دوره‌های صوتی آموزشی مدیریت و توسعه فردی متمم (کلیک کنید)

نظرسنجی و همفکری برای پیک متمم

سلام. معمولاً اینجا حرف و نظرهای خودم رو می‌نویسم اما این بار می‌خواستم خواهش کنم وقت بگذارید  وکمک فکری ازتون بگیرم.

ما این هفته یک مجله سی و پنج صفحه‌ای دیجیتال از مطالب پرخواننده متمم، منتشر کردیم.

اگر عضو خبرنامه سایت باشید (اون کنار سمت چپ) ایمیلش براتون اومده. اگر عضو نیستید یا ایمیل برای شما نیومده، از این لینک قابل دانلوده:

پیک متمم

peik-motamem

ما همیشه دوست داشتیم که یک نشریه یا گاهنامه یا هر چیزی شبیه این، وزین و زیبا در حد نشریات خوب دنیا منتشر کنیم. برای این نشریه تصویرسازی کردیم. ترجیح دادیم از کارهای گرافیکی موجود در وب کپی نکنیم. صفحه‌بندی کردیم. مطالب رو متناسب با نیاز مجله ویرایش کردیم تا وابستگیشون به سایر نوشته‌های متمم کم بشه و حاصل حدود دو هفته تلاش تیمی،‌ شد چنین مجله‌ای که می‌بینید.

من فرضم اینکه که این کار،‌ هم باعث می‌شه مطالب پرخواننده‌ی متمم، به صورت آفلاین، قابل آرشیو و مطالعه باشه. هم فکر میکنم شاید تبلیغ برای متمم باشه. براش هزینه نگرفتیم و فکر میکنم با وجود هزینه‌ی میلیونی که براش انجام شده باید به عنوان هزینه تبلیغاتی متمم بهش نگاه بشه.

سوال مشخص من اینه که:

۱- اصلاً انتشار چنین شکلی از نشریه به صورت پی دی اف،‌ وقتی مطالب روی سایت قابل دسترسی هست جذاب یا مفید هست؟

۲- به نظر شما اثر تبلیغی داره؟ اگر کسی بخواد متمم رو به دوستانش معرفی بکنه، ممکنه داشتن این فایل بیشتر از معرفی لینک سایت کمک کنه؟

۳- کار گرافیکی و صفحه‌بندی و … (که قسمت پرهزینه‌ی این کاره) چقدر مهم و تاثیرگذاره؟ خواننده ترجیح می‌ده کار اوریجینال ایرانی ببینه یا میشد مثلاً عکس‌های نشریات هاروارد و استنفورد و … رو کپی کرد و گذاشت؟

ممنونم که برام وقت می‌گذارید و جواب این سوالها رو بهم می‌دید.

آموزش مدیریت کسب و کار (MBA) دوره های توسعه فردی ۶۰ نکته در مذاکره (صوتی) برندسازی شخصی (صوتی) تفکر سیستمی (صوتی) آشنایی با پیتر دراکر (صوتی) مدیریت توجه (صوتی) حرفه‌ای‌گری در کار (صوتی) کتاب های مدیریت راهنمای کتابخوانی (صوتی) آداب معاشرت (صوتی) کتاب های روانشناسی کتاب های مدیریت  


119 نظر بر روی پست “نظرسنجی و همفکری برای پیک متمم

  • علیرضا داداشی گفت:

    سلام.
    راستش به دلیل اهمیت زیاد سوال های شما، باید با خودم به نتیجه می رسیدم تا کامنت بگذارم.
    قبل از پاسخ به سوالات تان این را بگویم که هر روز اقدامات جدیدتر و مفید تری انجام می دهید که برای خودتان کار اضافه تر و زحمت بیشتر است ولی برای ما- که خوش وقتیم از همراهی شما- فواید بیشتر و بیشتر به دنبال دارد.
    اما پاسخ سوالات تان:
    ۱- انتشار نسخه ی پی دی اف، برای کاربران متمم که در آنجا با حجم وسیعی از مطالب مواجه می شوند ، به عنوان یک جمع بندی و یک خلاصه از طرف شما، علاوه بر خلاصه ها و یادداشت برداری های خودشان ، قطعا مفید است و به نظرم اکثر دوستان این گروه بایگانی منظمی از این نسخه ها کنار یادداشت هایشان خواهند داشت.
    دیگر این که وقتی خلاصه ی شما با خلاصه برداری های ما متفاوت است، و همینطور اینکه مدتی پس از انتشار مطالب اصلی سایت تدوین می شود، به گمانم نگرانی دچار شدن آن به سرنوشت ثابت فایل های پی دی اف وجود ندارد.( این سرنوشت که همه ی پی دی اف ها کپی می شوند ولی هیچکدام خوانده نمی شوند.) که این موضوع در مورد اعضاء به این خوبی است.
    ۲- برای تبلیغ به تنهایی کافی نیست. چون ممکن است به دست کسانی برسد که سابقه ی نشریات مجازی قبل از این برای شان دلچسب نبوده و اگر متوجه فضای متفاوت و نوع کاری که در متمم انجام می شود، اهداف و شیوه ی کار در آن نباشند، یا استقبال نکنند یا آن را خیلی زود به کناری بگذارند.اگر قرار است این نسخه به دست افرادی برسد که با این فضا به اندازه ی اعضاء آشنا نیستند باید دوستان عزیز به دست چین کردن افراد بپردازند که به دست افراد مناسب برسد.
    البته شیوه لینک دادن تان جالب است: از هر سری آموزشی مطلبی منتشر کرده اید و در انتها خواننده را به ادامه ی مباحث در سایت متمم لینک داده اید. که کاش آدرس سایت را تنها در انتها قرار نمی دادید. با این فرض که اگر کسی به صفحه ی آخر نرسیده هم بتواند سایت را جستجو کرده و به ما بپیوندد.
    ۳-کار گرافیکی نشریه مشخصا جدید است که جای تشکر از شما و سرکار خانم نرگس رحمانی دارد. حتما وجود طرح و شکل در کتب و نشریات – ولو الکترونیکی- از خستگی چشم و ذهن خواننده کاسته و در صورت انتخاب درست، درک مطلب را هم ساده تر می کند. من صاحب نظر طراحی و گرافیک نیستم و معتقدم وجود طرح کاری را که عرض کردم می کند و داخلی و خارجی بودن آن تفاوتی ایجاد نمی کند.

    نکته مهم دیگر این که: در سایت متمم در مورد کپی رایت نوشته اید که به شرط «عدم ایجاد منفعت مادی برای شخص»، انتشار آن به هر شکل مجاز است. اما در جایی از نشریه این را ننوشته اید و ممکن است – اگر نه برای اعضاء – احتمالا برای دیگرانی که جهت آشنایی آن را دریافت می کنند امروز یا فردا درآمد زایی ایجاد کند. نمی خواهید فکری برای این موضوع بکنید؟
    ممنونم و امیدوارم نوشته ی طولانی من کمک کننده باشد.
    برقرار باشید.

  • دلناز محبی گفت:

    سلام، خوب هستین؟

    بله برای من مفید بود، من اونجوری همه لینک ها رو باز می کردم و در طی چند روز می خوندم، الان مثل مجله اول ورقش زدم، بعد چند تا مطلب انتخاب کردم و به تدریج خوندمش.

    به نظر من برای تبلیغ خوبه، و آدم راحت تر بازنشرش می کنه.

    من هر دو نوع عکس رو می پسندم، یکی اش نوستالژیک و دیگری مدرن و به روزه.

    با سپاس از نشر مطالب خوب و مفید

  • مرجان گفت:

    سلااام استاد عزیز
    خلاصه و مفید
    ۱٫مطالب به صورت پیک جذاب تره
    ۲٫اثر تبلیغیشم بیشتر از لینک سایته
    ۳٫کار گرافیکیشم باعث میشه خواننده با علاقه بیشتری مطالبو دنبال کنه و استفاده از تصاویر مجلات خارجی هم عالیه.
    دست بچه های گروه متمم و شما درد نکنه.کارتون حرف نداشت.

  • سعید گفت:

    سلام محمدرضای عزیز،

    ۱٫ انتشار مطالب برگزیده سایت قطعا ترغیب کننده خوبی (حداقل برای خوانندگان خاموش طرح متمم) خواهد بود. اطلاع از کم و کیف مطالب برگزیده میتونه عامل ترغیب کننده خوبی باشه. البته من با مجلات و کتابهای هاردکپی راحت ترم، اما چون خود طرح متمم آموزشی الکترونیکی هستش، اینکه نشریه آن پی دی اف باشه چندان مساله مهمی (حتی برای امثال من که طرفدار هارد کپی هستند) نیست.
    ۲٫ قطعا اثر تبلیغی و ترغیبی داره، اما انتشار کاغذی اون (حداقل در چند شمارگان اول) میتونه قسمت عمده ای از جامعه هدف رو جذب کنه. من دانش چندانی از از روش های تبلیغ و بازاریابی ندارم، اما احساس میکنم که این روش در جامعه ما کارامدتر خواهد بود.
    ۳٫ من موافق تمایز بین ایرانی بودن یا غیر ایرانی بودن کار گرافیکی نیستم. بنظرم وقتی یک کار گرافیکی روی یک محتوی بومی سوار میشه، دیگه چندان اهمیتی نخواهد داشت که این اثر قبلا کجا بوده. مهم افزایش تاثیر و تفهیم متن به کمک اون تصویر خواهد بود.

  • آناهیتا گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    این پیک برای من مفید بود. خیلی از پستهای متمم هستند که در نگاه اول (خوندن عنوان پست در صفحه اصلی سایت) به اندازه کافی برام جذابیت ندارند که لینکشونو باز کنم و بخونم. به خصوص وقتی تعداد زیادی پست در بازه زمانی کم روی سایت قرار میگیرند و با توجه به محدودیت فرصت و گاه کمبود حوصله، ناچارم فقط تعدادیشون رو یرای خوندن انتخاب کنم. مابقی رو یا اصلا باز نمیکنم یا باز میکنم ولی فرصت نمیکنم بخونم و در پوشه to be read در bookmarks ذخیره میشن که تجربه نشون داده ۹۰% لینکهای این پوشه هرگز باز نخواهند شد و قرار دادنشون در این پوشه فقط برای آسودگی خاطر و فرار از عذاب وجدان نخوندنشونه! با قرار گرفتن پستهای جدید روی سایت، پستهای خوانده نشده قبلی به دست فراموشی سپرده میشن و هرگز خونده نمیشن. بازانتشار گزیده ای از پستها به صورت پیک بار دیگر این پستها رو در معرض دید قرار میده و شانس خونده شدنشون افزایش پیدا میکنه. من شخصا خیلی از عناوین این پیک رو من قبلا در سایت نخونده بودم و وقتی در پیک دیدم و خوندم، بسیار برام مفید و جذاب بودند؛ به خودم میگفتم چطور تونسته بودم این پستها رو توی سایت نادیده بگیرم و چرا در مورد جذابیت بعضیهاشون از روی عنوان اشتباه قضاوت کرده بودم.
    در مورد طراحی و گرافیک، با توجه به اینکه کار اوریجینال بسیار هزینه بره، به نظر من اوریجینال نباشه هم مشکلی نداره. بخصوص که خیلی از ما نشریات خارجی (هاروارد و استنفورد و …) رو اصلا نمیخونیم که طرحهای کپی شده ازونها برامون تکراری باشه. تازه چه بسا که استفاده از گرافیک نشریات خارجی، با القای حس نزدیک بودن مطالب پیک به موضوعات روز مطرح در کشورهای غربی، اشتیاق بیشتر و احساس بهتری رو در عده ای از خوانندگان ایجاد کنه.
    خدا قوت 🙂

  • محسن رضایی گفت:

    عرض ادب.
    ۱-جذاب و مفید هست.چون میتونه برای کسانی که به هر دلیل نتونن پیگیر مطالب سایت باشن ازش استفاده کنن.

    ۲-میتونه اثر تبلیغی خوبی داشته باشه.واقعیت اینه خیلی ها سایت رو نمیشناسن ضمن اینکه اهل مطالعه هستند.از طرفی دنیای گسترده نت هم واقعیتیه.

    ۳-تولید داخلی چیز دیگریست.هرچند خوب هم که باشه برچسب کپی بودن بهش میزنن.

    پیشنهاد : اگه بشه چاپ بشه و در دانشگاههای سراسری مراکز استانها پخش بشه فکر میکنم اثر خیلی خوبی داشته باشه.

  • هادی احمدی گفت:

    واسه من مجلات الکترونیکی جذابند و اینکه به صورت آفلاین هم بتونم اونها را بخونم مفیده .
    در مورد اثر تبلیغیش هم فکر می کنم ابزار خوبی می تونه باشه و شخصا خودم برای چند نفر تو شرکت فرستادم.
    در مورد تصویر سازی و صفحه بندی ، خیلی خوبه که کار اورجینال باشه و کامل بودن ارتباط بین متن و تصویر به غنی شدن محتوا و اثرگذاری اون کمک میکنه.
    با تشکر فراوان

  • سمیه گفت:

    سلام
    خوندن این مجله برای من چون قبلا این مطالب رو در سایت خونده بودم جذابیتی نداشت(از لحاظ تبلیغاتی) یعنی خوندنشون در سایت یا در مجله برام فرقی نداره، ولی کارهای گرافیکی خیلی جذاب و جدید و نوآورانه بود. حتی اگر به انتشار مجله ادامه ندادین حتما از این کارهای گرافیکی در متمم استفاده کنید.

  • مهندس صنایع گفت:

    سلام

    پیشنهاد من اینه که به سمت برنامه های موبایل برید. به عنوان مثال برای من نوعی خیلی مفید تره که یک سری مطالب مفید رو توی موبایلم داشته باشم ( و هر چند وقت یکبار آپدیتش کنم) بعد در مواقعی که وقتم داره تلف می شه نگاهی بهشون بندازم و دانسته هام افزایش پیدا کنه.

  • انصار رضائی گفت:

    سلام
    اینکه خودتون از اول طراحیش کردین خیلی خوبه.
    ۱- اسم هر مطلب به عنوان هدر در هر صفحه درج بشه مثلا با این فرمت: تفکر سیستمی: افق تحلیل و اثر مارکبری
    ۲- حاشیه صفحات استاندارد نیست.
    ۳- تصویر سازی ها خیلی خوبه
    ۴- فلش هائی که تو صفحات مختلف گذاشتین و لینک به مطالب سری مورد نظر در سایته، به نظر من بهتر هست در همه صفحات در فاصله ی مشخصی از انتهای صفحه قرار گیره. نماش بهتر میشه. مثلا میشه تو فوتر صفحات این لینک رو گذاشت.
    ۴- لینکی که تو صفحه آخر به عنوان خبرنامه گذاشتین، کار نمیکنه.( اصلا مگر متمم خبرنامه هم داره؟ 😀 )

    از نظر من خوانندگان این مطالب به دو دسته تقسیم می شن:
    ۱- دسته ای که به قول معروف خوره اینترنتن و ۲۴ ساعته آنلاین اند
    ۲- سنتی ها

    در مورد دسته اول که تکلیف مشخصه. من خودم از اون جائی که بیش از ۹۰% مواقع اینترنت دارم ترجیح میدم مطالب رو از مرورگر لپتاپ و موبایل و خبرخوان دنبال کنم که اگه موردی هم به نظرم رسید مطرح کنم. به همین دلیل ترجیحم اینه که پی دی اف نباشه. دانلود این فایل کنار صدها فایلی میره که دانلود کردم که یه روز بخونم و نشده 😀

    دسته دوم که تقریبا نسل پدران و مادران ما میشن، کمتر حال و حوصله دنیای دیجیتال رو دارن. مثلا دوست دارن که درحالی که تو خونه رو مبل نشسته اند ترجیح میدن کنار سایر مجلات، مجله ای به اسم متمم رو رو میز داشته باشن. مطالبی که جمع می کنین که خیلی خوبه. پیشنهاد من اینه که یه شرکتی رو پیدا کنین که اسپانسر شه و در تیراژ محدود منتشرش کنه و در اختیار گروه های هدفی که انتخاب می کنین قرار بدین. یه راهکار دیگه ام اینه که از طریق تبلیغات هزینه های چاپش رو تامین کنین و با هزینه کمتری در تیراژ بالا منتشر کنین. من خودم هربار لینک مطبی رو بخونم و به نظرم برای اعضای خانواده مفید بیاد، از طریق وایبر اینا می فرستم که بخونن. فیدبک هم گرفتم، از مطلب خیلی راضی بودن ولی از روش مطالعه ناراضی!
    البته تغییراتی باید در محتوای پیک برای کاربران غیر آنلاین در نظر گرفته شود. مثلا لینک ها ترجیحا گذاشته نشوند، که خواننده فک نکند مطلب ناکاملی خوانده است یا لینک کامل گذاشته شود.

  • محمد صادق اسلمی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کسانی که واسه این پیک زحمت کشیدن.
    نظر من منفیه با این که کاری خیلی قشگو با کیفیتیه ولی ارزش هزینه های بالا رو تو فضای محازی نداره چون مث ی مجله واقعی وملموس نیس همون تاثیری رو داره که شاید اگر چنتا عکس از جاهای دیگه میذاشتی داشت.
    با تمام احترامی که واسه دوستان قائلم اگر محمد رضای غزیز موضوعو نگفته بود شاید کسی متوجه نمیشد یا شاید دقت نمیکرد.ب نظز من اینجا دقیقا بر عکس واقعیته تو ی کتاب ی تصویر تاثیرش بیشتر از متنه ولی اینجا تعیین کننده متنه.
    ب نظر من هنر با حس لامسه ارتباط داره از جنس لمس کردنه هر چقدرم که زیبا باشه وقتی بیاد تو فضای مجازی بخشیشو از دس میده.در پایان اینکه من مخالف تصویر نیسم ولی موافق هزینه سنگین واسه تصویر سازیم نیسم .ب اندازه هزینه ب مخاطب حس القا نمیشه.دوستدار همتون.بای

  • amir گفت:

    با سلام و عرض تشکر
    در مفید بودنش، شک بی معناست. تثبیت نوشتار در دو مرتبه جداگانه در ذهن گوینده و خواننده در یک فاصله زمانی معین میزان اثربخشی فوق العاده ای دارد. برای شما از ان جهت که مطالب مرور گشته و نقایص ان احیانا رفع و برای خواننده از ان سو که مطلبی بی نقص را بارها و بارها مرور و هر بار لذتی به یادماندنی را تجربه خواخد کرد.
    اما در باب گرافیک همین نکته بس که با احترام نسبت به زحمات دوستان، هنوز راه بلندی پیش رو قرار دارد. بویژه در صفحه بندی. به منظور ادای دین به متهم ردیف یک متمم در باب گرافیک مجله شاید بتوانم کمکی بنمایم.

  • مائده ابوحسینی گفت:

    سلام به محمدرضا و تیم متمم
    به نظر من چون جامعه آماری مورد نظر برای این نظر سنجی اکثرا بچه های روزنوشته وسایت متمم هستند فکر نمی کنم خیلی آمار درستی برای تیم متمم ایجاد کنه، و از آنجایی که تجربه شخصی و علمی من میگه که گفتار مخاطب ایرانی با رفتار اون تفاوت معناداری داره به نظر من بهتره یک سری تحقیق گسترده تر انجام بشه.
    اما جواب ۳ سوال مشخص مطرح شده:
    ۱-انتشار نشریه با توجه به هزینه تمام شده اون فکر نمیکنم در حال حاضر مفید باشه ، چون تا اونجایی که من متوجه شدم این کار برای جذب مخاطب جدید برای متمم هست نه مخاطب فعلی(چون مخاطب فعلی به خاطر محتوی آموزشی قوی متمم،همراه این سایت هست) اما از اونجایی که بسیاری از افراد جامعه ما با متمم یا آشنا نیستند یا ترغیب نشدن که از اون استفاده کنن، شاید اون طور که بایددر حال حاضر جواب نده.
    ۲-قطعا اثر تبلیغی داره، اما برای اینکه ببینیم این اثرتبلیغی چقدره، باید اون رو در اختیار مخاطب جدید قرار بدیم و براساس رفتار مخاطب جدید نتیجه گیری کنیم ، به همین خاطر من برای این ترم اون رو به دانشجو های کلاسم معرفی میکنم و نتیجه اون رو بهتون میگم.
    ۳-به نظرم استفاده از هر دوی این ها(اورجینال ایرانی و کپی خارجی) خوبه (چون قرار نیست مثل فرهنگستان زبان فارسی برای هر چیزحتما دنبال ایرانی اون بگردیم )

  • محمد مرتجی گفت:

    با سلام
    ۱- برای من مفیده. معمولن وقتی داخل یه سایت آموزشی میشم، دوست دارم مطالبش به صورت یک کورس باشن. در یک توالی و منسجم. یه نشریه چنین کاری رو بهتر انجام میده.
    ۲- بله داره. هنوز هم خیلی ها وقتی یک فایل بهشون میدم، استقبال بیشتری میکنن تا یه لینک.
    ۳- حقیقتش برای من خیلی تاثیرگذار نیست، کپی کردن (اگه مباحث اخلاقیش رو بذاریم کنار) فرقی با اوریجینال بودن نداره. البته اگر ذکر منبع بشه.

  • مهدی رجبی گفت:

    با سلام خدمت گروه عزیز متمم
    این کار از نظر من مفید و بسیار کار خوبی هست. خیلی ها هستن که دوست دارن مطالب را به صورت دیجیتال نخونن و اون رو پرینت بگیرن و بعد مطالعه کنن. یا این که اون را دانلود کنن و بصورت پی دی اف بر روی گوشی خود داشته باشن و سر وقت یه نگاهی به اون بی اندازن. بخصوص زمان هایی که به اینترنت دسترسی ندارن میتونن برن سراغ این فایل و اون را مطالعه کنن.

    در مورد اثر تبلیغاتی اون میتونم بگم که بسیار تاثیر داره. من دوست دارم متمم را به خیلی ها معرفی کنم ولی با دادن ادرس اون ممکنه که به سایت سر نزنن یا اینکه همان موقع اینترنت نداشته باشن و بعد هم فراموش کنند که سر بزنند. ولی من میتونم سریع این فایل را برای هر کدام ز دوستان که مشتاق باشن بلوتوث کنم و انها استفاده کنند. مثلا همین الان میتونم این فایل را در گروه های واتس اپ و وایبر که در ان حضور دارم واسه دیگر اعضا به اشتراک بگذارم و احتمالا چند نفر از بچه ها از فایل استفاده خواهند کرد. و استقبال بیشتری خواهند شد نسبت به اینکه لینک سایت را به اشتراک بگذارم. شک نکنید که اگر خوانده هم نشه دانلود میشه و اثر تبلیغاتی اون موثر واقع خواهد شد.

    من به شخصه کار اورجینال ایرانی را ترجیح میدم به یک کار غیر بومی و غیر ایرانی. چون میدانم که این گروه اگر بخواهد کاری ایرانی را تحویل دهد مطالب را ترجمه و کپی نمیکند و با زحمت سعی در باز نویسی دوباره ان به نحوی که با فرهنگ ما همخوانی بیشتری داشته باشد، خواهد داشت.

    بدور از اغراق و بزرگ نمایی میگم که این گروه و محمد رضای عزیز جزو سرمایه هایی حقیقی این کشور هستند

  • مهدی پررنگ گفت:

    با عرض سلام خدمت دوستان تحریریه :
    توجه: این نظرات برای هرچه بهتر شدن مجموعه متمم هست اگرچه با مدیریت آن قهرم !.
    شما دوستان درمجموعه تحریریه این اختیار را داریدکه پس از خواندن نظر من این کامنت را به دلایل شخصی خود حذف کنید.
    ۱)البته که جذاب هست به خاطر خصلت ما ایرانیها (خلاصه داستان رو خلاصه کردن برای ما جذاب تره احساس میکنیم اشراف بیشتری داریم )وفایل pdf حس مالکیت بیشتری داره
    ۲)به معرفی سایت کمک میکنه نه بیشتر از خود سایت .چون هر چقدر هم هزینه کنید نمیتونین جای تبلیغ ناشی از گوگل رو به دلیل تولید محتوای زیبا پر بکنید .تبلیغات هدفمند اینترنتی بیشتر جواب میده
    ۳)بستگی داره به هزینه تمام شده .اگه هزینه تمام شده یه عدد ۷رقمی هست (به تومان)توجیه داره به خاطر برند سازی وباقی داستانها که از من بیشتر میدونیدولی هزینه بیشتر اشتباه هست

    با تشکر از دوستان
    همراه در غیبت شما

  • سپید گفت:

    ۱و۲ .بله میتونه مفید باشه و به صورت جامع مطالب رو به کسی که تا حالا با طرح متمم برخوردی نداشته آشنا کنه، و قالبی باشه که کنار سایت نقش مکمل و در راستای معرفی هر چه بیشتر طرح متمم فعالیت کنه و بسته به سیاست های گروه متمم به صورت ماه نامه و یا فصل نامه منتشر بشه
    ۳٫ صفحه آرایی نشریه به ساده ترین زبان ترکیب دلنشین متن و تصویر در کنار هم هست که حجمی از اطلاعات رو به صورت گویاتری به خواننده منتقل کنه و به میزان خیلی زیادی مهم و تاثیرگذاره،و جذاب بودنش برای خواننده هم خودش را به خوندن ترغیب میکنه و هم میتونه انقدر براش دلنشین باشه که به دیگران معرفیش کنه،و به نظر من ارزشش رو داره که خیلی حرفه ای تر باهاش برخورد بشه و براش وقت بذارید،مسلما استفاده”مستقیم” از تصویرسازی و یا عکسی که در نشریات خارجی استفاده شده درست نیست و از ارزش صفحه آرایی کار کاسته میشه، ولی فکر میکنم بدون نیاز به یک عکاس و تصویرساز حرفه ای با کمک یک طراح گرافیک که شاید از بانک تصاویر موجود در دست بسیاری طراحان استفاده میکنه آثار متفاوتی خلق کرد کما اینکه بسیاری از گرافیست ها خواه ناخواه با استفاده از منابع مشترک تصویری از جمله وکتورها ،پترن ها، بکگراندها و تصاویر موجود در فضای اینرنت و منابع قابل فروش تصویری کارهای متفاوتی خلق میکنن.و پیشنهاد میکنم برای بالا بردن کیفیت بصری نشریه فایل پی دی اف تبدیل به نسخه ورق خور بشه، بسیار سپاسگذارم از خانم رحمانی و تیم متمم که واقعا تلاش کردن برای این کار و این تلاش کاملا هویداست و برای من قابل لمس بود.

  • سیدرضا گفت:

    سلام
    ۱-بله برای من که خواندن دوباره مطالب در این قالب بسیار آموزنده و لذت بخش بود
    ۲- همیشه مطالب متمم را به دوستانم توصیه کرده ام اما میدانم که بعضی در این شکل و شمایل مجله ای و دیداری بیشتر موضوعات را پیگیری می کنند
    ۳-کار گرافیکی و صفحه بندی کار عالی بود و ممنون از زحمت شما و دوستان هنرمند

  • سمانه هرسبان گفت:

    من سایت رو ترجیح می دم به اینکه فایل پی دی اف بخونه، اخه یه جورایی سایت به نظرم زنده تره. ولی این فایل برای جاهایی که اینترنت در دسترس نیست میتونه خوب باشه. برای تبلیغ فکر میکنم موثر باشه. ولی من باز سایت رو ترجیح میدم. چون خیلی وقت ها فایل pdf که برام ایمیل شده رو دانلود میکنم که چون وقت نیست بعدم بخونم، ولی کلا یادم میره. ولی اگه لینک سایت باشه شاید جون همون لحظه باز میکنم احتماله اینکه بخونمش بیشتره.
    برای سوال سوم هم هنوز به نتیجه قطعی نرسیدم

  • محمد جواد مقومی گفت:

    با سلام و تشکر از زحمات تیم قدرتمند متمم:
    جواب سوال ۱- خواندن این مجله زیبا هم بسیار جالب بود برای من و هم این که در مرور و یادآوری درس های اون به من خیلی کمک کرد.
    جواب سوال۲- به نظرم اثر تبلیغی خوبی داره.چون هم گزینش مطالب عالی هست و هم همونطور که فرمودین طراحی جذابی داره.
    جواب سوال ۳- کار گرافیکی ارجینال و بومی شده چیزی هست که من وقتی می خواهم کسی رو دعوت کنم به دانشگاه متمم همین نکته رو اول از همه براش مطرح می کنم. به نظرم خیلی جذاب و ملموس تر هست که مثلا عکس و طرح و مطالب به سازمان های خودمون مربوطه و مشکلاتی که مال جامعه ماست در اون مطرح میشه.

  • جواد زارعی گفت:

    سلام دوستان؛
    یک. درک می‌کنم که وقت و زحمت قابل توجهی را صرف مدیریت محتوا می‌کنید؛‌خسته نباشید!
    دو. درباره محتوای نشریه در این برهه صحبت ویژه‌ای ندارم؛ اما دوست دارم درباره فرم نشریه به چند نکته اشاره کنم.
    دو.یک. مشهود است که وقت زیادی برای طراحی بصری و چیدمان محتوا وقت صرف شده، که برای شماره یک قابل قبول است؛ اما اگر انتشار نشریه قرار است جریانی مستمر باشد،‌بهتر است از مشورن طراحان بصری حاذق که بیشتر با روزنامه‌ها و مجله‌های مکتوب همکاری می‌کنند استفاده شود. نگاه این دوستان به چیدمان عنصرهای محتوایی با گرافیست‌ها متفاوت است.
    دو.دو. پیشنهاد می‌کنم ساختاری منسجم برای نشریه طراحی شود تا دسترسی به محتوا،‌ امکان درج تبلیغ، چاپ و بایگانی و موارد دیگر لحاظ شود.
    سه. راستش نتوانستم از شماره یک نشریه‌تان،‌چشم‌اندازی برای خودم ترسیم کنم. آیا قرار است بعدتر، نسخه چاپی نشریه هم توزیع شود. آیا ممکن است در دو نسخه حرفه‌ای و معمولی منتشر شود؟ آیا عین مطالب وب‌سایت را منتقل می‌کند یا ممکن است محتوای مستقل هم عرضه کند؟ شرایط همکاری با نشریه چگونه است؟ سیاست‌های محتوایی چیست؟ به طور کلی، متوجه نشدم که هدف از تمهید و توزیع این نشریه چیست؟
    چهار. پیش‌تر فرموده بودید که در حال کار روی یک چارچوب محتوایی هستید. به شخصه سال‌‌هاست که در حوزه‌های گوناگون تولید محتوا فعالیت می‌کنم و علاقمند هستم درباره چارجوبی که در دست تدوین دارید بیشتر بدانم؛ شاید بتوانم کمک بگیرم و کمک‌تان کنم.
    پنج. اگر علاقمند به طراحی ساختار نشریه بودید، پیشنهاد می‌کنم ساختار وب‌سایت ممتم را نیز بازنگری کنید. چیزی که من به عنوان کاربر ساده، بیشتر آشفتگی مشاهده می‌کنم تا شبکه‌ای منسجم از اطلاعات فاخر. گمان می‌کنم ساختار محتوایی شما توسط دوستان فنی پیشنهاد شده است. موارد دیگر هم درباره وب‌سایت متمم و نشریه در ذهن دارم که مجال گفتنش نیست. به طور مثال، جناب شعبانعلی بارها درباره تفاوت آموزش و یادگیری صحبت کرده‌اند؛‌ برای بنده جالب است درباره رویکردتان آموزشی (یادگیری) بیشتر بدانم. شک ندارم که آشنایی با استراتژی‌ شما،‌ موجب تحلیل‌ و بررسی بهتر مجموعه‌های مرتبط با جتاب شعبانعلی خواهد شد.

    ارادت‌مند // جواد زارعی

  • ارش گفت:

    سلام محمدرضا
    باز هم تشكر از تو و تيم زحمت كشت.
    من فكر ميكنم ايده، بسيار مفيد و براي تبليغ متمم، قطعا كاربردي هست چون من لينك مطالب رو كه براي دوستام ميفرسم، احساس ميكنم ارسال ” فقط يك لينك ” آنچنان براي مخاطب، جذابيت نداره تا اينكه يك فايل آرشيو شدني و قابل دسترس ” پي دي اف ” بدست شخص برسه !
    من فكر مي كنم ما معمولاً دوست داريم ايميلي كه براي دوستانمون ارسال ميكنيم، علاوه بر كيفيت مطالب، پوسته و بسته بندي اش ، در حد نشريات معتبر باشه.

  • کیوان گفت:

    سلام
    به نظر من وقتی مطالب در وب سایت شما با دسته بندی مناسب و با امکان به خاطر سپاری لینک های مطالعه شده وجود داره و همیشه نیز در دسترس است نیازی به فایل PDF “حداقل برای من” وجود ندارد. یا بهتر بگم چون به مجموعه متمم و مطالبش به دید دانشگاه و درس نگاه میکنم (البته دانشگاهی خاص و بی نظیر) امکاناتی که مطالعه روی وب بهم میده رو ترجیح میدم. مطالب مهم رو هم به صورت کلود ذخیره میکنم و همیشه هر جا با دیوایس های مختلف با امکاناتی فوق العاده بهشون دسترسی دارم.
    اما اگر خود فایل pdf رو بخوایم بررسی کنیم به نظرم برای اولین سری خوبه اما در صورت تداوم تولید، این تغییرات شاید مفید باشه:
    ۱- داشتن فهرست با لینک به صفحه مورد نظر
    ۲- عدم استفاده از لی اوت ستونی (چون به اسکرول کردن بیشتری در حین مطالعه نیاز است)
    ۳- با احترام و درک زحمات کشیده شده، طراحی مجموعه رو زیاد نپسندیدم.

    و مشکلی که شاید مختص من باشه : اصولا وقتی پشت کامپیوتر و به صورت دیجیتال مطالعه میکنم ترجیح می دم فقط متن در صفحه باشه. ولی حین مطالعه کتاب و مجله چاپی عدم وجود عناصر گرافیکی و عکس، خواندن رو برام ملال آور میکنه!

    ببخشید که خیلی شخصی نظر دادم.

  • لیدر گفت:

    به صورت پی دی اف هم جذاب هست هم خیلی مفید.مطمئنا تاثیر تبلیغاتی داره تازه اگه به صورت چاپی هم باشه بهتر هم هست. میشه هم از کار گرافیکی ایرانی استفاده کرد و هم در بعضی موارد از کارهای کپی دیگران استفاده نمود.

  • زیبا گفت:

    به نظر من که pdf عالیه، همیشه خوندن کتاب و مجله لطف بیشتری داره,حداقل میشه print گرفت تا به دوستان داد و هم برای خودمون آرشیو کنیم. در کل فک می کنم اثر تبلیغی خوبی میشه، در مورد صفحه بندی هم مطمئنا ایرانی بهتره ولی اینکه با در نظر گرفتن هزینه هاش گزینه بهتریه یا نه، نمیدونم

  • مینا گفت:

    سلام آقا محمدرضا
    خوشحالم که به فکر تهیه همچین نشریه ای افتادین، واقعا دست شما و تیم متمم درد نکنه.
    ۱ – مطمئنا هم مفیده و هم جذاب، مفید به این خاطر که مطالب به صورت کاملا طبقه بندی شده و پشت سر هم قابل دسترسیه و این خیلی خوبه، مطالبی که تو سایت هستش خوندنش زمان زیادی میبره و باعث میشه که واسه صرفه جویی تو هزینه اینترنت، علی الخصوص واسه یکی مث من که اکثرا با گوشی وارد سایت میشم، به سرعت از کنار برخی مطالب بگذرم ولی وقتی پی دی اف باشه با خیال راحت ذخیره میشه و هر موقع از شبانه روز مطالعه میشه. من خودم همیشه مطالب شما رو کپی میکنم، به صورت پی دی اف ذخیره میکنم و میریزم رو گوشی، شبها مطالعه میکنم. اینجوری دیگه حداقل زحمت این کار از رو دوش من برداشته میشه 🙂 . جذابیتش هم به اینه که صفحه بندی شده ست و شکل و ظاهر قشنگی داره و خوندنش لذت بخش تره. تو حالتی که خودم ذخیره میکنم فقط متن هست و جذابیت خاصی نداره.
    ۲ – لینک سایت که البته از نظر تبلیغات خب خیلی کاربردیه ولی تو فضای مجازی حداقل واسه خود من تا حالا اتفاق نیفتاده که بخوام یه جایی لینک سایتتون رو بذارم یا اسمی از اون ببرم ولی تو جمع حضوری دوستام راجع به این سایت حرف میزنم و پی دی اف هایی که خودم تهیه کردم رو برای دوستام میفرستم.
    ۳ – کار گرافیکی و صفحه بندی که اولین موردیه که باعث جذب مشتری میشه. به قول اقای دکتر شیری یه جوون که شما رو میبینه اول ظاهر آراسته شمارو می پسنده بعد جذب سیرت زیباتون میشه، پس سعی کنین همیشه ظاهری خوب داشته باشین که سیرتتون مخفی نمونه. جلد نشریه که عالی کار شده. من که خیلی خوشم اومد. کار اورجینال ایرانی بیشتر با سلیقه ما جوره و بهتر تاثیر میذاره. البته فکر نمیکنم خوانندگام نشریات خارجی انقدر زیاد باشن که کپی کردن عکس بخواد کیفیت کار نشریه متمم رو بیاره پایین و یه حالت کلیشه بهش بده. ولی ارزشی که کار بچه های ایرانی داره صدچندانه و خواننده رو خوشحال میکنه، من که خودم خوشحال میشم وقتی کار بچه های خودمونو میبینم. ان شاءالله خدا به مالتون برکت بده، واقعا کار پر هزینه ای هست.
    در آخر؛ تشکر ویژه ی ویژه ی ویژه، از معلم عزیز و دوست داشتنی آقا محمدرضا که مث داداشم برام عزیزه. واقعا خوشحال شدم نشریه متمم رو دیدم و از خوندنش لذت بردم. مطالب فوق العاده عالی و قوی. خدا قوت. البته من خواننده همیشگی سایت شما و متمم والبته از خوانندگان کاملا خاموشم و دومین باره که پیغام میزارم. ولی همیشه به داشتن هموطنی مث شما که انقدر سواد کشورش براش مهمه، به خودم افتخار میکنم. عذر خواهی بابت طولانی شدن متن… سربلند باشید…

  • میلاد حسین زاده گفت:

    ۱) به نظرم این مجله مطالبش باید متفاوت از سایت باشه و یه جورایی خیلی تیترهای جذابی هم داشته باشه. و اینکه در هر سری یک تم خاص رو دنبال کنه. اینجوری هم کسایی که سایت رو مطالعه کردن و هم کسایی که نکردن دوست دارن مجله رو مطالعه کنن. و سایت هم جذابیت خودش رو حفظ میکنه. چون ممکنه یک سری فقط مجله رو مطالعه کنن و از سایت بگذرن.

    ۲)به نظرم اثر تبلیغاتیش مثبته و مکمل لینک گذاشتنه. و ویترین متمم میشه و قابلیت اینو داره که حتی مثل هاروارد به یه مجله معتبر تبدیل بشه و به زبان انگلیسی هم ترجمه بشه.

    ۳) من میگم باید مختص خودش طراحی بشه و کپی نشه. اما به نظرم باید در مورد فضای طراحیش یکم به مجله های هاروارد و … نزدیک بشه.
    فضای طراحیش هنری بود تا بیزینس.

  • خسرو گفت:

    سلام
    حقیقت اینه که من با pdf ارتباط خوبی برقرار نکردم ( شاید هم بدلیل اینکه طعم سایت را چشیده ام!) . اما تجربه ی فایل های تبلیغاتی ای که در مورد همایش مذاکره ارسال می شد در مورد دوستان من مثبت بود و بازخوردی که از دوستانم گرفته بودم خوب بود( هر چند که تعداد آنها محدود بود). در مورد تصاویر به نظرم شاید تصمیم بر بومی سازی تصاویر باعث شده بعضا تصاویر ما را از اصل مطلب دور کند که در تصاویر سایت متمم دقت تصاویر بسیار بالاتر است( هرچند که تصاویر در سایت متمم کمتر در کانون توجه بصری قرار گرفته ).
    نکته دیگه ای که به نظرم رسید اینه که جای فهرست و یا معرفی کلی در نگاه اول در این پیک خالی است.
    و دیگه اینکه بعنوان اولین پیک شاید بهتر بود که چند خطی از رسالت این پیک در ابتدا صحبت می شد تا مخاطب ( که مشخصا یا با متمم آشنایی ندارد و یا از کاربران ثابت متمم نیست ) با صرف زمان کوتاهی تصمیم بگیره که ادامه ی پیک را بخواند یا نه! فرض کنیم که من این فایل pdf را برای دوستی ارسال کنم. با وجود انبوهی از بمباران اطلاعاتی بی موردی که این روزها همه ما در معرض آن قرار گرفته ایم ، اگر برای آن دوستم به پیوست توضیحات کامل را نفرستاده باشم با نگاه به صفحه اول این پیک چیز زیادی از محتوای آن دستگیرش نخواهد شد! و همچنین مخاطب با خوانش پیک از تمام سری های متمم خبر دار نمی شود( که شاید مطالب یکی از همان سری هایی که در آن شماره پیک معرفی نشده برای آن مخاطب خاص جذاب بوده باشد!)
    من باز هم فکر می کنم این فایل رو میشه با مقالاتی که برای همایش مذاکره ارسال می شد مقایسه کنم. مقالات تبلیغاتی همایش مذاکره مخاطبی خاص داشت. کلیاتی را معرفی میکرد و از بیان جزئیات پرهیز می شد (و آن هم به اقتضای نوع رسانه) هدف مشخصا بیان اطلاعاتی به منظور مشت نمونه خروار بود. اینجا اما یکی از مقالات سرفصلی خاص( بطور مثال تفکر سیستمی ) قرار داده شده و برای بقیه مقالات مخاطب به سایت متمم دعوت شده که به نظر من روش مناسبی است.
    و یه نکته بی ربط: مدتی بود که در این فکر بودم که خوب میشد اگر در بازه های زمانی مشخص هر کدام از سری های متمم بصورت pdf در سایت قرار می گرفت. در اینصورت در صورت نیاز به خوانش مجدد شاید کار برای کاربران راحت تر می شد .
    ببخشید که خیلی طولانی شد!

  • Hassan-3-ensani گفت:

    سلام استاد!

    به صورت پی دی اف بله جذاب که هست!

    ولی فکر میکنم بالای ۵۰ اونایی که کامپیوتر دارن به اینترنت دسترسی دارن! پس اکثرا پی دی اف به دست اونا میرسه که دسترسی دارن به متمم!

    دوما میگم چرا به صورت یک مجله واقعی چاپ نمیشه؟

    مثل استاد عباس منش که ۱۵ روز یک بار مجله میدن بیرون؟

    بریم از دکه روزنامه فروشی بگیریم! صرف مالی هم داره!

    • فائزه گفت:

      دوست عزیز به نظر من سطح محتوای علمی و پرستیژ کاری گروه عباس منش رو تحت هیچ شرایطی و با هیچ تقریبی (و حتی هیچ تخیلی) نمیشه با گروه متمم مقایسه کرد!!!
      گروهی که کارش را دکه ای کرد، اهدافش هم…
      واقعا شما دلگیر نمیشی ببینی صفحات متمم به دور سبزی پیچیده شده؟

      • Hassan-3-ensani گفت:

        خیلی ببخشید! پرستیژ کاری استاد عباس منش چشه؟!!!!

        فکر میکنم زمینه های کاری مشترک زیادی بین استاد عباس منش و استاد شعبانعلی هستش!

        دوما چرا دور سبزی؟

  • عظیمه گفت:

    ۱- اینکه نشریه ای به صورت فایل پی دی اف ارائه شود، به دلیل جمع بندی کلی مطالب که در هر زمان و مکانی بتوان به آن دسترسی داشت بسیار خوب است.
    ۲- تبلیغات محتوایی را بسیار قبول دارم؛ اما تبلیغات توسط ما (اعضاء متمم)، در بلندمدت نتیجه خوبی خواهد داشت ولی در کوتاه مدت نیاز به انتخاب روشی بهتر است که انتقال اطلاعات و استفاده از محتوا براساس اولویت نیاز مخاطبان برای ایشان اطلاع رسانی شود و بازدهی سریع تری داشته باشد (مثلاً اینکه آیا شما میخواهید در حوزه بازاریابی و فروش، مدیریت، روانشناسی و… نشریات این سایت برایتان ارسال گردد؟).
    البته برای انتخاب روش بهتر، نیازمند تحقیق و جمع آوری گزینه ها و انتخاب گزینه بهتر است که یکی از گزینه ها این است که نشریه متمم در سایت های مرتبط با حوزه های مدیریتی، بازاریابی و فروش و… معرفی و امکان استفاده از محتوای نشریه فراهم باشد.
    در خصوص معرفی لینک سایت، نحوه معرفی با نشریه مناسب تر و راهبردی است.
    ۳- کارگرافیکی مناسب، اهمیت دارد. اما نه به اندازه ای که بخش زیادی از هزینه کل را به آن اختصاص داد. همین که تصاویر بیش از حد شناخته شده و تکراری (از نظر کپی کردن) نباشد و مدیریت بومی سازی نمودن آن نیز انجام شود، کفایت میکند. مواقعی که احساس نیاز به کار گرافیکی اوریجینال باشد، انجام شود بهتر است.
    صفحه بندی اساس و پایه ارائه مطالب است و اهمیت بیشتری دارد. اما حساسیت در متمایز نمودن آن ممکن است توجیه هزینه ای نداشته باشد.
    با تشکر از شما تیم متمم در اجرای هر چه راهبردی تر برنامه ها و نگرش برندینگ تان.

  • دیدگاهتان را بنویسید (مختص دوستان متممی با بیش از ۱۵۰ امتیاز)


    لینک دریافت کد فعال

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    yeni bahis siteleri 2022 bahis siteleri betebet
    What Does Booter & Stresser Mean What is an IP booter and stresser