دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

راه اندازی TrustZone از ۱۰ فروردین…

این پست را مخصوصاً در بخش اخبار سایت نگذاشتم، چون آنجا همه چیز کمی رسمی تر است. در فیس بوک هم نخواهم گذاشت چون نزدیکترین دوستانم آنجا نیستند. شما هستید که هر روز اینجا به من سر میزنید.

مدل کسب و کار TrustZone را اینجا مینویسم. هر کامنت و نظری برای بهبود آن دارید اینجا به من بگویید. از مخاطبان خاموش سایت هم تقاضا میکنم چون این قضیه می تواند شروع یک حرکت بزرگ باشد، حتماً نظرات خود را از من دریغ نکنند.

تصویری که من از Trust Zone دارم فروشگاهی است که محصولات مختلف در آن عرضه میشود. محصولات قیمت مشخص از پیش تعیین شده دارند. هر کس میتواند هر محصولی را که می خواهد بردارد (دانلود کند). اما صندوقی در درب خروج در نظر گرفته نشده یا یقه تک تک مشتریان را بگیرد.

دلم میخواهدTrustZone «اولین فروشگاه مبتنی بر اعتماد ایرانیان» باشد.

همه اصول فروشگاه بر اساس اعتماد خواهد بود.

نخستین محصولاتی که عرضه میشوند، خلاصه صوتی کتابهای روز دنیا به زبان فارسی خواهد بود. این کاری است که سالها رویای من بوده است و علاقمند به انجام آن هستم. طبیعی است در صورتی که فعالیت TrustZone ادامه پیدا کند، دوستان زیادی اعلام آمادگی کرده اند که محصولات دیجیتال خود را روی آن عرضه کنند.

استراتژی عرضه محصول:

محصولات به تدریج، در دوره های زمانی مشخص عرضه میشوند و همه در دانلود و استفاده از آنها – قبل از پرداخت – آزاد هستند.

استراتژی قیمت گذاری به این شکل خواهد بود که:

یک قیمت برای عموم و یک قیمت برای دانشجویان اعلام میشود. طبیعی است چون منطق فروشگاه بر اساس اعتماد است، مخاطبان دانشجو کافی است خودشان در زمان دانلود، کارت دانشجویی خود را کنترل کنند!

دو گروه هم از پرداخت معاف هستند:

– کسانی که مشکل مالی دارند و هزینه محصولات برای آنها بالاست. معیار هم تشخیص خودشان است.

– کسانی که محصول را دانلود میکنند و استفاده میکنند و احساس میکنند قیمت اعلام شده برای محصول منصفانه نیست.

در مورد نحوه هزینه شدن درآمدهای TrustZone هم با توجه به تجربیاتی که تا کنون داشته ام، فعلاً اجازه بدهید جزئیات کامل را منتشر نکنم.

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


60 نظر بر روی پست “راه اندازی TrustZone از ۱۰ فروردین…

  • محسن گفت:

    این یک هدف ایده آله و … چشمم آب نمی خوره.
    مردم توی حوزه های دیگه میزان انصاف و اعتماد خودشونو نشون دادن متأسفانه.
    مثل حوزه های هنری که مردم از لحاظ روحی خیلی جواب میگیرن اما بازهم Copyright رعایت نمیشه. البته من دقیقا نمی دونم شما چه تدابیری دارین.

  • ناشناس گفت:

    این یک هدف ایده آله و … چشمم آب نمی خوره.
    مردم توی حوزه های دیگه میزان انصاف و اعتماد خودشونو نشون دادن متأسفانه.
    مثل حوزه های هنری که مردم از لحاظ روحی خیلی جواب میگیرن اما بازهم Copyright رعایت نمیشه. البته من دقیقا نمی دونم شما چه تدابیری دارین.

  • نصیری گفت:

    خیلی جالبه.

    در کنار اهداف خوبی که در نظر دارید میتوانید بازخورد بگیرید که چند درصد افراد به طور منصفانه حاضرند به اعتماد شما احترام بگذارند.

  • علیرضا گفت:

    با سلام . از اینکه به فکر ارتقاء دانش این مرز و بومید ازتون تشکر میکنم .بهتر نیست افراد علاقه مند به استفاده از این طرح جدید مشترک سایت شوند و کد کاربری دریافت کنند؟

  • مسعود گفت:

    با سلام
    نمی دانم قیمت ها در چه محدوده ای هست، من برای خودم سه حالت متصور شده ام.۱-زیر قیمت کتابهای صوتی و نسخه های چاپی مشابه در بازار که در این صورت من شخصا استقبال می کنم.
    ۲-قیمت ها مشابه با قیمت های بازار و یا بالاتر که این امکان هم می تونه بد نباشه که شخص بتواند درصدی از هزینه را پرداخت کند.
    ۳-کتابهایی که هر جمله و هر قسمت آن تحولی عظیم در من ایجاد کند(نمونه مشابه کتاب مذاکره خودتان)کاملاً استقبال می کنم.

  • احسان گفت:

    سلام محمدرضای عزیز
    از کاری که قراره درزمینه ی تجارت الکترونیک انجام بدین خیلی خوشم اومد چون خلاقانه هست ولی این کار ممکنه راه رو برای کسانی باز کنه که از محصولات رایگان شما استفاده ی تجاری کنن که در این صورت حق شما و مشتریانی که قراره از سایت خرید کنن ضایع میشه . اگه میشه به نوعی فایل ها رو محافظت کنید

  • مهدی گفت:

    محمدرضا سلام،

    یه سری نظرات، پیشنهادات، سؤالات..

    اول یه سؤال: الآن خیلی از سایت های دانلود ایرانی، فایل هاشونو به رایگان برای دانلود می ذارن. البته کاربرایی که بخوان اونارو روی دیسک دریافت کنن باید مبلغی رو پرداخت کنن. تفاوت مدل TrustZone با اونا چیه؟

    دوم، توی کامنت ها بحث سوء استفاده مطرح شده بود.. یه سوالی برام پیش اومد. به نظرت اگه یه سریا فایل هات رو رایت کنن، و سی دی های اونو بفروشن، سوء استفاده محسوب می شه؟ (با فرض این که قیمت گذاریشون منــصــفــانــه باشه) به نظر من، این کار خوب هم هست، چون صدای تو رو به گوش افراد بیشتری می رسونن و این چیزی نیست جز هدف تو.

    سوم، در مورد ایده ی فرهنگ سازی کرباسچی، وارد بودن این مثال رو من همونطوری که وقتی از پول برای توضیح مطلوبیت توی اقتصاد مثال می زنن، درک نکردم! .. خونه ها ممکنه از گلدون پر بشه، ولی با فرض این که روزی هاردها از فایل های تو پر بشن، دیگه جایی برای فایل های جدید ندارن؛ چه پولی و چه رایگان!! به نظرم خوبه دنبال استراتژی های دیگه ای در این زمینه باشیم، بها دادن به فرهنگ ساخته شده در کاربرا می تونه گزینه ی خوبی باشه، مثلا با داشتن همون سطوح کاربران. به نظرم اگه کاربری نمی تونه هزینه ی فایل ها رو پرداخت کنه، می تونه با نظراتش و بازخوردهاش، جبران کنه و به این ترتیب به اعتبار حساب کاربری خودش اضافه کنه و متعاقبا بتونه از امکانات بیشتری توی سایت استفاده کنه…

    در کل، حرکتت رو خیلی دوست دارم و واقــــــــعــــــــــا جای تبریک داره اگه بتونی در کنار همه ی کارای دیگه ات، هم برای رادیو مذاکره و هم برای TrustZone محتوا تولید کنی… توی این مسیر، اگه کمکی از دست من بر بیاد، باعث خوشحالیمه…

    و یک سؤال دیگه.. ماجرای این که بعضی از اسم ها توی این لیست کامنت ها نارنجی هستن چیه؟!

    • shabanali گفت:

      مهدی جان. چند نکته.
      ———————————
      اول اینکه ما سه دسته سایت داریم که محتوای رایگان عرضه میکنند:
      یک گروه، دیوانگانی چون من هستند که مثلاً رادیو مذاکره درست میکنن و رایگان میگذارند و … که تعدادشون در کشور زیاد نیست.
      یک گروه، فایلها و کتابهایی رو که مجوز انتشار قانونی ندارند عرضه میکنند که به نظر من کار خیری محسوب میشه
      و گروه سوم، کسانی که محصولات تولید شده توسط دیگران رو اونجا رایگان عرضه میکنند. بسیاری از کتابهای من، الان بدون اجازه ناشر به صورت آنلاین و رایگان عرضه میشه. همینطور بسیاری از آلبوم های موسیقی و …
      گروه سوم که از نظر من اکثریت سایتهای محتوایی رایگان رو تشکیل میدن، از نظر من دزد محسوب میشن و دقیقاً با ارزش اصلی من در TrustZone تعارض دارن.

      ضمناً Trust Zone چون محصولات رو نمیدزده و تولید میکنه و هزینه میکنه براش، طبیعتاً یک فروشگاه عرضه رایگان نیست.
      یک فروشگاه الکترونیکی محسوب میشه که از نظر مکانیزم پرداخت، به مخاطبان و مشتریانش اعتماد داره.
      البته طبیعیه که کسانی که محرومیت و محدودیت مادی دارند، مستثنی محسوب میشن.

      ——————-
      من اونجا هم نوشتم که مثال کرباسچی یک تداعیه نه یک مصداق.
      اما اصولاً معتقدم فرهنگ سازی زمان میخواد.
      آدمهای زیادی مثل من، باید چنین حرکتهایی رو راه بندازند و ضرر کنند و ورشکست بشن،
      تا مردم کم کم بفهمند که داشتن امکانات، هزینه داره و خودشون داوطلبانه و نه به زور Tracing و ردیابی و … هزینه اونها رو پرداخت کنند.

      احتمالاً سالهای اول اجرای Trustzone و مدلهای مشابه، هارد کامپیوتر خیلی ها از فایلهایی پر میشه که دانلود کردند و ترجیح دادند هزینه اش رو پرداخت نکنن.
      برای من اصلاً مهم نیست.
      مهم اینه که ۵ سال یا ۱۰ سال دیگه، مردم این فرهنگ رو جدی بگیرند که برای Sustainable Growth و رشد پایدار باید هزینه پرداخت کرد و گرنه هر حرکت مثبتی، مثل تیر اندازی یک تک تیر انداز در میدان جنگ، مقطعی است…
      ——————-
      نکته دیگه اینکه وقتی من فایلها رو رایگان در سایت عرضه میکنم و میلیونها تومان هزینه سرور رو شخصاً پرداخت میکنم تا هموطنانم دسترسی راحت به فایلها داشته باشند، به نظر من، فروش فایلهای من به هر مبلغی که باشه، سرقت محسوب میشه.
      در خصوص TrustZone هم با توجه به هزینه ای که برای تولید محتوا میشه (ما فقط برای شروع کار، بیش از ۲۰ میلیون تومان کتاب از خارج کشور خریداری کردیم تا کتابهای خوب رو انتخاب کنیم) منطقیه که اگر کسی قراره هزینه ای پرداخت کنه، به تولیدکنندگان و سایر کسانی که قراره از این پروژه منتفع بشوند پرداخت کنه نه به کسی که یک دستگاه رایت سی دی در خونه گذاشته و فایلهای دانلود شده رو عرضه میکنه.
      در یک پروژه شبیه TrustZone اولویت اول، این نیست که صدا به گوش همه برسه. اولویت اول زنده ماندن پروژه است
      ——————-
      کسانی که در ووردپرس وبلاگ دارند، اسمشون به رنگ دیگه ای میاد فکر کنم. مطمئن نیستم.

      • مهدی گفت:

        ممنون محمد رضا، بابت توضیحاتت…
        امیدوارم یه روزی منم بتونم جزو اون گروه دیوانگان باشم…

        راستی سر نخی که دادی باعث شد اون ماجرا رو کشف کنم! توی این فرم ارسال دیدگاه، یه فیلد “وبسایت” هم هستش که ظاهرا اگه اونو پر کنیم، اسممون لینک میشه بهش و برای همین نارنجی می شه..

  • سینا گفت:

    مطمئن هستم کار بزرگی می کنی،
    اما تا جایی که می خوایم برسیم بالا پایین خیلی زیاد داریم دوست من…

  • Neda.sh گفت:

    سلام محمد رضا جان تبريك ميگم به اراده و جرات شما به خاطر شروع اينكار بزرگ و واقعا سخت به اين خاطر ميگم سخت چون به وجود آوردن اعتماد در فضا و جامعه ايي كه افراد معتمد كم پيدا ميشن كار سخت و طاقت فرسايي است اما از اونجا كه شما مرد كارها و اهداف بزرگ هستيد سرانجام موفقيت همراه شما خواهد بود من هم جسارتأ چند پيشنهاد دارم
    اول اينكه از اعضا و افرادي كه به سايت سر ميزنند ثبت نام به عمل بياد و دسته بندي هم انجام بشه و دوم اينكه تمام امتيازات اين فروشگاه مرحله به مرحله و با توجه به عكس العمل و بازخورد اعضا ارائه بشه منظورم اينه كه در دسترس بودن تمام اين امتيازاتي كه خيليها براي اولين بار باهاش مواجه ميشن فضا رو براي سوء استفاده و آلوده كردن آماده ميكنه
    البته استاد عزيز ميدونم شما ميخواييد با اينكارتون تمام تفكرات و ذهنيتهايي كه در مورد بي اعتمادي هست رو از بين ببريد و فضايي سالم و پراز اعتماد رو به وجود بياريد اما به نظر من وقتي ما اولين قدم اعتماد رو برميداريم دوست داريم از اطرافيانمون هم حركت يا حس متقابلي رو دريافت كنيم تا انرژي و انگيزمون براي برداشتن قدم بعدي بيشتر و سريعتر بشه هر چند مطمئنم
    اراده وعزم پولادين و ذهن خلاق شما وقتي طرح اينچنين بزرگ رو ميخواد به مرحله ي اجرا برسونه حتما تمام جوانب كار رو هم در نظر گرفته
    تمام چيزهايي كه امروز شسته رفته و قابل دسترس ما قرار گرفتن يه زماني افرادي چون شما اون رو ابداع كردن و سختيها و زحمتهاي زيادي كشيدن و نسل به نسل گشته و هر دوره ايي هم چيزي تكميلي به اون اضافه شده اما به عقيده ي همه كار اولين ابداع كننده قابل ستايشه در ذهنها نقش ميبنده اميدوارم موفق بشيد در آخر بايد بگم كه باعث افتخار منه كه عضو و همچنين مشتري فروشگاه شما بشم اونطوري ميشم جزء اولينها 🙂

  • صهبا گفت:

    سلام و سال نو مبارک

    پیش از هر چیز به نوبه ی خودم تشکر میکنم از این گام رو به جلو و تأثیرگذار . آرزو میکنم در سال جدید شاد باشید و شادتر و شادتر…
    در مورد راه اندازی سایت جدید پیشنهاد میکنم امکان پرداخت قسطی قیمت محصولات ارائه شده رو هم در سایت قرار بدید تا هم امکان خرید محصولات فرهنگی برای دانشجوها وجود داشته باشه و هم اعتماد عمومی و قانون کپی رعایت بشه.
    بازم ممنون
    پایدار باشید

  • شیما گفت:

    ایده خیلی جالبیه!!.. فقط نحوه پیاده سازی این ایده یکم پیچیده به نظر می رسد. البته قطعا اگر الگوریتم ها و درخت های تصمیم گیری به طور مناسب طراحی شده باشند . بسیار موفق خواهد بود. من و همسرم که خیلی استقبال میکنیم.

    اگر کمکی هم از دستمون بر میاید خوشحال میشیم در این حرکت شما را همراهی کنیم.

  • نوا گفت:

    تو فوق العاده ای محمدرضا

  • دلارام گفت:

    آفرین… امیدوارم با این گل ها کم کم بهار را درک کنیم

  • ناشناس گفت:

    عجب تصمیم و حرکت بزرگی…
    این جوری که شما خیلی خیلی کوتاه اومدید… مثل فری شاپ می مونه که اگر کسی دلش خواست و دستش تو جیبش رفت دونیت کنه

  • فرشته گفت:

    با سلام و درود فراوان…..استاد عزیز من فکر میکنم از شمار شاگردان کوچک شما باشم که در کلاسهای شما شرکت می کنم که البته جای خوشحالی است زیرا که در دوران جوانی با شما آشنا شدم….من (کوچک شاگرد شما) هم از کار شما متعجبم هم آن را تحسین میکنم.تحسین میکنم زیرا که حرف زکات علم را در عرصه ی عمل آورده اید و هم متعجب که در دنیای پوچین و پولی شما پا را ورای دنیا برداشته اید……میدانم تشکر ساده و بچگانه ی من در انبوه قدر دانی ها به چشم نیاید اما شاید قطره ای از آن دریای تحسین ها باشد…..استاد عزیز متشکرم……

  • shirin گفت:

    خیلیی خوبه امیدوارم تو همه ی زمینه ها این کتاب ها باشه … واقعا کارتون عالیه… میشه برای کسایی که در توانشون نیست پول اون کتاب رو بدن یه قسمت بزارید که هر کس هر چه قدر در توانش باشه بتونه بپردازه .. من خودم به شخصه دوست ندارم اگر نتونستم پول کتابی رو بپردازم بگیرمش البته شاید ایدم جالب نباشه

  • حمیده گفت:

    سلام
    ایده جالبیه،اگر فایلهایی که میزارید فایلهایی باشه که کمتر در دسترس ماهست.
    من بنابه رشته ام تو سایتهای مدیریتی زیادی میرم و متاسفانه از یه صفحه هم میخوان درامد زیادی کسب کنن،به نظرم قیمت گذاری باید براساس محتوای کارباشه تا خریدار جذب شه نه براساس اسم های دهن پرکن این روزا.
    ازنظر ظاهرهم مثل انجمن های این روزا زیاد پیچیده اش نکنین.
    ولی شاید بشه یه رنج قیمتی هم گذاشت که اونایی منصفانه نمیدونن انتخابی قیمت بدن که البته این یه جورایی با قیمت گذاری شما متناقض میشه،اما از وضعیت صفرو یکی درمیاد.
    و یه قسمت عمومی هم میشه درست کرد که فایلهای رایگان اما دردسترس رو گذاشت،اینجوری خدمات رایگان بیشتری دارین و قدرت مقایسه تو خدمات بالاتر میره.

  • سمیه گفت:

    تو بهترینی
    از تمام توجه و تلاش شبانه روزیت تشکر می کنیم.

  • محسن بصائریان گفت:

    محمد ضا سلام . سال جدید را تبریک میگویم . بهمراه بهترین آرزوها و دعای خیر برای شما ، از جوار حرم مطهر امام رضا (ع)،
    نایب الزیاره شما هم هستم .

    محمد رضا بابت این فکر بهت تبریک میگم .آینده خوبی دارد .

  • سلام
    گلدون زياد داشتيم
    ولي محمدرضا يكي بيشتر نيست

  • سمیه گفت:

    دسترسی به خود فروشگاه به شرط رجیستر باشه…به دو دلیل:
    یکی به خاطر security فروشگاه در بلند مدت(اگه قراره ،بقیه هم محصولاتشون رو دربلند مدت رو سایت بذارن)…

    دوم در بلند مدت برای بررسی بازخورد و ارائه استراتژِی های جدید رو سایت..چون سایت یک e-shop هست..باید اطلاعات دقیق از مخاطب داشته باشی…که بتونی مخاطباتو آنالیز کنی …و متوجه تعداد دانلودها و تعداد پرداخت ها و بیشترین نیاز بشی..

    این اعتماد از نظر من باید دوطرفه باشه…اگه من بودم…اعضای سایت رو بر مبنای همون اعتماد و فعالیت و معیارهای دیگه که حالا جای بررسی داره ،به مرور زمان دسته بندی میکردم… مثلا اعضای gold ، silver و یا هر دسته بندی دیگه ای….بعد این حجم دانلود رایگان و امکانات رو برای هر دسته مشخص میکردم..یه جور ایجاد انگیزه در مخاطب ..برای قرار گیری در دسته بندی ها ..بنا به نوع فعالیت…این طوری به مخاطب وفادار اعتماد بیشتری میشد…به نظر من میشد یه جور اعتماد دوطرفه…

    نمیدونم منظورمو رسوندم یا نه…

    در هر صورت ایده بکری هست…

    ارادتمند و دوستدار همیشگی شما

    سمیه

  • حسن گفت:

    شب بخیر ایده جالبیه فقط اگه بحث پرداختش( مثل فروشگاه های آنلاین دیگه که هفت خان رستم هست نباشه) خوشحالتر میشیم
    جز برنامه های عید من زیر و رو کردن و مطالعه مباحثی بود که شما اشاره کرده بودید هست می خاستم یه کتاب(فارسی یا انگلیسی) در مورد content analysis معرفی کنید
    با تشکر

  • مهسا گفت:

    اول تبریک عیدمو با تاخیر بپذیر و بعد تبریک برای نه شروع این کار که برای بینش و شخصیتی که سال ها رویاش این بوده.خیلی منتظر کتابای صوتی بودم اما الان بیشتر از این ایده ذوق زدم.به امید گسترش این کار و خیلی از عقاید شما.

  • حسین گفت:

    محمدرضا جان،
    ایده Trustzone ایده بکر و جالبیه و جدا از اینکه چه نیتی داری، پیدایش یه گونه جدید کسب و کار اینترنتی یا حتی یه فرهنگ جدید کسب و کار اینترنتی رو نوید میده…
    به نظرم برای رشد این ایده لازم نیست در ابتدای راه خیلی سخت گرفت و فرایند کار رو پیچیده کرد، شاید کپی کاری دیگران از محصولات سایت در ابتدا آزاردهنده باشه، اما در نهایت با در نظر گرفتن همین فلسفه اعتماد-محور مشکل جدی ایجاد نمیکنه…

    • shabanali گفت:

      شاید خیلی مربوط نباشه حسین جان.
      اما من ایده کرباسچی رو در فرهنگ سازی خیلی قبول دارم.
      اون زمانی که شهردار بود و در میدان ها گلدون می گذاشت، مردم گلدون ها رو می بردن خونه!
      یک بار بهش گفتن: این چه کار احمقانه ایه که تو انجام میدی؟
      گفت: بالاخره روزی تمام خانه مردم، پر از گلدون میشه و اونروز دیگه گلها رو نمی برن.

      من هم فکر میکنم فرهنگ سازی وقت گذاشتن و صرف هزینه میخواد و من و همراهانم تو این قضیه مصمم هستیم.

      • محمد گفت:

        البته ایشان (کرباسچی) هزینه اون گلدونها و گلها را از جیب مبارک خودش نمی داد بلکه از جیب مردم می داد.

        خرج چو از کیسه میهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود

        و صد البته حال اینکار باعث ارتقاء فرهنگ همان مردمی می شد که هزینه اینکار را غیر مستیقم پرداخت میکردند

      • من با شما موافقم. اما فرهنگ سازی همونطور که خودتون واقف هستید بسترسازی لازم داره. شما به نظرم نمیتونید کار موردنظرتون رو با کار کرباسچی خیلی مقایسه کنید چون ایشون بر خلاف شما امکانات مالی محدود نداشتند و از جیب خودشون پرداخت نمیکردند. قطعا شما باید در انجام ایده محتاط تر باشید تا این پروژه موفق از کار دربیاد. میدونید مساله کمی حساس تر از این حرفهاست. کاری که انجام میدید اگر با شکست واجه بشه تبعاتش خیلی بیشتر از یک ورشکستگی ساده است قربان… یعنی تراست کردن به ایرانیان با شکست مواجه میشه. یعنی ممکنه امید کسان دیگری که امیدوار بودند کارهای مشابهی انجام بدن و جواب بگیرن از بین میره. بنابراین شما باید محتاط تر به نظرم رفتار کنید. توی جامعه ما هنوز خیلی از ادمهایی که کلی شرافتمند هستند هنوز باور ندارند که دانلود فیلم و سریال بدون اجازه سازنده، دزدی صرف محسوب میشه. امیدوارم با واقع بینی بیشتر این کار جالب رو به انجام و سرانجام برسونید… فقط انجامش که مهم نیست… مهم و مهم تر و مهم ترین اینه که این تراست زون خودش هزینه های خودش رو تامین کنه… موفق باشید.

  • Setareh گفت:

    استاد عزیز
    تبریک من رو هم به عنوان شاگردی که هیشه ه ه ه ه به استادش که “ترین ها” رو می آفرینه و بهش افتخار میکنه پذیرا باشید

  • سیما ولی زاده گفت:

    عالی.

    محمدرضا، من دو تا پیشنهاد دارم:
    یکی اینکه واژه “اولین” حذف بشه از عبارت “اولین فروشگاه مبتنی بر اعتماد ایرانیان”. کاربرد ِصفت عالی این سوال را در ذهن ایجاد می کنه که در چه مقیاسی اولین بوده؟ آیا به این معنی ه که تا به حال در هیچ نقطه ای از ایران فروشگاهی مبتنی بر اعتماد ایرانیان نبوده. یا در بازه زمانی خاص و در حیطه کاری خاص عنوان اولین قابل اطلاق ه. خلاصه که کلی سوال به ذهن می آره که شاید اون سوال ها راه انتقال یک پیام مستقیم را سد کنند و از ماندگاری پیام تو ذهن بکاهند.
    دیگه اینکه، برای قیمت گذاری سیاست ساده تری دنبال بشه. ولی قیمت ها طوری تعیین بشه که دانشجوها هم از عهده پرداختش بر بیاند.

  • البرت گفت:

    سلام
    با توجه به اینکه فایلهای رادیو مذاکره رو تو همایشها به نام شما فروختن من حرفم اینه چجوری میشه از سو استفاده برخی افراد جلو گبری کرد اینکه بیان دانلود کنند و روی سی دی بزنن و بفروشن فکر میکنم مساله مهمی باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • آرزو گفت:

    استاد کاملا موافقم
    این کار شما مثل توپ میترکه همه جا و خیلیها تعجب خواهند کرد
    گذشته از اون یه کار نو هست
    تبریک تبریک تبریک به این ایده خلاقانه
    استاد عالی…
    ذوق کردم بالاخره یکی پیدا شد تا سنت شکنی کنه
    خوشحالم
    امسال با شما و مطالب سایت شما آغاز شده برام
    به فال نیک میگیرم
    بعد کنکورم منم خوشحال میشم اگه بتونم کاری انجام بدم براتون

  • mahtab گفت:

    بی صبرانه منتظر TrustZone هستم.بدون شک حرکت بسیار جالبیست.ممنون آقای مهندس و به امید موفقیت.

    • محبوبه گفت:

      سلام استاد عزیز
      ایده واقعا عالی هست
      اگر یه برنامه ای هم برای کسانی که همیشه پرداخت میکنند داشته باشی فکر میکنم یکم انگیزه بیشتری میده

      • سعیده ( ) گفت:

        واقعا ممنون که اینقدر فعالید و اینقدر ایده های سازنده دارید.

        خداکنه فایلهایی که میذارید از کتابهای روز دنیا، موضوعاتش متنوع و گسترده باشه و خیلی تخصص یه رشته خاص رو نخواد.

  • مسعود نصیری گفت:

    بازم سلام ….
    به نظر من حرکت جالب و خلاقانه ای هست اما باید کسانی که محصولی را در این فروشگاه در معرض فروش قرار می دهند،قید کسب درآمد را بزنند و انتظار آنچنانی نداشته باشند.چون مخصوصا ما ایرانی ها تمایل داریم در قبال دریافت چیری،هزینه ای ندهیم و آن چیز را به رایگان از آن خود کنیم.به نظر من این ایده در طولانی مدت و پس از هزینه ی زیاد به سرانجام خیلی خیلی خوبی خواهد رسید و نوعی فرهنگ سازی غنی ای برای مملکت مان خواهد بود.
    پیشنهادم این است که ابتدا افراد را در سایت پبت نام کنید و اطلاعات مختصری از آنها دریافت کنید و سپس اقدام به فروش(رایگان یا غیر رایگان) نمایید.
    آرزوی موفقیت برای شما و برای همه دوستان دارم.

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser