دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

نظرسنجی و همفکری برای پیک متمم

سلام. معمولاً اینجا حرف و نظرهای خودم رو می‌نویسم اما این بار می‌خواستم خواهش کنم وقت بگذارید  وکمک فکری ازتون بگیرم.

ما این هفته یک مجله سی و پنج صفحه‌ای دیجیتال از مطالب پرخواننده متمم، منتشر کردیم.

اگر عضو خبرنامه سایت باشید (اون کنار سمت چپ) ایمیلش براتون اومده. اگر عضو نیستید یا ایمیل برای شما نیومده، از این لینک قابل دانلوده:

پیک متمم

peik-motamem

ما همیشه دوست داشتیم که یک نشریه یا گاهنامه یا هر چیزی شبیه این، وزین و زیبا در حد نشریات خوب دنیا منتشر کنیم. برای این نشریه تصویرسازی کردیم. ترجیح دادیم از کارهای گرافیکی موجود در وب کپی نکنیم. صفحه‌بندی کردیم. مطالب رو متناسب با نیاز مجله ویرایش کردیم تا وابستگیشون به سایر نوشته‌های متمم کم بشه و حاصل حدود دو هفته تلاش تیمی،‌ شد چنین مجله‌ای که می‌بینید.

من فرضم اینکه که این کار،‌ هم باعث می‌شه مطالب پرخواننده‌ی متمم، به صورت آفلاین، قابل آرشیو و مطالعه باشه. هم فکر میکنم شاید تبلیغ برای متمم باشه. براش هزینه نگرفتیم و فکر میکنم با وجود هزینه‌ی میلیونی که براش انجام شده باید به عنوان هزینه تبلیغاتی متمم بهش نگاه بشه.

سوال مشخص من اینه که:

۱- اصلاً انتشار چنین شکلی از نشریه به صورت پی دی اف،‌ وقتی مطالب روی سایت قابل دسترسی هست جذاب یا مفید هست؟

۲- به نظر شما اثر تبلیغی داره؟ اگر کسی بخواد متمم رو به دوستانش معرفی بکنه، ممکنه داشتن این فایل بیشتر از معرفی لینک سایت کمک کنه؟

۳- کار گرافیکی و صفحه‌بندی و … (که قسمت پرهزینه‌ی این کاره) چقدر مهم و تاثیرگذاره؟ خواننده ترجیح می‌ده کار اوریجینال ایرانی ببینه یا میشد مثلاً عکس‌های نشریات هاروارد و استنفورد و … رو کپی کرد و گذاشت؟

ممنونم که برام وقت می‌گذارید و جواب این سوالها رو بهم می‌دید.

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


120 نظر بر روی پست “نظرسنجی و همفکری برای پیک متمم

  • هادی گفت:

    سلام
    گرافیک مجله بسیار عالی بود اما نکاتی به ذهنم رسید که عرض می کنم.
    کارکرد این مجله چیست؟ اگر قرار باشه صرفا مطالب تکراری سایت متمم آورده بشه فکر کنم دیر یا زود تعداد دانلود های اعضا هم کمتر بشه پس با این حساب جنبه تبلیغی کم رنگ تر خواهد شد.
    اگر مطالب جدید با همین گرافیک زیبا آورده بشه اتفاق بهتری خواهد افتاد.
    برای کاهش هزینه ها به نظرم بهتره ترکیبی از عکس های جدید و تکراری در مجلات دیگر آورده شود و خیلی نیازی به سخت گیری نیست چون قراره با این مجله مخاطب جدید جذب بشه.
    یا بعضی وقت ها از طریق فروش ویژه نامه هایی که همگی مطالب جدید و جذاب تر دارند بخشی از هزینه ها جبران شود.
    ایده دیگر اینکه اگر ترتیب انتشار برخی مطالب بر عکس شود خیلی بهتر است. یعنی مطالب اول در مجله سپس در سایت انتشار یابد.

  • فهیمه گفت:

    ۱- از یک منظر برای کسانی که در طول روز به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارند و یا با موبایل و تبلت مطالعات خودشون رو تو وقت های مرده (اتوبوس، مترو، تاکسی و …) هم انجام میدن، خیلی خوب و مفیده و اینکه وسط مطالعه به چیزهای دیگه تو اینترنت حواسشون پرت نمیشه
    ۲- من فکر میکنم همراه با انتقال فایل های رادیو مذاکره (که اونجوری شما و خط مشی سایتتون که دغدغه آموزش دارید، بهتر مشخص میشه) از تاثیر گذاری بهتری برخوردار خواهد بود، من که به هرکس فایل های شما رو دادم مثل خودم معتاد اینجا و متمم شده!!
    ۳- با توجه به رنج متفاوت مخاطبتون، جواب این سوال سخته، اما من به شخصه داشتن جلوه های تصویری و دیدن رنگ و چشم نواز بودن در جذاب بودن متن برام موثره، اما نه به اندازه ی تیتر یا برداشتی که از نگاه اجمالی بدست میارم و در مورد انتخاب بین منابع اوریجینال یا بومی شده!! با تحلیل هزینه-فایده ی ذهن من ( و با توجه به ذکر هزینه های میلیونی) لزومی نمی بینم کما اینکه شاید برخی موارد ترجیح بدم ببینم نشریات هاروارد و استنفورد … چه تصویری رو مناسب اون متن دونستن.

  • محبوبه گفت:

    سلام
    ۱) ایده بسیار جالبی
    ۲) چون بصورت پی دی اف هست ۳۵ صفحه خیلی زیاد مخصوصا زمانی که قرار هست جنبه تبلیغاتی داشته باشه و مخاطبین برای اولین بار با سایت از طریق این مجله اشنا شوند مطالب کمی سبکتر باشد بهتره.
    ۳)کار گرافیکی تاثیر بسیار داره زمانی که تبلیغات همایش پیامهای مذاکره از طریق ایمیل دریافت کردم هنوز تصویر ان شیر در ذهنم مونده ،اگر گپی از نمونه های خارجی باشد بازهم جذابیت داره .

  • علی شورابی گفت:

    محمدرضا یه چیز دیگه ای که برای تبلیغ متمم به نظرم میاد اینه که وقتش شده یک کلیپ چند دقیقه ای درست حسابی وبا کیفیت از متمم درست کنی و در اون از نیاز جامعه به توسعه مهارت های فردی و کاری که تو متمم انجام میشه توضیحاتی بدی
    یکی از مشکلات کسایی که تازه وارد متمم میشن اینه که احساس سردرگمی میکنن فکر میکنم اگه قبل از هر چیز این معرفی صورت بگیره خیلی از ابهامات برطرف میشه ما هم راحت تر میتونیم متمما به دوستامون معرفی کنیم
    البته اگه این کارا کردی به نظرم باید بر خلاف میلت یکم حالت انگیزشی داشته باشه تا مخاطبت با دیدنش ترغیب بشه که حداقل یک بار به سایت سر بزنه که به احتمال زیاد بعد از خوندن چند تا از پست هایی که منتشر شده خواننده دایمی سایت میشه

  • محمد گفت:

    سلام
    انتشار به صورت pdfخوبه یا حتی عالیه اما به نظر من نیازی به هزینه کردن برای طراحی های سفارشی نیست راستش را بخواهید با اینکه می دونم خیلی برای طراحی هزینه شده و زحمت کشیده شده اما برای من تصاویر زیاد جذاب نبود .

    کارهای هنری سفارشی اکثرا جذابیت لازم را ندارند .هنرمند باید تامین باشه تا بتونه هنر خودش را آزادانه و بدون دقدقه ارائه بده .نه اینکه با سفارش گرفتن خلق اثر هنری بکنه .خیلی از تصاویر و کارهای گرافیکی داخل نت شاید عصاره ده ها سال فکره ،برای همین به نظر من از همون تصاویر آماده داخل نت بهتره استفاده بشه . اما برای انتخاب و پیداکردنش وقت گذاشته بشه.

    برای اینکه متمم هر روز بهتر و پر محتواتر بشه .خوبه تمام افراد فارسی زبان را برای کمک دعوت کنید و هر کسی که دوست داره مطلبی ترجمه یا تالیف کنه( با تصاویر انتخابی خودش ) برای متمم ارسال کنه. مثل خیلی از مجله ها تیم شما اون مطالب را بررسی و در صورت تایید در متمم قرار بده و هزینه ای به نویسنده پرداخت بشه یا امکان دسترسی کاربر ویژه برای نویسنده در مدتی مشخص فعال بشه (بیشتر جنبه ایجاد انگیزه داره)
    هدفم از عنوان این پیشنهاد این بود که بگوییم با هزینه های سنگین مادی و زمانی، طراحی و گرافیک و……میشه کارهای بهتری انجام داد

  • مصطفی هادیان گفت:

    سلام محمدرضای عزیز.
    کلا مسیری که متمم داره میره به نظر من خیلی عالیه و امیدوارم همینطوری پرقدرت پیش ببرینش.

    در مورد پیک متمم :
    کار خیلی قشنگیه و از دیدن مجله لذت بردم.

    خواستم برای دوستام بفرستمش، دیدم اونایی که قبلا “محمدرضا شعبانعلی” رو بهشون معرفی کردم خودشون به سایت متمم دسترسی دارند و اون رو چک میکنند و پیگیر هستن؛ و اونایی که هیچ آشنایی ای با “محمدرضا شعبانعلی” ندارن با دیدن یک فایل پی دی اف چند ده صفحه ای شوکه میشن و فایل رو میبندن هرچند اگه طراحی اش خیلی خوب باشه.
    من فقط کافیه یه دونه از مطالب شما رو برای هر کس که آشنایی قبلی با شما نداره بفرستم و خودش دیگه پیگیر میشه، تا حالا که اکثرا اینطوری تجربه کردم.

    ولی به نظر من، پیک متمم از یه نظر خیلی عالیه و اونم برای افرادیه که دسترسی به اینترنت ندارن. مثلا میشه با مموری فلش، دادش به افراد. و یا حتی میشه پرینت گرفت و در فرصت مناسب مطالعه کرد.

    خیلی خیلی ممنون.

  • محمد جعفری گفت:

    معلم عزیز خیلی کار خوبیه.اصلا همین که شما این مطلب رو زدین باعث میشه خود من به شخصه این مجله رو برای خیلی ها بفرستم. از طرفی با خلاقیت های فردی و کپی نکردن به برند سازی برای متمم بیشتر کمک میشه.
    از طرفی هم پرواضح هست که باز کار بچه های متمم سنگین تر میشه .

  • آرام گفت:

    pdf گزینه مفیدی میتونه باشه برای خیلی اوقات و شرایط. روی موبایل و هرلحظه آفلاین بودیم و خواستیم همراه داشته باشیم.
    طرحها با اونکه خیلی زیبا و پرهزینه بوده و یک بدعت مثبت حساب میشن اما شاید در اوایل قدری نامانوس هست مسلمه اصلا نمیشه گفت یک ایراد هست اما شاید استفاده از تصاویر مرسوم هم کاملا جذاب و قابل قبول باشه و نیازی به اینهمه زحمت نباشه. هزینه و زحمت کمتر تدوام بیشتر …
    بنظرم میرسه گزینه خوبی است برای تبلیغ، من که به شخصه خوشحال میشم چنین فایلی رو هدیه بگیرم
    خودم هم راغبم به عنوان یه هدیه فاخر چنین چیزی رو به خیلیها هدیه بدم.

  • مسعود نصیری گفت:

    سلام جناب شعبانعلی عزیز و گروه زحمتکش متمم…
    عجیب است که همزمان با شروع فعالیت پروژه متمم در سال ۹۲ ، آغاز کار موسسه اجتماعی “سرای سعادت مسعود” نیز در سبزوار رقم خورد.و در طول این مدت، در کنار مطالعه مطالب فوق العاده متمم ، موسسه خود را نیز هدایت میکردم.
    اما در یک ماه گذشته، تصمیم های جدیدی برای ارائه خدمات در زمینه آموزش مهارتهای زندگی، در این موسسه اتخاذ شد که در نهایت تعجب، گروه متمم نیز آن را اجرا می کند.
    و آن، انتشار نشریه مجازی بصورت هفته نامه(با عنوان جمعه نامه) و ماهنامه( با عنوان “سعادت نامه”) می باشد.(که در پایان این هفته اولین شماره آن را در معرض دانلود قرار خواهیم داد و یک نمونه از ان را خدمت استاد گرامی و دوست داشتنی خودم ارسال خواهم کرد.)
    و اما در مورد ایده پیک متمم:
    * فکر میکنم در کنار مطالب سایت و فایل های صوتی و فایل های تصویری و برگزاری همایش ها و رادیو مذاکره و … که در سایت متمم وجود دارد،این ایده می تواند به تنوع و تعدد محصولات آموزشی و خدمات متمم،کمک بسزایی کند و ویترین محصولات متمم را تنوع بخشد.
    *اما به نظر بنده، بهتر است از یک گرافیک حرفه ای و درجه یک استفاده کرد تا جذابیت موضوع بر خواننده اثر گذار باشد و همچنین طولانی بودن مطالب را به وسیله گرافیک زیبا، پوشش دهد.
    * یکی از علل موفقیت مجله موفقیت، به نظر بنده، استفاده از گرافیک فوق العاده و همچنین تنوع مطالب برای سلیقه های مختلف می باشد که میتواند برای متمم نیز مفید باشد.
    *درباره تبلیغات نیز نظر مثبتی دارم و پیشنهادم این است که در هرشماره از پیک متمم، مخاطب را به چالش کشیده و با استفاده از نظرات انان ، ارتباطی متقابل با مخاطب برقرار کنید.(برگزاری مسابقه، ارسال دلنوشته برای چاپ در نشریه و …)
    *جناب شعبانعلی دوست داشتنی ، پیشنهاد مهم تری که می تونم خدمتتون عرض کنم اینه که برای توسعه فعالیت های متمم ، اخذ مجوز انتشار نشریه و مجوز انتشارات کتاب، می تونه ایده خیلی خوبی باشه و با شروع این کار و تجارب و اطلاعات غنی ای که در زمینه مدیریت از شما دیده ایم، مطمئنا قدم بسیار مهمی در آموزش کشور برداشته میشه و ما هم می تونیم در این حوزه خیلی مهم و حیاتی، در کنار شما فعالیت کنیم.
    *و در آخر از شما و گروه بسیار بسیار پرتلاش متمم نهایت تشکر و سپاسگذاری رو دارم و از همین جا خدمتتون عرض می کنم که بنده نه تنها آمادگی هرگونه همکاری رو با شما و گروه متمم دارم و بلکه باعث افتخار بنده نیز هست.

  • حسین سلگی گفت:

    به نظر من طرح جالبیه
    برای اینکه میتونیم آرشیو مطالبو داشته باشیم
    و در جایی که به اینترنت دسترسی نداریم از فایل پی دی اف استفاده کنیم.
    یا این فایلو از طریق شبکه های اجتماعی نظیر وایبر بررای دوستامون بفرستیم

  • حمزه دهنوی گفت:

    با سلام
    انتشار مطالب پربیننده متمم به صورت پی دی اف به نظرم کاری مفید و هوشمندانه است
    از نظر ترقیب دیگران برای متممی شدن از طریق این مجله هم کار درست و خوبی هستش
    چراکه با این نت داغون و هم اینکه کلا یک نفر هست نمیتونه نت وصل بشه افراد عضو متمم به راحتی میتونن
    این مجله رو با دیگران اشتراک بذارن هرچند به اینترنت وصل نباشند.
    به نظرم کار اورجینال ایرانی بهتر هست،از طرفی کار گرافیکی و صفحه بندی،دقیق بودن،تمایز،و ارزش قائل شدن برای خواننده مجله رو نشون خواهد داد.

    به امید ملاقات حضوری
    دست بوس شما
    حمزه دهنوی

  • هیوا گفت:

    اولاً من یک پیش بینی میکنم اونم اینکه بیشتر دوستان میگن بله pdf خوبه ، اینکار تبلیغ موثریه و طراحی اوریجینال بهتره.
    دوماً به نظر من به راحتی نمی توان پیش بینی کرد که واقعاً در آینده و در عمل پاسخ این سوالات چیه؟ حتی نمیشه تخمین خوبی زد.
    به نظرم در این موارد نظرسنجی بوِیژه از مخاطبان ثابت سایت(که نیازی نیست متمم رو بهشون معرفی کنیم) روش خیلی موثری نیست.
    بهترین کار انجام یک سری experiment در این زمینه و تحلیل داده های به دست آمده ست.
    ۱٫ به نظرم با توجه به هزینه سنگینی که برای این مجله میشه، در مورد مفید بودن باید با احتیاط نظر داده بشه. راستش من خیلی خوش بین نیستم ولی در کل نظری ندارم. به نظرم با این هزینه میشه کارهای بهتری برای تبلیغ متمم انجام داد که بحث فوق العاده مفصل و دقیقیه .

    ۲٫ من خودم این مورد رو تست می کنم. pdf رو به تعدادی از دوستان میدم و بعداً بازخورد میگیرم ازشون. ولی اکثر اطرفیانم متاسفانه سرشون برای خواندن چنین مطالب با کیفیت و دقیقی، زیادی شلوغه. بویژه اگر تعداد صفحاتش زیاد باشه!

    بقیه دوستان هم میتونن چنین تستی رو انجام بدن. حدس و گمان و تخمین میتونه کاملا گمراه کننده باشه. به نظرم تست های هرچند کوچک خیلی بهتر و موثرتره.

    نکته جانبی: سایت متمم با محتوای بی نظیر در ایران و کم نظیر در دنیا ده ها هزار مخاطب داره(حدود یک هزارم). هنوز ده ها میلیون ایرانی(که البته درصد کمیشون مخاطب باالقوه سایت هستند) اسم سایت متمم رو هم نشنیدند. بنابرین تبلیغ و promote کردن آن اهمیت بسیار زیادی داره و اینکار به تخصص و تیم حرفه ای و زمان نیاز داره . البته میزان اهمیت تولید محتوا و یا تبلیغ آن بستگی به سیاستهای گروه متمم داره.

    ۳٫ به نظرم در موارد زیادی میشه از عکسهای موجود استفاده کرد. در موارد خاصی هم می توان هزینه کرد و از عکس و طرح های اوریجینال ایرانی استفاده کرد. لزومی نداره بیش از حد روی بومی بودن اصرار کنیم.

    پ.ن: طراحی شماره یک مجله متمم(ظاهر نه محتوا) از هر لحاظ خیلی جای بهتر شدن داره که خودتون میدونید.

    • مریم .ر گفت:

      منم با بیشتر صحبتهای هیوا موافقم. البته من pdf مطالب رو دوست داشتم و در موارد دیگه نظری ندادم چون واقعا همونجور که هیوا گفت نمیتونم به این سرعت و از روی حدس و گمان بگم که خوبه یا بده.
      اینکه فایل رو بفرستیم به دوستانی که متمم رو نمیشناسن و بازخورد بگیریم هم خیلی ایده خوبیه. فعلا به چند نفر میفرستم و بعد نتیجه رو همینجا اعلام میکنم.
      با شماره ۳ و پ.ن هم کاملا موافقم. کلا چقدر موافق بودم 🙂

    • هیوا گفت:

      طبق کامنتی که گذاشته بودم، این pdf رو به ۵نفر از gmail contact list م ارسال کردم(اونم کسایی که فکر میکردم علاقمند هستند) اما هیچ فیدبکی ازشون نگرفتم…

  • مجتبی مهاجر گفت:

    سلام
    من چند وقتی بود که یه همچین چیزی تو ذهنم بود.
    این خیلی خوبه،یک ساعت پیش داشتم به این فکر میکردم که چطور میتونم هم کلاسی هام رو با متمم آشنا کنم که برن سراغش،تو دانشگاه کلاس سمینار رو یه جورایی سپردن به من.منم رو کتاب پنجمین فرمان مانور میدم،و بیشتر بحث حول محور تفکر سیستمیه.یکی از منابعی که روش تاکید دارم سایت متممه.اینجوری میتونم قبل از هر چیز پی دی اف نشریه رو در اختیارشون قرار بدم.
    محمدرضا جان،دسترسی به مطالب متمم خیلی ساده و کم هزینست،ولی شاید بدونی که یه وقتایی یه جاهایی،همینم برای بعضی ها سخته.
    امروز علاوه بر این چکیده،داشتم به این فکر میکردم که چطور میشه یه شرایطی مهیا کنیم که این افراد هم بتونن بهره مند بشن.بعد یاد اون دیگی افتادم که الآن خاطرم نیست تو کدوم دانشگاه بود(خودت برامون گفتی).دانشجوها بخشی از غذاشون رو توش میریختن برای نیازمندا.
    میشه ما هم تو سایت همچین کاری انجام بدیم؟
    هر کسی خواست،هر مبلغی که دوست داشت،یه حساب مشخصی رو شارژ میکنه،کسانی که توان مالی ندارن،ازون بخش اکانت میگیرن.یا یه بخشی باشه که اونجا اکانت های هدیه وجود داشته باشه.مثلا من این ماه،یه دونه یه ماهه میخرم میذارم تو بخش هدیه ها.
    کسی که این کار رو انجام میده با این توضیح آگاهی خواهد داشت که،به جهت نبود کنترل های آنچنانی در فضای وب،شاید لزوما کسی که نیازمنده استفاده کننده نباشه! اما درصد هر چند اندکی هستند که واقعا نیاز خواهند داشت.
    فقط یه ایده بود.احتمالا آسیب های زیادی داره…

  • فرشته گفت:

    ۱-به نظر من کمترین فایده ش میتونه مروری مطالبی باشه که قبلا خونده شده، البته من که به شخصه این مطالب رو چندین بار میخونم برای بقیه گفتم 😉
    ۲-تو اثر تبلیغلاتیش مطمئن نیستم چون اگه بخوام محمدرضا شعبانعلی رو به کسی معرفی کنم ترجیح میدم آدرس سایتش رو در اختیار اون فرد بذارم.
    ۳-همین طرح ها خیلی خوبه.

  • یک پرستار گفت:

    ۱- جذاب که هست . همیشه مطالب متمم و اینجا رو بصورت تیکه تیکه برای یه سری از دوستام که به اینترنت دسترسی ندارن یا از تم بلاگتون خوششون نمیاد یا … ارسال میکنم اگه این مجله پا برجا باشه اونا میتونن استفاده کنن پس حداقل برای من و دوستام مفیده

    ۲- اثر تبلیغی داره ولی اگه صرفن هدف بالا بردن بازدید سایت باشه احتمالا راه های ارزون تر و کم کیفیت تر و پر بازده تری هست (البته اطلاع دقیقی ندارم تو این مسایل)

    ۳- صادقانه بگم برای اکثر خواننده ها زیاد مهم نیس که شما سر چی و چقدر هزینه کردین. خیلیا اگه شما نگین حتی متوجه هم نمیشن که فلان بخش اوریجیناله یا نه. خیلی از مجله های پی دی اف پر مخاطب وب فارسی با هزینه نزدیک به صفر ساخته شدن. هر چند اقلیتی هم هستن که براشون این ابعاد از کار مهمه و لذت میبرن

  • رضا گفت:

    ضمن اینکه خدا قوت میگم بابت کار خوبتون ولی به نظر من بر روی حجم مطالب و تعداد مقالات در یک شماره باید کار بشه، حجم زیاد و تعداد بالای مقالات باعث خستگی میشه بویژه اینکه نشریه الکترونیکی هست و خیلی ها علاقه ای به مطالعه زیاد مطالب در کامپیوتر ندارن. من و خیلی از اطرافیانم چندین سی دی کتاب های الکترونیکی داریم که ۹۹ درصدشون رو مطالعه نکرده ایم! از نظر آرشیو، آدم فایل رو آرشیو میکنه که بعداً بتونه راحت مطلبی رو که می خواد ازش بازیابی کنه ولی جستجو در آرشیو سایت بسیار ساده تر هست تا در فایل های پی دی اف. به عنوان یک پیشنهاد: شما هم برای هر کدوم از مطالبتون یک لینک قرار بدید مثلاً با عنوان “دانلود فایل PDF” بعد در اون فایل علاوه بر مطلب اصلی، تصاویر و طراحی ویژه خودتون رو هم لحاظ کنید.

  • mahdi_45 گفت:

    سلام
    ۱- خيلي مفيد هست كه خلاصه مطالب متمم بصورت یک مجموعه گردآوری شود وهميشه در دسترس باشد.
    ۲- به نظر من بهتره هزينه هاي مرتبط با مجله از خوانندگان دريافت شود
    چون بسياري از افراد به خلاصه مطالب اكتفا مي كنند وعضو متمم نخواهند شد .
    ۳- به نظر من طراحي كه انجام شده هم مهمه وهم زيبا ست .

  • علی گفت:

    ۱٫خوبه،مثلا من با وجود اینکه تقریبا هر روز به متمم سر میزنم بعضی از مطالب پی دی اف برام تازگی داشت.چون قبلا عنوانش توجه ام رو جلب نکرده بود.حالا که خوندم دیدم جالب بود.چون دانلود کردم همش رو میخونم.
    ۲٫بهترین دلیل برای ادامه انتشار پیک متمم همین اثر تبلیغیشه.
    ۳٫اولش بگم که تصاویر شماره اول برام جالب بود ولی برای من تصاویر اهمیت کمی داره.متن برام مهمه.با توجه به اینکه هزینه بالایی داره به نظرم تصاویر کپی باشه قابل توجیه.وگرنه شکی نیست که تصاویر ویژه متمم باشه ارزشش بالاتره.
    یه کاری کن که انتشارش ادامه پیدا کنه.

  • حیسنی گفت:

    سلام
    ۱- این شیوه بسیار مفید است
    ۲-فکر می کنم مجموعه گردآوری شده خصوصا برای کسانی که فرصت جستجوی مطالب رو به شکل مجزا و موردی ندارند وجود این مجموعه‌های گردآوری شده بسیار ارزشمند باشد
    ۳- من به شخصه ترکیب هر دو رو می‌پسندم: کپی تصاویر اصلی این حس رو ایجاد میکنه که مطالب مقاله را بدون هیچ تغییر و کم و کاستی در اختیار داری اما با توجه به نفاوتهای زیاد تاریخی، فرهنگی و دیدگاههای متفاوت شرقی و غربی به اقتصاد و … یک تصویر ایرانی حس خوب نزدیکی فکری و قابل پذیرش‌تر شدن استدلالها و مطالب رو ایجاد میکنه که در مورد برخی مطاب بسیار موثر است
    ۴- محمدرضای گرامی از شما و گروه متمم که این همه زحمت رو متقبل میشوید تا مطالب مفیدی رو در دسترس مردم قرار دهید بسیار متشکرم

  • ياسين اسفنديار گفت:

    جواب۱) مسلما براي افرادي كه دسترسي به اينترنت دارند و يا در مواقع آفلاين بخواهند از مقالات استفاده كنند . اين بهترين روش است.
    جواب۲)جواب ما را در سئوال خود داده ايد. ميشه گفت يكي از بهترين روش هاست . چرا كه اول محتويات سايت را مطالعه ميكند و براي تمكيل اطلاعتش به سايت مراجعه مي كند.
    جواب۳) همانطور كه خودتان مي فرماييد “اورجينال ايراني” ، مسلما از عكس هاي كپي گرفته شده خارجي مقبوليت بيشتري دارد. چرا كه اول هستند. چرا كه هنر هستند . نه اينكه خيلي راحت از سايت هاي ديگر كپي برداري شده باشد.

  • omid گفت:

    با سلام خدمت استاد
    در مورد سوال اول من خودم به شخصه خیلی استقبال واستفاده می کنم چون جمع آوری این مطالب به این صورت وتبدیل به یک مجله به این شکل حداقل در مورد شخص من بسیار کاربردی هستش.
    در مورد سوال دوم نیز به نظر بنده بله اثر تبلیغی داره و این فایل راغب بودن دوستانو به همراهی با متمم مشخص میکنه اینکه قصد استفاده از مطالب رو دارن یا نه
    ودر مورد سوال آخر که من از طرح همچین سوالی خیلی خوشم اومد.این که اینقدر به نظر خوانندگان سایت اهمیت میدید جای قدر دانی و تشکر داره.من خودم از اینکه ببینم برام وقت گذاشته شده و هزینه شده احساس میکنم وظیفه دارم تمام سعی و تلاشم رو بکنم که از مطالب نهایت استفاده رو بکنم واصل بودن وکپی نبودن کار یکی از مصداق های وقت گذاشتن وهزینه کردن توسط شما استاد وهمکارانتون هستش
    در نهایت باز از شما و تیمتون نهایت قدردانی وتشکر را دارم

  • مهدی گفت:

    -شخصا به تدریجی دیدن و تدریجی خواندن متمم عادت کرده ام و یکجا دیدن کلی مطلب،کمی هضم نشدنی به نظر رسید.اما به عنوان یک کار تبلیغاتی قطعا معرف ی خوبی برای متمم خواهد بود.
    -جای فهرست مطالب در ابتدای نوشته ها به نظرم خالی بود.

  • Nasim... گفت:

    ۱-ايده ى فوق الاده ايه,منم وقتى بار اول وارد اين سايت شدم گيج و گم بودم و نميدونستم از كجا شروع كنم
    اين مجله يه خط فكرى بهت ميده و تورو همراه ميكنه
    ۲-مسلمن(اين نوع املا عمدى ست) اثر تبليغيه قوى اى خواهد بود,اينبار تكيه ى جذب كردن افراد صرفن روى مطالب نيست و منسجم بودن,گرافيك قوى و رايگان در اختيار دادن اين پك حرفه اى در نوع خودش مصداق كاملى براى اعتماد به اين سايت و اطمينان از مفيد بودن تمام دقايقى ست كه تو اين خونه خواهند بود
    ۳-اين كه تصاوير و تم كار ايرانى و از ذهن خلاق خودتون باشه يه ارزش غيرقابل انكاره و كلىىىىىى لذت بخش تره,اما اين كار هزينه و انرژيه زيادى رو ميطلبه,و گذاشتن انرژى بيشتر براى يك اثر=توقع بيشتر براى استقبال و در صورت برآورده نشدن انتظارات=خستگى عميق تر
    به نظر من روى اين موضوع وسواسى نباشيم,كپى كردن عكس ها با ذكر منبع اصلى به نوعى ارزش دهى به كار حرفه اى ست چه اشكالى داره وقتى چيزى خوبه در حصار اون مجله يا حتا كشور نمونه و مردم بيشترى ازش لذت ببرن؟؟؟
    ترجيح ميدم اين پيك ۵ سال با گرافيك تركيبى از ايران و كار هاى مجله هاى بزرگ منتشر شه تا اين كه ۶ ماه دوام بياره در عين حال كه يك كار خالص ايرانى باشه
    و مطمئنم بعد از ۵ سال انقدر همراه پيدا ميكنه كه حاضر باشين براى موجوديت دادن بهش به عنوان يه اثر ايرانى خيييلىىىى بيشتر از اينا وقت بزارين
    فعلن نزارين اصل كار توى اين كمال گرايى گم شه
    “نظر شخصيه منه…ببخشيد چقدر زياد شد:)”

  • سمیه امینی گفت:

    به نظر من انتشار مجله به صورت PDF خیلی کمک می کند. (البته به نظر من! چون خودم اینجوری بیشتر دوست دارم)
    روی افرادی که حوصله سر زدن به صفحات مختلف نت رو ندارند، اثر تبلیغی خوبی می تونه داشته باشه چون بدون از دست رفتن وقت، سریع می تونند مطالب جذاب رو مطالعه کنند.
    در مورد سوال سوم، به نظر من اینکه عکس ها کار خودتون باشه و طراحی اختصاصی براش شده باشه قطعا خیلی ارزشمند خواهد بود تا اینکه همون عکس رو بارها تو صفحات مختلف وب دیده باشیم. البته که گاهی استفاده از طراحی مجلات معتبر هم کمک کننده خواهد بود.

  • فاطمه کوشکی گفت:

    محمد رضا عزیز این کار واقعن خوبه از همه لحاظ . تشکر ب تمام بجه های خستگی ناپذیر متمم

  • سجاد ح گفت:

    سلام
    همونطور که خودتون گفتید متمم سه نوع خواننده داره و البته خواننده های بالقوه ای که بالفعل نشدن. شاید این مجله کمکی به تبدیل کابران گذری به کاربران دائمی نکنه ولی برای برای تبدیل کابران بالقوه به بالفعل ابزار مناسبیه.
    به نظر من ارایه این مجله با این شکل و شمایل زیبایی که طراحی کردین میتونه نشون بده که مخاطب با یه تیم حرفه ای طرفه که برای ریز ریز مسائل انتقال مطلب به مخاطب وقت گذاشته و خود این ارزش قائل شدن برای مخاطب می تونه به ادامه فعالیت کاربران دائمی کمک کنه. اما در مورد کاربران بالقوه ای که می خوان به بالفعل تبدیل بشن، شاید ایمیل کردن این مجله ها توسط کاربران متمم به دوستاشون شاید خیلی راه مناسبی نباشه چون دوستان ما این ایمیل رو هم شبیه به بقیه ایمیل هایی که به هم دیگه ارسال می کنیم در نظر می گیرن. برای تبلیغ به وسیله این مجله به نظر من باید گروه هدفمون رو دقیق تر کنیم و این مجله رو توی وبسایت هایی که مخاطبان خاصی مثل مدیران یا علاقه مندان به مدیریت قرار بدیم.

  • علی شورابی گفت:

    سوال ۱-به نظرم برای کسانی که جز خواننده های قدیمی تر سایت هستند میتونه جذاب و مفید باشه اما برای کسی تو این فضا قرار نداره یکم خوندنش سخت به نظر میاد ولی وقتی که از سایت استفاده میکنه با خوندن کامنت دوستان موضوع بیشتر براش جا میفته
    سوال۲-من فکر نمیکنم اثر تبلیغی زیادی داشته باشه ولی به برند متمم میتونه خیلی کمک کنه
    به نظرم مردم ما همیشه دنبال جواب مشخصی برای سوالاتشون میگردن فکر میکنم اگه جاهایی مثل شبکه های اجتماعی بتونین بخشی از این سوالها که دغدغه روزمره اونهاست را جواب بدین مخاطب بیشتری جذب میشه
    افراد زیادی را میشناسم که دنبال راه کارهایی برای بهبود کیفیت زندگی و کسب کار هستن اما اشنایی با این جور جاها ندارن برای همین پیشنهاد میکنم مطالب متمم را ساده سازی بیشتری کنید و تو قالب یک مثال(که باید دغدغه امروز جامعه باشه)یایک سوال مطرح کنید و به اون پاسخ ساده و کاربردی بدین تقریبا شبیه کاری که تو یادگیری زبان انجام دادین اما نه اونقدر طولانی و حتی اگه متمم یکم بیشتر به سمت اجتماعی شدن (شبکه های اجتماعی)پیش بره میتونه مخاطب بیشتری جذب کنه
    سوال ۳-در مورد کارای گرافیکی خیلی قشنگتون هم فک کنم برای شروع اگه کپی کنین (با توجه به هزینه های طراحی و..)شاید بهتر باشه میشه اینطوری گفت که فعلا تو اولویت قرار نداره
    به طور کلی کار خیلی با ارزشیه ولی به نظر میاد بین جذب مخاطب بیشتر و داشتن یک پیک معتبر باید یکی را انتخاب کرد

  • سجاد گفت:

    خیلی کار فوق العاده ایه ، البته به نظر من
    گذاشتنش رو سایت هم جذابه هم من میتونم این فایل رو به بقیه بدم تا بتونن با سری مطالب و متمم آشنا بشن
    استفاده از تصاویر مجلات دانشگاه های هاروارد و استنفورد میتونه این حس و القا کنه که پایه مطالب کاملا علمیه و وقتی این عکسها رو ببینه یه حسی درونش به وجود میاد که مطالب رو کامل بخونه
    اینایی که گفتم یه حس شخصیه و البته چند نمونش رو بین دوستانم دیدم
    من که لذت بردم از کارتون
    یه نظر نا مربوط : فکر میکنم تو این همه مجلات کیوسک روزنامه فروشی جایه یه همچین چیزی خیلی خالیه
    نمیدونم فکر کردین درموردش یا اصلاحرفم غیر منطقیه

  • شراره ش گفت:

    سلام
    ۱- به نظر من جذاب و مفیده چون بصورت یک مجموعه گردآوری شده
    ۲- شاید به خاطر اینکه چکیده مطالب ارائه میشه بعضی ها فقط منتظر گرفتن این مجله باشن و نیازی نبینند که به سایت سر بزنند، برای تداوم انتشار آن شاید بهتر باشد هزینه گرفته شود
    ۳- به نظر من مهمه ، چون چشم ما دوست داره زیبایی ها رو ببینه و برای من تاثیر گذاره. فکر میکنم کار اوریجینال ایرانی بهتر باشه چون جدید هست.

    یک موردی که در صفحه پایانی پیک متمم وجود داره : جمله ء ” در خبرنامه سایت متمم عضو نمیشوید؟” ، شاید بهتر باشه هنگام دعوت از دیگران فعل منفی استفاده نشه .

  • مریم .ر گفت:

    انتشار مطالب به صورت پی دی اف خیلی خوبه و به نظرم به معرفی بهتر سایت کمک میکنه. مثلا خود من یه دوستی دارم که با اینکه متمم رو بهش معرفی کردم اما میدونم که تنبلی میکنه برای سرزدن و چرخیدن در انبوه مطالب سایت. حالا میتونم پی دی اف رو براش بفرستم, گزیده ی خوبی از مطالب هست و میتونه ترغیب بشه برای بیشتر خوندن.

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser