دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

داستان یک خانه تکانی (شب قصه)

در برنامه‌ی شب قصه، من به جای بحث‌های همیشگی در مورد مذاکره، درباره‌ی یک خانه‌تکانی داستان گفتم. فایل صوتی آن و اسلایدها را میتوانید از طریق لینک‌های زیر دانلود کنید:

لینک فایل صوتی مربوط به شب قصه (قسمت مربوط به محمدرضا شعبانعلی)

لینک فایل اسلایدهای مربوط به شب قصه (قسمت مربوط به محمدرضا شعبانعلی)

ماجرای خانه تکانی محمدرضا شعبانعلی

قصه گویی محمدرضا شعبانعلی معلم مذاکره

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


63 نظر بر روی پست “داستان یک خانه تکانی (شب قصه)

  • یه حرف جالب از یه دوست گفت:

    من معمولاً عادت ندارم که کسی رو متقاعد کنم به اونچه که خودم ازش لذت میبرم.، و برای همین هم تلاشی دور از ذهن برای متقاعد کردن ندارم.
    اما یه اتفاق جالبی که افتاد براتون تعریف میکنم: فایل های صوتی عزت نفس رو بی مقدمه به خواهرم دادم و گفتم اگه وقت کردی گوش کن… ایشون هم بی مقدمه تو این ساعت که من هنوز در حال مطالعه هستم، اومد و گفت: این فروشگاهی که آقای شعبانعلی میگه چنده؟!! 🙂
    اول فکر کردم شاید حس درسهای دانشگاهی و “حقوق دانی” خواهر قشنگم گل کرده… بعد دیدم نه جدیه…! گفتم نگران نباش من هر فایلی که به کسی میدم پولشو پرداخت میکنم.
    با یه مکث، گفت چقدر طولانیه… باید بیدار بمونم؟! گفتم نه!! خوب قطع کن باقی شو فردا گوش کن… باورتون نمیشه چی جواب داد:
    گفت نمیتونم قطع کنم… گفتم چرا…؟!! “آخه داره حرف میزنه… نمیتونم حرفشو قطع کنم!!!”
    درسی که از خواهر خوبم گرفتم این بود که “نیازی نیست بزرگ بودن و ارزشمند بودن انسان و سخنی را به دیگران بشناسونیم؛ انسان ها خود سخن و انسان های ارزشمند رو پیدا میکنن…”

  • zeynab گفت:

    لذت بردم مرسی

  • احمد احمدی گفت:

    سلام محمدرضا
    شب قشنگی بود، خیلی وقت بود دلم میخواست حرفهای متفاوتی بشنوم و واقعا خوشحالم که باهر زحمتی بود خودم رو رسوندم و لذت بردم
    دیدن تو هم خیلی بهم مزه داد
    مخصوصا که قصه ها پر بود از معنی زندگی و ارزش اون و سهم هر یک از ما آدمها …

    راستی جریان پالتو به کجا کشید … ؟
    ممنون

  • امین گفت:

    سلام محمدرضای عزیز. من در کامنت گذاشتن و اینطور چیزها به شدت تنبلم. الآن ویدئو تغییر در سایت وب یاد رو دیدم. حیفم اومد به خاطر انرژی و زمان و هزینه ای که بابت پر کردن اون ویدئو گذاشتی ازت تشکر نکنم. خیلی ازت ممنونم و امیدوارم یک روز بتونم مثل خودت من هم برای کسان دیگری به همین اندازه مفید و تاثیرگذار باشم.
    روز جمعه ی خوبی داشته باشی.

  • فاطمه گفت:

    محمدرضا میشه دیگه این فایل هارو نزاری اینجا. الان دارم گوش می دم و کم مونده خودم رو بزنم که چرا نیومدم برنامه رو!!!!!!!!!
    فوق العاده بود
    خدا عمرت بده

  • farimah گفت:

    سلام
    با شما و دکتر شیری در شب قصه اشنا شدم وقتی برنامه تموم شد وبیرون اومدم حس خوبی داشتم که شما باعثش بودین…ممنون…امیدوارم از این به بعد بتونم شنونده خوبی برای شنیدن حرف های باارزش شما باشم…

  • milad گفت:

    محمد رضا جان میشه در مورد سیستم آموزشی و نظر خودت بنویسی؟ من یه سری چیزایی نوشتم برای خودم ولی خب نظر تو باید خیلی جالب باشه.
    fekrnevesht.blog.ir
    من که هنوز درگیرشم و البته المپیاد هم می خونم در کنارش و امیدوارم موفق باشم!

  • علی گفت:

    محمد رضای عزیز
    من و فرزندانم شرکت کردیم و بسیار بهره بردیم. و همچنین بسیار خوشحال شدیم و هستیم که از همایش “انتخاب”، شاد تر، بانشاط تر و “جوان تر” یافتیمت.
    بسیار سپاسگزاریم.

  • آرزو گفت:

    سلام استاد عزیز
    وای محمدرضا الان که حرفات رو گوش دادم یاد خودم افتادم.(داستان فلاپی ها). من دارم پایان نامم رو کار میکنم و انشاا.. این ترم دفاع میکنم همش پیش خودم غر میزنم چرا برنامم (اجرا در متلب) خیلی طول میکشه غافل از اینکه هر ۴ ساعتی که طول میکشه ی برنامه اجرا بشه فایلای شما رو گوش میکنم و سایت شما و دکتر شیری رو مطالعه میکنم و کلی (چیز) یاد میگیرم.
    (قانون بقای چیز ؛-) )

  • کاظم گفت:

    فقط می تونم بگم که عالی و محشر بود.
    ممنونم استاد علیرضا

  • عظیمه گفت:

    واقعاً این برنامتون متفاوت و حیرت انگیز بود… خیلی زیاد از زحماتتون ممنونیم و همچنین تشکر بسیار برای لحظه لحظه وقتی که صرف این کار نمودید.
    با اجازتون، شبکه توزیع فایل رو شروع کردم و البته لینک سایت رو هم برای همه دوستانم میگذارم که بیشتر بهره مند بشن 🙂

  • سید مصطفی جاویدحسینی گفت:

    سلام.عالی بود.دمتان گرم.باز هم از شما آموختم.متشکرم

  • فاطمه گفت:

    سلام محمدرضای عزیز.اینهایی که گفتید را بهشان اعتقاد دارم.بخصوص از زمانی که با همسرم ازدواج کردم که مردیست همیشه در حال کار و نگرانی از اینکه وقتش دارد تلف می شود و من گاهی یاد پدرم را می کنم که کارگر بود از شش صبح تا شش بعدازظهر و وقتی می آمد خسته بودها خیلی زیاد!ولی باقی وقتش را با ما بود.اگرچه که ناچار بودند جمعه ها هم برای تامین معیشت کار کنند.همسرم دید من را به دنیا خیلی خیلی بازتر کرد و من به ایشان مدیون هستم.خامی و سادگی که خانواده ما داشت،قدری جبران شد.اما نمیدانم چرا تلفیق این دوتا باهم که هم صفا و صمیمیت جاری باشد و هم آگاهی و تدبیر اینقدر کم هست.حالا چندسالیست که در انگلستان هستم برای تحصیل همسر و می بینم که اینجا انقدر همه از یک کارگر ساده تا استاد دانشگاه و وکیل و وزیر و نخست وزیر خوب آموزش دیده اند و کارشان را خوب بلد هستند که انگار در وقت و توان مردم صرفه جویی می شود و همه اوقات فراغت خوبی را تجربه می کنند و نیازی نیست یک نفر کار چندین نفر را انجام دهد.ببخشید طولانی شد.

  • اعظم کریمی گفت:

    سلام با شما در نبوغ زندگی خانه توانگری آشنا شدم از نوشته هاتون و فایلهاتون استفاده می کنم شب قصه هم بودم محمدرضا عمری طولانی برات آرزو می کنم بمان و بیافرین خیلی آقایی چقدر فهمیده ای…..

  • عطیه گفت:

    معلم عزیزم
    راز حرف های تو، هر روز نهال کوچک مرا آب می دهد.میدانی نهال سبز من الآن چند سال دارد؟یک سال و اندی میگذرد از آن روزی که ریشه های ضعیفش را در وجودم کاشتم و تو چه زیبا باران زندگی اش شده ای…
    می باری به وسعت تمام قلب هایی که دوستت دارند و چه حس خوبی دارد لمس قطره های وجودت..
    ب یاد دارم که گفته بودی آمده ای برای حس خوب دادن و تو دیر زمانی ست که آن را به ما هدیه کرده ای..

  • شهره گفت:

    سلام ، خیلی خوشحالم که دوست خوبی مثل شما رو توی فضای مجازی پیدا کردم و این باعث شده از چرخ زدنهای بی جهت در فیس بوک کم بشه.
    دوم اینکه برای برنامتون رو خیلی دوست داشتم بیام و با دخترم برنامه هم ریخته بودیم واسه اومدن اما چون شنبه بود و حجم درسهای دخترم زیاد بود ، نتونستیم. کاش از این به بعد روزهاش ۴شنبه یا ۵ شنبه باشه.
    همیشه خوب باسید.

  • علی گفت:

    محمد رضا می تونم اینو بگم که توی تو همیشه یه چیزی هست که یکنواخت هست و اون اینکه هیچ وقت یکنواخت نبودی و هر روز مطلبی جدید و نو هرگز برام یکنواخت و تکراری نشدی
    خیلی بزرگی
    بازم ممنون به خاظر بودنت

  • سارا نعمتی گفت:

    سلام استاد عزیزم. ممنونم،نمیدونم چرا هر پستی و هر فایل صوتی که شما میذارین تو هر زمانی که باشه ،بزرگترین کمکو به من میکنه ومن احساسم اینه که این مطلب خاص منه و فقط برای من نوشته و گفته شده. من تا همین چند ماه اخیر فکر میکردم که ازدواج وقت تلفیه ،حرف زدن بابقیه وقت تلفیه ، وهمیشه از حل کردن مسئله های فیزیک دختر دایم طفره میرفتم ،وحتی فکر میکردم خندیدن وشاد بودن وقت تلف کردنه ومن فقط باید کتاب بخونم و بنویسم ویاد بگیرم و اوایل اشنایی با شما این افکار تشدید پیدا کرد ،چون شما رو خوب نشناخته بودم ،اما بعد از اینکه، وقت گذاشتم وتمامی ارشیو سایتتون رو خوندم و این حرفی رو که شما از دکتر شیری نقل کردین که: در معنا دادن به زندگی دیگرانه که به زندگی خود معنا میدیم ،این جمله ونقل اون توسط شما ،معنای زندگی رو برای من عوض کرد وامروز با گوش دادن به فایل صوتی که گذاشتین ، از عجول بودن خودم شرمسارم از اینکه مسائل فیزیک دختر دایمو حل نکردم شرمسارم ،از اینکه هیچ وقتی رو برای دادن عشقم به بقیه ندادم ،ناراحتم. من از مدتها قبل (از وقتی که رتبه ی کنکورم اومد وپزشکیو انتخاب نکردم) به این فکر بودم که یه معلم بشم ، اما شما باعث شدین به قطعیت برسم . ویه معلم متفاوت بشم ،چون همیشه از معلمهام متنفر بودم ،چون همش درحال حساب وکتاب نمره بودن و میتونم بگم توی جمعا، ۱۲ سالی که وقت تلف کردم تو مدرسه ،به اندازه ی این چند ماه از شما یاد نگرفتم ، شما معلم واقعی من هستین. دوستتون دارم.

  • سعیدیان ابراهیم گفت:

    سلام واقعا مفید بود. خیلی دلم میخواست حضور داشته باشم ولی به خاطر دور بودن مسافت نشد.از اینکه فایل صوتی را گذاشتین واقعا ممنون اما وقتی شنیدم بیشتر افسوس خوردم که نیومدم حیف شد…

  • مریم1992 گفت:

    سلام محمدرضا جان …
    یه چند وقتی رفته بودم کنگره توانبخشی متاسفانه نشد سر بزنم…. بخدا خیلی دلم برات تنگ شده بود..الان که اومدم اینجا کلی انرژی مثبت گرفتم.

  • شیما گفت:

    قشنگ بود محمدرضا
    منم دیروز وقتی داشتم دنبال یه سی دی میگشتم، خیلی چیزا رو پیدا کردم
    🙂

  • ناشناس گفت:

    ميگم شما كه استاد مذاكره هستين‘ مطمئنا يكي از مسايلي كه در اين موضوع قرار ميگيره سرعت صحبت كردن‘ احساس نميكنين خيلي سريعتر از اون چيزي كه بايد صحبت ميكنين؟!

    • دو تا نکته:
      ۱- در سمینارهای حضوری که آدمها سیگنالهای بصری رو هم دریافت می‌کنند، سرعت می‌تونه بالاتر باشه. این برنامه قرار نبوده رکورد بشه و برای مخاطبان حضوری بوده. بعداً به دلیل اینکه دوستان نتونستند تشریف بیارند دستور دادند که فایل رو آپلود کنیم.
      ۲- در مذاکره انقدر موضوعات مهم وجود داره که مسائل پیش پا افتاده مثل زبان بدن و پارا لینگویستیکس و … شاید ۵٪ اهمیت محتوا رو هم نداشته باشه. نمی‌خام از سرعت حرف زدنم دفاع کنم فقط به عنوان یک دانشجوی مذاکره، دوست ندارم با شنیدن مذاکره، مفاهیم ابتدایی مثل اینها (نحوه نشستن و ایستادن و دست دادن و سرعت حرف و …) تداعی بشه.
      دوست دارم وقتی لغت مذاکره رو می‌شنویم اینها تداعی بشه:

      منافع، مواضع، هویت، امتیاز، مذاکره مشهود، نگرش نامشهود، سرمایه‌گذاری های مادی و معنوی، الگوی تعاملی و تقابلی، مهندسی انتخاب گزینه‌ها، تعامل درونگروهی، برنامه‌ریزی، شخصیت شناسی، تحلیل انگیزه‌های انسانها، زنجیره‌ی شخصیت انسانها، خلاً شخصیتی، سیگنالهای شفاف و مبهم و مختلط، …

      در کل منظورم اینه که نظر شما در مورد سرعت تند من در حرف زدن درسته اما ربطی به مسئله‌ی مذاکره که مطرح کردید نداره 🙂

      • ناشناس گفت:

        ممنون از پاسختون
        چشم بحثشو از مذاكره سوا ميكنم اما در كل طمانينه چيز بدي نيست 🙂

        • کلاً مشکل من اینه که همیشه احساس می‌کنم برای حرف‌هایی که دارم و کارهایی که می‌خوام بکنم و تحقق رویاهایی که در سر دارم فرصت زیاد نیست.
          شاید همینه که شبها اون یکی دو ساعتی هم که می‌خوابم راحت نیستم و احساس می‌کنم با این خواب‌ها، جسمم از روحم عقب می‌مونه.

          یه جور بیماریه دیگه: ترس از ندیدن رویاهایی که برای دنیا داری…

          • مریم گفت:

            برعکس من عاشق سریع صحبت کردن شمام… نظرا مختلفه

            • مریم عزیز. ممنونم از لطفت. راستش من هم تند حرف زدن رو خیلی دوست دارم و فکر می‌کنم مخاطب مجبور می شه توجه کنه.
              اما اعتراف می‌کنم دومین برنامه‌ی رادیو متمم رو که خودم گوش داد (فکر کنم می‌شه رادیو مذاکره ۳۱) خودم سردرد گرفتم!
              فکر کنم خوبه کمی کندتر صحبت کنم اما فقط کمی!

              • سمانه عبدلی گفت:

                محمدرضا .فایلی رو که من ازایران صدا دانلود کردم وشنیدم ،خوب بود .یه کم سرعت حرف زدن بالا بود چون خیلی فشرده صحبت کردید وبرنامه ۲۰ دقیقه ای هم زودتر تموم شد،بنابر دلیل اتفاق افتاده!
                اما خیلی هم سرعت بالا نبود .شاید چون برای من عادی شده خیلی تفاوت نداشت .نمیدونم.

          • سحر گفت:

            کاش در مورد کسایی هم که درست نقطه ی مقابل شما هستند یعنی زیادی آرامش دارن و فکر می کنن برای تحقق رویاهاشون حالا خالاها وقت هست،کسایی که به وضعیت موجودشون راضی ان و براشون مهم نیست که می تونن کاری کنن که وضعیت بهتری داشته باشن،کسایی که دورو برشون دوستاشون و می بینن که به جایگاه فوق العاده ای رسیدن ولی تحت تاثیر اونا هم قرار نمی گیرن،کسایی که چندین سال یخ زدن هم بنویسین و اینکه چه کنن
            قبلا ذیل یه روزنوشته دیگه این مطلب و مطرح کردم و قرار شد میل بزنم میل هم زدم اما خب می فهمم هنوز فرصت مطالعش و پیدا نکردین،اما شاید هم بد نباشه یه مطلب نو سایتتون بگذارین شاید پیدا بشه کسی مثل من.

          • ناشناس گفت:

            امیدوارم که عمری طولانی و پربرکت داشته باشین که به هر آنچه در ذهن داربن جامه ی عمل بپوشونین

  • شهاب ابوالحسنی گفت:

    سلام محمدرضا عزیز
    عالی بود، شاید باورت نشه ! بعد از اینکه فایل و گوش دادم، یه دل سیر گریه کردم، من و یاد رابطه های خوبم انداخت و… حس خوبی بهم داد … ممنون

  • عليرضا داداشي گفت:

    سلام
    انتظارم زياد طول نكشيد. فايل رو گوش كردم.
    چه شب خوش و شادي بوده . اگه تكرار بشه،‌با پسرم ميام.
    راستي شما نشون دادي كه مي توان حرف هاي جدي و خيلي جدي رو با زبان بچه ها براشون تعريف كرد.
    حتماً اونها خيلي تونستن مناسب سن شون برداشت كنن.
    همون قدر كه جدي هستي ،‌همون قدر مي توني شادي آفرين باشي.
    برقرار باشيد.

  • فائزه گفت:

    خیلی لذت بردم.
    شما چقدر طنزپردازید! چرا از این تیکه ها اینجا نمیاین که ما رومون کم شه؟؟!

  • شاگرد کوچک تو گفت:

    سلام،
    من… خیلی پستم ،خیلی بیشعورم و….
    ولی خودت و نوشته هایت را خیلی دوست دارم
    از نامه ای برایمان گفته بودی که برای ماریو نوشته بودی…
    اگر ناراحتت نمی کنه و از نظرت اشکالی نداره
    میشود برایمان بگذاری تو سایت
    این روزها خیلی دلم گرفته…
    یک بهونه می خواهم برای اینکه بغضم بترکه

  • نیلوفر گفت:

    سه روز است که با فردی بنام محمدرضا شعبانعلی آشنا شده ام و نمیدانم ( شاید که خوب هم میدانم) چرا در هر گشت و گدار اینترنتی ام ابتدا “شعبانعلی .کام” اولین پیجی است که باز میشود و باز هم نمیدانم چرا شنیدن صدای او از فایل های صوتی دانلود شده که با چنان سرعتی حرف میزند که انگار دنیا در حال به آخر رسیدن است و او زمان برای تمام “حرفهایش” – که بی اندازه دلچسب و شنیدنی اند- ندارد. چنان با انرژی حرف میزند که احساس میکنی میتوانی “چرخ برهم زنی…” و من دلم میخواهد که بخوانم و باز بخوانم و برای یک خوره خواندن چیزی مثل خواندن روزنوشته هایش عطش دانستن را فرو نمی نشاند.
    محمدرضای عزیز
    چقدر حرفهایت و دغدغه هایت را دوست دارم و چه حس آشنایی بمن میدهد خواندنشان. انگار که خوراک و ماده خام ماشین فکری مرا تامین میکنی و من چقدر لذت میبرم از پروسسینگ حرفهایت. و شاید ندانی که توی این سه روز به چه اندازه وقت تلف شده کم داشته ام و بی نهایت سپاسگزار تو هستم. اعداد ارقام فایل صوتی ات تکان دهنده بود و حسی از احساس گناه همراه با تلنگر به آدم میدهند.
    امیدوارم که همانطوری که رفاقت و معرفت را در حق شاگردانی چون من تمام میکنی ،حق رفاقت و مرام را در حقت بتوانم “یه روزی، یه جایی” اداکنم. هرگاه کارت به شهر بهار نارنج گره خورد فقط یک ایمیل کافی است.

  • rezaA گفت:

    فایل صوتی هم فوق العاده بود فقط اینکه یادتونه من سوال پرسیدم که کلاس حضوری مطلب جدید داره یا نه؟خودم بعد این فال و خیلی از فایل هایی که از همایش های یا کلاسای حضوری تون بود ب نتیجه رسیدم خیلی حضوری متفاوته با سایتتون..دیگه تصمیمم جدی شد که حتما یکی از کلاساتونو بیام..

  • محمد گفت:

    محمدرضا فک نکنم کسی بتونه تورو بشناسه

  • rezaA گفت:

    اقا پاور پوینتتون جالب بود..عاشق جملاتی از شمام که وقتی میخونم یهو کل برنامه هام عوض میشه..

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser