دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

رادیو مذاکره ۲۷: مذاکره در محیط مجازی

فایل ۲۷ رادیو مذاکره، در خصوص مذاکره در محیط مجازی منتشر شد. در این فایل  رادیو مذاکره به مذاکره از طریق تلفن، ایمیل، پیامک و … اشاره میشود. البته این موضوع در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

لینک دانلود فایل صوتی  مذاکره در محیط مجازی

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


55 نظر بر روی پست “رادیو مذاکره ۲۷: مذاکره در محیط مجازی

  • abolfazl گفت:

    محمدرضای عزیز سلام
    به خاطر آپلود فایل جدید ممنون

  • پژمان گفت:

    سلام محمد رضای عزیز
    تشکر از تایمی که برای این فایل گذاشتی، به نظر من خیلی خوب بود

  • لیدر گفت:

    مثل همیشه عالی بود. استاد میشه راهکار های بیشتری رو برای برقرای ارتباط در محیط مجازی مخصوصا با ایمیل و پیامک رو بیان کنید. من چون در شهرستان هستم امکان دیداری حضوری با اساتیدی مثل شما یا استفاده کردن از کلاسهاشون رو ندارم. اما همون طوری که خودتون تو فایل۲۷ رادیو مذاکره گفتید باید بتونم طوری ارتباط برقرار کنم که به ایمیل هام جواب داده بشه و بتونم پیگیری کنم. پس نحوه ی نوشتن کلمات خیلی مهم هست. خیلی ممنون

  • reyhaneh گفت:

    با سلام
    استاد مطلبی را که عنوان کردید.من همیشه با دست به گریبان بودم و یک جورایی رکوردار انداختن تیری در تاریکی هستم.تا به حال از این زاویه بهش نگاه نکرده بودم 🙂
    ولی از این به بعد سعی میکنم خوشبینانه تر ه مسائل پیرامونم نگاه کنمو
    با تشکر از مطلب خوبتون

    • reyhaneh گفت:

      کاش اینجا قابیلت ویرایش داشت.تا آدم اشتباهات تایپی اش را بر طرف کند.از این به بعد سعی میکنم قبل از زدن دکمه سند حتما یکبار آن را بخوانم 🙂

  • نیلوفر گفت:

    ممنون بابت مطالب خوب فایل.

  • امیر گفت:

    با عرض سلام و سپاسگزاری فراوان بخاطر همه ی شخصیتت
    فایل شماره ی ۱۸ رادیو مداکره رو پیدا نمیکنم انگار نذاشتین روی سایت؟
    ممنون میشم ی بررسی کنید

  • گیتی گفت:

    خیلی مفید و خوب بود ممنون! مهندس من بشدت وسواس دارم تو محیط مجازی و به همه مشکوکم! از نظر من تو این محیط همه غیزقابل اعتمادن مگر اینکه خلافش ثابت شه! از این طریق موقعیتهایی رو از دست دادم و جاهایی به نفعم شده! اما بشدت بدبینم! شاید انقدر که همش میگن مواظب بتشید مواظب باشید اینطور شدم! مثلا یک مثال بزنم هیچوقته هیچوقت نمیتونم اعتماد کنم و رزومه برای شرکت هایی که دنبال متخصصی شخصی برا کار هستن بفرستم! چون فکر میکنم که اونا مشکل دارن و ممنکه به ضررم شه!!! راستش وسط اینهمه کاری که دارید نمیخوام بگم که سوال دارم و خودخواهانه منتظر جواب شم اما همواره برام سوال بوده که این رفتار افراطی تفریطی هست و برای اصلاحش باید چیکار کنم…

    از فایل بینهایت ممنونم!
    شادی در این ایام براتون آرزو می کنم!

  • سارا جم گفت:

    سلام
    بابت همه کارهاتون ممنون .
    سوالی داشتم : کتاب جدیدی در تراست زون نمی گذارید؟ کتاب بعدی چیه ؟

  • سمانه گفت:

    سلام محمدرضا 🙂
    ممنونم به خاطر آپلود فایل جدید

    فقط یه خواهش: اینکه تو صفحه ی رادیو مذاکره ،فایل های ۲۶ و۲۷ لینکشون قرار نگرفته .اگه امکان داره لطف کن واین دو فایل رو هم در صفحه ی رادیو مذاکره قرار بده ،چون دیدم که برخی وبلاگ ها این صفحه رو لینک کردن .بهتره که این دو فایل هم اونجا قرار بگیرن
    دوباره سپاسگزارم .
    جا داره که تشکر کنم از تمام کسانی که کنارت هستن وکمکت میکنن تا تو باشی و به ما کمک کنی برای بهتر بودن.
    کسانی که هستن اما دیده نمیشن .از طرف من و همه ی دوستان این قبیله ،از همه ی کسانی که در کنارت تلاش میکنن ،تشکر کن .

  • ص.شویکلو گفت:

    سلام.
    من یه سوال دارم . نمیدونم ربطی واقعا به این پست داره شاید هم بی ربط نباشه:
    خیلی از ماها برای پیدا کردن شغل و پخش مهارت های شغلی و غیره… رزومه می سازیم و برای اگهی های مجازی مثلا توی روزنامه های مجازی و …. می فرستیم یا حتی توی سایت های مختلف عضو می شیم.گاهی از روی همین رزومه ها از ط رف کارفرما به ما زنک می زنن و قرار مصاحبه و مذاکره می ذارن. و وقتی که ادرس محل شرکت را به ما میدن میبینیم که با اونچه توی چهار چوب ما هست نمیگنجه مثلا راه دوره و غیره و مسایل دیگه.. می خواستم بدونم چطور میشه این مذاکراتو پیش برد و چطوری باید بههشون گفت و چطور میشه از این ها یه فرصت بسازیم. ( من خیلی به این موارد برخورد کردم و گاهی وقتها موندم که چی بگم که نکات مثبت روی ذهن کارفرما بشینه و گوشه ذهنش ما رو نگه داره)
    با تشکر

  • soheila گفت:

    سلام خیلی خوشحالم رادیو مذاکره فعالیتش آغاز شد مرسی استاد

  • محمد حسین گفت:

    موضوع فوق العاده ایست کی ارائه میشود؟

  • حنانه درفشی جوان گفت:

    سلام آقای شعبان علی بخاطر تمام فایلهای صوتی که توی سایتتون قرارر میدید متشکرم، نمیدانید من چقدر علاقهمند به این مطالب هستم اما چون نابینا هستم منابع شنیداری در دست ندارم و فقط از سایت شما میتوانم بهره ببرم .
    باز هم متشکرم و بسیار علاقهمندم دیداری حضوری یا تماسی تلفنی با شما داشته باشم.

    • حنانه جان. ممنونم از اینکه برام کامنت گذاشتی.
      شاید برات جالب باشه، یکی از فعالترین دانشجویانی که من تا حالا داشتم، یک خانم وکیل نابینا بود که پشتکار و جدیت و وقتی که برای درس میگذاشت رو هرگز فراموش نمیکنم.
      خوشحالم که فایلها برات مفید بوده و امیدوارم بیشتر و بهتر بتونم این فایلها رو تولید کنم.
      هر زمانی که لازم بدونی خوشحال میشم که ببینمت یا باهات حرف بزنم. کافیه یک خط ایمیل به من بزنی و اطلاعات تماست رو به من بدی، خودم بلافاصله تماس میگیرم.
      ایمیل من هم infoatshabanalidotcom

  • محمد گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    استاد عزیز با تمام مشغله ای که دارید می خواستم ازتون خواهش کنم اگه ممکنه یه خورده وقت بیشتری برای رادیو مذاکره بزارید من ۲ ماهه هر روز سایت چک می کنم ولی…

  • پژمان گفت:

    سلام محمد رضای عزیز
    ممنون از انتخاب بسیار خوبت من فکر می کنم خیلی از مذاکرات در دنیا به سمت فضای مجازی رفته و مهارت مذاکره در این فضا ها رو خیلی از ماها بلد نیستیم.

  • sahar گفت:

    من زمانی که کار آموز وکالت بودم از وکیل سرپرستم یاد گرفتم که از زیاده گویی تو نوشتن دادخواست خود داری کنم ایشون میگفتن دادخواستی که طولانی بشه قاضی رو خسته میکنه و ترجیحشون این بود که در ۲ یا ۳ سطر نوشته بشه و زیاده گویی نشه.من این کارو تو مکاتبات تجاری بین المللی انجام میدم و سعی میکنم تو مکاتباتم کلامم رو جوری بیان کنم که با خواندن همون چند سطر حق مطلب ادا بشه میخواستم نظرت رو راجع به این مسئله بدونم

  • سلام
    چیزی که من مد نظرم هست و میخوام بیشتر در موردش بدونم اعتماد سازی هست
    چطور برای کسی که ما رو نمیشناسه در فضای مجازی اعتماد سازی کنیم (به صورتی که امکان ارتباط رو در رو هم نباشه)
    بصورت خاص در زمینه عاطفی و جنس مخالف
    نمیدونم که این موضوع جاش در این فایل هست یا نه ولی به نظرم لازمه که یک بار بهش پرداخته بشه
    ممنون

  • ناشناس گفت:

    تشخیص تو این محیط خیلی مهمه

  • سپهر گفت:

    ممنون که این موضوع رو انتخاب کردید.واسه من خیلی مهم بود.

  • آزاده گفت:

    سلام، متاسفانه من نمیتونم عضو سایت شم!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس گفت:

    سلام، متاسفانه من نمیتونم عضو سایت شم!!!!!!!!!!!!!

  • چقدر من در مورد این موضوع سوال دارم و چقدر ما در فضای این کشور نیاز به دانستن این نوع مکالمه داریم ،
    آخه زمانی که آپولو حاکم است هرمس کارش راحته ، موضوع زمانیه که پوزیدون یا آرس ( که تایپهای غالب در کشور هستن ) میان تو گود اون موقع است که هرمس عرقش در میاد !

  • azimeh گفت:

    با سلام خدمت استاد گرامی،
    سوالات مربوط به مذاکره مجازی:

    ۱- معمولا در این مذاکرات (از طریق محیط مجازی)، نگران این هستیم که منظور خود را به درستی بیان کرده و از ایجاد مفاهیم اشتباه و یا درک نادرست از گفته هایمان در ذهن مخاطب پیشگیری کنیم. چگونه و با چه شرایطی می توان منظور خود را به درستی به مخاطب بیان کرده و هدف مشخص و یکسان گوینده و شنونده را محقق کنیم؟

    ۲- در مذاکرات حقیقی، ارتباط غیر کلامی در موفقیت مذاکرات موثر است. اما در مذاکرات مجازی چگونه میشود این خلاء مهم را پُر نمود و رضایت خاطر گوینده و شنونده در مذاکره تأمین شود تا نتیجه اثربخش تری بدست آورد؟

  • صهبا گفت:

    پیشتر و بیشتر از هرچیز به خاطر طرح این موضوع سپاسگزارم.
    حقیقت اینه که چند وقتی بود بسیار مایل بودم سوالی رو که در ادامه طرح میکنم در قالب ایمیل از شما بپرسم. این مساله ایه که مبتلا به خیلی از دانشجویان دکتریه.سعی میکنم خلاصه بپرسم:
    وقتی یک دانشجوی دکتری تقاضای ویزیت چندماهه از موسسه یا دانشگاهی رو داشته باشه٬ علی الاصول با استادی در موسسه ی مقصد شروع به نامه نگاری میکنه. طبیعیتا اگر واسطه ای- مثل استاد راهنمای داخلی که سابقه ی همکاری با اون استاد رو در اون موسسه داشته باشه- این وسط وجود داشته باشه میتونه مثل کاتالیزور عمل کنه و خیلی وقتها چنین فردی وجود داره. ولی در غیاب چنین شرایطی دانشجوی دکتری چطور باید صحبت رو شروع کنه و ادامه بده که در نهایت بتونه اون موقعیت رو با فاند بدست بیاره؟ پروپوزال خودش رو برای اون دوره ی همکاری کی و با چه ادبیاتی و تا چه حدی بیان کنه؟
    بسیار ممنونم٬ پایدار باشید

  • مهناز گفت:

    با سلام و بی مقدمه اضافی
    چطور و با رعایت چه فاکتورهایی در متن ایمیل یا چت برای شرکت مقابل توانمندی هایم را و اینکه قادرم در حیطه مهارتم باعث پیشرفت آن شرکت شوم، بیان نمایم؟ اگر ضمن گفتگو بحث به سمتی رفت که من در آن زمینه ضعیف بودم، چطور ضعفم را برای طرف مقابل حداقل بیشتر از آنچه که هست پررنگتر ننمایم(و فرض را بر این بگیرید که این ایمیل به عنوان شروع رابطه کاری بوده و هیچ زمینه قبلی از گفتگو، سفارش قبلی توسط فردی دیگر و.. در میان نباشد)
    چطور برخی افرادبا علم سطح ۱۵ نمره اعتماد ۱۹ میگیرند و برخی با سطح علم ۱۸ شاید به زور نمره اعتماد ۱۷ بگیرند؟؟؟؟؟ و جالب برایم اینجاست نه این حد از نمره را از طبقه عام یا بخش خصوصی و… که از سطح آکادمیک و اصطلاحا تحصیلکرده میگیرند!!!!
    ممنونم

  • لیدر گفت:

    چطوری میشه فهمید طرف مقابل در گفتگوی تلفنی،پیامک و چت چقدر در مورد حرفهاییی که میزنه صداقت داره؟ و زمانی که متوجه عدم صداقت طرف میشیم چطوری باید برخورد کرد؟

  • میثم گفت:

    من همیشه تو گفتگوهای رودرو حاضرجواب بودم و دقیقا مثل یه پلنگ، سریع، به جا، خنده دار و جدی پاسخ میدم اما وقتی به گفتگوی تلفنی میرسه مغزم قفل میکنه، واقعا گفتگوی تلفنی برای من عذابه.

    در پیامک هم همیشه بهترین پاسخ ها رو میدم، طوری شده که دوستان، بعضی وقت ها پیامک طرف مقابلشان را به من میفرستند و میگن تو جواب چی بفرستیم؟

    تو پرانتز:
    همین گفتگوی تلفنی جنس مخالف رو از من دور میکنه. چون شنیدم و میدونم جنس مخالف شدیدا به صدای فرد مقابلشون وابسته میشه در حالیکه من فراری هستم از این امر.

  • رها(اسفند) گفت:

    اعتماد و تشخیص آن در محیط مجازی خیلی سخته!!!
    چقدر میشه دید مثبتی پیدا کرد نسبت به این محیط…
    مخصوصاکه نگرانی خیلی از خانواده ها ارتباط فرزندانشون با این محیط است…

  • سمانه گفت:

    سلام
    یادم هست که یک بار از شما پرسیدم :در محیط مجازی ارزشها چطور تعریف میشن؟شما در جواب گفتید :«هر چیزی که محدودیت فاصله هارو کمتر کنه یک ارزش محسوب میشه»

    باتوجه به اینکه جامعه داره به سمت ارتباطات مجازی پیش میره ،چه در خصوص معاملات ،مذاکرات تجاری ،اجتماعی و…حتی عاطفی….میخوام این سوال رو مطرح کنم ،که در محیط مجازی چطور میشه اعتماد سازی کرد ؟

    بلاخره مذاکره در محیط مجازی با مذاکره در محیط حقیقی تفاوت های زیادی داره .همین که طرف مقابل رو نمیبینیم وارتباط غیر کلامی برقرار نمیشه وزبان بدن ،نه برای برقراری ارتباط بیشتر ،بلکه برای تشخیص یک سری ویژگی ها(اعتقاد من این هست که در ارتباط چهره به چهره از روی چشم ها وحرکات بدن خیلی چیزها رو میشه فهمید .حداقل من اینطوری ام ،واگر ادعا نباشه ،تا یه حدودی حتی میتونم پیش بینی کنم که طرف مقابلم بعد از صحبت کردن من چه چیزی رو به زبون میاره )اما در محیط مجازی چنین اتفاقی نمیفته .
    ما در ارتباطات دنیای واقعیمون هنوز در شخصیت شناسی مشکل داریم .در محیط مجازی چطور میشه یه پیش بینی از شخصیت طرف مقابل داشت؟

    سوال زیاد دارم .اما گمان میکنم سوال پرسیدن هم هنره که هنوز به طور کامل یاد نگرفتم ! چون برخی سوالات رو نمیدونم چطور باید مطرح کنم.این دیگه وا اسفا ست!!!

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser