دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

جایی برای گفتگوهای نوروزی…

سایت من این روزها نخستین سال عمر خود را سپری میکند. با دوستانی که برخی آمدند و گروهی گفتند و عده ای ماندند و قلیلی رفتند و خلاصه امروز، مانده در اینجا جمع دوستان خوب من که روزانه به این خانه مجازی سر می زنند و حال و سراغی از یکدیگر میگیرند.

گفتم این پست را بگذارم برای دید و بازدیدهای مجازی نوروز. اگر کسی پیغامی دارد، حرفی برای بقیه، یا برای فردی خاص، گفتگویی، توصیه ای برای سال جدید، آرزویی، جمله زیبایی که ارزش اندیشیدن دارد و هر چیز دیگری که دل تنگمان در این روزها می خواهد و با خود می خواند، اینجا جایی برای این پیامها باشد…

من هم حرف های خودم را لا به لای کامنت ها می نویسم تا میهمان و میزبان در یک مقام باشند و تبعیضی در کار نباشد…

با آرزوی سالی خوش برای همه کسانی که در هر جای جهان، آغاز سالشان را با بهار همزمان می دانند…

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


354 نظر بر روی پست “جایی برای گفتگوهای نوروزی…

  • سارا.ر گفت:

    این و از ته دل میگم وقتی هستید سایت حال و هوای خیلی خوب و متفاوتی داره

  • محبوبه گفت:

    اگر به یاد کسی هستم این هنر اوست نه من…
    این جمله واقعا در مورد شما صدق می کنه محمدرضای عزیز.
    امیدوارم همگی سال پرباری پیش رو داشته باشیم.

  • رضا گفت:

    اینم ی مطلب به سبک نوشته های اقای شعبانعلی دوست داشتنی:
    کمي زحمت دارد فقط. ….
    ژنرال گوزمان انگليسي که براي فتح نيوزلاند فعلي به وسط اقيانوس رفت، سال ها ماند و با مائوري هاي محلي جنگيد. در زماني وي دستور داده بود که وقتي مائوري ها را اسير مي گرفتند در قفس هائی مي گذاشتند وسط محوطه زندگي انگليسي ها، به طوري که اسيران بتوانند انگليسي ها را تماشا کنند و نحوه زندگي و رفتارشان را ببينند. فرضش بر اين بود که شناخت ما به ايجاد صلح کمک مي کند. حتي اگر راه جنگيدن با ما را هم يادشان بدهد. اما عجب آن است که نوشته اند اسيران اين فرصت را نمي خواستند و پشتشان را به زندانبانان مي کردند. به نوشته گوزمان اصلا آن ها با “شناخت” مشکل داشتند چون باعث مي شد عادت هائي را ترک کنند که بدان خو داشتند. اما روزي شد که مائوري ها رويشان را برگرداندند. از همان زمان بود که استقلالشان را گرفتند. سرزمينشان را که زيباترين و پاک ترين هاست نگهبان شدند.
    کمي زحمت دارد فقط.

  • نسیم گفت:

    سلام عیدتون مبارک
    اولین باری که شما را دیدم در برنامه ی ماه عسل بود.شما را به عنوان یک انسان موفق اورده بودند در برنامه شان.یادتان می اید اولین سوالی که پرسیدم این بود که اگر شما زن بودید ایا مثل الان زندگی می کردید.شما هم جوابی دادید.اما من هیچ وقت قانع نمی شوم و نخواهم شد .به نظر شما واقعا جهان خداوند واقعا بر اساس مساوات وبرابری است؟ این چه مساوت وبرابری است که همیشه زن ها مورد ظلم واقع اند؟
    هیچ وقت زن ها به قدرت نمی رسند اگر هم برسند تعدادشان خیلی کم است؟چرا وقتی پسری در خانواده ای به دنیا می اید همه خوش حالند اما اگر دختر داشته باشند این طور نیست؟شما که این که همیشه فاصله ی تان از مبدا مهم است .مطمن ام که شما هم اگر یک بار دیگر به دنیا می امدید هیچ وقت حاضر نبودید یک زن شوید.راستی امسال سال مهمی است سال ۹۳ کنکور دارم برام دعا کنید. کاش بشه یک روز شما را ببینم سل خوبی را براتون ارزومندم.

    • shabanali گفت:

      نسیم جان. قطعاً زندگی کردن برای زن ها در دنیای ما خیلی سخت تره تا مردها.
      من هم حس میکنم که دنیا یک دنیای مردانه است.
      اما به نظرم میرسه که مسیر تکامل داره به شکل دیگری آینده جنس و جنسیت رو رقم میزنه..
      یک کتاب خیلی جالب دیده ام به اسم Female Brain خیلی حرفهای جدید و خوبی داره.
      کامل که خوندمش برای تو و بچه های توی سایت تعریفش میکنم.
      ضمناً دیدن من سخت نیست من همیشه هستم. میتونی هماهنگ کنی به یکی از جلسات کلاسهام سر بزنی.
      امیدوارم کنکورت رو خوب بدی. از ته قلب برات آرزوی سالی خوب و سرشار از موفقیت دارم.

    • پگاه گفت:

      نسیم عزیز
      به عنوان یه زن و خواهر بزرگتر و با اجازه صاحب خونه تجربیاتم و میگم چون اصلا دوست ندارم این تبعیضها باعث دلسردی نسیم های زیبا و باهوش بشه که تازه اول راه هستن…واقعیت هم همینه خیلی خیلی فراتر از اینی که اینجا گفتی زمانی که وارد بازار کار بشی این تبعیضها و نابرابریها رو خیلی خیلی پررنگ تر میبینی… مخصوصا اگر محیط کارت محیط فنی و مردونه باشه که در این صورت پیشرفت تو اون محیط خیلی سخت تره و اگر هم پیشرفتی باشه شاید بشنوی درگوشیهایی که مثلا فلان خانم به خاطر ظاهرش این پیشرفت رو داشته یا به خاطر رابطه خاصی که با مثلا مدیر ارشد ش که یک آقا هم هست کسی به هوش و تحصیلات اون خانم کار نداره خیلی از زنهای ما تو شهرستانها تا اسم مردی روشون نیاشه کاملا بی هویت هستن و تو هیچ جمعی به رسمیت شناخته نمیشن …دنیای خدا رو ما آدمها می سازیم…و این دنیای مردونه رو یا حتی برعکسش زنونه به نفع هیچ جنسیتی نیست..من تو این موارد با قبول تمام تبعیضها انگشتمو میگیرم به سمت خودمون ما زنها..ما زنهای جهان سوم که بیشترمون بین سنت و مدرنیته داریم دست و پا می زنیم…ما زنها نقشمون در ساختن این جامعه خیلی خیلی زیاده زن بافت اخلاقی جامعه رو میسازه.. فکر کردی مردای این دنیای مردونه رو کی تربیت میکنه…ما زنا به عنوان مادر به عنوان خواهر همکار دوست همسروووو…و سطح شعور مردان اوج میگیرد و بالا میرود همسطح زنانی که با آنها معاشرت دارند…پس از جنسیتت لذت ببر چرا که زن بودن در عین سختی بسیار زیباست و سعی کن با اخلاق و منشت نشون بدی که لایق خیلی از برابریها هستی…مطمینا کنکور ۹۳بهترین نتیجه رو میگیری:)

  • على گفت:

    محمد رضا جان عيدت مبارك … سالى سرشار از آرامش را برات آرزومندم . خوشحالم از اينكه روزى با تو آشنا شدم .
    به اميد ديدار

    • shabanali گفت:

      علی جان. من همیشه از اینکه تو رو میبینم و کنارت هستم حس خوبی داشتم و دارم. امیدوارم امسال بیشتر همدیگر رو ببینیم. این رو با تمام وجود میگم.

  • محمود گفت:

    سلام الان تقریبا ۹ ماهه follow up نداشتین ولی درک میکنم حجم کاراتون زیاد شده امسال منتظر باشیم

    • shabanali گفت:

      خیلی دلم میخواد در اردیبهشت یک Followup داشته باشیم. باید دنبال یک جای رایگان یا ارزون بگردم که حداقل ۷۰۰ نفر آدم توش جا بشه. منم میگردم تو هم اگه ایده ای داشتی بهم بگو

  • آرزو گفت:

    سلام به استادي كه از جنس خودم

    ميخوام حرف بزنم
    تو سال جديد بيشتر از قبل مي خوام كه راهي رو كه ميدونم درست دنبال كنم.بيراهه نرم. من ۱ بار شكست عاطفي بدي داشتم وقتي كه داشتم بلند مي شدم احساس كردم كسي كه در كنارم هست در كنارم خواهد موند كه اون هم رفت. پس ازش خواهش كردم كه ديگه در زنگيم نباشه. سال جديد شروع سال استقلال عاطفي من.ديگه دم به ديقه موبايلمو چك نميكنم چون منتظر نيستم.احساس رهايي خوبي دارم نميدونم انگار سقوط آزاد كردم. هنوز شايد احساس دلتنگي كنم اما دوس نداشتم اينقدر راحت اين اتفاقات برام پيش بياد تا بشم تجربه دوستام. بزرگ شدم ۲۸ سالم اما انگار يه كوه تجربه دارم. كلاس پرسنال پاور استاد علوي كمكم كرد دارم خوب بلند ميشم. كلاس مذاكره شما يا همايش تحول فردي واقعاً بكر بود.استادم تصميم گرفتم فقط مسير درست رو برم فقط با آرامش و بدون هياهو در سكوت و پيله خودم.
    استادم دنبال خوندن كتابهاي جديد نيستم فقط به اون چيزهايي كه ايمان دارم درست مي خوام عمل كنم
    استادم فهميدم زندگي خلي كوتاه هتر از اون چيزي هست كه بخوام با ناراحتي سپريش كنم
    سهم شاديم در سال جديد بايد چند برابر بشه

    خرداد كنكورم اميدوارم ارشد رو قبول بشم
    استادم دنبال يه سرمايه گذاري خوبي هستم كه انشا… به كمك خداي يكتا و خانوادم درست ميشه

    استادم خيلي دوس دارم به افكارم نظم بدم بايد زندگيم رو خوب بسازم راستش تا ۳۰ سالگيم همه چي رو بايد داشته باشم اما امسال با كمك خدا به خيلي چيزا بايد برسم…
    دعا مي كنم خدا به همه قدرت بده تا به منافعشون برسن
    دعا مي كنم تن سالم.دل خوش.آرامش خاطر داشته باشيم
    دعا مي كنم امسال شاد باشيم و شادي رو به هم هديه بديم…

    ازتون ممنوم تو اين جامعه اي كه كسي گوش شنواي كسي نيست فرصتي رو فراهم كرديد براي با هم بودن. شنيده شدن

    استاد شما پيشرو هستيد در با هم بودن. در با هم ساختن

    از طرف همه ازتون تشكر مي كنم

    اميدوارم امسال بهترين سال زندگي هممون باشه

    • shabanali گفت:

      من برات روزهای خوب آرزو میکنم و سالهای خوب تر.
      در جامعه ما متأسفانه زیاد نیستند کسانی که به بهتر شدن و توسعه توانمندیها و تفکرشون فکر میکنن و خوشحالم که تو جزو اونها هستی.
      طی کردن مسیر پیشرفت و آرامش ظاهراً کار دشواری نیست. به شرط اینکه رو به انتهای مسیر ایستاده باشی و راه بری و رو به گذشته و ابتدای مسیر.
      این چیزیه که من اخیراً خیلی خوب در مورد خودم حس میکنم.

  • رضا گفت:

    من تنگه واشی نظرمه…مخصوصا تو اردیبهشت ماه یخچال های طبیعی شم یخ داره پیاده روی از تو اب هم داره وابشارو … بنظرم فرصت خوبیه که به دور از هیاهوی کسب و کار و دانشگاه و…فرصتیه که یخورده کار دستی و بدنی انجام داد در عین حال ی محیط دوست داشتنی واسه هممونه که همدیگرو ملاقات کنیم..چون محل خودمونه میتونم هماهنگی هارو انجام بدم…

  • میترا گفت:

    سلام
    آخرای فروردین ۹۱ بود که از طریق یکی از دوستانم با شما و فعالیتهاتون آشنا شدم. با اینکه اسمتون رو تو پوسترهای دوره مذاکره حرفه ای (یا موفق، درست یادم نیست) انجمن فارغ التحصیلان دانشکده زیاد خوانده بودم ولی آشنا نبودم. اولین باره اینو میگم، معتقدم قبل از اینکه بخوام فعالیتهامو زیادتر و پیچیده تر کنم و با آدمهای بیشتری ارتباط داشته باشم باید مهارتهای خاصی رو یاد بگیرم، مثلاً تشخیص مرز اختیار+تأثیرات من. ۱۲ ماه رو این وقت گذاشتم چیزای خوبی بدست آوردم که از من محافظت میکنه و یه جاهایی کرد.
    خوشحالم در زمانی که میخواستم رو حوزه های مدیریت حرفه ای متمرکز بشم، شما و فعالیتهاتون رو کمابیش میشناختم.
    سال نوتون مبارک آقای شعبانعلی

    • shabanali گفت:

      میترا جان. خوشحالم که در سال گذشته دوست خوبی مثل تو پیدا کردم. همیشه حواسم بهت هست. به هر بار که با سایت یا فیس بوک سر میزنی و جمله ای مینویسی یا اثری از خودت باقی میگذاری…

  • صفورا گفت:

    سلام
    سال نو مبارک
    خوشحالم که تونستم بیام عید دیدنی پیش شما
    (هر چند از نظر سنی من بزرگترم)
    ۶ماه تقریبا هرشب اومدم به این قسمت سر زدم مطالبو خوندم
    استفاده کردم
    امیدوارم مهمان خوبی بوده باشم شما که میزبانیت عالی بود
    موفق و پیروز باشی

  • سهیل گفت:

    سلام قرار بود
    مثلا سایت تو یه سرو سامونی بدما ! مارو فراموش کردی و جواب اس ام اس مارو هم ندادی ! حالا نمیدونم منو به خاطر داری یا نه

  • esmaeil گفت:

    سلام محمدرضا
    اسماعیل هستم
    سایت خوبی داری – چنتا سوال برام پیش اومده که همیشه دوس داشتم از آدمهای موفق بپرسم ( این سوالها جنرال هستن)
    ۱٫ به فکر یک لغب نیستی که حتی اسم سایت اون لغب باشه؟
    ۲٫ اگه بچه هات ناامیدت کنن چه برخوردی رو با اونا میکنی؟ (مثلا وقتی میبینی شاگردات از بچه هات بیشتر درسهات رو یاد میگیرن)
    ۳٫ فلسفه ای برای حفظ تعادل در زندگی دنبال میکنی؟
    ۴٫ اگه دختر دم بخت داشته باشی دوست داری اونو به چه تیپ آدمی بدی؟

    • shabanali گفت:

      چون در مورد بسیاری از سوال ها در شرایطش نبودم ایده ای ندارم.
      اما در مورد تعادل، حداقل تا سال گذشته حسم این بوده که تعادل تقدیر انسانهای عادیه و تمرکز تدبیر انسانهای خاص.
      برای سال جدید هنوز نمیدونم که اون باور رو باید حفظ کنم یا نه.
      در روزهای آینده راجع بهش بیشتر فکر میکنم.

      • مهدی گفت:

        سلام محمدرضا،

        “تعادل تقدیر انسانهای عادیه و تمرکز تدبیر انسانهای خاص.”
        واقعا به شنیدن چنین جمله ای احتیاج داشتم. دمت گرم!

        امیدوارم امسال هم برات سال خوب و سرشار از توفیقی باشه و یه خورده بیشتر از اون امیدوارم که امسال بتونی اون مدیریت بهتری که گفتی رو داشته باشی تا بتونم و بتونیم بیشتر تو شریف ببینیمت..
        🙂

  • شیوا گفت:

    محمدرضا جان من یه پیغام از طرف مامانم برات دارم. اول این که وقتی عکس یو گاییتو مامان دید کلی استقبال کردند از این کارت. آخه خودشون چند سالی هست یوگا کار می کنند. دوم این که وقتی از تصمیم و برنامه های آیندت گفتم دقیق جمله ای گفت و برات می نویسم ” آدم کیف می کنه وقتی چنین جوونایی رو می بینه، امیدوارم همیشه موفق باشه” در ضمن همچنان از همایش توقف اضطراری صحبت و تعریف می کنن…

  • محمدحسین گفت:

    سلامی به تازگی بهار
    من برای شما و همه کسانی که توی این محفل مجازی شرکت کردند سلام و در سال ۹۲ آرزوهای نیک دارم…
    محمدرضا یه حسی منو به سمتت میاره که دست خودم نیست این هم از عجایبه دیگه…مراقب خودت باش…شاید این همه دوست خوب یه جا نمیشد پیدا کرد که من اینجا پیدا کردم….ممنون
    تقدیم به دوستان خودم:
    در مقابل فراسوی آنچه خود میخواهی به دیگری آزادی بده،تنها می توانیم چیزی را بگیریم که می دهیم.(جبران خلیل)
    و چیزی بالاتر از دوست داشتن و دوست داشته شدن نمی شناسم که روح آدمی را سیراب کند و چه زیباست دوست داشتن کسانی که نمی شناسیمشان و ندیدیمشان اما دوستشان داریم چون دوست داشتن را دوست دارند…

    • shabanali گفت:

      محمدحسین جان. دوست داشتنی که در این فضا وجود داره، حداقل برای من خیلی شیرینه. چون دوستی جسمها نیست. دوستی روح ها و کلماته.

  • گیتی گفت:

    چه عالی! ظاهراً این پست از سری کافه آنلاین نبوده!

    چه ایده های جالبی رو اجرا می کنید!

    ممنون!

  • گیتی گفت:

    سلام من واقعاً فکر می کردم که نیستید اگه می دونستم که این جایید حتماً حتماً می اومدم!!! حیف فرصت را از دست دادم!

    سال نو مبارک! می خواستم این اول سالی به خاطر به روز بودن سایتتون تشکر کنم! اینکه برای خواننده های مجازیتون احترام قائلید از نظرم اینکار فوق العاده ارزشمنده!

    به خاطر این تلاشتون خشته نباشید می گم و امیدوارم امسال هم با این ساییتون با شما باشم….

    شاد باشید!

    • shabanali گفت:

      گیتی جان. دوست های مجازی من بهترین دوستان من هستند. تمام تلاشم اینه که از اونها دور نباشم.
      امیدوارم سال جدید سال خوبی برات باشه و آرزو میکنم که امسال خواننده خاموش نداشته باشیم!

  • فرشاد گفت:

    سلام استاد شش ماه شغل رسمی ندارم، انگیزمو برای مطالعه و اموزش از دست دادم. کمکم کنین لطفا

    • shabanali گفت:

      فرشاد جان. راستش نمی دونم از راه دور چه کمکی می شه کرد.
      اما یک چیز رو میدونم. احتمالاً خودت هم تجربه اش رو داری.
      این دوره ها عموماً طولانی نیست. اما آدم به دلیل اضطراب و نگرانی نمیتونه ازشون استفاده کنه و صرفاً منتظر می مونیم که این مقطع زمانی بگذره و وارد مقطع جدید بشیم.
      دوباره که کار رسمی بعدی رو شروع کنی، زمانی که حجم و فشار کار زیاد میشه، حسرت تک تک این روزها رو می خوری.
      راستی مواظب باش که نگرانی و بی انگیزه بودن، باعث نشه که هر کاری رو قبول کنی.
      دیرتر شروع کردن اما یک شغل زیبا و دوست داشتنی رو انتخاب کردن خیلی بهتره.
      امیدوارم اوضاع مالی تو در این مدت در حدی نباشه که نگرانی های اضافه برات درست کنه.

  • حسین گفت:

    سلام
    سلامی به وسعت اندیشه های زیبای استادم شعبانعلی
    از شما به خاطر وسیعترکردن دیدم به زندگی سپاسگذارم
    کاش مثل شما زیاد بودن تو عمر ما تو سرزمین ما .

  • کمال گفت:

    سلام محمدرضای عزیز
    می خواستم بدونم چرا اینقدر موقع صحبت کردن صورتتون سرد و بی روحه (البته شاید من اشتباه می کنم )
    خیلی دوست دارم همیشه برام یه الگو بودی سال نو خوبی داشته باشی

    • shabanali گفت:

      نمیدونم. این رو تو و دیگرانی که پای صحبت من بودند باید نظر بدند.
      اما به هر حال، سال جدید رو دارم با روحیات و حال و هوای جدید شروع می کنم. امیدوارم در فضای کلاس ها و جلسات من هم منعکس بشه

  • Alpha گفت:

    استاديم
    عيدت مبارك

  • آذر گفت:

    سلام محمد رضای عزیز
    چقد جمع گرم و دوستانه ای ! بازم ابتکار! آفرین !
    منم سال نو رو به همه تبریک میگم
    امیدوارم همه سال خوبی همراه با شادی و موفقیت در پیش داشته باشن هرچند پارسال سال بدی داشتم و اتفاق های بدی برام افتاد …خیلی بد …انقد که انتظار نداشتم این سختی های زندگیو با این سن تجربه کنم و بدجوری خرد شدم اما هنوزم رو پاهام ایستادم و مقاومت کردم و بازم با همه تلخی های زندگیم دارم ادامش میدم !
    محمد رضا میتونم بگم تو سالی که گذشت آشنایی خیلی اتفاقیم با سایتت و خودت چقد تاثیر خوبی رو زندگیم داشت و کلی انتظار کشیدم تا تونستم تو کلاس های مذاکرت شرکت کنم و از نزدیک باهات آشنا بشم واقعا افتخار میکنم از دانشجوهات هستم ، چقد کلاسات حرفات و کتابات و .. بهم کمک کرد که با قدرت بیشتر به زندگیم ادامه بدم ازت ممنونم و همیشه دعات میکنم !
    محمدرضا هرچند الانم حال خوبی ندارم و قرار هست اتفاق بزرگی برام بیفته از نظر احساسی که کل زندگیمو میتونه عوض کنه بدجوری استرس دارم و منتظر حکمت خدا هستم که کاش همونی بشه که منم میخوام ! اگه این اتفاق بد باشه و اونی نشه که میخوام انقد درد آور که باز باید با تمام قدرتم رو پام وایسم و اما قلبم تیکه بشه و دم نزنم !
    میدونم حرفام زیاد بود اما دیدم کجا بهتر از اینجا که منم کمی از حرفای دلمو بگم ، حرفای دلی که خریدار نداره !!
    برای همه آرزو میکنم به آرزوهاشون برسن و خوب زندگی کنن و هیچ وقت از پا نیفتن و سلامت و شاد و موفق باشن
    ” هیچ دلی تنها نمونه “

    • shabanali گفت:

      آذر جان.
      با وجودی که نوشته ات در مورد سختی ها و مشکلات بود،
      اما روح امید و انگیزه در تک تک کلماتت موجود بود.
      آرزو نمیکنم که سال جدید سال خوب و شیرینی باشه.
      اما با تمام وجود آرزو می کنم در سال جدید تو بزرگتر و قوی تر از مشکلات پیش روی خودت باشی،
      اونقدر بزرگ و قوی، که مشکلات رو نبینی و مانع رشد و پیشرفت و زندگیت نشن.

      • آذر گفت:

        محمدرضای عزیز
        ازت ممنونم ، حرفامو خوندی و جواب خیلی خوبی برام داشتی
        اینکه تونستم حداقل کمی باهات حرف زده باشم با تو که بزرگترین استاد در زندگیم هستی مایه افتخار و خوشحالی منه!
        از آرزوی قشنگت ممنونم بهم امید و انگیزه زیادی داد !
        ممنونم ازت …
        برات آرزوی بهترین ها رو دارم ! و برای همه آدما !

  • محمد جعفری گفت:

    سال ۹۱ که همزمان با افتخار آشنایی باشما بود و امسال پیش بینی سال خوبی رو برای زندگیم دارم.ایشالا هم که شما به آرمان هاتون بیشتر نزدیک بشین و بچه های گل سایت هم سال خوبی داشته باشن.

    • shabanali گفت:

      منم خیلی خوشحالم که امسال تو رو دیدم. روحیه و انگیزه و پیگیری شما، همیشه برای من الگو بوده
      راستش من گاهی اوقات با دیدن بعضی رفتارهای نسل های بعد از خودم، انگیزه و انرزیم کم میشه.
      اما دیدن دوستان خوبی مثل تو، بهم یادآوری میکنه که در هر عصری و نسلی، کسانی هستند که به بهتر شدن شرایط محیطی فکر میکنند.

  • رادین گفت:

    با سلام
    سالن نو مبارک .
    لطف می کنی چند تا کتاب مفید در زمینه موفقیت و یا زندگینامه افراد موفق برای خواندن در تعطیلات معرفی کنی؟

    • shabanali گفت:

      سلام رادین جان. سال نو تو هم مبارک باشه.
      متأسفانه ما یکی از مشکلاتی که در فرهنگمون وجود داره اینه که زندگی انسانهای موفقی که در این فضای سیاسی و اقتصادی زندگی کرده و رشد کردند، خیلی در دسترس نیست و اگر هم هست کتابهای تجاری محسوب میشن تا آموزشی.
      به همین دلیل من فکر میکنم مطالعه زندگی انسانهای موفق در شرق و غرب دنیا میتونه خیلی کمک باشه به شرطی که اونها رو در ذهنمون به فضای ایران امروز، ترجمه و تفسیر و تعبیر کنیم.
      راستش با وجودی که ما رو شرقی میدونن، من احساسم این بوده که فضای ذهنی حاکم بر آسیای جنوب شرق، نوع زندگی و فرهنگشون، باعث میشه که مدل ذهنی اونها خیلی از ما دورتر باشه و من اگر بخوان انتخاب کنم ترجیح میدم مدل های اروپایی و آمریکایی رو ببینم و نکات مثبت اونها رو برداشت کنم و به نکاتی قابل استفاده در فرهنگ ایرانی ترجمه کنم.
      اینکه زندگی چه کسانی رو بخونی بستگی داره که دنبال چی باشی.
      اگر ذهن اقتصادی فعال تری لازم داری و خصوصاً اگر این روزها، نیم نگاهی به بازار طلا و بورس و ارز داری و به این جور سرمایه گذاری ها فکر میکنی، خوندن کتابهای مربوط به وارن بافت و مصاحبه هایی که با اون انجام شده می تونه مفید باشه
      اگر به راه اندازی یک کسب و کار کوچک و بزرگ کردن یک مجموعه فکر میکنی، با وجودی که جامعه ما این روزها «اپل زده» شده، هنوز فکر میکنم در خوندن زندگی نامه های استیو جابز میشه نکات جالبی رو پیدا کرد. من سخنرانی Connecting the dots رو که توی دانشگاه استنفورد کرده خیلی الهام بخش می دونم. متن انگلیسی و ترجمه اش روی نت هست…
      آدمهای موفق دیگه ای هم وجود دارند که می تونن الهام بخش باشن اما من نمیدونم که زندگی نامه های اونها به فارسی ترجمه شده یا نه. تحقیق میکنم همینجا بهت خبر میدم.

  • نیلوفر گفت:

    به حباب نگران لب یک رود، قسم
    و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت
    غصه هم، خواهد رفت
    آن چنانی که فقط، خاطره ای خواهد ماند
    لحظه‏ها عریانند
    به تن لحظه خود، جامه اندوه مپوشان هرگز

    فقط خواستم سلامی عرض کنم و سال نو رو تبریک بگم. برای شما و همه‏ی انسانها بدون هیچ مرز و تقسیم بندی و محدودیتی از صمیم قلب شادی آرزو می‏کنم چون فکر می‏کنم آدمها هر جای دنیا که باشند یه جورایی به هم مربوطند و غمها و شادیهاشون روی هم تاثیر می‏ذاره و طبیعیه که با دیدن غم دیگران نمی‏شه شادی واقعی رو تجربه کرد و به معنای واقعی از زندگی لذت برد. اگر کار بزرگی نمی‏تونم انجام بدم آرزوهای خوب که می‏تونم داشته باشم. از میون همه‏ی حرفهای قشنگی که از تو وبلاگ‏های شما خوندم حتی اگه فقط یکیش هم روم تاثیر گذاشته باشه، شادم کرده باشه، به فکرم فرو برده باشه و کمک کرده باشه تا تغییر مثبتی داشته باشم، فکر می‏کنم اکه فقط یکی هم باشه(که بی‏نهایت بوده) وظیفه دارم به خاطر اون یک درس از شما تشکر کنم.
    پس ممنونم استاد عزیز خیلی هم زیاد ممنونم.

    • shabanali گفت:

      نیلوفر جان. ممنونم به خاطر شعر زیبایی که نقل کردی.
      امیدوارم سال جدید، سال رشد همراه با آرامش برای تو باشه.
      سالی سرشار از تلاش برای پیشرفت در عین لذت از وضعیت موجود.

  • هلن گفت:

    سلام
    سال نو رو به شما و همه دوستانتون تبریک میگم امیدوارم سال خوبی پیش رو داشته باشین.
    من چند ماهه که با وبسایتتون آشنا شدم ولی همیشه خواننده خاموش بودم و از فایل ها و نوشته تون استفاده کردم
    میخوام که تو سال جدید دیگه خاموش نباشم و حرف بزنم البته اگه قابل باشم.
    می خوام که ازتون تشکر کنم که باعث شدین اتفاقای قشنگی تو زندگیم بیفته و من مسیر فراموش کرده ی زندگیم رو دوباره پیدا کنم.
    ممنونم که کلی نویسنده خوب بهمون معرفی کردین و باعث شدین بیشتر مطالعه کنیم.
    ممنونم که باعث شدین برم و گردوخاک کتابهای شریعتی رو پاک کنم و دوباره بخونمشون ایندفعه با یه دید دیگه.
    ممنونم که باعث شدین تلاش کنم که خودم رو بیشتر بشناسم.
    ممنونم که هستین که بودنتون به ما انرژی مضاعف میده.
    خوشحالم چون ازتون یاد گرفتم برای آنچه باور دارم باید ایستادگی کنم حتی اگه به معنای تنها ایستادن باشه. یاد گرفتم قوی ترین آدمها کسانی نیستند که همیشه پیروز میشوند، بلکه آنهایی هستند که وقتی می بازند، تسلیم نمیشوند. یاد گرفتم که گذشته را نمیتوان تغییر داد، نه فراموش کرد، نه اصلاح کرد و نه پاک کرد. فقط میتوان آن را پذیرفت و درس گرفت. و خیلی چیزای دیگه یاد گرفتم و خوشحالم از این بابت.
    خوشحالم که هستین خوشحالم که شما رو میشناسم و خوشحال میشم که منو به عنوان شاگردی که دیر کرده قبول کنید.
    براتون سالی پر از اتفاقای قشنگ آرزو دارم. امیدوارم همیشه شاد و سلامت و سرزنده باشین.

    • shabanali گفت:

      هلن جان. بهترین خبری که میشه به آدمی مثل من داد اینه که خواننده های خاموشم با من حرف بزنن.
      باور کن اگر حرفهای تو و بقیه دوستانم نباشه، برای باز کردن در و پنجره های این خانه مجازی، هیچ انگیزه ای نمی مونه.
      ممنون که هستی…

  • fahimeh گفت:

    عمق نگرانی های ما فاصله ما را از خدا نشان می دهد.
    سالی سرشار از آرامش و معرفت برای شما دوست و معلم مهربان آرزومندم.

  • احسان گفت:

    سلام محمدرضای عزیز
    سال نو مبارک
    من امسال این خوش شانسی رو داشتم که در دانشگاه صنعت نفن با شما آشنا شدم .
    امیدوارم سال خوبی داشته باشید .
    در ضمن من این اوخر ایمیلی به شما فرستادم و لی شما هنوز جواب اون رو نداین .

  • مسعود سمیعی نیا گفت:

    سلام محمد رضا جان
    من هم سال نو را خدمت شما و همه مخاطبان و دوستداران شما تبریک می گویم
    سال گذشته سال بسیار خوبی برای اینجانب بود زیرا افتخار آشنایی با شما رو داشتم و توانستم ذره ای از تجربیات شما یاد بگیرم و از آنها استفاده کنم.
    امیدوارم سال جدید سال سلامتی و موفقیت برای همه ایرانیان صادق باشد

  • الف گفت:

    سلام

    سال نو مبارک

  • سارا.ر گفت:

    سلام، سال نو رو هم به شما مهندس محمد رضای عزیز و هم به همه خواننده های سایتتون تبریک میگم و از صمیم قلبم آرزو میکنم در سال جدید موفقیت، خوشبختی و از همه مهم تر سلامتی چشم انتظار لحظات قشنگ زندگیتون باشه
    دلم میخواد سال جدید کم اشتباه باشه برام، توقعم از اطرافیانم کمتر باشه و از همه مهم تر همه رو اونجوری که هستن ببینم نه اونجوری که من دلم میخواد چون گاهی با واقعیت فاصله داره و مجبورم بتی که از بعضیا تو ذهنمون ساختم با دست خودم خراب کنم
    پرحرفیم و ببخش
    بهارت پر رنگ تر از همیشه

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser