دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

دو دقیقه تجربه انسانیت

می‌دانم بسیاری از شما این کلیپ را دیده‌اید. اما به هر حال، چند وقت پیش به بهانه حقوق حیوانات، کلیپ مربوط به یوزپلنگی را گذاشتم که وقتی میمونی را شکار می‌کند و می‌بیند میمون صاحب فرزند است، بر خلاف خوی حیوانی خویش، سرپرستی فرزند را به عهده می‌گیرد. کلیپ متعلق به National Geographic است و متن زیبای روی آن که توسط Boone Smith خلق شده، احساسات مخاطب را برمی‌انگیزد. اگر ندیده‌اید پیشنهاد می‌کنم ببینید و به دوستان خود هم نشان بدهید. برای ایجاد چند دقیقه حس خوب در جهانی که انسانها یکدیگر را تکه تکه می‌کنند، ابزار بهتری نمی‌شناسم.

پی نوشت ۱:لینک دانلود کلیپ

پی نوشت ۲: از این به بعد، مطالبی از این دست را با برچسب «حس خوب زندگی» خواهم نوشت.

یوزپلنگ هم گاهی در مواجهه با یک میمون، برخورد انسانی دارد!

یوزپلنگ هم گاهی در مواجهه با یک میمون، برخورد انسانی دارد!

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


52 نظر بر روی پست “دو دقیقه تجربه انسانیت

  • شاهرخ گفت:

    كليپ رو كه ديدم ياد يك تجربه دوران بچگيم افتادم. توي حياط خونمون يك گربه موشي گير آورده بود و حدود نيم ساعت باهاش بازي مي كرد. مي گرفت و ولش مي كرد. وقتي موشه خسته و بي حال مي شد مي رفت دورتر وا ميستاد و به محض اينكه مي خواست فرار كنه مي پريد مي گرفتش. خلاصه وقتي موشه در حال مرگ بود و گربه هم از بازي خسته شده بود گرفت موشه رو خورد.
    اولش نخواستم اين كامنت رو بگذارم. گفتم وقتي جو مثبته چرا من بيام گلام توي كارتون گاليور بشم و نيمه خالي ليوان رو ببينم! اما خوب وقتي ديدم يكي دو تا از دوستان ميگن اصل كليپ رو تا آخر ديدن دوباره ياد خاطره بچگي افتادم و گفتم شايد گاهي لازمه بين ۱۰۰ تا آدم خوشبين يكي هم بدبين باشه! گاهي همين بدبيني ها آدم رو نجات مي ده.
    خوش باشيد.

  • مهران.صمدی گفت:

    محمد رضا جان کلاس «گفتگو‌های دشوار» رو ثبت نام کردم ، فقط یه سوال ، پیش نیاز خاصی میخواد این کلاس ؟ چون من تا حالا کلاساتون رو نیومدم .

  • محمد علی گفت:

    برای من اما این ویدئو یک روضه است!
    السلام علی الطفل الرضیع

  • فریبا گفت:

    خیلی قشنگ هست
    پلنگه چه احساس مسئولیتی داره…………….

  • elham گفت:

    سلام،شاید این گفته و در خواست من بیجا باشه ولی اگه لطف کنید و کمک به بنده بکنید خیلی ممنون میشوم
    بنده تو یه اداره کار میکنم که به بند مسئولیت امور بازرگانی را دادند در صورتی که بنده فقط در زمینه بازاریابی و فروش تجربه دارم ولی از من میخواهند با تولیدکنندگان مختلف ارتباط برقرار کنم تا بتونم با برندی که دارند حق فروش بهشون بدم از اونجایی که بنده تجربه ام کم است میخواستم قبل از این کار اطلاعات و معلوماتم زیاد باشد حالا از شما خواهش دارم که بنده را در این امر یاری کنید اگر مرجع یا کتابی را میدانید که به درد بنده میخورد خواهشا معرفی کنید.
    با سپاس فراوان از شما

  • برديا گفت:

    عالي بود. اما نوشتين برخورد انساني دارد؟! يعني واقعاً ما انسانها اينقدر موجودات باشرفي هستيم كه چنين برخوردها و رفتارهايي بايد به ما نسبت داده بشه؟! نيستيم برادر من نيستيم

  • فاطی گفت:

    وای خدا چقد قشنگ بود بچه میمونه چقد قند بود

  • محسن ترابی کمال گفت:

    سلام خدمت جناب شعبانعلی و دوستانی که این یادداشت را می خوانند. ببخشید که به این صفحه ارتباطی ندارد اما من در تارنمای شخصی‌ام یک نوشتار تازه گذاشته‌ام با عنوان «آقای سلطانعلی! به کلاس‌های آقای شعبانعلی بروید». به این آدرس:http://sophi.ir/index.php/%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA/26-mr-sultanali-go-to-mr-shabanali-classes
    می خواستم نظرات شما را بدانم.
    جناب شعبانعلی! می دانم که نام شما در لیست مدرسین این موسسه است. می دانم که با آقای سلطانعلی آشنا هستید. می‌دانم که با آقای فرزاد مقدم هم آشنایی دارید. اما اصلا قصد بی‌ادبی به آن‌ها را نداشتم. فقط قصدم تعریف نگاه خودم به ماجرا بود.
    اگر احساس کردید متن مناسب نیست، بفرمایید تا برش دارم.

    • محسن جان.

      ضمن تشکر از لطفت به من (که مثل خیلی دوستان از روی لطف و مهربانی همه‌ی ایرادهای من رو ندیده گرفتی و برخی جملات مثبت من رو نقل کردی و با نظر پاک خطاپوش قضاوت کردی) باید عرض کنم که تنها رابطه‌ی من با آقای سلطانعلی و موسسه ایده، یک بار یک جلسه‌ی نیم‌ساعته در دفتر آقای سلطانعلی بود که البته حس بدی نداشتم اما صرفاً احوال پرسی بود و تنها تعامل من با ایشان و مجموعه ایشان یک فنجان چایی و دو عدد قند بوده!
      هر نوع تعامل و ارتباط دیگری را شدیداً و قویاً انکار می‌کنم!

  • ناشناس گفت:

    سلام. جناب شعبانعلی و دوستانی که این کامنت را می‌خوانید
    ببخشید که ربطی به نوشته ندارد.
    من یک نوشتار در سایت شخصی‌ام گذاشته‌ام با عنوان «آقای سلطانعلی به کلاس‌های آقای شعبانعلی بروید»
    به این آدرس :
    http://sophi.ir/index.php/%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA/26-mr-sultanali-go-to-mr-shabanali-classes
    می‌خواستم نظرتان را بدانم.

  • مینو گفت:

    زبان قاصره از بیان مطلب

  • آرام گفت:

    سلام
    با تشکر چند جمله ای مینویسم. امیدوارم طولانی نشود.
    حیوان از مرزهای خودش تعدی نمیکند. تا نیاز اصلی و حیاتیش برآورده شد دست برمیدارد…نقش و وظایف محوله را تا سر حد ظرفیتش انجام میدهد و حتی دارای ابعاد رشد و کمال هم هست مثل کاری که قهرمان خوش تیپ این فیلم انجام میدهد…
    این حد از کمال که به عنوان مثال دلسوزی برای حیوان یا انسانی را منجر میشود جزو کمالات حیوانیست که باید حتما در انسان باشد و نهادینه شده باشد تا تازه حدحیوانی خود را پشت سر بگذارد و بعد به سراغ کمال انسانی برود. پس انسانی که این مرحله را هم کسب نکرده وحشتناک از انسانیت فاصله دارد (بل هم اضل …)
    انسانیت (کمال انسانی) تازه بعد از این مراحل است. ابعاد وجودی انسان (جمادی،نباتی،حیوانی، انسانی) در مراحل نباتی و حیوانی خوددارای ویژگیهای مثبتی است که ما باساده انگاری آنها را به صفات انسانی میشناسیم یعنی تصور میکنیم اینها صفتهایی مختص انسانست و به آدمهایی که این صفت را دارند کلی مدال افتخار اعطا میکنیم در حالیکه بسیاری گیاهان و حیوانات هم آن را دارا هستند.(نوعدوستی،کمک به دیگران،از خودگذشتگی حیوانی که برای نجات فرزندش خود را به خطر می اندازد، درک زیبایی مثل علاقه به موسیقی در گیاهان… ومواردی از این دست در بین جانوران هم دیده میشود)

    ظاهرا «اینجاست که حیوانات بر بشر شرافت میابند.» چون آنها ظرفیت وجودی خود را کامل طی میکنند اما بشرِ بدون تربیت در مرحله های پایین ظرفیتش متوقف شده است. او با سوء استفاده از اختیاری که دارد و طمعهایش از خودش چیزی خطرناکتر از هر موجودی میسازد (که بنظرم حیف است به شأن سایر موجودات اهانت شود) او نابودی میافریند درحالیکه همان بشر با همان قدرت و ثروت و دانش و …باید بتواند دنیا را آباد و آبادتر کند.
    کسب بعد انسانی که بالاتر از صرف صفات پسندیده رایج در ذهن ماست چیزی است که انسان را به جانشینی خدا و حکومت بر زمین شایسته میکند.

    راستی بشر دیو سیرت و دور از انسانیت کنونی چگونه شایستگی دارد که بر یک «چیتا» با آن کمالاتش حکومت کند؟
    فعلا طنز تلخی را در کل دنیا شاهدیم.

    طولانی شد بازم؟ ):

  • علی گفت:

    اگر امکان داره «سال» را هم در تاریخ مطالب وبلاگ اضافه کنین. این به افرادی که میخوان محتوای وبلاگ را یه شخم اساسی بزنن کمک زیادی میکنه٬ تسلسل و ارتباط مطالب قابل درک میشه و کلا زندگی زیبا میشه 😀

  • حسین گفت:

    عذر میخوام اگه احساس خوبتون رو خراب میکنم. در صفحه ی “ستاد مبارزه با چرندیات” فیس بوک به ماجرای ناقص بودن این کلیپ پرداخته بود و لینک اصلی فایل کامل را هم گذاشته بود که نشان میداد یوزپلنگ بعد از کلی بازی کردن با بچه میمون نهایتا ایشان را میخورد و انگار که کل این لحظات را صرف بازی کردن با بچه میمون و سرگرمی کرده است. همینطور بعد از شکار مادر میمون، یوزپلنگ مادر بچه را به حال خود رها نمیکند و بعد از خوردن مادر شروع به تفریح با بچه میمون میکند. در بعضی وبسایتهای فارسی بعد از گذاشتن کلیپ ناقص ادعا شده بود که یوزپلند بعد از دیدن بچه میمون از نهایتا تاثر و تاسف جان به جان آفرین تسلیم کرده و خلاصه باعث تنبه کلی از وبگردها شده بود. با این حال، گویا رویداد با تفسیری که ما رویش گذاشته متفاوت بوده است. گویا احساس ما از این رویداد سبب سانسور کردن قسمتهای پایانی کلیپ شده است.

    • حسین جان. ممنونم که این رو نوشتی. اگر لینک اصلی فایل کامل رو هم بگذاری من آپدیت کنم مطلب رو.

      • سمانه عبدلی گفت:

        آقا حسین ممنونم بابت کامنتی که گذاشتین و برای رئیس قبیله توضیح دادین.من این کلیپ رو به طور کامل دیده بودم .اما این چند روز کلی گشتم تا ببینیم خودم بین فایل ها دارمش یا اینکه لینکش رو پیداکنم _که بیام و با مدرک بنویسم که این یه کلیپ ناقصه و نمیشه بهش بسنده کرد _که پیداش نکردم .بنابه دلایلی که اینجا جای گفتنش نیست ،به خودم اجازه ندادم بدون سند و دلیل تو این سایت حرفی بزنم !مگه اینکه حرف دلم باشه ،که برای نوشتن اون هم کلی دست و پام میلرزه این روزا!
        درخصوص بازی کردن وسرگرم شدن این چیتا با بچه میمون هم ،اگه کلیپ اصلی پیدا شد و اینجا قرار گرفت ،حرفها هست برای گفتن ….

  • نوید گفت:

    من اولین بار که اینو دیدم یاد خوردن بره ی گوسفند های حامله (معروف به بره تو دلی) افتادم که یکی از خوراکهای معروف و گرون هم هست !!!! پلنگ وحشی نخورد ….آدمیزاد میخوره :دی

  • عباس حسنی گفت:

    سلام و خداقوت
    ممنون که این تصاویر انسانی رو گذاشتی . یاد حرف افشین قطبی افتادم که گفت : حیوون به حیوون رحم می کنه ولی شما…”
    عباس حسنی
    سایه بلندت مستدام

  • على گفت:

    بسيار زيبا و الهام بخش … فقط يه نكته كوچولو اينكه اين پلنگ هست

  • Amir Jam گفت:

    دلم خیلی پره این روزا
    از چیزهایی که چشممون عادت کرده به دیدنش
    از خطاهای انسانی بزرگی گه راحت از کنارشون می گذریم
    از رفتار و گفتارم
    یه مطلب کوتاه کار کردم خیلی دوست دارم بخونیدش:
    http://na3leman.blogfa.com/

  • سارانعمتی گفت:

    بسیار زیبا بود. نمی دونم به محض دیدن این کلیپ عجیب یاد برنامه ای افتادم که توی شبکهnatinal Gegraphic farsi دیدم که میومدم ادما رو میدوزدین و یا ادم از کشور های فقیری مثل هند میخریدن وکلیه وسایر اعضای اونا رو در میوردن ومیفروختن.اول این کلیپ بهم حس خوبی داد اما با این مقایسه ای که اومد تو ذهنم ،الان اصلا حسم خوب نیست.

  • مريم .ر گفت:

    ممنون محمدرضاي عزيز. اين چيزها خيلي حس خوب به من ميده و باعث ميشه تحمل واقعيتهاي دردناك دور و اطرافمون كه تو روزهاي خاص مثل عاشورا خودش رو بيشتر نشون ميده برام راحت تره بشه.

  • عباس گفت:

    سلام. زیبا بود .

  • محبوبه گفت:

    تاثیرگذار بود

  • مسعود گفت:

    سلام.کمی تامل لازم است

  • میثم گفت:

    سلام و خسته نباشید بابت این همه مطالب خوب و آموزنده
    من خیلی وقته که مطالب سایت و قبل از اون وبلاگتون رو میخونم ولی به ندرت نظر میدم (میدونم خوب نیست حرفمو نگم ولی بازم نمیگم!) حتی اگه با بعضی مطالب کاملا موافق نباشم!
    آخه میگن:
    افتادگی آموز اگر طالب فیضی
    هرگز نخورد آب زمینی که بلند است
    در ضمن من این کلیپ رو دیدم و خیلی برام جالب بود و فکر کنم به ۸-۱۰ نفر نشون دادم مخصوصا وقتی این رفتار رو با این انفجارهای کورکورانه و انتحاری و یا ماجرای کشته شدن علی اصغر در واقعه کربلا مقایسه میکنم… واقعا به حیرت و عجب فرشتگان از خدا در روز “خلقت انسان” حق میدم

  • ali گفت:

    استاد اگر ممکنه از دست فیلمها هم توی حس خوب زندگی بگذارید (باز هم درود بر شما)

  • آمیتریس گفت:

    کلیب زیبایی اس ، بارها دیدمش ، استاد ممنون

  • بهناز گفت:

    واااااااااای بی نظیربود
    عالی….عالی….عالی
    اشک منو دراورد
    ممنون استاد…ممنون

  • ﻣﺤﻤﻮﺩ گفت:

    ﯾﻪ ﻣﺎﺷﯿﻦ ﺯﺩ ﺑﻪ ﯾﻪ ﺯﻥ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﻭ ﺩﺭ ﺭﻓﺖ !!
    ﭼﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺮﺩ ؟ﭼﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﮔﻔﺖ ؟
    ﺳﺎﻟﻬﺎ ﭘﯿﺶ ﯾﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﺷﯿﻤﯽ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﻔﺖ
    “ﭘﻨﺎﻩ ﻣﯿﺒﺮﻡ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺷﺮ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﺩﺭﮔﺎﻫﺶ “

  • هادی گفت:

    یعنی عاشق این سرور سایتتم خیلی توپه 🙂

  • shirin گفت:

    خیلیییی زیبا و تاثیر گذار بود ممنون

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser