگر تجربه موفقی به عنوان یه حیوان آپارتمانی ازشون داشتی به من هم بگو. من گربه خیلی دوست دارم ولی تو آپارتمان واقعا سخته هم واسه من هم واسه گربه. ضمنا به نظر من تو اینارو آوردی از تنهایی درت بیارن. فکر کنم اینقدر که تو از هویج دادن به اون ها لذت می بری اون ها از خوردنش لذت نمی برن. از بهشتشون بیرونشون نکن به خاطر اینکه اسمشونو یاد نگرفتم. آدم ها که با بیرون شدن از بهشت آدم نشدن. اینها که خوکچه هندین!

پاسخ
fahimeh آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸

سلام , این پست شما باعث شد من بعد از مدتها از ته دل بخندم , واقعا از این بابت ممنونم . در مورد حس شما از تنهایی کاملا با شما هم عقیده هستم …

پاسخ
بهنام آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵

من که از ظاهرشون به دلم نچسبید.
هر کس یه سلیقه ای داره.تبریک میگم بهتون محمد جان.
راستی محمد چرا هزینه کلاسهات اینقد گرونه؟ما ها که پول نداریم همش باید حرص بخوریم و نتونیم بیاییم کلاستون؟
دروره تبریز رو میگم

پاسخ
آناهیتا آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳

سلام
خیلی تبریک میگم چون دنیای حیوانات خیلی جذابه. حالا باید منتظر رفتار های خیلی با مزه شون باشید. من قبلا تجربه داشتن یک جفت همستر بامزه ویک طوطی لوس مامانی رو داشتم واقعا به لحظاتی که باهاشون هستی جذابیت میدن.اما اینرو هم بگم که حفظ بهداشت وسلامت آنها گاهی از یک بچه آدمیزاد هم سخت تره. یادتون نره وقت زیادی باید برای این قضیه بذارید.

پاسخ
علیرضا طائی آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲

سلام مهندس عزیز
…برای حل این مشکل عظیم خوک چه های هندی که نه خوکن و نه هندی صد در صد باید به متافیزیک معتقد بشی .

پاسخ
الهام آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱

حالا فعلا زوده برای تشخیص اینکه بیرحم هستی یا نه ..
بذار یکم احساسات اولیه که معمولا خیلی هم لطیف هستن بخاین ،
بعد که یکم حوصله ت سررفت و خسته شدی خودت بیرحمی رو انتخاب میکنی ،
و تازه میفهمی که کتک درمانی اونقدرا که میگن هم بد نیستا ..
و به عظمت استفاده از کمربند هم پی میبری .. 🙂
🙂

پاسخ
حمیده آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰

جالبه
گذشته از همه تحلیل ها،من احساس میکنم حیوانات و ادمها خیلی جاها فضای مشترکی دارند.
و راحت میشه الگوسازی کرد.لااقل فکرکنم هنوز معصومن!

پاسخ
اسماء آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۹:۵۴

راستی اگه بچه دار شدن اسمش چی میشه؟

پاسخ
کوروش بهمن ۲۶, ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۶

از کجا فهمیدین نر و مادن که بچه دار بشن؟

پاسخ
اسماء آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۹:۴۹

پدر مادرتون نظرشون چیه ؟

پاسخ
اسماء آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۹:۳۷

جا خوردم
بازگشت به دوران کودکی زیباست.
ولی می ترسم

پاسخ
سمانه آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۸:۴۲

«از اینکه بخوام وقتم رو برای کسی صرف کنم که حرفم رو نمیفهمه، بیزارم»!
خب اين دوتام شايد حرفتنو نفهمن اما شما هم انتظاري ازشون نخواهيد داشت
گاهي انتظار ما نسبت به همه كه زنگي رو برامون سخت ميكنه واحساس بيزاري ميكنيم
واينكه تو خونه شمافکر میکنند که خداوند به خاطر کارهای خوب، اونها رو برده بهشت!)نون ميده كه اين آدم مهربون هيچ وقت نميتونه بيرحم باشه
درباره ي اين پست خيلي جدي ميشه فكر وصحبت كرد فعلا بيشتر درمورد ظاهر قضييه وجذاب بودنش صحبت ميشه

پاسخ
hadis آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۸:۱۶

سلام
تبریک می گم چقدر خوب، خیلی هم خوب انتخاب کردین، البته درمورد آوردنشون. ولی در رابطه با تربیتشون! آخه اینا که قرار نیست تو جامعه ای زندگی کنن که نیاز به یادگرفتن داشته باشن ، شرطی بشن و … اگه صرفا قراره که اونا تنهاییتون رو پرکنن، همین که پیشتون باشن کافیه. شاید لازم باشه شما یاد بگیرید چطوری با اونا رفتار کنین. ولی کلا موجود زنده به همراه خودش اُنس میاره، خیلی خوبه که ی نوعش پیشتون باشه. بازم بهتون تبریک می گم

پاسخ
Farzaneh.P آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۶:۰۸

من حيوونا رو دوست دارم اما از اينكه بخوام وقتمو واسه كسي صرف كنم كه حرف منو نمي فهمه بيزارم، شايد چند سال ديگه كه تنهاي تنها شدم(تنها تر از حال) من هم دست به چنين كاري بزنم، ولي ترجيح ميدم كه كاسكو نگهدارم تا خوكچه هاي هندي!!!
در ضمن اگه براي فرار از تنهايي سراغ آدما ميرفتي بهتر نبود؟
كسي كه دوستت داره و شايد تو هم دوستش داشته باشي…

پاسخ
shabanali آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۷:۱۶

در پاسخ به این جمله که:
«اگر برای فرار از تنهایی سراغ آدمها میرفتی بهتر نبود؟»
جمله خودت رو مینویسم:
«از اینکه بخوام وقتم رو برای کسی صرف کنم که حرفم رو نمیفهمه، بیزارم»!

پاسخ
Farzaneh.P آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۸:۵۲

شايد نحوه ي سؤال پرسيدنم طوري بوده كه فكر كردي بايد در برابر من جبهه بگيري و…
اگه بگردي پيدا ميشه.
پيدا ميشه كسي كه بتونه دركت كنه.
پيدا ميشه كسي كه…
و تو يه بار اين تجربه رو داشتي.
دوستيت با “ماريو” رو ميگم.
مطمئنا كسي نميتونه جاي اون رو براي تو، تو زندگيت پر كنه اما ميتونه برات دوستي كنه، كمي كمتر از اون…

پاسخ
الناز دهقان زاده آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳

استاد نوشته تون ساده -زیبا و تامل انگیز بود.
انسان ها شما رو میفهمن و اینو خیل کثیر شاگرداتون میگه -آدم ها همشون همدیگر وخوب میفهمن فقط گاهی دوست ندارن بفهمن تا خودشون فهمیده بشن…

پاسخ
میترا آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴

لایک

پاسخ
معصومه آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۱

حالا این دوتا حرفتو می فهمند ؟
اگه باهاشون حرف های دلتو بزنی اونها فقط بهت زل می زنند و نگات می کنند و تازه این بیشترین کاریه که برات می کنند.

حدود 2 یا 3 سال پیش بود که دکتر ابراهیم میثاق در تلویزیون صحبت می کرد و می گفت یکی از مراجعه کنندگانم مردی است حدود 70 ساله که دارای کارخانه و وضعیت مالی بسیار عالی ای دارد به من می گفت در دوران جوانی که پله های ترقی را یکی یکی طی می کردم و به اطرافیانم کم اهمیت باعث شد همسرم مرا ترک کند و بچه ام هم به خارج رفت.

حالا هر چه بخواهم می توانم داشته باشم ماشین آخرین مدل – غذا سفارش دهم تا از بهترین رستورانها برام آورده شود اما من اینها را نمی خواهم فقط و فقط دلم می خواهد یک نفر با عشق به من یک لیوان آب میوه بدهد مرا دوست داشته باشد فقط همین.

دوست خوبم محمدرضای عزیز یک کاری کن در 70 سالگی همچین آرزویی نداشته باشی

پاسخ
عباس آذر ۲۶, ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۵

خوکچه ها هم نمیفهمند وهم نمیتونن حرف بزنن
شاید هم نمیخوای صدای کسی جز خودتون رو بشنوید شاید!

پاسخ
کوروش بهمن ۲۶, ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۷

دکتر نترسون ما رو. یعنی پیدا نمیشه؟

پاسخ
sanam آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۶:۰۰

سلام،
این پست برخلاف پستهای دیگه حس خوبی بهم نداد. البته نکته های خیلی جالب و ریزبینانه و هوشمندانه ای داشت اما وقتی فکر میکنم آدمی مثل شما که تو سن کم تونسته به اینهمه موفقیت برسه برای رهایی از تنهایی به این دوتا موجود ریز که حتی برای انجام همون چندتا کار غریزی شون هم تو دنیای ما نیاز به تربیت و صرف انرژی از طرف ما دارن، پناه آورده دلم میگیره.
پ ن: معتقدم جای این جور حیوونا تو همون مکان طبیعیشونه و زندانی کردن اونا رو برای نیازهای خودمون درست نمیدونم. معتقدم بهترین مکان برای هرموجودی زیستگاه طبیعیشه.

پاسخ
shabanali آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۷:۲۱

سلام.
چند تا نکته:
این حیوون ها در طبیعت وجود ندارند و چیزی به نام زیستگاه ظبیعی براشون وجود نداره. چون در مسیر تکامل خیلی ضعیف شدن و زندگی در طبیعت به سرعت اونها رو به خوراکی سایر حیوونها تبدیل میکنه. الان در دنیا فقط زندگی خانگی دارند.
ضمناً در خونه من در شرایط بسیار خوبی دارند زندگی میکنند (احتمالاً فکر میکنند که خداوند به خاطر کارهای خوب، اونها رو برده بهشت!)
نکته سوم اینکه:
در تحلیل رفتار متقابل در روانشناسی، بحثی داریم به نام «دریافت نوازش و اقتصاد نوازشی». در اونجا بحث میشه که برخی انسانها نوازش یا Stroke رو از انسانها دریافت میکنند، بعضی از گیاهان و برخی از حیوانات و برخی از جمادات.
بنابراین اینکه کسی تنهاییش رو با آدمها پر میکنه نشون دهنده این نیست که خوشبخت تر از کسیه که تنهاییش رو با «یک گلدان گل» پر میکنه.
اتفاقاً تاریخ و تحقیق نشون میده که آدمها در مسیر رشد به جایی میرسن که آدمهای دیگه نمیتونن تنهاییشون رو پر کنن.
به همین دلیله که می بینیم، تنهایی «امام علی» رو «چاه» پر میکرده. چون بیشتر از اطرافیانش درک داشته و حداقل میتونسته حرفهای ایشون رو تکرار کنه.

پاسخ
امیر آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۸:۱۴

با این نکته ی آخر موافقم : )
“اتفاقاً تاریخ و تحقیق نشون میده که آدمها در مسیر رشد به جایی میرسن که آدمهای دیگه نمیتونن تنهاییشون رو پر کنن.”

پاسخ
اسماء آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۹:۴۴

سلام
چرا ما از ائمه فقط اون قسنتی رو که لازم داریم بر می داریم
چرا کامل ازشون بهره نمی گیریم؟
امام علی علیه السلام تا وقتی زهرا رو داشت غم نداشت.
همه ما زمین خورده های عالم وقتی می خوایم از زمین پاشیم (لفظی و معنوی) می گیم یا علی
چه قدرتی می گیریم.
اما وقتی امام علی زهراشو گذاشت تو قبر وقتی می خواست بلند شه نتونست باید چی می گفت…
درد دل با چاه…

پاسخ
shabanali آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۴

اسماء عزیز.
به عنوان یک تحلیل سطحی ازت میپذیرم.
اما من دوست داشتم به عنوان خواننده سایت من عمیق تر فکر کنی و مقایسه کنی،
و حدس بزنی که من هم شاید روزی «فاطمه» ای داشته ام که امروز کنارم نیست و سر در «چاه» می کنم!

پاسخ
اسماء آذر ۲۴, ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴

ببخشید…

اسماء دی ۱, ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۰

من از همون اول که شما رو تو برنامه ماه عسل دیدم
دوست داشتم “”خانوادتون “”رو بشناسم
نمی دونم چرا -الانم خیلی دوسد دارم بدونم
پدر-مادر-“”فاطمه “”ای که باید حدس میزدم روزی بوده -چرا نیست-فرزندی که ندارید-و تنهایی که الان دارید باهاش زندگی میکنید-
و چرا های فراوان ذهن من
توی مصاحبه خیلی کم از خانواده گفتید
میشه خاطراتتون رو بدونم
دلیل دارم
میخام بدونم کسی که الان 33سالشه و جایگاش اینجاست
با خانواده “همسر و فرزند” به اینجا نمی رسید
من ازدواج که کردم یه چیزایی رو از دست دادم
و خیلی چیزا رو به دست آوردم
الان رو کره خاکی هیچ کس نیست که شریک زندگی شما باشه با همون ویژگی هایی که شما بخاین
همراه باشه
زن مانع پیشرفت مرده؟

یه قولی قبلا به من دادید
من همچنان منتظرم بدانم

sanam آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۹:۵۰

ممنون از پاسخ علمی و قانع کننده تون،
شغل من جوریه که هرچی بهتر آدمهارو بشناسم و بتونم عمیقترتحلیلشون کنم، موفقترم. از دیدن نوشته های شما لذت میبرم چون علم وتحلیل و اندیشه پشتشونه. برام ادم جالبی هستین چون عرض زندگیتون چندین برابر طولشه.
موفق باشید و همیشه بهترین

پاسخ
شیما آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۵:۴۴

گاهی بی رحم بودن عین مهربانیه!

پاسخ
Elham.B آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۵:۲۴

سلام استاد˛وقت بخیر
• خیلی جالبه و تامل برانگیز که زندگی در تنهایی یا بعضی شرایط دیگه باعث میشه بعضی از انسانها کارایی بکنن که شاید در گذشته هیچ وقت تصور نمیکردن که یه روز اون کارا رو انجام بدن…(بقیه انسانها هم حتی در شرایط بدتر هم جرات نمیکنن شرایطشونو تغییر بدن)
• من این شیوه تربیتی رو در مورد نهنگ ها خونده بودم که با استفاده از این شیوه تشویق بوسیله غذا ˛نوازش و… به این سمت هدایت میشن که کارایی رو انجام بدن که ما میخوایم.حرکات نمایشی زیبا و البته سخت! جالبی این شیوه اینه که باهاش حتی انسانها رو هم میشه تربیت کرد…(البته تشویق فقط در زمان انجام کار درست)
• خوب میشد لاکی و لوک حتی اگه اسماشون رو یاد نمیگرفتن “از شما” یاد میگرفتن که جرات و شهامت متفاوت بودن رو داشته باشن اون خیلی مهمتر از یادگرفتن اسماشونه˛واقعا” چه اهمیتی داره لاکی˛لوک باشه و لوک˛لاکی؟ بقیه میدونن که فرق داره ولی مهم اینه که برای خودشون فرقی نداره و میتونن خودشون باشن. بقیه هم میتونن فکر کنن که کارمند اداره ثبت احوال ˛اسماشون رو اشتباه ثبت کرده…
• تربیت در زمان حال شاید بیرحمی باشه ولی اگه + گذشت زمان بشه =دوست داشتن˛ آینده نگری برای دیگری و خیلی چیزهای دیگه ست.

پاسخ
علي ناجي آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۴:۰۲

تربيت كردن چيست؟

تربيت كردن، مثل راه است؛‌ طي بايد كرد.

تربيت كردن، مانند مسأله است؛‌ حل بايد كرد.

تربيت كردن، مانندباغباني است؛‌ عشق بايد كرد.

تربيت كردن، دشوار است؛‌ تحمل بايد كرد.

تربيت كردن، تعهد است؛‌ عمل بايد كرد .

تربيت كردن، راز است؛‌ كشف بايد كرد .

تربيت كردن، هديه است؛‌ قبول بايد كرد.

تربيت كردن، تفريح است؛‌ بازي بايد كرد .

تربيت كردن، دراز مدت است؛‌ صبر بايد كرد.

پاسخ
Neda.sh آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۱

يه نتيجه گيري ديگه هم ميشه گرفت اينكه اسمها تحميلي بوده دوست نداشتن
بعد محيط جديد بوده براشون
ديگه اينكه شرطي شدن كمي زمان لازم داره طفلي سگ پاولوف هم بعد از چندين بار تكرار شرطي شد و در آخر وقتي اسمها رو باهم صدا زديد فكر كردن منظورتون اين بوده كه بريد بازي كنيد 🙂 اونام رفتن چيزي نيست همش سوء تفاهم بوده 🙂 راستي يه راه ديگه ايي هم هست
مذاكره …:)(يه لحظه فكر اين دوتا نيم وجبي بشينن پشت ميز مذاكره….

پاسخ
امیر آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۸

صبر کنید.صبر کلید حل مشکلات است.

پاسخ
آرزو آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۷

استاد شما بي رحم نيستيد و نمي تونيد اونها رو اين مدلي تربيت كنيد
شايد بهتره دوباره در مورد تصميمتون فك كنيد
استاد اگه جاي شما بودم حيوون تو خونه نگه نمي داشتم ممكن كتابا يا پرزنتيشن هاتون رو گاز بزنن شايدم كثيف كنن
ببخشيد اما خندم مي گيره لاكي و لوك!!!

پاسخ
بیتا آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۷

ازین مامان بابا با موهای فشن چه بچه هایی به دنیا بیان.تربیت اونا سخت تره…

پاسخ
Neda.sh آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۲

سلام شب به خير
خوكچه هاي بانمكي هستن
احساس ميكنم كلمه ي “بي رحم” كمي صقيل و سنگين باشه من فكر ميكنم پيش نياز تربيت منطق باشد نه احساس اما بازهم بستگي به تربيت شونده ها داره جنس،سن ،اجتماع، و خيلي چيزهاي ديگه
محمد رضا مهربان بودن و مهر ورزيدن ستودني تر از نامهربان بودنه
حالا جاي نگراني نيست با شناختي كه من به عنوان يك استاد از شما دارم تا چند وقت ديگه لاكي و لوك رو چنان تربيت ميكنيد كه تو فيس بوك پروفايل درست كنند، براي خودشون وبلاگ بسارند و يا حتي كامنتهاي مارو تاييد كنن 🙂 يا رد !! 🙂 اينطور نيست استاد مهربان؟؟؟

پاسخ
سارا.ر آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰

از چشماشون معلومه غریبی میکنن 🙂 ولی احتمالا زود زود به خونه جدیدشون عادت میکنند

پاسخ
سارا.ر آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۳

سلام حالا کدومش لاکی کدومش لوک؟
قهوه ایه با مزه تر به نظر میرسه.

پاسخ
shabanali آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۶

قهوه ای ماده است و اسمش لوک.
سفید نر هست و اسمش لاکی.

پاسخ
مینا آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۳

اختیار دارین آقا شما بی رحمی های خاص خودتون رو دارین …..

پاسخ
سیما ولی زاده آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۷

🙂 هردو اسم’ را بلدند. لاکی’=لوک. لوک’=لاکی و در نهایت (لاکی و لوک)’=تهی. ‘ هم نماد مجموعه متمم ه. D:

پاسخ
الناز آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۶

به نظرم این نوشته چند بخش اساسی داره !بحث فراوان میخواد.

پاسخ
بهرنگ آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۲

به خوکچه هندی که نو خوکه نه هندی، هویج تشویقی میدی که هویج نیست! انتظار داری صداشون میکنی بیان؟ خوبه وقتی گفتی لوک، اصغرشون نیومده سراغت!!!

پاسخ
سیما ولی زاده آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱:۳۸

🙂

پاسخ
پویا آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۹

با این کار حس خوب رسیدن به هویج در پی به سمتت آمدن را از انها گرفتی، این یک بی رحمی بلند مدته…

پاسخ
النا آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۸

عزیزم….چه ناز…..

پاسخ
رضا مرسلي آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۴

واقعا زره زره حرفاتون اندازه دنيا ميشه روش فكر كرد به خودم افتخار مي كنم شاكرات بعدم

پاسخ
Neda.sh آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰

سلام شب به خير خوچكه هاي با نمكي هستن
احساس ميكنم كلمه ي “بي رحم” كمي صقيل و سنگين باشه من فكر ميكنم پيشنياز تربيت منطق باشد نه احساس اما باز هم بستگي به تربيت شونده ها داره
جنس،سن،و خيلي چيزهاي ديگه
اما محمد رضا مهربان بودن و مهر ورزيدن ستودني تر از نامهربان بودن
حالا جاي نگراني نيست با شناختي كه من به عنوان يك استاد از شما دارم لاكي و لوك رو چند وقت ديگه چنان تربيت ميكنيد كه تو فيس بوك پروفايل درست كنن ،براي خودشون وبلاگ بسازند و يا حتي كامنتهاي ما رو هم تاييد كنن 🙂 يا رد!!:) اينطور نيست استاد مهربان؟؟؟

پاسخ
جواد آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸

سلام محمدرضا
قیاس مع الفارقی داشتی استاد.
از همین یه صحنه چنین نتیجه ای گرفتن از استادی به والا مقامی شما خیلی بعیده !!!!

پاسخ
shirin آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶

وایییییی چقدر خوشگلن…. نه چرا بی رحمی ..البته من تا بهحال حیوان نداشتم ولی فکر نمی کنم اسمش بی رحمی باشه حداقل در مورد انسنها بی رحمی بیشتر نتیجه عکس داده

پاسخ
سعیده آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۹

تمیزن؟؟؟!!!!خونه رو کثیف نمیکنن؟

پاسخ
سمانه آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۴

بي رحم نشو
تربيت ميشوند حتي اگر نامشان را باهم بگويي وفرار كنند
حتي اگر لاكي به جاي خودش ولوك به جاي خودش سمت تو نيايند !

اگه هم تربيت نشدن بفرستينشون براي من تو آزمايشگاه بهشون احتياج دارم !
چنان ادبشون كنم كه روزگار كسي رو اينجوري ادب نكرده باشه
پ ن 1:كاري كه من با لوك ولاكي ميكنم كاريه كه تو جامعه به عينه ديده ميشه و اون مورد آزمايش قرار دادن ديگرانه
اما به چه قيمتي ،نميفهمم!
پ ن 2:من هرگز چنين كاري نميكنم ،شمام بي رحم نشو كه اصلا به شما نمياد !
پ ن 3:راستي چرا به اين فكر نميكنين كه شايد لوك شما لاكي بوده ولاكي شما لوك (شايد اونا اينجوري دوست داشته باشن )
نميشه هركي هرجور دوست داره باشه ؟
بزار بد تربيت بشن اما بهشون بي رحمي نكن كه بي رحم بودن رو ياد بگيرن وبي رحم بار بيان اينجوري شايد لوك غذاشو با لاكي بده وبالعكس اما اگه بي رحم باشن فقط به خودشون فكر ميكنن !!!

پاسخ
saeed آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲

عالی بود
من از این سیرک ها و پارک ها که دولفین و شیر دریایی ها رو برای نیم ساعت تفریح آدم ها گرسنگی میدن متنفرم
تو اروپا مدت هاست مردم تحریم کردن این نمایش های مسخره رو
تو آمریکای شمالی هم داره این جنبش شروع میشه، نمونش سیرک مونترال: cirk de soliel که حیوونا رو از نمایشا حذف کردن
منون از این پست

پاسخ
سیما ولی زاده آذر ۲۳, ۱۳۹۱ - ۱:۴۶

خاستگاه سیرک دو سُلی چیز ِ دیگه ای ه. ایده اش استفاده از ژیمناست ها و برترین های حرکت های نمایشی بوده. برای دوست هایی که نمایش هاش را ندیدند نمونه کارهاشون رو یوتیوب هست و اتفاقا خیلی هم جالبه. نمایش اَمَلونا یکی از کارهای تقریبا جدیدشونه که توصیه می کنم چک اش کنید. اما تا اونجا که من دیدم تو امریکای شمالی هم نمایش حیوونات هست. مثل همون نمایشی که ما تو کیش ِ عزیز داریم، ساده ترش را البته، ونکوور هم داره. خیلی هم افتخار می کنند که بچه ها بیاند و از نزدیک ببینند حیوون ها را.

پاسخ
امیر آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۱

:))) اولش سخته استاد

پاسخ
فاطمه یوسفیان آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹

تجربه ثابت کرده معلم خوبی هستی البته برا آدما در مورد این دوتا نیم وجبی نمیدونم از الان که دارن خنگ میزنن اما تو سعی خودتو بکن هویج مفت لاکی و لوک هم مفت

پاسخ
پگاه آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳

در ضمن اصلا به اون پیشنیاز فکر هم نکنید…محبت محبت و محبت….Just it!!!!

پاسخ
سانی آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲

خیلی خوشگلن خوکچه ها. منم بودم دلم نمی اومد هویج تشویقی رو ندم بهشون :))
به خاطر همینه که بچه های آدم ها هم بی تربیت از آب در میان این روزا. چون مادرای مهربون دلشون نمیاد به خاطر اشتباهاتشون تنبیهشون کنن یا تذکری بدن.

پاسخ
پگاه آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱

:))))….
عجب خوکچه هایی بشن این لاکی و لوکی خب بیچاره ها یه جورایی حق دارن اسماشون خیلی بهم شبیه به فرض اینکه مشکل شنوایی هم نداشته باشن خب ممکنه گاهی درست نشنون :)))
اگه در مورد حیوون خونگی که می خواستین بخرین پست میذاشتین من ماهی رو پیشنهاد میدادم بی سرو صدا…کثیف کاریشون هم تو محیط خودشونه و اینکه ماهی کلا انرژی خوب یداره تو فنگ شویی هم تنها حیوونیه که نگهداریش تو خونه باعث ایجاد انرژی مثبت میشه به علت اون حرکت آرام و زیباش در آب…:) ماهیهایی که گوشتخوار نباشk ترجیحا سیاه یا قرمز و به تعداد سه یا پنج تا کلا فرد باشه تعدادشون…سلام برسونید 😉

پاسخ
ناهید آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱

من نمیتوانم یک مربی خوب باشم نه!من نمیتونم بی رحم باشم!!
اصلاح کن آقامحمدرضا!

پاسخ
الف آذر ۲۲, ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹

شب بخیر

نمی شد همون موقع که جابه جا آمدند اسمهاشونو عوض می کردید ؟ انتخاب اسمو به سلیقه خودشون می گذاشتید.

احتمالا با (لاکی و لوک ) مثل یک اسم جدید برخورد کردند.

پاسخ
ناشناس خرداد ۲۵, ۱۳۹۲ - ۱:۲۴

چرا

پاسخ
1 2

پیام بگذارید

برای ثبت کامنت باید کد فعالیت در متمم داشته باشید. کد فعال‌سازی را از این‌جا دریافت کنید.