دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

چرکنوشته‌های محمدرضا شعبانعلی

توضیح: این نوشته‌ها کاملاً شخصی هستند. فقط برای اینکه دوستان من در سایت، بدانند که در روزهای آینده چه دغدغه‌هایی در سایت مطرح خواهد شد. اگر کامنت و نظری داشتید که میتوانست به بهبود محتوا کمک کند بنویسید. به محض خواندن کامنت و لحاظ کردن در یادداشت‌هایم، آن را پاک می‌کنم تا پایین این نوشته خلوت بماند و خواننده هم بداند که نظرش خوانده و لحاظ شده. طبیعی است اینها ایده‌های اولیه هستند. دفترچه‌ی یادداشت دیجیتال من که با اهالی این خانه مجازی به اشتراک می‌گذارم. بنابراین به ایده‌ها بیفزایید اما آنها را نقد نکنید. چون فقط ایده هستند…

* این دنیای دیجیتال همه روندهای تاریخی بشر رو به سرعت زیاد بهمون نشون می‌ده. این روندی که واژه‌ای مثل «عشق» در طول هزاران سال چنان معنازدایی شد و به گند کشیده شد که الان تو هر شعر و متن و … به هر دلیل و بهانه‌ای و بدون درنظر گرفتن اون معنای عمیقش به کار می‌ره. مستعمل شد و دست خورده.

استیکر‌های وایبر قشنگ همین حس رو می‌دن. زمانی که اولش بود، چقدر حس خوبی بود. الان شده یک تصویر غیرشخصی عمومی. چیزی که هر روز برای صدها نفر ارسال می‌کنیم. هیچ هیجانی در مخاطب ایجاد نمی‌کنه و کاربردش، غنی کردن پیام نیست. بی‌حوصلگی در نوشتن یک پیام متنی غنی است.

* اعتیاد به گرفتن عکس‌های سلفی (اینکه مردم خودشون با موبایل از خودشون عکس می‌گیرن) به عنوان یک بیماری، طبقه ‌بندی شده! خوبه راجع به صد سال تاریخچه عکس‌های سلفی یک مطلب بنویسم و توی عصر ایران و بعدش اینجا منتشر کنم.

* تحقیق کنم راجع به تاثیرشبکه‌های اجتماعی روی هوش و شعور مردم. به نظر می‌رسه که چاقوی دو لبه است. می‌تونه انسانها رو هوشمند‌تر بکنه و می‌تونه از اونها انسانهای احمق‌تری بسازه. به نظر میاد الان کارکرد دوم خیلی بیشتر رایجه! اما باید شواهد علمی پیدا کنم و ببینم کی روی این موضوع کار کرده.

* باید در متمم، یک سری جدید راه اندازی کنیم به عنوان «هنر یادگیری». به نظرم میاد که خیلی از ماها، برای یادگیری تلاش می‌کنیم اما متود و روش درستش رو به کار نمی‌گیریم. شاید این بتونه کمک کنه که اثربخشی وقتی که برای یادگیری می‌گذاریم بیشتر بشه.

* واقعاً اگه مفاهیم قمار برای آدمها جا بیفته، چقدر مهارت تصمیم گیری بهتر میشه. حیف که اسم قمار که میاد آدمها حساس می‌شن و شاخک‌هاشون تکون می‌خوره. فکر می‌کنن حرامه، راجع بهش نمی خونن و فکر نمی‌کنن ولی هر روز صبح تا شب به هزار شکل قمار می‌کنن 🙁

* در بحث سرشت و سرنوشت بنویسم که جبر و اختیار صفر و یک نیست و برای هر آدمی در هر لحظه از زندگی فرق میکنه. ما با هر تصمیمی دایره ‌ی اختیارمون رو تنگتر یا بازتر می‌کنیم.

* یک قسمت FAQ یا سوالات رایج در سایت درست کنم، بسیاری از ایمیل‌ها سوالات تکراری دارند. می‌شود آنجا نوشت و پاسخ داد تا کار بقیه کاربران راحت‌تر راه بیفتد. این همه آدم هم شاکی نباشند که ایمیل‌هایشان خوانده نشده و پاسخ داده نمی‌شود.

* با توجه به نظرسنجی‌هایی که در مورد جدا شدن و طلاق انجام دادیم، گزارشی روی آنها بنویسم و منتشر کنم

* به بهانه‌ی بحث سیگار و دخانیات، میشه کارکرد شرکت‌های بزرگ مالتی نشنال رو در دستکاری باورها و انتظارات مردم و قوانین حاکم و حتی ساختارهای سیاسی نشون داد.

* کتاب واحه‌ی من باید با این جمله‌ها تمام شود:

برج‌ها را حکمرانان ساختند، تا از فراز آنها، بر بزرگی قلمرو خود بنگرند. هیجان زده شوند و لذت ببرند

اما ما، حکم‌روندگان، از فراز برج‌ها، کوچکی غمها و سختی‌های خود را می‌نگریم و هر چند برای لحظه‌ای کوتاه، آرام شویم و لذت ببریم.

تاریخ را حکمرانان نوشتند، تا شادمانه و سرمست، از همه آنهایی بگویند که آمدند و رفتند، تا تخت سلطنت را به اینان بسپارند

اما ما، حکم‌روندگان، تاریخ را خواندیم، تا امیدوارانه و سرخوش، به روزهایی بیندیشیم که داستان رفتنی دیگر و آمدنی دیگر، به این کتاب قطور بی پایان، افزوده گردد.

ایمان را، حکمرانان تاریخ، همچون دارویی تجویز کردند، تا خداوندگاران نیز حامی و توجیه گر فساد آنان باشند.

اما ما، حکم روندگان تاریخ، ایمان را نویدی گرفتیم از وجود خداوندی که دیر یا زود، فضا را برای تنفس خداوندگاران، تنگ خواهد کرد.

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


101 نظر بر روی پست “چرکنوشته‌های محمدرضا شعبانعلی

  • مدیا گفت:

    سلام
    ممنون میشم در عصر ایران کمی هم راجع به والیبال و بچه های تیم بنویسید که برعکس فوتبال کشورمون هستند. فدراسیونی با دست خالی و بازیکنانی با جیب خالی که کل دارایی شون غیرت و مردونگی شون هست به رغم سن و سال کم.
    شاد باشید.

  • م ف گفت:

    شاید بی ربط باشه اما من رو یاد چیزی انداخت
    یه دوستی میگفت ادعای مردونگی و اعتبار حرف مرد میکنیم اما مرد رو بیرون ایران وسط خارجی های بی غیرت نامرد دیدم
    طرف قمار میکنه بدون هیچ سند و مدرکی سر حرفش میمونه و خانه اش رو یکباره میزاره وسط و تو قمار میبازه و مثل مرد رو حرفش میمونه
    راستی چی باعث میشه طرف دبه نکنه؟
    حالا ما قولنامه و سند و مدرک داریم و میزنند زیرش!

  • fatima گفت:

    در مورد قمار که مذهب آن را حرام کردم نظر شخصی ام اینه که خود مذهب، دین و برخی از ادعاهای آن و باور به آن یک قمار بزرگ است!

  • کیان گفت:

    اگر صلاح بدونید دوست داشتم به عنوان یک آدم مطلع ، بیشتر تحلیل ها و نقطه نظرات شخصی تون رو در موارد مختلف بنویسید.
    در اینکه مطالبی که در مورد مدیریت و مذاکره و ارتباطات مینویسید، باعث ایجاد فرهنگ مذاکره در دراز مدت خواهد شد هیچ تردیدی نیست.
    ولی کاش در کنار کار و رشته اصلی تون ، در مورد فلسفه ، مکاتب، عرفان ، فاصله‌ی بین مذهب و جادو، لذت یک کام عمیق ،سرشت و سرنوشت ، جبر و اختیار و خیلی موارد دیگه ، نظر شخصی تون رو در حد امکان مینوشتین ،
    برای من خیلی جالبه بدونم بعد از سالها مطالعه در زمینه های مختلف ، چه تحلیلی دارید. تحلیلی که مستند به نظر شخصی باشه ، نه کتاب و مقاله و نه برای مناظره ، و حتی با دیدگاه خاموش ، فقط نظر شخصی تون !

  • مهدی پررنگ گفت:

    ممنون که کامنت من رفت قاطی آشغالا

  • مری گفت:

    تحقیق کنم راجع به تاثیرشبکه‌های اجتماعی روی هوش و شعور مردم. به نظر می‌رسه که چاقوی دو لبه است. می‌تونه انسانها رو هوشمند‌تر بکنه و می‌تونه از اونها انسانهای احمق‌تری بسازه. به نظر میاد الان کارکرد دوم خیلی بیشتر رایجه! اما باید شواهد علمی پیدا کنم و ببینم کی روی این موضوع کار کرده.
    ب نظرم کار جالبیه مخصوصا اگر روی دانشجوها اجرا بشه نمیدونم شما چقدر ی پرسش نامه علمی میدونید
    اگر پرسش نامه معتبری بود فکر میکنم چند نفر از دوستان با همکاری میتونستند به ی نتیجه قابل قبول برسن

  • مهدی پررنگ گفت:

    سلام محمد رضا
    محمد رضا به کمک تو احتیاج دارم (البته نه کمک مالی نه کمک جانی !نه کمک اعتباری )
    چرا این حرف رو اینجا میزنم ؟
    من ایمیل شخصی تو دارم .شماره موبایلتو با یه تلفن میتونم داشته باشم . ولی به خودم اجازه نمیدم باهات تماسی بگیرم که تومنتظرش نیستی چون اعتقاد دارم
    این کارها تجاوز به حریم خصوصی آدمه .
    این حرفو اینجا مینویسم چون چرک نویسه !
    یه چرکنویس میتونه زندگی آدمو تغییر بده
    یا یه چرکنویس میتونه بره پیش آشغالا!
    من الان خودمو میزارم جای تو : بهت حق میدم بگی این دیگه کیه گیر داده بما چون میدونم توی چند صد هزار نفر پیش میاد
    آدم عشاق زیادی داشته باشه .یکی عاشق اینه که باهات عکس بگیره بزنه رو دیوار .یا مثل حرف زیبای سهیل رضایی بیاد دردشو بگه بعد بگه محمد رضا هم نتونست کاری برام بکنه !
    به خاطر همین بهت حق میدم این چرکنویسو بندازی قاطی آشغالا
    ولی اگه با من تماس بگیری ممنون میشم
    “از طرف دوست ناخواسته تو”

  • رسول ايرانشناس گفت:

    محمد رضاي عزيز ، سلام و عرض ادب
    يه خواهش كم ارتباط با اين پست دارم . از وقتي كه چركنويس رو فعال كردي قسمت جستجو در سايت روزنوشته ها حذف شد . اين قسمت به ارتباط بيشتر پستهاي مختلف و يادر صورت نياز به به يك پست خاص كمك ميكرد . لطفا در صورت صلاحديد فني، سايز چركنويس در صفحه روزنوشته ها كوچكتر بشه تا باكس جستجو دوباره قابل استفاده باشه .
    ارادتمند مربي عزيز و تمام تيم شعبانعلي دات كام

  • محمد تقی امینی گفت:

    خیلی خوشحال خواهم شد که دلیل عدم انتشار پیام قبل به شرح زیر را بدانم
    * امیدوارم بعد از برگزاری موفق ۶/۶ به مسئله تراست زون بیشتر بها داده شود ،چرا که از نظر ارزش اجتماعی بسیار موثر است و متقابلا” این ایده می بایست ارزش افرینی واقعی خود حتی از نظر اقتصادی در سیستم موجود شما
    داشته باشد (ضمنا” پاسخی به سوال قسمت سوم ۱۳ MBA از نظر عملی باشد) . انچه شما بارها تصمیم گرفته اید اما پی گیری جدی تری میطلبد .
    شاید نگاهی نو به افزایش مطالب از جمله فضا TA , نگاه به الگو های گهن و کارهای دیگر دوستانتان و حتی گاهی نویسندگانی که علاقمند به استفاده از این روش برای ارائه کارشان هستند ” البته رعایت اصول سایت را از هر جهت فرض اول پذیرفته شده می باشد . “
    خواهشمند است جواب را به ایمیل بفرستید
    با تشکر از همه همکاران خوبتان و دقت نظری که دارید .

    ۰

  • حسن گفت:

    من از محمدرضای عزیز انتظار دارم دو مطلب را جسارتاً دهند
    الف – اشخاص آنلاین را مثل بعضی سایت ها نشان دهند (هومن عزیز هم همین را عنوان نموده بود اگر اشتباه نکنم)و اگر امکان داشته باشه بتوان با بقیۀ هم خونه ای ارتباط برقرار کرد ( البته اگر امکان دارد)
    ب- پست سومی در مورد اهداف یادگیری زبان و چگونگی طی مسیر برای اشخاصی که زبان قوی دارند و نیاز به حمایت دارند تا به سایت های خوب راهنمایی شوند
    پ- لینک به سایت های انگلیسی و صفحات جالب یعنی پیشنهادی هفتگی محمدرضای عزیز و بعد از خواندن همین طوری بر روی همین صفحه نظر بدهیم حتی ببینیم دیدگاه بقیه چیست و چه برداشتی از متن داشته اند (هم از انگلیسی خود استفاده مفیدی برده ایم و هم نظر بقیه را دانسته ایم و هم بین خودمون باشه با محمدرضا بیشتردر ارتباط بوده ایم {شوخی: محمدرضا جان این قسمت را نخون}

    اگر مثبت رای بدهید تا محمدرضا هم نظر لطفی بنماید ممنون خواهم شد.

  • حسن گفت:

    سلام
    ای کاش شخصی تجربه ای نظری در این مورد می داد
    لیسنینگ را می گویم
    چگونه می توان برای خود هدف از زبان خواندن را مشخص کرد؟
    چه کسی می تواند به ما بگوید که ما از زبان کدام مهارت را می خواهیم منظور من از میان دو انتخاب کدام را انتخاب می نماییم؟

    الف – فط ریدینگ آن هم با سرعت بالا که حالت فرسایشی در ما ایجاد نکند و بتوانیم از خواندن لذت ببریم و مطالبی هم برای خودمان یاد بگیریم که صد البته با زبان اصلی بهتر است ضمن اینکه بعضی ها از اول تکلیف خودشان را مشخص می کنند که مهاجرت که نمی خواهند انجام دهند و فقط شاید مسافرت که آن هم می توان حل و فصل نمود
    (مطمئناً شخصی که ریدینگ سریع داشته باشد می تواند از پس مسافرت و مکالمه های ابتدایی آن برآید.

    ب- یادگیری هر چهار مهارت ریدینگ لیسنینگ اسپیکینگ رایتینگ می باشد که فکر می کنم آن اشخاصی که قصد مهاجرت یا مسافرت دارند این قسمت مناسب تر است تا قسمت الف ، چون بالاخره آنجا نیاز می شود.

    در مورد شخصیت محمدرضا نظر من این است که ایشان تسلط بسیار بالایی به متون انگلیسی دارند و به همین علت همیشه مطلب خوب و بکرو جدید برای گفتن دارند و با مغز مثال زدنی و هوش بالایشان روی آنها تحلیل خوبی انجام می دهند
    یعنی ورودی خوب و تحلیل خوب منجر به خروجی (سایت وزین شعبانعلی ) شده است
    علت لارج بودنشان در ارائه مطلب این است که به دریایی وصل است که اصلاً احتیاجی به این نگهداشتن اطلاعات نمی بیند و هر روز مطلب جدیدی ذهن جدیدی بروز می دهد
    مطلب آخر اینکه در این مدت که سایت ها مختلف می گردم وهمچنین وبلاگ واقعاً سایت با محتوی و جالب و با کلاسی هست که همۀ آن اشخاصی که به اینجا می آیند هم با سواد هستند
    نخواستم مطلب بیهوده گفته باشم و حمل بر چاپلوسی نشود فقط حرف دلم را مانده بود
    ممنون

  • مریم ک. گفت:

    سلام
    ممنون میشم اگه در مورد پایان نامه نویسی هم بنویسید.
    راستی اولین چیزی که از چرکنویس تو ذهنم اومد این بود که یه سری برگه ی دست نویس و البته دارای خط خوردگی خواهم دید از محمدرضا شعبانعلی و خوانندگانش.
    به نظرم کول تر می شد.
    با احترام
    خیر پیش رویتان

  • Atiye گفت:

    سلام
    الان بیشتر روی حرفام با دوستان هست.
    چه خوب خود ما همین جوری که با سایت و مطالبش جلو میریم . جلسات هفتگی بذاریم و بحث و گفتگو کنیم و تجربیات خودمون رو در اختیار هم قرار بدهیم.
    در فضای باز و بدون هزینه ای
    با زمان و تاریخ مشخص

  • shirin گفت:

    چقدر جملات آخر زیبا بود .. در مورد جبر و اختیار به شدت منتظر هستم که نوشته هاتونو بخونم… مرسی به خاطر تمام زحماتتون

  • حامد گفت:

    سلام به استاد گرامی
    نمیدونم میشه پیشنهاد موضوع هم داد یا نه!
    فکر میکنم موضوع ” نحوه پژوهش ، مستند سازی و طبقه بندی اطلاعات بدست اومده ” از زبان شما کمک زیادی به تولید محتوای فارسی بکنه.

    به امید سلامتی ، سعادت و موفقیت برای شما و همه ی دوستان حاضر.

  • رها راد گفت:

    سلام
    خیلی ناراحتم….
    خیلی دوست داشتم سمینارپیام مذاکره شرکت کنم و صاحبخونه و دوستای این خونه مخصوصا آزاده جون وشهرزاد رو از نزدیک ببینم،،خودم اینجام ولی فکرم اونجاست……شاید هنوزلیاقتشوپیدانکردم.کاش استاد شعبانعلی فرصت داشتند وبه شهر ما میومدن و ازحضورشون بهره مند میشدیم.ما جنوبی ها مهمان نوازیم….
    الان لحظه شماری میکنم بچه ها ازهمایش بیان و حرفاشونوبشنوم…

    • آزاده م گفت:

      رها جان سلام
      من یک ساعتی میشه که رسیدم خونه. جاتون خیلی خالی بود. من دقیقه به دقیقه اش رو تو ذهنم ثبت کردم و حالا حالا ها شیرینی اون لحظات رو فراموش نمیکنم. باورم نمیشد که یه روزی بتونم استاد عزیزمون، سمیه جان و شادی جان رو از نزدیک ببینم. مهمان نوازی سمیه و شادی بی نظیر بود. راستی مامان و بابای عزیز استاد رو هم دیدیم.:)
      کاش یه جوری میشد که میتونستی بیای. بچه ها هم بودن. کلی با دوربین شهرزاد عکس گرفتیم. هروقت عکسها بدستم رسید برات ایمیل میکنم. ایمیل من abshar0191@yahoo.com
      راستی من سه سال جنوب زندگی کردم و واقعا باور دارم که جنوبی ها مثل شمالیها مهمان نوازند. (اصلا هم فکر نکنید که چون شمالی هستم میگما;-) )
      بعدا برات بیشتر مینویسم.
      تیم مهربان و مهمان نواز “شعبانعلی دات کام” واقعا عالی بودید. خدا قوت:)

      • shirin گفت:

        من هم خیلی دوست داشتم برم ولی متاسفانه نتونستم هر چند که خیلی منتظر این فرصت بودم 🙁

      • رها راد گفت:

        سلام آزاده جان
        خوش به حالتون.به حس وحالتون غبطه میخورم.ولی خدا رو شکرمیکنم که حداقل تو این فضای مجازی،دوستای خوبی مثله شما دارم.دوست دارم بیشتر از حس و حال حضورتون بشنوم.مطمئنم شهرزاد، سیمین -الف ،آقای کلبادی وپسرک خامه فروش وآزاده ام هم حرف های شنیدنی واسه گفتن دارند.همچنین دوست دارم حس وحال بچه هایی که برای اولین بار تو همایش استاد شرکت کردند بدونم.(raha.tdif@gmail.com)
        من هم به نوبه خودم از شادی و سمیه عزیزتشکر میکنم.
        ببخشید اگر جای این کامنت مناسب نبود.بقیه صحبت ها را در نوشته سمینار ادامه میدم.فقط خواستم اینجا جواب آزاده عزیز را بدهم.دیروز طاقت نیاوردم که نوشته مربوط به سمینارگذاشته شود وبعد نظر بدم.

        • آزاده م گفت:

          رها جان اومدم ببینم کامنتم رو دیدی یا نه که خیالم راحت شد.:) باشه دوست من. ایمیلت رو یادداشت میکنم. به محض اینکه شهرزاد جان زحمتشو بکشه برات ایمیل میکنم.

    • شهرزاد گفت:

      رهای عزیزم … دوست دوست داشتنی ِ ما
      کامنتهای مثبت و دلنشینت همیشه توی ذهنم هست و ممنون از تو … ما هم دوست داشتیم تو رو می دیدیم.
      نگران نباش … انشاله فرصت های آینده …)

  • رضا گفت:

    سلام و عرض ارادت
    لطفا در زمینه بازاریابی تلفنی و مشاوره فروش خدمات اداری ، بازرگانی به صورت تلفنی و استخدام نیرو تازه کاره از دیدگاه کارفرما مطالبی بنویسید
    ایشااله فردا در سمینار درسهای خوبی یاد بگیرم ممنون از زحمتهاتون

  • نگار گفت:

    سلام استاد عزیز
    یکی از مسایل مهمی که من و همسرم خیلی راجع بهش با هم بحث می کنیم جبر و اختیاره. منتظر نوشته هاتون در مورد این موضوع هستم.
    به نظرم بحث مهم و تعیین کننده ای است به نحوی که نگرش افراد در مورد آن ارتباط معنی داری با شیوه زندگی و میزان موفقیت آنها دارد.

  • بهارنارنج گفت:

    موضوع تاثیر شبکه های اجتماعی روی هوش و شعور را واقعا دوست دارم . خودم شخصا بسیاری از اوقات به تاثیر فضای مجازی در زندگی واقعی فکر کردم. قسمتی از آنچه که برای خودم نوشته ام:
    به این فکر می کنم که حضور در دنیای مجازی و بودن با کسانی که گاه هیچ چیز از شخصیت واقعی آنها نمی دانی چقدر می تواند در ما احساس آرامش و رضایت ایجاد کند؟
    چه تعداد از این افرادی که به طور عام “دوست ” خطاب میشوند به معنای واقعی کلمه “دوست” هستند؟
    این روزها قسمت زیادی از مردم وقت خود را در فضایی سپری می کنند مملو از صحبتهای اخلاقی و زیبا که به کار بردن حتی یکی از این نصیحت ها در زندگی واقعی می تواند روزهای آینده را به گونه ای دیگر رقم بزند.
    اما بودن در فضای مجازی برای بسیاری از ما، فرصتی است برای اینکه بتوانیم خود را آنطور که می خواهیم به نمایش بگذاریم نه آن چه که واقعا هستیم. می توان به راحتی ، با نوشتن چند جمله و نقل قول زیبا از دیگران یا به اشتراک گذاشتن تعدادی عکس، ژست انسان دوستانه به خود به گرفت و تمام کاستی های شخصیتی خود را جبران کرد.
    در فضای مجازی هیچ کس نمی داند:
    کسی که از حضور در بنیادهای خیریه و کمک به بیماران خاص و … صحبت می کند، در دنیای واقعی چقدر به این انسانها فکر میکند یا مردی که از یک هفته قبل ، روز زن را به تمام بانوان هموطنش تبریک می گوید و دم از برابری حقوق زن و مرد میزند، در خانه خود با همسرش چه رفتاری دارد؟
    در واقع، چیزی که اتفاق می افتد این است که افراد تنها نیمه روشن شخصیت خود را به نمایش می گذارند و شاید سهولت این امر، نیاز به تلاش برای از بین بردن تاریکی ها را در ما کم رنگ می کند….

  • سعید گفت:

    اونقد مطالب پراکنده میارید وسط که آدم خوندنش نمیاد
    قبلا مطالب سایتتون(کلی مهمون و صاحب خونه)خیلی علمی تر و کمک کننده تر بود

  • سارا گفت:

    سلام.
    آرزویم برایت اینست که در میان مردمی که هرروز می دوند برای زنده بودن، آرام قدم برداری برای زندگی کردن.
    چه خوب می شه اگه یه سلسله مباحثی مطرح بشه در خصوص دنیای مدرن و سبکهای زندگی مدرن و نیز تاثیرات مخربی که سبک زندگی مدرن بر روح و روان آدمی به جای می ذاره.تاثیراتی مثل تنهایی، همیشه ناراضی بودن از داشته ها وهمیشه به دنبال بهترها و بهترینها بودن، دور شدن از اصالت زندگی و آنچه مطابق خواست و اراده خود اشخاص و نه جامعه و بسیاری از موارد دیگر.
    شاید این گفتگوها به بهتر شدن کیفیت زندگی افراد بیانجامد،کیفیتی که در زندگی مدرن جای خود را به کمیت در همه ابعاد داده است.و این کیفیت شاید همان آرام قدم برداشتن برای زندگی کردن باشد ونه همچون سراسیمه گان به دنبال جمع کردن و انباشتن ابزار زندگی بودن غافل از اینکه فرصت زندگی چون ابر می گذرد و مجموعه این ایزار چه بسا یک درصد کیفیت زندگی را بهبود بخشد، یکدرصدی که نیاز به صرف صددرصد توان و نیروی زندگیمان را ندارد…. .

  • حسن گفت:

    سلام و آرزوی سلامتی
    آیا می توانید در مورد موارد ذیل صحبت کنید؟
    ۱- چگونه روزی صد صفحه کتاب می خوانید البته با آن مشغله کاری البته به نظرم در روز تعطیل هم ما نمی توانیم تمام وقت آن صد صفحه بخوانیم مگر کتاب داستان باشد!!!! (منظور کتاب یادگرفتنی و استدلالی نباشد)
    ۲- چگون می توانید انگلیسی را سریع تر از فارسی بخوانید !!!!
    ۳- آیا از روش تندخوانی یا روش دیگری استفاده می نمایید؟
    ۴- در مورد تاریخچه یادگیری مخصوصاً انگلیسی خود بگویید؟
    ۵- در مورد اهمیت ریدینگ در زبان انگلیسی بگویید ؟ آیا تمرکز برای توانایی ریدینگ بهتر از آن نیست وقتمان را تلف سایر مهارت ها بنماییم؟ در صورتی که ما اغلب می خواهیم از ورودی های اطلاعاتی زبان استفاده کنیم؟
    ممنون

  • محمد گفت:

    سلام محمدرضا
    در مورد نوشتن درباره ی هنریادگیری خیلی ایده ی خوبیه.واقعا جای همچین مطلبی خالیه و دغدغه ی خیلیاست.در مورد مدیریت زمان و انرژی و انکیزه هم لطفا بنویس.مثلا خودت چطور این همه کامنت رو میخونی,جواب میدی و می نویسی.چطور همزمان جلسات مختلف شرکت میکنی و هر روز مطالعه میکنی؟؟
    منتظریم
    شاد و سلامت باشی

  • غزاله گفت:

    سلام و ممنون از اینکه با افتتاح این بخش زمینه ای فراهم کردید که ما نیازهامون رو بیان کنیم.
    من فکر میکنم خیلی خوبه اگر برای کسانی که تازه میخوان وارد کار بشن آموزش هایی بذارید. مثلا نحوه ی رزومه نویسی خوب که توجه کسی که بررسی میکنه رو جلب کنه.( من دیروز میخواستم برای اولین بار و اولین شغل رزومه بنویسم و هرچه تو اینترنت گشتم نمونه ی خوبی پیدا نکردم چون همه تاکیدشون بر بخش سوابق کاری بود که من سابقه ندارم!) یا در مورد نحوه ی برخورد با همکاران و رئیس.این ها به نظر ساده ند اما هیچ جا به ما یاد نداده ند و به نظر خوب نیست که با صحیح و خطا این آموزش صورت بگیره!اگر لطف کنید و این مطالب را در سری متمم بگنجانید عالی ست

    • غزاله گفت:

      آقای شعبانعلی گرامی
      خیلی ممنون از شروع فایل صوتی شغل اولی ها تو سایت عصر ایران. مطمینم این فایل ها به من و امثال من خیلی کمک می کنند.لطفا این سلسه فایل های صوتی را ادامه بدید تا راهنمای های کاملی در مورد روابط کاری و هرآنچه ما نیاز داریم یاد بگیریم باشد و در صورت امکان این فایل ها را هم مثل “اشتباهات ما در مدیریت زمان” و “انتقاد” علاوه بر سایت عصر ایران روی سایت خودتان قرار بدید.

  • Hm گفت:

    ۲ , ۳ معرکس:)
    لطفن راجع بهشون بنویسید.

  • مهدی پناهی گفت:

    موضوع شرح و بسط “هنر یادگیری” شما رو خیلی دوست دارم و چون ظهور چنین هنری رو مترادف با “عملی کردن دانسته ها” میدانم، پیشنهاد میکنم با هم کتاب “عملی کردن دانسته ها” نوشته بلانچارد (ترجمه مامک بهادرزاده) رو مرور کنیم و برداشتهامون رو با هم به اشتراک بگذاریم
    مخلص محمدرضای عزیز هم هستیم

  • حامد گفت:

    بسمه تعالی
    با سلام و تحیت
    بنظرم همه ادما انجام دادن کار خوب و نیک رو بلد هستند و همه هم در موقع دریافت کمک ، دعا می کنند و عاقبت بخیری ، دست به خاک بزنی طلا بشه و خلاصه از این دست دعا ها رو غالبا همه شنیده ایم اما وقتی در دراز مدت می بینیم نه خاکی طلا شده و نه اون دعا اثری داشته و برای اینکه خودمونو قانع کنیم میگیم شاید همینکه تو این مدت سالم و سلامت بودیم اثر همه اون دعا هاست اما واقعا همینه
    دوستان و متفکران و صاحبان اندیشه ، راهنمایی کنید که : این دعا ها تاثیرش چیه و ما از چی باید انتظار داشته باشیم و یا اصلا دلخوش به این دعا نباشیم و هی تلاش و کار نیک بکنیم و به این شعر بسنده کنیم که :
    تو بنده گی چون گدایان بشرط مزد نکن
    که خواجه خود رقم بنده پروری داند
    التماس دعا
    خدا قوت

  • میلاد گفت:

    سلام استاد شعبانعلی
    اول اینکه باید تشکر کنم بابت این ایده ی خوب که باعث میشه ما هم دغدغه های خاص خودمون رو بیان کنیم و راجع دغدغه هامون مطالب شما رو بخونیم.

    استاد داشتم مصاحبه ی شما با مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف رو می خوندم که شما گفتین: “. نزد آدم­های مختلف رفتم و بیش‏تر سعی کردم مدل ذهنی آنها را یاد بگیرم.”
    یه چند جای دیگه هم دیدم از این مدل ذهنی صحبت کردین.
    میخواستین بدونم چطوری میشه مدل ذهنی آدم های موفق یا الگوهای خودمون رو یاد بگیریم؟
    فکر می کنم مطلبی در این باره کار کنید خیلی خوب میشه.
    راستش من تازه با شما آشنا شدم و نرسیدم همه ی مطالب سایت و روزنوشت ها و متمم رو بخونم. اگر جایی نوشتید و من ندیدم ممنون میشم لینکش رو بزارید .

    از دوستان هم اگر کسی جایی خونده که استاد راجع به یادگیری مدل ذهنی افراد حرفی زده ممنون میشم راهنماییم کنه.

    بهترین آرزوها

    • غزاله گفت:

      تو رادیو مذاکره یه فایل راجع به استیو جابز هست که درمورد مدل ذهنی استیو جابز توش گفتن.منم متاسفانه هنوز مطالب سایت رو کامل نخوندم و ممکنه جاهای دیگه ای هم در این مورد گفته باشن.آقای شعبانعلی به نظر من هم اگه در مورد مدل ذهنی افراد موفق بیشتر صحبت کنید بهتره

  • آزاده اَم گفت:

    اگر امکان داشته باشه فایل با فرمت epub یا mobi از کتابهایی که تا بحال معرفی کرده اید و به زبان انگلیسی بوده اند، در یک صفحه قرار دهید، خیلی کمک بزرگی خواهد بود.

  • كيان گفت:

    ” حرف هاي بي اهميت را گفتم
    حرف هاي كم اهميت را نوشتم
    حرفهاي مهم را با نگاهم گفتم و حرفهاي مهم تر را با گريه ام
    اما اصل حرف هايم ناگفته خواهد ماند
    تا هميشه …”
    محمدرضا شعبانعلي.
    كاش تو اين قسمت حرفهاي مهم و مهم تر رو بنويسيد.
    كاش ” اصل حرف هاتون كه هميشه ناگفته خواهد ماند ” رو يه روز بنويسيد .

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser